Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nezaplacené daně: ročně desítky miliard

Tenor Luciano Pavarotti byl za poslední dva roky v Itálii dvakrát odsouzen za daňové úniky čítající 20 milionů dolarů. Výkonný ředitel japonské pobočky Microsoftu skončil za stejný prohřešek na dva roky ve vězení. Internetová stránka amerického berního úřadu je pro výstrahu plná příběhů známých i bezejmenných neplatičů. Česká republika má s daňovými úniky výrazně větší problémy než všechny zmíněné země, osudy neplatičů daní však nesmí ministerstvo financí zveřejnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel (jiný)

nelze z (mravního) bahna oddělovat čisté démanty
Právě v tom obecném povědomí je problém, protože ten kdo by postupoval proti němu škodí sám sobě. Opravdu je potřeba začít u toho, kdo v neplacení daní překročil obvyklou míru, postupně prostředí zlepšovat a čistit. A k tomu by mohlo sloužit nejen placení povinné minimální daně (ti co následně přiznají zisk v dalších letech by si ji pak mohli třeba odečíst), ale třeba taky zablokování alespoň části sporných daňových částek na účtech až do doby, než dlužník prokáže potřebné skutečnosti.
0/0
26.9.2002 15:57

Karel

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
26.9.2002 14:50

Jan

Konečně má MF rozumný nápad. Ztráta není důvod neplatit daně.
Konečně rozumný názor na ministerstvu. Podnikatelé budou vždy křičet, když se jim snižují zisky. Jaká je pravda? Podnikatel, který vyvíjí aktivitu (bez ohledu na to, jestli je v zisku nebo ve ztrátě) využívá služeb státu (právní prostředí, soudy, policie, obecně státní správa, vzdělání zaměstnanců, kteří pro něj pracují platil většinou stát atd.). Ještě jsem neslyšel, aby podnikatel například požadoval službu od právníka (např. založení společnosti) s tím, že mu zaplatí v budoucnu podíl na zisku. Žádný privátní subjekt se nezajímá o to, zda je jeho partner ve ztrátě nebo v zisku, pokud něco prodávám, chci dostat zaplaceno. Maximálně někdy dám slevu, abych podpořil možného perspektivního zákazníka. Minimální výše daně je stejný princip. Pokud chce někdo podnikat a užívat služeb státu, musí počítat s tím, že určité minimum musí platit pořád stejně jako telefon nebo kancelář.
0/0
26.9.2002 13:13

Judas

Za co.
Proč mám platit daně,když za ně téměř nic nedostanu.Zkuste přijít na jakýkoliv úřad a sledujte přístup těch,které platíte.Zkuste přijít k lékaři a sledujte jeho přístup k Vám.Taky ho platíte.Zkuste přijít do školy ,podívat se na úroveň výuky svého dítěte.Ty učitelé taky žijí z vašich peněz.Zkuste se obrátit s jakýmkoliv problémem na radnici ve vašem místě bydliště.Taktéž si chrochtají za Vaše peníze.Při jízdě autem si všimněte kvality vozovky.Taky je udržována za Vaše peníze. Mám pokračovat? Ne,to nemá smysl.Této bandě senilních starců čůrajících do pemprsek (senátoři)nehodlám v žádném případě platit daně.O potřebě tak ohromného statního aparátu pro takový počet obyvatel nemá opět smysl diskutovat.No jo,ale co by ti lidé dělali,že???A bude hůř.Aparát se nám rozrůstá,systém je složitější,kam to všechno směřuje?
0/0
26.9.2002 12:39

bradley

A zase nové daně
Stát opět uvažuje o zavedení nových daní a je kolem toho velký křik. A je to správně, že je kolem toho povyk. Čím je společnost vyspělejší, tím vypisuje daně za nesmyslnější věci. A jedinec se pochopitelně brání, protože z velké části nemá z odvedených peněz zhola nic. Systém, který před tím, než vyprodukuje nějakou službu, napřed do sebe nasaje ohromné množství peněz, aby na vlastní chod použil jejich značnou část a teprve to, co zbyde, použil na samotnou službu je nemorální. Je nemorální proto, že případný uživatel této služby ji buď nechce vůbec nebo od někoho jiného, produktivnějšího. Uvedu příklad: část mých daní jde do školství. Proč bych proto nemohl alespoň část téhle části poukázat na nějakou konkrétní školu, třeba na tu, do které chodí moje děti. A tak bych mohl pokračovat dále (školství, kultura.....).  Když porovnám sumy, které byly tzv. vytunelovány s těmi, které stát vynaložil vysoce neekonomicky (opět příklad: Internet do škol, armáda a její zakázky....), troufám si tvrdit, že pro erár erár nevyhraje na body, ale přímo K.O. A proto můj názor na závěr: každá koruna neodvedená na daních, ale investovaná přímo, je korunou pro národní hospodářství korunou zachráněnou.
0/0
26.9.2002 12:14

Bubák1

Zlámalová lže jako když tiskne.
Vláda samozřejmě v programu zlepšení výběru daní má, i vláda minulá kroky pro zlepšení situace podnikla, předložením zákona o registračních pokladnách a bezhotovostních platbách (nevím jak přesně se jmenoval). Pokud Zlámalová obviňuje Špidlu z této situace je to nehoráznost, protože tento stav zavinily tzv. "pravicové" strany, které přijetí tohoto zákona zablokovaly.  
Je to v období jednoho týdne tentýž článek, který jenom dokazuje ubohost MfD. Fakta žádná pouze manipulace "správným směrem". Stejné to bylo taky s PR články o prodejcích elektroniky. Nevím co bylo na takové zprávě tak důležité, že musela být uvedena dvakrát v jednom týdnu, jednou dokonce na titulní straně. Zřejmě asi Datart dobře zaplatil.
Z MfD se tak stává pouhá reklamní koláž, doplněná články, úrovně průměrného středoškoláka.
0/0
26.9.2002 10:59

Daňový soumar

Re: Zlámalová lže jako když tiskne.
Daně jsou to nejdůležitější a budou nejdůležitější!!! Jde totiž o peníze! Pokud má průměrný Čech nižší, než středoškolské, pak u nejčtenějšího deníku nelze čekat jiný přístup. Pak by rychle přestal být nejčtenější.
0/0
26.9.2002 11:36

Bubák1

Re: Re: Zlámalová lže jako když tiskne.
Jasně čtenáři by inteligentního novináře rychle odhalili a bylo by po popularitě. Vždyť oni ti novináři, Slonová, Zlámalová jsou jako jedni z nás. Nedej bože, že by někdo trochu víc přemýšlel, kdyby náhodou vyčníval z průměru, kdyby aspoň věděl o čem píše.
Chci tím říct jedno: články stojí za starou belu, je jich čím dál míň, témata se často opakují. Zlámalová píše o daních velmi často, přesto má zmatek v naší daňové soustavě. Z celé MfD je pouze ubohá reklamní platforma. Co chybí na věcném obsahu, je nahrazeno obrovským množstvím reklam.
Vzpomínám si jak nelibě část čtenářů reagovala na změnu formátu a uspořádání MfD. Nejvíce jim vadily barevné noviny. Dnes už je mi jasné proč se formát a grafika musely změnit. Barevná reklama je dražší a do většího formátu jí víc vleze. Tlustší noviny, že přibylo jenom několik zbytečných obrázků nikoho nezajímá. Dobrý příklad toho co píšu byla sobotní MfD z období kolem 11.9 kdy celou prostřední stranu přílohy Víkend zabírala fotka Manhattanu. Taky jsou skvělé rozhovory MfD, které zabírají celou stranu a protože, redaktoři evidentně neví na co se zeptat, rozhovor stranu nezaplní, je ilustrován nicneříkajícími fotografiemi, které pokrývají tak 60% plochy.
MfD opravdu upala hodně hluboko, a řekl bych, že zápasí s odlivem čtenářů, i na těchto fórech je to trochu vidět.
0/0
26.9.2002 11:57

ppetr

Re: Re: Re: Zlámalová lže jako když tiskne.
pokud te ty jejich clanky tak irituji,tak proc sem lezes.asi proto,ze je to stale nejctenejsi server a o lepsim nevim i kdyz k ty praci novinaru mam taky sve vyhrady.ale ukaz mi nekoho kdo je bez chyb a u tech dani je to hodne o penezich a pokud mi je nekdo bere,tak jsem pekne nasr.... .stat jako hospodar v tomto SELHAL.kterakoli rodina v teto republice hospodari s VYROVNANYM ROZPOCTEM.
0/0
26.9.2002 15:01

Bubák1

Re: Re: Re: Re: Zlámalová lže jako když tiskne.
Typická reakce čtenáře MfD. Písemný projev nevalný, myšlenka žádná. Kterákoliv rodina v tomto státě nehospodaří s vyrovnaným rozpočtem, protože každá druhá rodina má nějakou půjčku nebo hypotéku.
0/0
26.9.2002 15:11

Jonáš

Že se nestydíte
Karkulo, četl jsem tvůj příspěvek a nejraději bych ti poslal nějaké obnošené šactvo, pokud by tě to neurazilo. Z čeho žiješ, když jsi ve ztátě? To tě živí tatík, nebo máš úspory z dob socialismu? Dělal jsem jednoduché účto pár hospodským a vím, jak to chodí. Spočítají se za měsíc náklady (zboží+režie+mzdy) a ve stejné hodnotě se přiznají tržby. Základna pro výpočet daně je 0 a když odečtu odečitatelné položky jsem v mínusu. Některé faktury z pivovaru se hodí do koše, aby to nevypadalo blbě, že jedno prodané pivo vychází na 5 Kč. Finančáci na to serou, aby kontrolovali co mě kdo všechno fakturoval. A takto a podobně to dělají všichni, kterým se dostanou bez protiúčtu hotové peníze do rukou. Jsou dokonce tací, kteří si jdou pro peníze na sociálku a v létě odletí na dovolenou na Kanáry. Kdyby na FÚ nebili lempli, kteří jen dělají, že něco dělají, přišlo by se na všechno a nemusely by se dělat žádná mimořádná opatření. žádná
0/0
26.9.2002 10:35

Daňový soumar

Re: Že se nestydíte
Kdyby na FÚ nebyli debili, tak by nebili debily, Jonáši!!! Jinak je to krásně naivní, ale tady jde o peníze.
0/0
26.9.2002 10:53

Jonáš

Re: Re: Že se nestydíte
Říkal jsem si, který pak blb se ozve ohledně toho překlepu. Ozval jsi se ty.
0/0
26.9.2002 10:59

Daňový soumar

Re: Re: Re: Že se nestydíte
Hmmm, trapná výmluva, že?
0/0
26.9.2002 11:52

MartinFX

Re: Že se nestydíte
Myslím si, že plošná minimální daň ve výši daně průměrné roční mzdy by se hodila k tomu, aby jedna sociální vrstva nežárlila na druhou. Já se stydím za podnikatele, kteří neprodukují dlouhodě zisk. Na druhou stranu, pokud chce Sobotka zrušit prodej na tržišti, nebo zavést registrační pokladny, je to taky nesmysl.  Hodně cestuji a vím, jak se to míjí účinkem. Za prvé. Tržiště jsou místa, kde nakupují lidé ze sociálně slabší vrstvy. Jakékoliv zvýšení ceny z důvodu daňové restrikce se dotkne právě jich. Tam si ČSSD natluče - bumerangový efekt. A za druhé. Tento systém se zcela legálně obchází dotazem typu: Chcete ty banány za dvacku bez papíru, nebo za 26 s účtenkou ? A jak si nakoupí úřednice FÚ rajčata ? To by mě zajímalo ! S účtenkou, nebo bez ni ?
0/0
26.9.2002 11:48

eno

Neplacení daní !?
Naprosto jednoduchý recept existuje. Tak jak je živnostenský rejstřík nebo obchodní, může být i finanční a stačilo by tam, že firma ta a ta je registrována a má - nemá zaplaceno. Nic víc. O tom, že i nadále se budou lidé pokoušet vybruslit z daní je jasné, ale co si vzít pro jednou příklad z USA (i když všechno odtamtud nemusím). Tam je neplacení resp. krácení daní těžký zločin. V našem státě, který se ještě nevzpamatoval z přechodu od socializmu ke kapitalizmu, by to bylo jenom přínosné.
0/0
26.9.2002 10:06

saldo

Re: Neplacení daní !?
No právě, o tom jsem psal. Jenže to nepovažuji za řešení jednoduché ani konečné, jen dílčí. Český člověk je v podvodech snad ze všech nejvynalézavější. Ale americká přísnost by tady byla zapotřebí jako soli, to je fakt. A hned.
0/0
26.9.2002 10:23

Daňový soumar

Re: Neplacení daní !?
Tady je neplacení daní národní sport. A je to jen dobře. Účastní se ho především "elita". A ta si neudělá zákony proti sobě.
0/0
26.9.2002 10:23

saldo

Daně
A zase ty pivní rozumy. Je zajímavé, kolik jednoduchých řešení komplikovaných problémů se u pěnivého moku nabízí. Netroufám si navrhnout ani jeden, o kterém bych byl přesvědčen, že bude dobře fungovat v součinnosti s ostatními aspekty dobrého řízení státu. Ale co bych uvítal, tak jmenovité a výrazné pranýřování neplatičů čí dlužníků od jisté výše dluhu. A to všemi dostupnými prostředky. Ať mají z ostudy pořádný kabát. Ovšem co si u nás moc dobře chráníme, tak nedotknutelnost osobních údajů. Tam jsme papežštější než sám ten nejvyšší.
0/0
26.9.2002 10:06

Ruda Neruda

Re: Daně
Obávám se, že nějaké zveřejňování a pranýřování neplatičů daní u nás příliš fungovat nebude. To podle mého názoru může být účinné jen tam, kde neplaticení daní je vnímáno jako nečestné a nesportovní (pokud vůbec někde na světě taková země existuje). Ale copak u nás je to nějaká ostuda, když někdo neplatí daně nebo při jejich výpočtu a placení jinak podvádí?
0/0
26.9.2002 10:20

Daňový soumar

Re: Re: Daně
Máš pravdu. I já jsem hrdý, když se mi podaří nějaká koruna ušetřit a uchránit před státní žumpou. Každá koruna před daní uchráněná je 3x požehnaná!
0/0
26.9.2002 10:26

Dredwerkz

Re: Re: Re: Daně
100% souhlas
0/0
26.9.2002 11:07

MartinFX

Re: Daně
Domnívám se, že zveřejnění dlužníků na daních, zdravotním a sociálním pojištění je státem záměrně potlačováno. Ono by se (kromě pár lumpů) přišlo totiž na to, že největšími dlužníky jsou stále podniky s plnou, nebo částečnou účastí státu. Takže, jen ať to zveřejní. Rád si počtu, jak stát dluží sám sobě ....
0/0
26.9.2002 11:37

Daňový soumar

Dobrý článek, správné názory
Stát řídí historik s praxí někde v muzeu a státní finance právník bez praxe. Neznají a ani nemůžou znát elementární ekonomické zákony, mají ale správnou stranickou knížku a proto mohou přivést stát ke krachu. Co existují peníze, lidé jsou zvyklí za ne dostávat zboží, nebo služby. Za více peněz více kvality. Co dostávají od tohoto státu??? Daně jsou zde přemrštěné, proto je lidé neplatí. Náklady na jejich vybírání jsou vysoké a výsledky mizivé. Zvýšením daní se bude vybírat méně, ale náklady na výběr vzrostou. To ví každý ekonom. Ale ne historik a právník s mlíkem na bradě...
0/0
26.9.2002 10:04

pes Novák

Re: Dobrý článek, správné názory
Byla tu doba, kdy stát řídil salonní ekonom, obdivovatel prvobytně pospolitého kapitalismu a taky se mu nějak nedařilo s výběrem daní.
0/0
26.9.2002 10:40

Daňový soumar

Re: Re: Dobrý článek, správné názory
To se nemůže podařit nikomu, neb jsou tu daně přemrštěně vysoké (viz. Lafferova křivka). Aspoň z tohoho nedělal politickou kauzu.
0/0
26.9.2002 10:43

d

Dane
No myslim , ze to uz zacina, pristi rok bude ro nemovitosti a urcite se prosadi tenkrat sileny napad cssd vybirat dan z nemovitosti 0,5-1% z trzniho odhadu. Potom budou v ocich lidi , kteri treba nepracuji, protoze to nemaji zapotrebi, takze ti se take zdani, myslim , ze zdani i okna na ulici, a dan z deste , ktera uz v nemecku existuje, tj. kanalizece v nemecku vlastni obce a mesta a pokud mate dum se zahradou, zaplatite za kazdy qm. dan z deste, spocitaji se srazky a QM. je to jednoduche. Takze hura do spidlo- bezvedomi.
0/0
26.9.2002 10:02

ja

SocDem za 4 roky toho moc neudelali
Protoze stat neni schopen vybrat velke dane a velke stare nedpolatky (popr. je velkym podnikum promine a tim jejich krach oddali o rok?), musi prachy nekde sebrat. Nejlepe zvysit hodne malych dani od obycejnych obcanu, ktere FU buzeruje kvuli stovce, zatimco urednik s tim stravi 20 minut a posle doporuceny dopis za 20(?) korun.
0/0
26.9.2002 9:53

amanda

oo..maa sladka argentiiinoo..)))
..no neni se co divit ,kdy to riti banda analfabetu..co si hrajou jen na vlastnim hristi.. ...vsechno je moc slozity..nekdy mi to pripada jako zamer..nevim nevim..co takhle zkusit neco jednoduchyho..pro kazdyho..proste pro blbce... ..vono nakonec stejne to lidi zaplatej na DPH..v kazdym krame...nee? ..rika se tomu neprimi dane..hahahha jak na to tak koukam..tak neumej nic jinyho nez zdrazovat cigara,chlast a benzin...tomu rikam sila.. firmy skoncej s nulou..jak jednoduche...a lidi kolem se danim smejou..hahahah a pak se v parlamentu hadaj o vysi danich..silny kafe na me...
0/0
26.9.2002 9:52

tre

KARKULKA
má naprostou pravdu.Mimo to co uvádí by takové opatření vedlo  k jednoznačnému přechodu"do ilegality"(t.j. na čisto čisté melouchaření)velmi významnou část řemeslníků.kteří se přitom  budou opakovaně přihlašovat na pracáku a ještě pobírat příspěvky v nezaměstnanosti.Dále je otázka,zda by nešlo i o určité porušení zákl.obč.práv?Jediné schůdné řšení je úprava zbytečně složitých daňových předpisů,ve kterých se pak krásně hledají mezery - čím složitější,tím pro specialisty na tyto otázky výhodnější(představa,že je možno zde vše do detailu zákonně upravit mi připomíná  Státní plánovací komisi z minulého režimu - oboje je nesmysl.Druhá základní podmínka je taková fiskální zátěž,kdy už skutečně pro většinu není výhodné "kličkovat"Pokud bude dańová soustava průhledná a daňová povinnost 12%,vybere stát dle mého názoru tak 5x více než dosud a může ještě polovinu úředníků propustit.
P.S.Podnikám 11 let a velmi dobře vím, o čem se tu hovoří
0/0
26.9.2002 9:27

Roman

man@atlas.cz
Jenom poznámečka: ..... elegantně brouzdají daňoví poradci a právníci, kteří tučně vydělávají na radách.....
Nebude to doufám znamenat, že nižší tržby a tím i zisky právních kanceláří povedou k jejich nižší daňové povinnosti, že ne??
0/0
26.9.2002 8:50

Andrew

Opět článe s hlubokým podtextem
A co nevrhuješ, milá MF Dnes? Zrušit daně? Pak to bude nejjednodušší, že? Nikdo nebude nic platit, všichni si budeme rovni.... Doporučil bych ti, milá MF Dnes, se přeměnit v politickou stranu. Do svého programu si zakotvi, že chceš zrušit daně. Lidi tě budou volit, bllbí jsou na to dost. Pak propustíš všechny berňáky a všichni si budeme rovni. A pak zjistíš, že jsi totálně v piči.......
0/0
26.9.2002 8:03

ADy

Re: Opět článe s hlubokým podtextem
Ty jsi asi úplně v klidu, a kromě daní asi věnuješ do státní kasy sponzorské příspěvky. Dík za propagačku.
0/0
26.9.2002 8:17

Randal

Re: Opět článe s hlubokým podtextem
kdo mluvi o zruseni?Rec o zbytecne velkem danovem zatizeni a neefektivnim prerozdelovani...nauc se cist...
0/0
26.9.2002 10:31

Karkulka

Chce to psychiatra.
Jak je vidět a slyšet, doopravdy někteří jedinci v tomto státě potřebují velmi naléhavě vyšetření zaměřené na psychický stav, neboť jejich myšlení je velmi scestné. Podotýkám, že jsem se již několikrát setkala s názorem (zřejmě šířeným metodickým pokynem MFČR), že všichni jsme potenciální pachatelé trestných činů krácení daní a podle toho se s námi bude na úřadech zacházet. Jednání úředníků je takové, že si jeden obyčejný člověk doopravdy připadá jako zloděj a přitom to ve skutečnosti není pravda!
Obyčejný člověk platí a platil celý život a dnes mne chce někdo z flákačů a nemakačenků ve vládě, parlamentu a senátu přesvědčovat o tom, že mám platit zase a ještě více, aby oni mohli utrácet. Pokud je mi známo, jsou to peníze obyvatel ČR, které vláda, parlament a senát rozhazují na naprosto neúčelné věci a když mají zaplatit zvýšení důchodů, tak slyšíte jenom nejsou peníze, nebude se zvyšovat! Když se mají navýšit peníze ve školství, nebo jinde, slyšíte nejsou peníze, nebude se zvyšovat. Když se však mají koupit pitomé GRIPENY, osobní auta pro misterstva nebo jiné správní orgány tak se peníze vždycky najdou, i kdyby to mělo být na splátky. Zatěžovat daněmi někoho, kdo je ve ztrátě, je nesmysl, protože stejně nebude mít na placení těch nadiktovaných daní. A pokud je mi známo, tak z ničeho nic neudělám, ledaže bych uměla čarovat (nebo manipulovat s penězi) jako kouzelník. Asi by bylo dobré, kdyby si ministerstva snížila stavy administrativních pracovníků na polovinu, kdyby se přestaly platit asistenská místa manželek a dětí v parlamentu a senátu, kdyby .... atd.
Pak by se nemusely vymýšlet takové nesmysly, jako jsou plošné daně. A navíc, pokud chci někomu nařídit plošnou daŇ když je ve ztrátě, pak je úplně jednoduché říci - nemusíš vést účetnictví a to ani podvojné a zaplatíš plošnou daň po dobu tří let. I když si osobně myslím, že je to blbost, tak jak je vidět, některým (právě těm, kteří mají ztráty uměle vytvořené) se vyplatí platit plošnou daň a nemuset vést účetnictví. Ti, co účetnictví mají a ztráta není nahrána (a že se to dá, ví každé malé dítě v tomto státě - nakonec vláda, parlament a senát se svým rozpočtem jsou zářným příkladem uvedeným do praxe) se nemají čeho obávat a klidně si účetnictví povedou dále, byť jenom pro svoji vlastní kontrolu. Ti ostatní, zaplatí plošnou daň, podvodníkům bude tak lépe a budou mít ulehčenou situaci, zatímco ostatní orgány jim těžko budou díky neexistenci papírů prokazovat úmysl a okrádání státu.
Tak psychicky narušené jedince, myslící v dimenzích současných  představitelů vládní moci jsem již dlouho nezažila a je to od voleb do dalších čím dál tím horší. Asi by bylo nejlepší jít těm postkomunistickým přisluhovačům ukázat hole a připomenout, že listopad nebyl jenom v roce 1989, ale je každý rok (ledaže by ho mocní zrušili).
0/0
26.9.2002 7:46

ppetr

Re: Chce to psychiatra.
je jenom skoda,ze si to neprectou poslanci.naridil bych jim ty prispevky ctenaru jakou povinou cetbu,ale stejne si myslim,ze maji HROSI kuzi jako ten KAVAN.
0/0
26.9.2002 7:59

ppetr

daně
jenom doufam,ze to tu s tou vysi dani dopadne jako v Argentine.NAKONEC JE NEBUDE PLATIT NIKDO.JENOM JE SPIDLO ZVEDEJ.
0/0
26.9.2002 7:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.