Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi ztrácí zájem o nová auta

Pokud se naplní prognózy Sdružení automobilového průmyslu, prodá se letos v Česku nejméně nových osobních automobilů od roku 1998. Za tři čtvrtletí si Češi koupili 108 121 nových vozů, což je proti loňsku o 4,5 procneta méně. Nadpoloviční podíl si stále drží mladoboleslavská Škoda - i ona však ztrácí, protože růst zájmu o fabie zatím nenahradil zastavení výroby felicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bart

slevy
Problém je určitě v ceně.Škodovka tlačí svoje prodejce aby dávali slevy max. 3% a to jenom pro VIP zákazníky.Koupil jsem si před 2 měsícema Octavii kombi v Itálii a dostal jsem na objednané auto s fleku slevu 11% a to se nejednalo o žádný ležák na skladě.Výchozí cena je tu stejná jako v ČR.Politika slev v Itálii funguje velice dobře,ani se nemusíte ptát a prodejce Vám ji rovnou nabídne a nedělá u toho fóry jako v ČR.
0/0
30.10.2002 10:22

pes Novák

Když něco funguje, je to potřeba změnit (Murphiho zákony)
Divím se, že se podle tohoto zákona zachoval i VW, když brouky dokázal vyrábět 20 let právě proto že "fungovali" (nebo to má být s "y", neboť auta jsou neživotná - aby mě tu nenapadl zas nějaký češtinář!). To k "Fildám" a teď něco k Fabiím: Stačí se podívat např. na www.renault.cz, prohlédnout si stabdardní výbavu Thalie, pak si spustit konfigurátor na www.skoda-auto.cz a zkusit si sestavit stejně vybavenou Fabii. Před měsícem byl rozdíl v ceně 45.000 Kč v neprospěch Fabie, teď jsem to nezkoušel.
0/0
10.10.2002 13:30

Diplomat

Re: Když něco funguje, je to potřeba změnit (Murphiho zákony)
Ano, a proč by ne, když kvalitavní rozdíl mezi těmito vozy odhaduju nejméně na 50000 Kč? Víte, co to je Thalia v porovnání s Fabií Sedan? Víte, že se vyrábí v Turecku (takže kvalitou dílenského zpracování jistě trhne i proslulé francouzské a italské drnčáky), víte, že její podvozek je ne o jednu, ale o dvě generace horší a nebezpečnější než u Fabie? A navíc je Thalia urážkou všech, kdo vědí něco o estetice, i když to uznávám je subjektivní. Víte, ambicí Škody není být vždy nejlevnější, což je také správné. Fabia je zaslouženě dražší než Thalia. A že klesají prodeje? V celé Evropě jsou prodeje nových aut v krizi.
0/0
10.10.2002 14:11

Jorgito

Re: Re: Když něco funguje, je to potřeba změnit (Murphiho zákony)
, Naprosto souhlasím. Jsou to dvě naprosto nesrovnatelná auta. Vzadu v Thalii se např. nadá sedět, je to tak pro děti. O kvalitě ani nemluvě. Navíc se musím přidat k názoru, že Thalia je naprosté designerské zvěrstvo.
0/0
10.10.2002 14:44

Pavel

Re: Re: Re: Když něco funguje, je to potřeba změnit (Murphiho zákony)
A seděl jste někdy vzadu ve Škodovce? Já ano, mj. i v Oktávii, a stačilo mi to. Aut s pohodlnými zadními sedadly zase tolik není, a Škoda mezi ně rozhodně také nepatří.
0/0
10.10.2002 14:52

Daňový soumar

Re: Re: Re: Re: Když něco funguje, je to potřeba změnit (Murphiho zákony)
U 80% jízd vzadu nikdo nesedí. U 18% jízd tam sedí děti. Tak co bys teda vzadu chtěl? A když tam to místo mít musíš, kup si něco většího.
0/0
10.10.2002 15:50

Pavel

Re: Re: Re: Re: Re: Když něco funguje, je to potřeba změnit (Murphiho zákony)
To jste měl reagovat spíše na příspěvek "Jorgita", nežli na můj. Pokud se k němu vrátím " Jsou to dvě naprosto nesrovnatelná auta. Vzadu v Thalii se např. nadá sedět" - z toho jsem logicky usuzoval, že si Jorgito myslí, že ve Fábii se vzadu sedět dá (což není pravda) a proto je lepší, nežli Thalie (což si rozhodně nemyslím). Jinak soulasím, že na 80% jízd mně stačí přední sedadla.
0/0
10.10.2002 16:18

Pavel

Re: Re: Když něco funguje, je to potřeba změnit (Murphiho zákony)
Na to s tím podvozkem jste přišel sám, nebo Vám to někdo řekl? Sám jsem naopak slyšel kritiku podvozku Fóbií, na rozdíl od podvozku Thálie. Navíc bych se pozastavil nad termínem "francouzské drncáky" - tím máte namysli i Citroeny s hydrodynamickým pérováním, z hlediska pohodlí dodnes nepřekonaným? Motoricky považuji Fóbii za nejméně o generaci starší. Pokud jde o design, palubka Fóbie vypadá jak dětská skládačka, osobně mám z palubní desky Thálie pocit bližší Oktávii, což už je ale jiná kategorie. Máte pravdu, design je velmi subjektivní a osobně si myslím, že Francouzi obecně jsou o hodný kus vepředu. Ostatně, Thálie si nehraje na nic, čím ve skutečnosti není... A to, že se Thálie vyrábí v Turecku ještě automaticky neznamená, že musí být horší. Škoda je podle mně pro ty, kteří dají nejvíc na značku (která si u nás udělala jméno ještě za dob komunismu, kdy prostě neměla konkurenci, i když uznávám, že dnes je díky marketingu prodávána i v anglii). Já dám spíše na servis, přístup k zákazníkovi a užitnou hodnotu vozu...
0/0
10.10.2002 14:50

Mirek

Re: Re: Re: Když něco funguje, je to potřeba změnit (Murphiho zákony)
No, tak to mi nejak unika zpusob tveho uvazovani. Prave Fabie (potazmo cela skodovka) stavi na tom, ze veci, ktere uvadis tlaci co nejvyse. Co se vlastnosti jizdnich tyce, tak Fabie je vskutku naprosto unikatnim vozem, co se jizdnich vlastnosti tyce a Skodovaci na ni mohou byt pravem hrdi !!! Dokonce i konstrukteri z VW se pred nimi museli sklonit (viz Polo4 ) kde nakonec pouzili komplet usporadani predni napravy po vzoru Fabie (podotykam znovu plne z dilny Skoda Auto a jejich ceskych navrharu), diky cemuz je i nove Polo 4 tolik obdivovane !!! Mam Thalii z duvodu uspor jako sluzebni a jako soukrome bych si ji nikdy nekoupil !!! Vlastni mam Fabii sedan a svezeni je o 1000 % lepsi ! Zaplat pambuh, ze i sef dostal rozum a te Francouzske vykopavky se rozhodl zbavit. Mesicni naklady na ten ksindl ho totiz malem privedly k infarktu. Vyjde nas draze nez jeho SuperB !!!
0/0
10.10.2002 16:17

Pavel

Re: Re: Re: Re: Když něco funguje, je to potřeba změnit (Murphiho zákony)
Asi to bude věc rozdílného pohledu, nejspíš. Jel jsem v obou a rozhodně jsem neměl pocit, že by svezení ve Fabii bylo lepší, naopak. Palubku jsem již kritizoval, v základním provedení má Fabie naprosto nepoužitelný motor. Kvalitu škodováckých servisů znám jen z doslechu a to, co jsem slyšel, mně trochu odradilo. Kvalitu Renaultího znám a je výborná. O třídu výše - u Hondy dostaneš za nižší cenu vozu aktivní klima, nežli u Oktávky pasivní, např. Máme zřejmě opačné zkušenosti, navíc jsem přesvědčen, že u Škody se holt hodně platí za to, že je to Škoda.
0/0
10.10.2002 18:04

Marek

Re: Re: Re: Re: Re: Když něco funguje, je to potřeba změnit (Murphiho zákony)
Ja bych jenom dodal že servis u   Renaultu je jeden z nejdražšíh,protože vlastním Trafic jako fir.vuz a ze servisem u škodovky jsem zatim spokojen jak cenově tak i normalně.
0/0
3.11.2002 23:15

Mirek

Re: Re: Re: Když něco funguje, je to potřeba změnit (Murphiho zákony)
BTW.. jeste k tem Citroenum.. tak jejich hydroperovani je sice pohodlne, ale neuveritelne se prodrazi .. diky servisu, ktery prave kvuli tomuto pohodli potrebuji. Da se sice jezdit i bez servisovani, ale to jsme zase zpatky u jizdnich vlastnosti Trabantu, ikdyz se to tvari jako mercedes. Jizdni vlastnosti vozu tim pak trpi takovym zpusobem, ze je snad lepe jezdit ve stare komunisticke Skode !!!
0/0
10.10.2002 16:49

pes Novák

Když něco funguje, je to potřeba změnit (Murphiho zákony)
Divím se, že se podle tohoto zákona zachoval i VW, když brouky dokázal vyrábět 20 let právě proto že "fungovali" (nebo to má být s "y", neboť auta jsou neživotná - aby mě tu nenapadl zas nějaký češtinář!). To k "Fildám" a teď něco k Fabiím: Stačí se podívat např. na www.renault.cz, prohlédnout si stabdardní výbavu Thalie, pak si spustit konfigurátor na www.skoda-auto.cz a zkusit si sestavit stejně vybavenou Fabii. Před měsícem byl rozdíl v ceně 45.000 Kč v neprospěch Fabie, teď jsem to nezkoušel.
0/0
10.10.2002 13:30

Mirek

Re: Když něco funguje, je to potřeba změnit (Murphiho zákony)
Jeste maly dodatek.. Thalii dovazeji za cenu v Euro.. ale Skodovka vse plati v KC !! Problem silne koruny je i v tom, ze znevyhodnuje Skodovku !!! A ten Smidla, nebo jak se to ten kasparek jmenuje to jeste stavi jako skvelou vec, co dokazal.
0/0
10.10.2002 16:20

Deveroux

Kdo?
Kdo by kupoval novou Octavii, když za pouhých 11 - 12 tis. EUR máte luxusní Mercedes CLK třídy (r. v. 1994) v super stavu a s výbavou, jaké naše vozy dosáhnou tak někdy za 10 let.
0/0
10.10.2002 12:44

Kamca

uprava na bliti
Hned v perexu jsem napocital dva preklepy a dve hrubky. Stydte se!
0/0
10.10.2002 12:19

martin

fábia
je zevnitř prostě hnusná... Nekoupím a nekoupím.
0/0
10.10.2002 11:40

jo

kolik stoji
Kdyz auto stoji 5 rocnich platu, tak si asi auto nekoupim.
0/0
10.10.2002 11:20

Milan

Re: kolik stoji
Nikdo tě nenutí jezdit jaguáremm
0/0
10.10.2002 11:32

Daňový soumar

Re: kolik stoji
Tak si kup něco menšího! Na Octávku stačí roční. I když máš pravdu, to zase není auto...
0/0
10.10.2002 12:13

Vasek Hanus

Re: kolik stoji - znas CSSU?
Octavka se da poridit za 180 tisic? ?? Joooo, myslis ojetinu...
0/0
10.10.2002 12:38

Daňový soumar

Re: Re: kolik stoji - znas CSSU?
Aha, tak to je tvůj průser, že bereš tak málo.
0/0
10.10.2002 13:41

Lukáš

Re: Re: kolik stoji
Ehm, pardon, pakliže alespoň trochu přibližně tuším, že průměrný plat, který prý neberou plné 2/3 obyvatelstva je 16.000,- Kč, za rok je to tedy hrubá částka 192.000,- Kč. To asi opravdu nestačí na Octávku, ani Fabii... Pakliže se pletu, budu velmi rád, když mě někdo opraví...
0/0
10.10.2002 12:58

Daňový soumar

Re: Re: Re: kolik stoji
Tak to stačí fakt jen na vlak... Zamysli se na sebou, počítat umíš!
0/0
10.10.2002 13:43

Akim

Re: Re: Re: Re: kolik stoji
zamysli se sam nad sebou, vetsina lidi si proste tekzo vydela dost penez. Vsichni holt nemuzou bejt manazeri jako ses ty....priste pis tak, aby z toho vseho nebylo patrny pohrdani a neschopnost ostatnich lidi. Bud rad, ze si rad a ze vydelavas vic nez 2/3 lidi v republice!!!
0/0
10.10.2002 15:01

Daňový soumar

Re: Re: Re: Re: Re: kolik stoji
Nauč se taky pohrdat neschopností. Já se za to nestydím. Neschopnost tě jinak zatáhne mezi ty 2/3.
0/0
10.10.2002 15:43

natex

Re: Re: Re: Re: Re: Re: kolik stoji
Když budou všichni schopní, zařadíš se mezi průměr. Není důvod pohrdat, stačí prostě být schopný.
0/0
10.10.2002 22:15

Vasek Hanus

Re: kolik stoji sebestrednost?
Akim, Matez, zarazi me, proc se s nim vubec bavite. Mne osobne bylo hned jasne pri zmince o jednorocnim platu, ze v podstate touzi jen pochlubit se svym platem. On se nikdy nebavi o vecnych strankach problematiky, to je jen omacka slouzici k tomu aby zavedl tema na "demostraci svych vysokych schopnosti" Nasim cilem by melo byt abychom pomoci socialni komunikace nalezli k sobe cestu a dokazali ovlivnovat politiku a takto abychom lidi typu D.S. separovali. At je sam sobe D.S. treba "schopny". Ale dik tem jeho ostatnim vlastnostem musime zabranit aby lidi jako on spolecnost ovladali. Samozrejme ze se nevyjadruji primo k osobe "d.s." ale k jistemu archetypu ktery on predstavuje. A mezi nama takovym archetypem je to na techto strankach docela precpano.
0/0
11.10.2002 11:50

Daňový soumar

Re: Re: kolik stoji sebestrednost?
Hezkýýýý, moc hezký. :-))) Teď vidím, že ty si ani na to blbý auto v životě nevyděláš. Já už vím proč...
0/0
11.10.2002 12:00

Rats

Re: Re: kolik stoji
jo ale na tu z roku 58. :-)
0/0
10.10.2002 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.