Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Volvo už není náš cíl, říká šéf Škody

Největší česká firma Škoda Auto zažívá od převzetí německým Volkswagenem nejtěžší časy. Automobilka již neprodává tolik vozů jako v minulosti a němečtí šéfové v posledních týdnech několikrát jasně naznačili, že česká auta by v budoucnu neměla mít ambice konkurovat luxusnější provenienci s logem VW.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bedřich

10. 12. 2002 12:37
Polemika s panem Kulhánkem
Vážený pane řediteli, je jasné jakou pozici jako šéf musíte hájit a úspěšnost automobilky jak říkáte v článku osvisí od toho kolik vyrobí a za kolik prodá. Je ovšem nutné si realisticky uvědomit cenové dimenze v ČR. A to nejenom kolik je cena auta, ale i jeho provoz se všemi souvisejícími náklady. A pokud bdeme upřimní je to docela rána. Pokud srovnáte v globále cenu nových aut u nás a v U.S.A., tak zjistíte že jsme o 1/4 až 1/3 dražší v prodeji a to už vůbec nemluvím o cenách benzínu. Pří tomto srovnání by bylo dobré podívat se na skutečné náklady na výrobu, zisk výrobce, distributora a prodejce. Asi by ta čísla byla hodně zajímavá. Domnívám se totiž, že u nás řada profesí (kteří např. stavba továrny, technici, dělníci atd. atd. jsou nákladově mnohem levnější než v Evropě, nebo U.S.A. Tím chci jenom říct, že vstupní náklady továrny v ČR jsou drasticky nižší neř na západ od nás. Odpovídá tomu cena vozu? Na závěr: Nemyslím si, že kvalita Šodovek by byla nižší než srovnatelných aut. Ale konečná cen? Srovnejme asi srovnatelné: např s Nissan Maxima Q 3 litry automat 1.150 tis. Kč. A co cena v takové výbavě (kůže apod.) u Superba? Vykalkulovat náklady je poměrně snadné Otázkou je, nakolik by snížení cen toleroval koncern.
0 0
možnosti

10. 12. 2002 12:22
0 0
možnosti

Šranki

5. 11. 2002 20:05
VW
Podľa mňa je problém koncernu VW v tom, že rúbe príliš vysoko. V posledných rokoch nakúpili také značky ako Lamborghini alebo Bentley a dali sa na výrobu príliš luxusných áut. Ani snobskí nemčúri si totiž nekúpia luxusné auto zo znakom ľudového auta na kapote. A to ešte nehovorím o problémoch pri nábehu výroby týchto modelov (Touareg, Phaeton). Toto všetko si vyžaduje veľké investície a tým klesá zisk, takže manažment začina panikáriť a ani sami nevedia čo bude ďalej. Čo bránilo VW uvieť nový Golf aj Octaviu úž tento rok? Nedostatočné vývojové kapacity, ktoré sa venovali modelom ako Phaeton a Touareg. No a čo sa týka technickej a dizajnovej úrovni nemeckých áut. Je predsa dávno známe, že kopčáci sú príliš konzervatívny. Tzn; že pokiaľ bude mať Škoda nemeckí manažment nebude inovatívnejšie autá vyrábať nikdy.
0 0
možnosti

Xaver

5. 11. 2002 14:53
Moje poznatky z fabie: stroha a lacine pusobici pristrojova deska; nekvalitní latky v interieru; neprilis kvalitni provedeni interieru - rezonance; predni sedadla s kratkymi sedaky a operadly; ovladaci prvky pusobi dojmem, ze byly navrzeny pro nakladni automobil; sedadla s horsim bocnim vedenim; nedostatek odkladacich prostoru; nekomfortni podvozek; nepresne rizeni; jen prijatelna kvalita dilenskeho zpracovani; ve srovnani s vozy dane tridy patri auto k podprumeru; malo pruzny motor (1.4 16V), prilis hlucny a slaby motor 1.9 SDI, nevhodne zprevodovani u TDI a oproti konkurenci vysoka spotreba; celokove hodnoceni 4+ (nejlepsi 1, nejhorsi 5), koupi pouze fandove znacky, kterym nebude vadit horsi komfort pri jizde.
0 0
možnosti

revax 2

5. 11. 2002 16:53
Re:
:-)) Dobré! Kéž by výše uvedená data byla pravdivá. Hned by se konkurenčním značkám na našem trhu dýchalo lépe. Příjemný podvečer, "Xavere".
0 0
možnosti

thyronx

5. 11. 2002 3:12
Zaruka 3 roky
Zaruka 3 rokya nebo 55tis km je snad normal.. od predniho po zadni naraznik na vsech Fordech a prvni serizeni zapalovani na 150tis km..Na barvu a korozi zaruku neznam, protoze auto nestaci zrezavet za 3 roky snad nikomu.Aspon tady v USA.
Zaruka na rok nesvedci o dobre kvalite,natoz o vyborne a kvalita  ve vyrobe aut....to je to NEJ.Jakou maji zaruku ostatni vyrobci aut v Evrope?Kdyz vyrobite zmetek a prodate ho,tak ten chlap si tu znacku uz nekoupi.A kdyz takhle dopredu nemyslite....tak to zabalte hned.Kdyz se neco posXXX a vyjizdeji zmetky..tak se linka odstavi a pres nedeli se to da do poradku,jinak nemuze v Pondeli zacit vyroba.Tak to delame u nas ve Fordu (Michigan Truck Plant). Thyronx
0 0
možnosti

thyronx

5. 11. 2002 2:57
Partnerstvi..
Neco co dela FORD kde pracuji s Volvem a Jaguarem (treba) pomaha jim financne a nechava je delat i kdyby jim to melo konkurovat (a konkuruje)..
Nemci jsou neco jineho,delaji si  Vama co chteji a delaji to i tady s Chryslerem,ktery koupili.
Tady neni snadne reseni a jako jedine se mi jevi,ze by stat odkoupil Skodovku od VW.Nebo nejaky jiny silnu partner.Pokud by byl zamorsky,konkurence by se nebal!!!!! I ti Japonci a Korejci by se Skodovkou zachazeli lip,nez Skopcaci.Nikdy jsem je nemel rad a nikdy nebudu.Jednou na ne dojde  nebude to dlouho trvat.Vsadim co mam ze prezije jedna velka nemecka automobilka 2 americke a 1 japonska.Duvod? Naklady a konkurence a bude to nelitostny boj.Dojde k nasyceni trhu a nebudou prachy na vyvoj novych modelu.Protoze ceny aut budou tal nizke ze,zisk bude minimalni.Podobne jako tady v USA.Prezije ten,kdo vyrobi a proda 2-3 miliony aut rocne,ostatni pujde do hajzlu.Skodovka diky nizkym nakladum by mohla neco dokazat pouze kdyby mela bohateho strejdu za morem a nebo aspon sama samotinka.........  
0 0
možnosti

Papik

4. 11. 2002 11:10
Pro Xavera:)
Ke kazdymu autu mas kilometr pripominek, tak jaky je podle tebe to nej? pokud mozno pod 10M penez ceskych...
0 0
možnosti

Mike

4. 11. 2002 10:11
Vyrazy
Proboha, co je to za výrazy: pejorativně a dehonestujícího ? To dehonestující bych ještě pochopil od anglického honesty, ale to pejorativně mně teda vůbec nenapadé, jestli budou nový modely mít přívěsky takovýho typu,tak si je asi nikdo nekoupí :-) Mimoto - já se rozhodoval mezi škodovkou a fiatem a vyhrál fiat, jak cenou tak výbavou a prostorem interiéru, tak jsem zvědav, jak jim začnete konkurovat ...
0 0
možnosti

Snek

3. 11. 2002 22:51
Kulhánek - kormidelník, NEEE kapitán
No tak to vypadá, že nové vedení koncernu VW řeklo Kulhánkovi "od teď to bude jinak" a budeš hrát podle novejch not. Ty nový noty mu ještě nedali, protože je ještě nanaškrábali, ale zvěsti o tom už se roznesli a Kulhánek teď jenom mlží, protože ani on neví co a jak bude hrát.
To že s Fabii ulítli o třídu víš než měli bylo jasný od začátku. Jediná cesta jak to zachránit byla nechat jet paralelně výrobu + lehkou inovaci Felicie. Takhle pustili velkou část trhu Korejcům. Ne náhodou tam neustále žvaní o Getzu.
Jako manager je Kulhánek ubohou loutkou, kdyby si aspoň nehrál na toho kapitána a přiznal že jenom stojí u kormidla a kapitán je někdo jinej.
Keci o zaměstnancích jsou OK, ale pokud se někdo takhle vyjadřuje o lidech kteří pro něj pracujou tak bych řekl že v tý firmě něco neklape.
0 0
možnosti

LaHa

3. 11. 2002 20:59
Přečetl jsem...
 všechny doposud uveřejněné příspěvky a mám dojem,že většina přispěvovatelů nemá moc přehled o tom co píše. Buď jsou všichni tak bohatí a mají samá drahá,luxusní zahraniční auta a nebo zase druhá skupina těch co jezdí ve šrotu dovezeným z venku jenom proto,aby "vypadali"a nemají ani na obyčejnou škodovku. Proč někdo kritizuje něco v čem neseděl a možná ani nikdy sedět nebude. Jsou to většinou jenom bláboly IV. cenové skupiny. Pořád se u nás prodává asi 50% nových vozů se značkou Škoda i když možnost koupě jiného vozu tady nepochybně je. To je snad těch 50% lidí co pořídí nové auto samý blbec? Sám jsem za dobu 20-ti let měl několik škodovek a nikdy jsem s nimi neměl takový otřesný zkušenosti jako mnozí pisálci,ale možná jsem měl jenom štěstí. Jezdil jsem i otcovým Austinem Allegro, před nedávnem Seatem Toledo, v součastnosti mám Citroena a nemám dojem, po všech zkušenostech, že by Škodovka byla takový póvl jak mnozí popisujete. Možná se pletu...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa

25. dubna 2024

Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...

Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum

25. dubna 2024

Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...

Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury

24. dubna 2024

Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...

Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii

24. dubna 2024

Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!