Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po jakých potravinách se nám stýská

Současná nabídka potravinových obchodů se nedá s tou minulou z doby státních podniků srovnávat. Je nepoměrně pestřejší a bohatší. O tom nikdo nepochybuje. Jsou však dnešní potraviny kvalitnější než ty dřívější?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr Dohnálek

"E" - odpověď na příspěvek "E"
K těm E bych jen dodal to že to nesou jen chemikálie, ale i přírodní barviva, je to vlasně skratka kvůli složení na etiketách, atd.. Svoje Ěčko má například i obyčejná kuch. sůl, nebo kyslík má např. É-kód - E 948 a kdo se chce dozvědět co se pod těmito E-kódy schovává tak se podívejte na : http://www.szu.cz/czzp/leg/ekody.htm
0/0
21.1.2005 20:32

Petr Dohnálek

Řeznické řemeslo
Řeznické řemeslo  opravdu už není to co dřív. Protože ho jednak ničí sami řezníci a jednak veterinární normy které jsou čím dál tím víc nesmyslněšní a smněšné!!! Co se týče kvality uzenin, tak Já jako výrobce jsem zkoušel všechno možné a nakonec jsem skončil u postupů a receptů svého dědy, který když vidí co se dnes v našem řemesle děje, tak pomalu brečí. On řemeslo dělal 40 let a od doby Brněnských jatek se hodně zmněnilo. A má natom i zásluhu i sám pan MVDr. Steinhauser, který se tak rád vystavuje v televizi, vydává knížky podle který se dnešní učni učí (NESMYSLY), píše články do odborných časopisů, ale položme si otázku máme poslouchat takové lidi co řemeslu ani nerozumí? Je to hnusná sebranka která pohřbika dobré jméno řemesla!!!
0/0
21.1.2005 20:23

.

"E"
Dovolil bych si nazvat potravinářský průmysl CHEMICKÝM. Když se podíváte na etiketu výrobku, zjistíte (pokud to přečtete, je to psáno mrňavým  písmem),  že  tam  jsou  samá  "E"  -  tedy  chemické  přísady.  Aby  to  nevypadalo,  že  jíme  samou  chemii, jsou  v  textu  používány  vedle  "E"  symbolů  ještě  slovní  názvy  (to file://\\)to  je  u  takových  chemikálií, které  tolik  nekřičí,  že  chemikáliemi  jsou).  Za  komunistů  bylo  výhodou,  že  jsme  neměli  devizových  prostředků  nazbyt,  takže  je  tam  tuzemští  výrobci nedávali.  Raději  se  častěji  naváželo  čerstvé  zboží  na  prodejny.  Dnes  je  tomu  naopak:  aby  vše  co  nejdéle  vydrželo,  aby  to  více  vonělo,  aby  bylo  více  hmoty,  vše  se  doplňuje  "E".  Že  řadu  "E"  tělo  nevyloučí,  ale  skladuje  v  sobě  (jako  zakázané  DDT),  o  tom  naši  zástupci  "demokracie"  mlčí. Za  vším  jsou  peníze  a  zisk!  Navíc  normy  platící  v  socialismu,  které  zakazovaly  používání  těchto  jedů,  musely  být  zrušeny  po  vzoru  dalších  imperialistických  států! 
Bohatí  si  samozřejmě  mohou  dovolit  dál  konzumovat  nezávadné  potraviny  tipu  Bio,  Eco  apod.,  ale  běžní,  vykořisťovaní  občané  musí  jíst  šunku,  která  se  šunkou  jen  nazývá,  ale z  více  jak poloviny  se  skládá  z  tzv.  plniče  neboli  náhradní  hmoty,  která  vypadá  jako  maso,  ale  maso  to  není.  Je  to  náhražka  masa:  "E".  Až  Vám  najdou  rakovinu  vnitřností,  je  to  z  toho!  Ale   byznys  je  byznys ...
0/0
24.10.2002 12:59

Šárka

Co se divíte ?
Vždyť to sami chceme ! Pojem AKCE je neodolatelný, ať se jedná o potraviny či průmyslové zboží nebo oděvy. Co na tom že se to nedá žrát, použít či nosit. Je to levné a český národ na to slyší, co si budeme namlouvat. Proto se to taky dělá. Kdyby to lidé nekupovali, tak by InterSpar už dávno zkrachoval, stejně jako ťamanská tržiště. Kvalita jde ruku v ruce s cenou a to se nám nelíbí. Nadáváme, ale odolejte párku za 35 Kč/kilo !
0/0
21.10.2002 11:11

Xaver

Zatracený kapitálismus
Moc se mi stýská po jedinečném jogurtu s ovocem. Ten lahodný ovocný rosol na povrchu se švestkou (většinou červivou), nebo to úžasné mléko v pytlíku, které již při zakoupení neslo známky nakyslosti, nebo kubánské pomeranče hmmmmm ta chuť (ve Francii s nimi vykrmovali prasata), nebo slaďoučká mrkvička s půl kilem rodné hroudy, a sýrek s jedním plesnivým růžkem. Zlaté časy.
0/0
15.10.2002 9:36

brucewillis@centrum.cz

Re: Zatracený kapitálismus
Přesně tohle mi taky proklatě chybí. A ještě ten pocit, když člověk po hodině stání ve frontě dosáhl prahu prodejny a viděl, že kubánských pomerančů je ještě celkem dost a nejspíš se na něj dostane. To byl pocit srovnatelný s orgasmem...
0/0
22.10.2002 11:20

Helena

Re: Zatracený kapitálismus
Xavere díky, vystihl jsi to naprosto přesně!
0/0
30.11.2002 22:23

XX-ZZ-36

0/0
11.10.2002 10:32

XX-ZZ-36

Cesta k umělému světu
To co je popisováno v článku, je jen důsledek toho, jak člověk, který, místo toho, aby využíval přírodu, vše vyrábí uměle. Vše je podřízeno rychlosti, ekonomice. A kvalita jde do háje. Zkuste se někdy zamyslet nad tím, jaký podíl v potravinách představuje příroda a jaký náhražky a umělé věci (barviva, regulátory chutě, konzervanty, ...) Je to daň za globalizaci, upřednostňování ekonomických hledisek ...
0/0
11.10.2002 10:19

kokos

Re: Cesta k umělému světu
Zkuste se taky zamyslet, proč někdo takové věci kupuje a na kolik lidí zabírá nízká cena. Vše je podřízeno zákazníkovi a jeho snaze nakoupit co nejlevněji, protože vaše přírodní věci jsou až neúměrně drahé, ale naštěstí jsou na trhu i ony, a tak má zákazník právo výběru, to jak si vybere, je čistě jeho subjektivní volba. S globalizací to nemá nic společného, co si koupím, to si sežeru.
0/0
11.10.2002 15:11

xcat

klobouk dolu pred vasi pameti...
Ja si teda netroufam rict, jestli neco bylo pred trinacti lety lepsi nebo horsi. Zas tak uzasnou chutovou pamet nemam. Vim, ze byl omezeny vyber potravin, ze z jidla ve skolni jidelne se mi obcas zvedal zaludek. Rohliky mi chutnaly, ale chutnaji mi i ted - nekdy vic, nekdy min. Kdyz chcete kvalitni uzeniny, musite je holt najit a zaplatit. Souhlasim, ze treba soucasnej polican degradoval na drivejsi vysocinu, tak si teda kupuju uherak... Neverim, ze je ted vsecko horsi - neco je neco neni. Az si spotrebitele zvyknou pri nakupu uprednostnovat kvalitu, budou ji mit. Dokud je hlavnim lakadlem cena, musi se smirit, ze spekacky budou ze sojy. Jidlo je proste presne takovy, jako ten, kdo ho kupuje. Dobrou chut:)
0/0
9.10.2002 19:50

Tom

aeoip@seznam.cz
Pracuji v jednom nejmenovaném masokombinátu. Na všechny výrobky tady máme dvoje receptury. Jednu pro normální obchůdky a dryhou pro supermárkety tzv. recepturu "levně".  Do druhé receptury se přidává mnohem více koření a dává se to nejhorší maso... osobně bych se to bál dát i psovi.
Existuje i třetí receptura.... tzv. AKCE a to nechtějte věděc co v rámci ušetření nákladů do ni všechno přidáváme
0/0
9.10.2002 19:35

suwah

vánoční ozdoby
Nestlé koupila Orion a ten starej výbornej recept na čokoládu nahradila svym (přeslazenej humus) a vyrábí ho v Maďarsku. Teď ty ozdoby na stromeček co sou u nás k dostání chutnaj všechny stejně. Nerozeznáš to od Milky. Nic proti Milce, ale když jí budu chtít tak si jí normálně koupim. Když ne tak mám smůlu. :o( ..já si chci kurwa vybrat!
0/0
9.10.2002 17:32

xlister

Burty(spekacky)
Kdyz sem byl malej kluk, miloval sem spekacky opekany na taboraku, mely vzdycky takovy ty krupavy rohy. Po revoluci ty dobry burty, co se daly opekat uplne vymizely, zkuste si dneska opect nad ohnem to, co treba v Tescu prodavaj, NEDA SE TO ZRAT ;O((
0/0
9.10.2002 17:23

S. Potocek

Nugeta
Vzpominam na Nugetu, ktera se tak krasne tahla a chutnala po orechach. Ta dnesni je vyrobena ze suseneho mleka, cukru, tuku a trosku orisku. Obal byl jen malo pozmenen ale obsach je zcela jiny.
Potocek
Hostinne
0/0
9.10.2002 17:11

josh

amarouny
Vsechno sou to Amarouny Presne podle Navstevniku
0/0
9.10.2002 17:08

suwah

Re: amarouny
na stromečku budou viset amarony značky Orion (made in Hungary) :o(((
0/0
9.10.2002 17:21

oskar

Zde (v USA) si zadny obchod s potravinami nedovoli nabidnout spatne vyrobky;
Samozrejme protoze oni ani nevedi co jsou kvalitni potraviny.Po precteni obalu to vypada jako jeden chcemicky kalendar.A specivem v USA uz bych se vybec nechlubil.
0/0
9.10.2002 16:49

LuLu

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
9.10.2002 23:06

Don Antonio Soprano Sr.

Re: Zde (v USA) si zadny obchod s potravinami nedovoli nabidnout spatne vyrobky;
Hele, Oskar, nemas ani spetku poneti o cem mluvis!!! Tak neryj.
0/0
14.11.2002 8:02

Peter

stiznosti?
Nac ty stiznosti spotrebitele? Jednak mate konecne po letech nesvobody vysneny kapitalismus. Tedy 'kapitalismus po cesku', ale kapitalismus. Hacek je skutecne v onom 'kapitalismu po cesku'. Pripoctete-li k tomu ve svete tak dobre zname ceske okradani, sizeni, podvadeni (o, cesi jsou mistri) mate to co mate, vcetne tedy zhorsujici se kvality potravin. Zde (v USA) si zadny obchod s potravinami nedovoli nabidnout spatne vyrobky; nemel by sanci prestat v konkurenci. Jen pro zajimavost; kdyz jdu nakupovat pecivo napr. v 6 hodin vecer, je vetsina slevnena na polovinu (nebo vic), protoze 'je to jiz stare'. Dobrou chut v ceskem kapitalismu.
0/0
9.10.2002 16:41

Henoch

Výrobci uzenin a konzerv okrádají spotřebitele!
Hnusné a mnohonásobně předražené uzeniny a masové konzervy,spotřebitel koupí jen jednou a už nikdy!
Konkretně párky-tekoucí kaše,špekáčky- co neviděly udírnu,taliány-rozemletá kaše bez koření,trampské cigáro-v umělohmotném obalu z kterého jej nejde dostat! Předražený hnus!
Konzerva hovězí ve vlastní šťávě,bez vlastní šťávy,plněná vepřovejma kožkama a 5-ti syntetickými obarvovadly a konzervanty!
Kdyby jsme neznali ještě teplý bochník chleba z pekárny,za celých 5Kč!
Dnes vypálíme 20Kč za studenou 2kg šišku chleba a jiný nedostanem-žádný výběr!
Výrobci jsou zloději a Česká potravinářská inspekce,jim zobe z ruky,jinak by dávno zakročila!
Howgh! Domluvil jsem!
 
0/0
9.10.2002 16:29

stromovous

chleba
Rozdíl v kvalitě není dán pouze časem, ale také geograficky. Když jse, před několika lety přišel do Prahy, byl jsem velmi smutný, že zde neexistuje dobrý chleba. Chleby prodávané  v Praze jsou natolik nedobré, že jsem se úplně odnaučil je kupovat (beru jen rohlíky). Vždy, když jedu domů na severní Moravu, nemůžu se dočkat výborného, voňavého chleba, s křupavou propečenou kůrkou, který se s tou pražskou gumou skutečně nedá srovnat. Škoda, že si tak pochutnám jen jednou měsíčně.
0/0
9.10.2002 16:21

Kokin

Návrat do totality
Mnoho lidí si plete vzpomínání na kvalitní potraviny s návratem do totality. Potraviny jsou bohužel často v mnohem horší kvalitě než na jaké jsme byly zvyklí. Nadnárodní výrobce nám ale asi lepší zboží už nenabídne. Nezbývá než podporovat domácí výrobce a malé podnikatele vstupující na trh.  
0/0
9.10.2002 16:07

mnau

Draha Jitko/Hynku, myslim, ze napr. ve Francii, clenske zemi EU :-), maji lepsi potraviny, nez u nas. Co ma potom EU spolecneho s spatnymi ceskymi uzeninami?
0/0
9.10.2002 15:59

Pavel C

výběr
Je pravdou, že dnešní doba přeje rozmanitosti nabízených produktů v obrovských hyparmarketech. Ale stále existují malá soukromá řeznictví, zelinářství a pekárny, kde se nechají sehnat chutné potraviny. Navíc přístup personálu je úplně jiný než v hyper(super)marketech. Právě tito malovýrobci své produkty nešidí (určitě jsou i vyjímky, ale český národ si o nich poví a jejich pověst jim moc nepřidá - tak nemají zapotřebí šidit). A když mi tam nechutná, najdu si jiný obchod což dříve možné moc nebylo. Vše byla JEDNOTA.
0/0
9.10.2002 15:57

Marek

EU?
Co s tím má společného "honem do EU"? Nízká kvalita potravin je u nás je snad  nákaza odtamtud? Osobně znám spíše případy, kdy potraviny nabízené v EU nevykazují ani stopu po šizení, a přitom tam platí stejné benevolentní normy, jaké platí nyní u nás a jaké šizení umožňují.
Když to výrobci se šizením přeženou, po čase se vše obrátí proti nim. Lidé potraviny zkrátka nebudou kupovat. U čerstvích potravin se navíc vrátí ze supermarketu/hypermarketu/diskontu do malého obchodu.       
0/0
9.10.2002 15:36

Marek

Re: EU?
pardon, čerstvých...
0/0
9.10.2002 15:39

Gorre

Re: Re: EU?
:-)
0/0
9.10.2002 19:53

oldrich karas

Spekacky a salam
Na zacatku 90 - tych let, kdyz se otevrely hranice, jsme si vozili vzdy z nasich navstev v ceskoslovensku nejakou tu sisku vysociny nebo par spekacku do nemecka zpet. Dnes je to naopak. Kdyz jedem do ceska vozime si z nemecka  do cech jak salam, tak i klobasy nebo parky. Dnesni ceske uzeniny odpovidaji presne jejich nazvu. Je to neco uzeneho ale co, to snad nevi ani vyrobce sam.  Pane Ther ale ve dvorci maji vynikajici cikanku. Ta odcini i ty gumove rohliky od Pondelnika.
Dorou chut
0/0
9.10.2002 15:29

Jitka

Jo,jo...jovomix
to je pro mne vzpominka...vyborny kysely jogurt Jovomix v UH krabicce.A puvodni bile jogurty z trojske mlekarny!To byla lahode.Zadne stopa po susenem mleku!A ted?Hm...Honem do EU,ze???
0/0
9.10.2002 15:25

]Tex-Mex

Re: Jo,jo...jovomix
Ahoj, kdyz jsem si precetla tvuj komentar - promin za ten vyraz, skoro jsem zacala slintat...kolik dobrych veci se ztratilo, a to prosim nepatrim k te "stare generaci" 28 let, ale vzdy mi chutnalo, to jen na okraj, - vis co mi take chybi - vzpomina nekdo z Prazaku na tu skvelou sunku od kosti z Perlovy ulice - mam na ni takovou chut, ze bych klidne platila dvojnasobnou cenu, kdyby mi nekdo koupil 20 deka te kvalitni suncicky, ktera se nyni zmenila na jakousi plastickou obarvenou mouku...to co se dneska prodava je jako z filmu s Louis de Fine - Kridylko nebo stehynko - o vyrobe plastickych jidel....fuj,hnus...
0/0
9.10.2002 16:43

Radek

Uzeniny
Mám připomínku k uzeninám, především u párků se mi v poslední době opakovaně stává, že odpoledne párek koupím, uložím do ledníce a ráno už je lepkavý a nevoní zrovna nejlépe. Vyzkoušel jsem párky několika výrobců a různých cenových kategorií, ale žádný rozdíl jsem nezaznamenal. Takže jejich nákup se pro mne stal loterií, někdy to vyjde, častěji však ne.
0/0
9.10.2002 15:21

Rohlík

Rohlíky
A obyčejný rohlíky a housky z velkopekárny chutnaj na vesnici nebo v malym městě mnohem líp než v Praze:( Pražáci snědí všechno. Patří nám to:) 
0/0
9.10.2002 15:20

Jirka

Vzpomínky na mládí
Špekáčky byly dříve v průměru z velkovýroben taky pěkně hnusný. Vzpomínáte si na ten mazlavej odpornej chleba? Loveckej salám byl dobrej, ale dělali ho jenom snad v Žirovnici a byla to podpultovka. Ta pani s tou maceškou, která se jmenovala čajovka má de ja vu, protože salámy typu métských byly asi 15 let zakázány hygienikem, stejně jako tatarský biftek v restauracích. A co tatranky, které byly vlhké a nedaly se ukousnout? A dovolená v NDR? Jděte do háje! Stejskal
0/0
9.10.2002 15:08

Petr

Re: Vzpomínky na mládí
Mas plechovou hubu 
Se zradlem je to cimdal horsi..
0/0
9.10.2002 15:19

]Tex-Mex

Re: Vzpomínky na mládí
Jsi zrejme nejaky vyrobce tech hnusu, vid? A nebo zijes pouze na anfetaminech, eh?
0/0
9.10.2002 16:46

abcd

jo, kdyz my jsme byli mladi...
Srovnani trochu kazi i to, ze clovek ma tendenci pamatovat si z minulosti jen to lepsi a neprijemne veci zapomina. Takze za nasich mladych let bylo "vsechno lepsi" ale frontu na mandarinky uz v hlave nemame. Kdyz clovek nemel znamy, tak se k hezkymu masu ( jinymu nez bucek ) moc nedostal.
0/0
9.10.2002 14:28

jarmila

Po jakých potravinách se nám stýská
Připojuji se- mě chybí docela obyčejný bílý jogurt, který byl pěkně tuhý a prodával se ve skleničkách, dnes bílý jogurty jsou všechny tekutý - ředěný???
Pouze jihočeský se tomu blíží, ale je ve velkém balení - 250 gr.
0/0
9.10.2002 14:28

jak chceš

Kdysi chutné, dnes už ne
To že byly potraviny chutnější je především zapříčiněno šizením receptur. Ale co chceme, to máme. Ještě v nedávné době si k nám mnoho cizinců jezdilo nakupovat potraviny. Ne proto, že byly levnější, ale proto že byly mnohem lepší a zdarvější. Co jsme udělali my? Prodali jsme všechny schopné fabriky na potraviny nadnárodním společnostem. No a ty už vyrábějí stejné blafy jako to byly zvyklý všude ve světě. Tak proč by k nám někdo jel něco dnes kupovat. Bohužel i naši výrobci potravin rychle došli na to, že se dá všechno šidit. Však oni to spořádají, když jim to pěkně podstrčíme v líbivé reklamě. Tak skončila kvalita potravin v Čechách. Dobrou chuť.
0/0
9.10.2002 14:23

Porovnavani dnesnich potravin s komunistickejma se mi zda uplne zcestny. Jak muze clovek porovnat neco, co jedl pred dvanacti lety, s tim co jí ted? A navic, zcela objektivne se da rict, ze ma clovek dnes mnohem vetsi sanci na vyber. Tak proste ty hnusny uzeniny nemusi kupovat a ma milion jinejch moznosti, co nakoupit. Vsem tem, co nadavaj na dnesni kvalitu potravin a mysleji si, ze za komancu to bylo lepsi, bych doporucoval emigraci na Kubu nebo do Vietnamu.
0/0
9.10.2002 14:10

Richard Fiala

Re:
Pokud si stojíte za svým názorem, tak se laskavě podepisujte, a to plným a pravým jménem. To se týká samozřejmě i mnoha jiných internetových diskutérů, kteří toto médium srážejí na úroveň záchodkových stěn.
0/0
9.10.2002 14:38

SILVI

Re:
ach jo, vam asi hrabe:-( jasne, ze si stezujeme, kdyz se kvalita jidla snizila. myslim, ze kuchyn na kube a v cechach se neda srovnat, tak co bych tam delala. to se spis odstehujte do statu v EU. a priste se podepiste!!! packo.
0/0
9.10.2002 17:08

Tomáš

Přeslazené cukrovinky
Nemohu se vyjadřovat ke kvalitě masných výrobků, protože je nejím, ale zato zkonzumuji dost sladkého a podle mne je to bída s nouzí. Oplatky (zvlášť od Opavie) jsou bez chuti, ale zato důkladně přeslazené a navoněné, zřejmě se řídí heslem, co je sladké to je dobré... brrrrrr. Čokolády od Orionu to samé, sladké, obarvené, ale bez kakaa. Pamatuje si někdo z Vás na Hořické trubičky? Tenkrát byly vynikající. Dnes se jich snad vyrábí 20 druhů, ale jedny horší než druhé. A všechny bez chuti ...
0/0
9.10.2002 13:58

Ondra

Re: Přeslazené cukrovinky
Auvajs, teď jste ťal do živého - hořické trubičky. Hořické trubičky.       A nebo klasický pribináček - ještě bez té prokleté želatiny nebo co do toho teď přidávají.  Samozřejmě jogurt ve skleničce.   A větrníky - zkuste si v jakémkoli obchodě koupit větrník a po..... se Naštěstí máme kousek do cukrárny, kde je ještě dělají ze šlehačky.     No a taky se mi zdá, že výrobci salátů kdysi nevěděli co je to cuketa - zatímco teď  ty tvrdé slupky najdu všude.
Obecně bych řekl, že je spousta chutných potravin, které člověk koupí u malých místních výrobců a prodejců a které prostě v hyper/super marketech nemá cenu kupovat. Najdete si místního řezníka, konkrétní chleba z konkrétní pekárny, dobrou cukrárnu, výrobce lahůdek .... ale chimérou zůstává místní čokoládovna, jogurtárna, válcovna hořických trubiček, moštárna - pamatujete někdo ovocenku ?
 
0/0
11.10.2002 10:01

****

Re: Přeslazené cukrovinky
Svata pravda, pamatuji si horicke trubicky, tenkrat, kdyz jsem chodila do skolky, staly 1korunu a byly vytecne, stejne tak puvodni fidorka, ale dneska co se do toho zamichlo Nestle je to des a hruza, samy cukr....., presla jsem na slovenske pecivo, je mnohem lepsi, sice obaly nic moc, ale ty preci nejim...:-))))
0/0
17.10.2002 10:29

Zbyněk

Jsou opravdu nekvalitnější?
Za horší dostupnost kvalitních věcí mohou obecně všichni, kdo podnikají útoky na Kauflandy a spol. Pak ať si ale nikdo nestěžuje na horší kvalitu, jeho chyba. Kdo si připlatí, kvalitu dostane.  Většina tu bude určitě říkat, že je kvalita horší, ale to je jejich problém.
0/0
9.10.2002 13:42

pavel

loveckej salam
ten bejval za komancu dobrej bylo mi 16 a babicka ho kupovala. jojo a ted ? a spekacky o tom ani nemluvim, to co ted opejkam na ohni to se neda jist, to je kase z buhvi ceho.
0/0
9.10.2002 13:37

Pavel Dvořák

Nikdo nevyvolává staré časy
 Nikdo nevyvolává zpět staré časy. Faktem však zůstává a také zůstane, že za své peníze chce každý kvalitní zboží. Je příjemné mít z čeho vybírat a mít mandarinky i jindy než na Mikuláše. Jenže co je mi platný jogurt který vydrží 14 dní, když chutná jako naředěný prášek. Uzeniny se už pomalu liší jen cenou, chuť je stejná - nevýrazná.  Kam se poděla jakákoliv hrdost na vlastní výrobky?
0/0
9.10.2002 13:24

Cihon

Varmuza a kol.
Chapu tlak supermarketu na vyrobce, ale zaroven v nem vidim slabinu...Asi supermarketova strategie nepocita s tim, ze uz brzo si velke procento lidi v Kauflandech a spol. nic nekoupi, na to jejich kvantitativni mysleni dojedou. Kdyby v nabidce vedle burtu za 29 korun kilo byly poradny treba za sedmdesat, tak si vetsina lidi v lete na ohen radsi priplati. To samy jejich salaty od Varmuzi(neda se pozrit) atd., atd. Nekdo tady natukl mozost vetsiho vyberu zdrave stravy.. V Kuflandu si teda zeleninu nekupuj...Jako biolog ti muzu rict, ze kdyz ti Papriky do dvou dnu po koupi zplesnivi, tak je to proto, ze jsou tou plisni prorostly a jenom ti doma nasadej plodnice. Jsou plny dusicnanu, aflatoxinu a postrikany sajrajtama ktery nesmejes. A jestli se ptas jak je to mozny, odpovim ti predem - najdi si odpovednou osobu a koukej se dobre kde bydli a v cem jezdi, mozna ti to sepne.Nechci zpatky vubec komunisty, jen bych byl rad, aby nas trh fungoval podle nejakych slusnych pravidel...
0/0
9.10.2002 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.