Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy sníží jízdné na krátkých tratích

Když České dráhy měnily ceny, bylo téměř jisté, že půjde o zdražení. Letos o Vánocích poprvé nadělí železničáři svým cestujícím levnější jízdenky. Jde sice jen o dvě nejkratší vzdálenosti do šesti a deseti kilometrů a o korunu, ale na dráze to znamená doslova revoluci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

puppy

privatizovat lokální dráhy!!!
proč si české dráhy neponechají pouze velice výnosnou síť páteřních drah (koridory a další ziskové tratě) a nepřevedou ostatní tratě soukromým provozovatelům? určitě by to bylo přehlednější, funkčnější a levnější.
0/0
11.11.2002 11:50

Zdeněk J.

Re: privatizovat lokální dráhy!!!
Někde to jde a je to opravdu dobré (dráha údolí Desné, Svoboda nad Úpou, Kraslice,...), ale nelze to dělat bezmyšlenkovitě jako "huráákce". Je třeba předejít hromadnému rušení tratí.
0/0
11.11.2002 12:46

admiral_Atvar

Re: Re: privatizovat lokální dráhy!!!
protoze je to moloch obavajici se naruseni monopolu a taky toho, ze by mali ukazali, ze to jde ! napriklad by mohli na castech sve drahy (nezajizdejici do uzlu CD) provozovat levnejsi tramvaje bez tak prisnych provoznich predpisu. prevedeni trat-tramvaj neni ruseni a zachranilo by to mnoho lokalek.
0/0
6.12.2002 11:58

subrahmanyan

Ex 108 Praha
Kde muzu najit info o tom, jak budou v budoucnu vlaky jezdit? Ta 108 me zajima, jezdim s ni vecer z Chocne a pochybuju, ze jako EC by tam zastavovala... A nic dalsiho do Prahy nejede :(
0/0
11.11.2002 11:31

Zdeněk J.

Re: Ex 108 Praha
V dnešní trase Prahy bude jezdit rychlík Bohumín-Praha, který bude v Chocni stavět. Více informací najdete na webu http://spz.logout.cz/provoz/gvd2002_2003.html
0/0
11.11.2002 11:42

Pavel F. Koběrský

Re: Ex 108 Praha
www.idos.cz a zadat datum z druhe poloviny prosince (btw to tak funguje uz pomerne hodne dlouho)
0/0
11.11.2002 14:06

nedá se ušetřit jinde?
O víkendu kvůli sněhu vykolejil vlak v Západočeském kraji. Ve vlaku prý byli pouze tři lidé - dva ajznboňáci a jeden cestující. Kolik takto zbytečných spojů denně vyjíždí?
0/0
11.11.2002 9:50

Zdeněk J.

Re: nedá se ušetřit jinde?
Jenže ten motorový vagón by tu trasu musel absolvovat tak jako tak, takže je lepší že je k dispozici cestujícím. Jinak postup ČD uvedený v tomto článku považuji za výrazně lepší než rušení spojů.
0/0
11.11.2002 11:13

Max Šťoura, BNO

Re: nedá se ušetřit jinde?
Z mého pohledu to taky vypadá, že ČD mohou osobní dopravu klidně zrušit. Autobusem je cesta, např. z Prahy do Brna, ale i na jiných, i kratších, trasách výrazně levnější a rychlejší (čas jsou taky peníze). Jinak mám pocit že německé slovo Bahn vzniklo nedorozuměním z českého slova BAHNO. 
0/0
11.11.2002 11:37

Zdeněk J.

Re: Re: nedá se ušetřit jinde?
To je tedy Váš pohled hodně uhozený. Anebo nevíce co plácáte.
0/0
11.11.2002 11:40

Max Šťoura, BNO

Re: Re: Re: nedá se ušetřit jinde?
Že by potrefený železničář. :-)
0/0
11.11.2002 12:39

Zdeněk J.

Re: Re: Re: Re: nedá se ušetřit jinde?
To nejsem, ale nejsem ani zaslepený "liberál".
0/0
11.11.2002 12:45

Max Šťoura, BNO

Re: Re: Re: Re: Re: nedá se ušetřit jinde?
Co je uhozeného na tom, že jezdím autobusem, protože se mi vlak nevyplatí?
0/0
11.11.2002 12:55

Max Šťoura, BNO

Re: Re: Re: Re: Re: nedá se ušetřit jinde?
Co je uhozeného na tom, že jezdím autobusem, protože se mi vlak nevyplatí?
0/0
11.11.2002 12:58

Zdeněk J.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nedá se ušetřit jinde?
Na to jistě nic. Ale požadavek zrušit železniční osobní dopravu, ten je uhozený víc než dost.
0/0
11.11.2002 13:45

Max Šťoura, BNO

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nedá se ušetřit jinde?
Nejsem si vědom, že bych žádal zrušit nějakou dopravu. Pouze je mi jedno, jak budou řešit svůj ztrátový provoz. Nicméně si myslím, že čím více zdraží, tím více prodělají. Lidi jsou potvory a když to pro ně bude výhodnější než jet vlakem, klidně pojedou autem nebo na kole.
0/0
11.11.2002 14:01

Pavel F. Koběrský

IC vs. EX
Je to super, že z IC do Ostravy jsou jenom Ex. Například u takového Košičanu, což je ideální vlak na Slovensko (Tatry apod.) člověk ušetří přes stovku za mezinárodní IC příplatek. Ale - jeden vlak, dříve IC je nyní EC a to sice Praha, odjezd z Ostravy kolem 16:30. Předposlední vlak, kterým se dá rozumně dostat do Prahy. Pokud ten posledni (který byl dříve Ex a nyní bude jenom R) nebude mít aspoň půl kilometru, začnou asi v neděli lidi jezdit na střeše jako v Indii. Sorry, ale tohle je těžce nepromyšlené.
0/0
11.11.2002 8:48

V. Sadovský

Re: IC vs. EX
No, tím, že se ušetří cestou na Slovensko bych si ještě nebyl tak jistý. Přeřazení vlaku do jiné kategorie v CZ neznamená, že totéž musí automaticky provést SK. Abych nebyl abstraktní, tak uvedu konkrétní případ z jednoho z nedávných grafikonů, kdy byla situace opačná:
Detvan u nás jezdil jako IC s příplatkem 30 Kč, na Slovensku jako Expres. Ovšem pouze ve vnitrostátní relaci - při zakoupení jízdenky do CZ chtěly slovenské železnice příplatek jako u mezinárodního IC, tehdy cca 140 korun. Jízdenku tedy bylo vhodnější koupit raději u nás jako zpáteční, což sice vypadá jako samozřejmé, ale pokud cestujete třebas z Oravy tak díky přípojům nemáte vůbec zaručeno, že v Žilině stihnete zrovna ten Vámi vyhlídnutý spoj.
Jinak bych se ještě přidal k názoru, který tu zazněl - ČD si opravdu vůbec nejsou jisté tím, kdo je pravidelný zákazník. Jako spousta jiných lidí jezdím pravidelně z Moravy v neděli do Prahy a v pátek nazpět, urazím tak téměř tisíc kilometrů za týden. Po známé anabázi, kterou dráhy provedly s kartou Z v loňském roce (elegantní zdražení díky zrušení a téměř okamžitém znovuzavedení slev na zmíněnou kartu, v mém konkrétním případě z cca 130 na 180 korun bez příplatků na IC) jsem se mailem ozval na Gř ČD s názorem, že tím výrazně zdražili cestování pravidelným zákazníkům. Obdržel jsem vskutku kuriozní odpověď - "Pro své příležitostné cesty můžete využít i jiných výhod ČD než jen cenu - rychlost a spolehlivost." Namítal jsem, že ujedu (a tím i utratím) mnohem víc než někdo, kdo do Prahy jezdí denně třeba z Českého Brodu nebo Říčan. Odpověď byla stejně brilantní. "Ano, při letmém pohledu se Vám to tak může jevit, ale nepoužíváte vlak každý den." Takže teď pokud jen můžu jezdím při svých "pravidelných příležitostných cestách" autem nebo autobusem a mám klid. 
0/0
11.11.2002 9:19

admiral_Atvar

Re: Re: IC vs. EX
jet busem 200km je nelidske utrpeni ! a sam v aute je to porad drahsi :(
0/0
11.11.2002 9:35

V. Sadovský

Re: Re: Re: IC vs. EX
Máte pravdu, omlouvám se neb jsem zapoměl dodat, že nejezdím sám, ale s přítelkyní. A už ve dvou lidech autem je to cenově srovnatelné (vlakem tam a zpět minimálně cca 4*200 = 800) a časově nesrovnatelné. Nehledě o tom, že jedeme-li vozmo většinou berem i někoho dalšího. A s tím autobusem to taky nebývá až tak strašné. Stačí místenka.
 
0/0
11.11.2002 10:44

Tomáš

Re: Re: Re: Re: IC vs. EX
Jen tak na okraj, pokud jezdíte opravdu dva a na víkend, tak na ČD Tip byste měli dalších cca 20 - 25% slevy.
0/0
11.11.2002 11:11

V. Sadovský

Re: Re: Re: Re: Re: IC vs. EX
Nezlobte se na mě, ale nevím proč zpochybňujete co jsem tu napsal - připomíná mi to nedůvěřivou reakci ČD, kterou jsem výše popsal. Opravdu jezdíme minimálně dva a pochopitelně vím i o nabídce ČD tip. Ale to zdaleka neřeší vše, např. to co tady uvádí jiný zákazník ČD - v pátek domů a v pondělí ráno zpět do práce. Nehledě na to, že pro ČD tip musím jet ze stejného místa stejnou trasou tam a zase zpět. A pokud jedeme např. za rodiči rovnou z Prahy taktéž na Moravu, ale do jiného města, poté domů, pak je nám ČD tip na nic. Nehledě na to, že pokud si mám vybrat mezi třemi přestupy při cestě vlakem nebo přímým autobusem, je dnes volba jasná, protože cenově a komfortem není o čem mluvit. Proč bych měl strávit zbytečně celý den ve vlaku? Uznávám, že vlak má své výhody a vlaky mám docela rád, ale ne tak nekriticky, abych nepřipustil, že i bus nebo auto mají svoje výhody.  Navíc jsem předtím uvedl celkem dost konkrétních důvodů, proč mě dráhy v posledním čase doslova s****.  
0/0
11.11.2002 12:13

admiral_Atvar

Re: IC vs. EX
EX praha je nyni EX a ne IC ! ale jestli bude EC, tak me to stve, protoze jim jezdim naopak, z prahy. tak budu muset pozdejsim ostravanem. v tom pripade taky ho budou asi muset prodlouzit na ukor prahy. to si 151 zapracuji, tahnout takove monstrum. nez to na tu 160 rozjedou, to bude casu, i kdyz maji ty 4MW :)
0/0
11.11.2002 9:24

Zdeněk J.

Re: Re: IC vs. EX
Vlak "Praha" Praha-Warszawa bude jediný vlak EC na trati Praha-Bohumín, všechny ostatní dnešní IC budou expresy (= bez příplatku). To myslím jde.
0/0
11.11.2002 9:51

admiral_Atvar

Re: Re: Re: IC vs. EX
no jo, jenze mi se zrovna hodi ta PRAHA a ted je navic bez priplatku :(
0/0
11.11.2002 10:04

Pavel F. Koběrský

Re: Re: Re: IC vs. EX
To je super, ze je to jediny vlak s priplatkem. Mne jde jenom o to, ze jiz ted beznadejne zaplneny nedelni vecerni vlak bude o to plnejsi. Klidne bych se vsadil, ze na nastupisti v Ostrave-Svinove zustanou po jeho prvnim nedelnim odjezdu stat lidi, nekteri i s mistenkama. A navic - kdyz oba diskutovane vlaky porovnam, tak (planovana :) jizdni doba (O-S > Pha hl.n.) je o ctyri minuty kratsi ve prospech toho non-EC!
0/0
11.11.2002 18:48

Pavel F. Koběrský

Re: Re: Re: Re: IC vs. EX
Jee, moje vlastni blbost. Jizdni doba je samozrejme kratsi ve prospech EC (18 min.)... Ale stejne byvaly casy, kdy byly vlaky skoro o pul hodiny rychlejsi :)
0/0
11.11.2002 18:55

Daliking

Re: Re: IC vs. EX
Teď si nejsem jistý, ale myslím, že EC Praha pojede z Prahy v jiné časové poloze.
0/0
11.11.2002 10:28

Chomutovák

Re: Re: Re: IC vs. EX
EC Praha bude jezdit z Prahy v 11:05, tj. v poloze dnešního IC ODRA, která by měla proto jet až ve 13:05. Takže pokud jste jezdil ve 13:05, můžete nadále bez příplatku, pokud ne, pořiďte si kilometrickou banku a užijte si EC bez příplatku. Pokud navíc nejezdíte v pátek/neděli, pořiďte si zlevněnou a jízdné Vás vyjde srovnatelné s Juniorpasem.
0/0
11.11.2002 11:05

admiral_Atvar

Re: Re: Re: Re: IC vs. EX
hura ! budu tedy jezdit odrou. juniorak jeste mam a vetsinou jezdim v patek a zpet pernerem rano v pondeli.
0/0
11.11.2002 11:46

Starver

Důvod bude trochu jiný
Dráhy určitě nepřišly o zákazníky jen díky levnějšímu benzínu, ale určitě kvůli tomu, že zrušily spoustu spojů. A to bude pokračovat. Když jsem si vyjížděl trať Praha - Ústí nad Labem, hořce jsem plakal (ne tak doslova, spíš jsem nepublikovatelně klel).
0/0
11.11.2002 8:23

Zdeněk J.

Re: Důvod bude trochu jiný
Při vší neúctě k ČD - zkuste porovnat jízdní řád třeba v sezóně 1998/99 a současný (i ten připravovaný na sezónu 2002/3). Vlaků je v tom současném zřetelně víc. Ano, na drahách je řada bordelu, ministři dopravy (včetně současného) nestojí za mnoho, ale na druhé straně buďme spravedliví a nelžeme...
0/0
11.11.2002 8:48

CNR

Ha Ha Ha....
....nenechte se vysmát pánové...Tomu říkáte nižší jízdné...O korunku ??? Neserte mne....Každý den jezdím do práce vlakem, každý měsíc si kupuji za 648,- Kč měsíční jízdenku...A když si chci někam zajet jen tak na výlet, tak už pro Vás nejsem zákazník a musím si koupit obyčejné jízdné...Tady by jste se měli zamyslet...
A Vaše nová reklamní kampaň proti kouření "My kouříme už jen z nostalgie..A co vy ??" Co to kecáte, vždyť v každém druhém vlaku jsou kuřácké oddíly..A vzhledem ke kvalitě vagonů se jedná o společné oddíly pro kuřáky i nekuřáky...Tak se vzpamatujte...
0/0
11.11.2002 7:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.