Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát zaplatí polovinu za opravy vlaků

Vláda na sebe vzala další stamilionové jho. Rozhodla, že Česká konsolidační agentura převezme závazky Českých drah za 490 milionů korun, které mají k železničním opravnám. Dráhy přitom dluží opravářům 944 milionů. "Rozhodně to není systémové řešení," konstatoval ředitel opraven Pars nova Tomáš Ignačák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pražák

Jenom lijte do ceskych drah penize?
Jakou motivaci hospodarit ma spolecnost, ktere vsechno vykompenzuje stat? Kam sakra ty penize jdou - masiny jsou z druhe svetove valky, polorozpadly, spinavy, sluzby stoji za prd - u prepazek jsou protivny babky, nadrazaci jsou sprosti, pruvodci jsou neprijemni (teda pokud si nepriplatite 30,-Kc za IC - to pak cumim, jak takova uboha sumicka dokaze z lidi udelat uplne nekoho jinyho). Jizdny se furt zdrazuje - momentalne jestli se nemylim stoji cca 1.2,-Kc / kilometr coz je stejna cena, jako byste jeli uspornou jizdou v aute, ve dvou se vam to uz vyplati. Ja jsem se na to vykaslal a koupil jsem si s pritelkyni auto a uz odmitam davat jakykoliv penize do takovyho hnusnyho statniho podniku. Jezdime mnohem rychlejc nez vlaky, ktery krome mnohem delsi doby jizdy maji furt zpozdeni, pohodli se neda srovnat (flexibilni doba odjezdu) + komfort a jeste nas to vyjde levneji! A doporucuju vsem to samy. Jen me mrzi, ze me ty CD furt stoji penize na danich, i kdyz  s nema nejezdim.
0/0
10.12.2002 10:10

Ivo Ma-thé

Re: Jenom lijte do ceskych drah penize?
 
Dráhy aktuálně svoje služby zlevňují.
Vozový park není z druhé světové války, ale na nepoměrně modernější úrovni, než v kterékoli jiné post-komunistické zemi kromě exNDR. Jezdím vlakem velice často a většinou si nemůžu stěžovat.
 
Vlaky nemají furt zpoždění - na hlavních tratích je do jízdní doby započtena rezerva na stavbnu koridoru, do které se většinou vejdou (jel jsem v pátek do Brna a v každé stanici byl vlak o pět minut dřív než měl)  -  i když v poslední době se objevují nestandardní události, s kterými by se mělo systematicky něco dělat.
 
Víš kolik stát ročně dává na stavby a údržbu silnic a dálnic (a návazné infrastruktury) a jak to může štvát nás, kteří nemáme auto a busem jezdíme minimálně a přesto na to přispíváme ze svých daní?
 
 
A btw - příplatek na IC stojí 40,-. Ty už jsi vlakem asi nějaký ten pátek nejel, že?
 
0/0
10.12.2002 11:54

Pražák

Re: Re: Jenom lijte do ceskych drah penize?
Ty asi delas u drah, ze jo :-)
Ano, vlakem jsem uz dlouho nejel, protoze davam prednost uspore casu, vetsimu pohodli a hospodarnejsimu provozu (vydaje si kontroluji sam, nejsem zavislej na tom, kolik si cesti manazirci rozdeli mezi sebou). Pokud stat naliva penize do silnic, pak je to pouze do jejich technicke infrastruktury. Dovedes si ale predstavit kolik na danich musi stat takovy kolos jako CD - jejich zamestnanecke vyhody, pobyty v laznich, doplaceni veskerych dluhu a ztrat (miliardy) - silnice narozdil od CD neumi byt prodelecne. Radsi dam 2,-Kc za kilometr na benzin, nez se vozit v ekonomickem a ekologickem vlaku, kde spotreba elektriky muze byt 10 haleru na km a cloveka, ale ve skutecnosti ty naklady diky nehospodarnemu provozu naskakaji. Se zpozdenim mam velmi caste zkusenosti, omluva zadna, vraceni casti penez taky ne (zazil jsem i zpozdeni 120 minut), navic vetsinu zpozdeni nereknou dopredu - clovek by si nekam odskocil, ale stoji na perone jak idiot a sleduje jak postupne cvaka na tabuli 5..10..15..20..25......120.
0/0
10.12.2002 15:53

Rado

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
9.12.2002 21:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.