Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hranice jsou volné, farmáři odjeli domů

Cesta do Čech je pro kamiony opět volná. Zemědělci nespokojení s podmínkami vstupu do Evropské unie ukončili v poledne blokádu tří hraničních přechodů. V Jiříkově, Mikulově a Dolním Dvořišti se po desáté sjely zhruba tři stovky farmářů, kteří traktory a zemědělskou technikou zatarasili na vjezdu do země pruh pro kamiony.
Prohlédněte si fotogalerii

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

una

je to pro ty zemědělce
těžký,jak už říkal jeden z nich večer na Primě.Nejen vinaři,ale i řepáci budou mít problémy...
0/0
12.12.2002 21:32

lurtz

A stale dokola ...
Tak mi pripada, ze je to stale dokola. Na jedne strane se vladni elita byla nedavno v prsa, jake ze to vyjednala podminky pro vstup. Pred par dny uz to je temer o ultimatech z obou stran. A nakonec i o faktu, ze dostavame jako CR na hlavu mnohem mene, nez kterykoliv jiny nove vstupujici stat. Navic se ozyvaji zemedelci, ze dotace ani zdaleka neodpovidaji realite. Tak mi pripada, ze s nami EU opravdu nehraje cistou hru. Neverim tomu, ze atmosfera jen odpovida probihajicimu summitu v Kodani.
Spise jsem ochoten akceptovat, ze bud vyjadnavaci vyjednali opravdu slabe podminky a nebo i navzdory tvrdym jednanim EU nema zajem s nami jednat jako s rovnopravnym partnerem.
Oboji vsak zakryva holy fakt, ze nas chce vzit EU na hul.
To ze by zemedelci meli vice casu a usili venovat i krajinotvorbe a ne jen primemu zemedelstvi je sice fakt, ale jak od statu, tak od Eu by meli v tomto smeru dostat jasna pravidla, jak by mela krajina v te ci ktere oblasti vypadat a na co je ochota uvolnovat fondy a ktere projekty maji realnou samci na uspech.
Zatim mi unika nakolik nizsi dotace do zemedelstvi vykryvaji napr. vyssi dotace na krajinotvorbu. A jsou opravdu vyssi!?
0/0
12.12.2002 16:26

brb

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
12.12.2002 15:22

Kugl

Jiri Masku, admirale Atvare
uz to nehulte ...
0/0
12.12.2002 14:38

Jiří Mašek

(Příspěvek zrušen)
(Příspěvek zrušen)
0/0
12.12.2002 13:57

Jiří Mašek

(Příspěvek zrušen)
(Příspěvek zrušen)
0/0
12.12.2002 13:56

Jiří Mašek

Maškové s manželkami -
tyto nebezpecne, hnusne, smrdute ohavnosti nam tu nici prirodu, silnice a pri nehodach vrazdi lidi ! zemedelcum mela prijit na pomoc armada a kamiony zlikvidovat a jejich primitivni, otyle, umastene ridice co umi jen havarovat a soulozit s prostitutkami pobit ! tim by se pomohlo zeleznici. z vyssich zisku by se stavelo vice koridoru a nove trati a vice koleji. take vstupu do EU - problem s autodopravci by byl vyresen ! a zemedelci ? ti by se meli pomalu preskolit, ne pestovat brambory a obili , coz jde jinde levneji, ale neobvykle plodiny, provadet zalesnovani, agroturistiku apod. na to je v EU penez hromada, staci jen chtit.
0/0
12.12.2002 13:53

admiral_Atvar

nenavidim kamiony !
tyto nebezpecne, hnusne, smrdute ohavnosti nam tu nici prirodu, silnice a pri nehodach vrazdi lidi ! zemedelcum mela prijit na pomoc armada a kamiony zlikvidovat a jejich primitivni, otyle, umastene ridice co umi jen havarovat a soulozit s prostitutkami pobit ! tim by se pomohlo zeleznici. z vyssich zisku by se stavelo vice koridoru a nove trati a vice koleji. take vstupu do EU - problem s autodopravci by byl vyresen ! a zemedelci ? ti by se meli pomalu preskolit, ne pestovat brambory a obili , coz jde jinde levneji, ale neobvykle plodiny, provadet zalesnovani, agroturistiku apod. na to je v EU penez hromada, staci jen chtit.
0/0
12.12.2002 13:38

Tomas

Re: nenavidim kamiony !
Souhlas až na to hodnocení kamionů a řidičů, dělám v dopravě a přestože jezdí i staré a hnusné kamiony (většinou po vnitru nebo na východ - je problém policie a legislavivy že takové kraksny nechávají jezdit) existují i nové a ekologické vozy. Je všeobecně známo, že přeprava kamionem je dražší a to několikanásobně než železnicí, přesto se po silnici přepravuje stále více a více nákladů. Řekl bych, že těch umouněnců, protivů a namyšlenců je mnohem víc v barvách ČD než mezi autodopravci. Jinak by asi nemohla být pravda co je výše napsáno. Jinak se vším ostatním absolutní souhlas.
0/0
12.12.2002 13:46

admiral_Atvar

Re: Re: nenavidim kamiony !
osobne bych nebyl nadsen ani z faktu, ze bych byl prejet ci utrpel jinou skodu ja ci nekdo z mych znamych nejmodernejsi scanii rizenou kultivovanym vysokoskolakem. navic i ta ma mnohem vic emisi nez byt dieselova loko a i tak zabira misto. dalnice jsou plne uz osobaky, kterychzto je stale vic a vic.
0/0
12.12.2002 13:57

Tomas

Re: Re: Re: nenavidim kamiony !
Opět souhlas, já se jenom snažím říct, že ČD sou arogantní bolševickej podnik, jsem zastánce železnice jako ekonomickýho a ekologickýho dopravního prostředku, ale služby, který nabízejí ČD jsou na katastrofální úrovni, proto si firmy nechávají vozit zboží kamiony, i když je to dražší, až se toto změní, bude se nám líp dejchat i jezdit, tah je na straně ČD.
0/0
12.12.2002 14:07

admiral_Atvar

Re: Re: Re: Re: nenavidim kamiony !
no jo, snad to fanatik spidla nejak promete to hnizdo na vrsku CD. je to o lidech, technicky jsme na tom z postkom nejlepe, ac proti zapadu uboze.
0/0
12.12.2002 14:19

outcast

Re: nenavidim kamiony !
K tomu se připojím. Všechno se tahá kvůli nepatrným rozdílům v cenách přes půl Evropy. Pokud vypěstujou ředkvičky o halíř lacinějš na jihu Španělska, tak se to bude tahat odsud. Spotřebitel z toho stejně má ve finále ho*no. Místní producenti krachujou. A kamiony a kamiony a zase kamiony. Rozbyté neprůjezdné dálnice a spousta nehod. Mně se to taky nelíbí.
0/0
12.12.2002 13:48

čehůn

nespokojenci
jó jezedáci, musíte si uvědomit, že se snad bolševík už nevrátí a tak dobře, jako vám bylo za něj, tak se už mít nebudete. Dluhy se musejí platit.
0/0
12.12.2002 13:36

Kugl

bych vsechny...
... protestujici zemedelce a farmare postavil ke zdi nebo povesil na kandelabry
0/0
12.12.2002 13:30

Jiří Mašek

Kampaň proti Osudu
Hmm jde o to, abychom ten sklad neměli zapráskaný nepotřebnými věcmi a tudíž by nebylo místo na potřebnější. Když je plevele moc, tak zadusí i to, co na poli pěstujeme.
0/0
12.12.2002 13:28

Ota

Re: Kampaň proti Osudu
Já osobně můžu jen poděkovat p.J.Maškovi za vše co pro nás pro všechny dělá.Dokážu si představit jak zamrzí když na něj kydají takovou špínu.A chci Vás všechny poprosit, aby se nejdříve sami pokusili vžít do té situace, a pak posuzovali. Kdo z nás je ochoten podstoupit něco podobného, věnovat tomu svůj čas a peníze.... Nikdo.Co k tomu ještě říct? Snad jen, že se nemá cenu trápit kvůli pár (...písk...) a kazit si náladu a celý den.Můžem si s klidem říct, že nás může rozházet jen inteligent. :) Každý rozumný člověk pozná kde je pravda. I nadále držím Osudu palce a věřím že nebudu sám. Ota
0/0
12.12.2002 13:29

Vendulka

Re: Re: Kampaň proti Osudu
Souhlas, má můj obdiv.
0/0
12.12.2002 13:39

Čumáček

Re: Re: Kampaň proti Osudu
Naprosto sTebou souhlasím Oto.
0/0
12.12.2002 13:40

Jiří Mašek

Re: Re: Re: Kampaň proti Osudu
Díky všem za názory. Osvědčilo se mi vždy "téma" hodit do článku a zde do diskuze, pak hodit za hlavu, člověk se od toho osvobodí.... Tak snad se to povedlo i nyní.
0/0
12.12.2002 13:41

Daljlámek

Re: Re: Kampaň proti Osudu
Děkuji ijá Jiřímu, že odvážně a obětavě zvěstuje všude pravdu. Stal se celebritou internetu a to, že na něj zde pkivou, je důkazem jen toho, že se za jeho pomoci rodí něco nového a očištěného, proto "zlo" tak prská!!!
0/0
12.12.2002 13:44

Norek

Re: Re: Kampaň proti Osudu
Já osobně jsem vždy šťasten, když pan Mašek navštíví náš sál království. Říká, že on není náš, ale rád zde čerpá inspirace. Jeho přítomnost, je pro všechny požehnámím, z jeho osobnosti vychází mnoho kladné energie!!!
0/0
12.12.2002 13:55

Tomas

Poznámka
Asi teď vyslovím takovou myšlenku, se kterou si pohrává spousta lidí, kteří se chovají jako spotřebitelé a je jim jedno odkud výrobek který kupují pochází: pokud jsou ty podmínky, jak několik jedinců uvádí v podstatě likvidační a my přesto za těchto podmínek do EU vstoupíme, tak zřejmě spousta zemědělců zkrachuje, možná i všichni. To si ale nemyslím, to prostě možné není, ale co se vlastně stane??? Stejně jako u nás takřka zaniklo hornictví, možná zanikne i zemědělství a lidi, kteří jsou zcela mimo něj to ani nepoznají. Ceny nahoru zřejmě asi nepůjdou, hyper- super- a já nevím jaké všechno markety budou stále levné a v Čechách zarostou pole bodláčím. Někteří zemědelci se přizpůsobí specicickým výrobám, někteří půjdou dělat úplně něco jiného a někteří asi skončí na dlažbě. Neříkám, že je to dobře, to v žádném případě, ale pokud se to stane, ČR to asi jako v podstatě nezemědělský stát neohrozí. Co vy na to??? Vím, že je to názor částečně naivní i arogantní, ale řekl bych, že podobný názor má drtivá většina obyvatel.
0/0
12.12.2002 13:26

admiral_Atvar

Re: Poznámka
pokud by byla statni vule a politika, tak by pole nezarostla bodlacim, ale nezamestnani nevzdelani by je mohli osazovat lesy a tak bychom se vratili zpet pred odlesneni. to by bylo krasne !
0/0
12.12.2002 13:34

Tomas

Re: Re: Poznámka
No třeba... Proč ne, prostě kdo se uživí, ten se uživí a to co si doma vypěstovat neumíme, to si levněji dovezem. Podle mě to tak stejně skončí protesty neprotesty...
0/0
12.12.2002 13:39

Re: Poznámka
Z toho bodláčí mi jde mráz po zádech. Ty asi relaxuješ u počítače a jak vypadá zelená louka, nebo pole zarostlé obilím asi nevíš. Prostě to prázdná slova nejsou. Na druhou stranu je mi jedno, kdo to tam zasadí. Jedno už mi, ale není výsledek té činnosti. Mám tím namysli třeba projímadlo značky Dannone.
0/0
12.12.2002 15:08

Jiří Mašek

Pro Stealtha www.osud.cz
Tento dobrodružný život není pro slabochy, ale pro ty, kdo mají silné vnitřní přesvědčení a jistotu, že to, co dělají, je správné. Překonání drsných a obtížných míst vyžaduje sílu, odvahu a odhodlanost. Je třeba mít skálopevnou víru a důvěru, abyste vydrželi bouře a smrště. Když se všechno dělá s Boží silou a s Božím vedením, vězte, že všechno je velmi, velmi dobré a že výsledek bude dokonalý.
0/0
12.12.2002 13:26

Stealth

Re: Pro Stealtha www.osud.cz
To víf že jo Uďo, ty máf afi pvoblém, tak fe mi fvěf. Ale to je napvosto novmální.
0/0
12.12.2002 13:31

Hovno mašku

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
12.12.2002 13:33

Boris

Repete
 Vstup do EU je vážná věc a pro náš stát životně důležitá. Bylo by neštěstím, kdyby byl ohrožen kvůli 3% práceschopného obyvatelstava, které vytváří pouhých 2,2% HDP.
0/0
12.12.2002 13:13

Re: Repete
A opravdu ten vstup ohrožují ty naši zemědělci, kteří mimo HDP dělají i krásnou krajinu (najdou se i výjimky), nebo EU? Zatím jsem zájem od EU příliš nepocítil. Vstup je věcí dohody a ta je vždy věcí dvou stran mající o dohodu zájem.
0/0
12.12.2002 13:21

MARTINXI

Re: Re: Repete
souhlasim.jen bych to poopravil.zemědělci ničí nejvíce krajinu ( najdou se i vyjímky )
0/0
12.12.2002 13:41

Re: Re: Re: Repete
Až se příště zase projdu okolo skládky, nebo po betonové ploše protože je ekonomičtější než vysadit trávník, neřkuli les, tak si všimnu jak je to krásné.
0/0
12.12.2002 14:32

Zulu

Konec blokady
Je cas obeda a po nem nejake to odpoledni pivecko. Stare zvyky JZDaku se prece nesmi narusovat
0/0
12.12.2002 13:12

karel

kecy !!!!!
V Jiříkově přechod není, je v Rumburku. Ten jiříkovský je už pouze pro pěší. A navíc - mráz byl ráno -9 stupňů, přes den menší. Kde se vzalo těch -20 ?
0/0
12.12.2002 12:55

Tomas

Dotaz
Co se týče zemědělství jsem naprostý Neználek, takže bych vás poprosil o odpověď na jednoduchý dotaz, na který ve spoustě článcích, které o této problematice čtu nemohu nalézt odpověď: Pokud zůstanou podmínky pro zemědělce při vstupu do EU stejné jako jsou nyní, polepší si zemědělci o 25% dotací přímých plateb od EU a přijdou zároveň o dotace ve výši , kterou neznám od ČR které pobírají nyní, nebo v současnosti žádné přímé dotace od státu nepobírají a "pouze" si polepší, byť jen o 25% oproti 100%, které budou pobírat současní členové EU? Jde mi o to zjistit, jestli si v absolutních číslech zemědělci polepší nebo ne, protože si myslím, že náš trh není ani v současnosti dobře chráněn, takže se mi zdá, že si zemědělci přece jen polepší, byť o méně, než by chtěli. Díky za odpověď.
0/0
12.12.2002 12:48

Raptor

Re: Dotaz
Odpověď je bohužel dost složitá. V podstatě jde o to, že si zeměsělci polepší o těch 25 %, ale trh bude vystaven volnému dovozu jakéhokoli množství potravin EU. Nedá se přesně říct, zda to v absolutních číslech bude znamenat plus či ztrátu. Jak jsem již psal, lidé by museli kupovat naše potraviny (jsou navíc mnohem kvalitnější). Potom by si zemědělci polepšili o 25%. Jinak ne.
0/0
12.12.2002 13:00

Tomas

Re: Re: Dotaz
Pokud máš pravdu, tak není jisté, že si zemědělci pohorší, jsou snad jiné obory hospodářství zvýhodněny proti konkurenci ze zahraničí??? Dokonce to vypadá, že by si mohli byť i málo polepšit, takovou vyhlídku nemá možná žádná jiná činnost našeho hospodářství...
0/0
12.12.2002 13:07

Raptor

Re: Re: Re: Dotaz
Pozor, je tu jedno důležité specifikum. Zemědělská produkce není dobře odlišitelná, všude jsou skoro stejný pšenice, řepa, mléko, maso atd. A v EU je obrovský převis produkce. Tu je potřeba někam narvat. A kdo nabídne lepší cenu, ten s 25% dotací, nebo 100%? A jsme zase zpět, jen podpora domácích výrobků....nechci se opakovat.
0/0
12.12.2002 13:15

Boris

Re: Re: Dotaz
Stejně tak, jako bude náš piditrh vystaven dovozu, bude 700 milonový maxitrh ostatních zemí vystaven našemu vývozu. A probůh nezačínejte s argumenty, že v EÚ mají levnější vstupy. Tomu se už dnes směje i dítě.
0/0
12.12.2002 13:10

Raptor

Re: Re: Re: Dotaz
Kde jsem napsal, že v EU jsou levnější vstupy? Ale pro nechápavé jednoduchý příklad. Vezmem si třeba 100 kilo vepřového. Náš i unijní zemědělec ho vyprodukuje se zhruba stejnými náklady okolo 2800 Kč (asi, ať mě nikdo nelynčuje). A unijní dostane dotaci třeba 1000 Kč, náš 250 Kč (=25%). Kdo může jít s cenou níž, aniž by se dostal do ztráty? Je to dost snadné k pochopení?
0/0
12.12.2002 13:30

Boris

Re: Re: Re: Re: Dotaz
Protože jsem čekal tuto odpověď, předeslal jsem zmínku o " levnějších vstupech". Jetliže jsou v EU mzdové náklady, cena půdy a naše zelená nafta 3x dražší, prozraďte mi to kouzlo, které způsobí, že  zemědělec z EU vyprodukuje kilo vepřového se stejnými náklady jako  zemědělec náš.   
0/0
12.12.2002 13:42

Raptor

Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz
Kde jste zjistil, že je nafta v EU 3krát dražší, nevím. K dalším bodům. Pro chov prasat v principu nepotřebujete půdu, protože můžete dovést levnou (a taky transgenní) sóju z J. Ameriky a obilí je levné (dotované). Pracovní síly moc nepotřebujete, protože výkrmny jsou dosti automatizované. A poměr dotací v EU je samozřejmě větší,než jsem napsal.Nějaká další nejasnost?
0/0
12.12.2002 13:52

Boris

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz
Řeč jak rozprávka. Já jsem napsal zelená nafta a vy dobře víte, že je to zdotovaná nafta pro naše zemědělce, kterou v EU nemají. A pokud zemědělci v EU nepotřebují pro podnikáni ani půdu ani pracovní síly, tak to je skutečně země, kde zítra již znamená včera. Neplete si to se SSSR? 
0/0
12.12.2002 14:08

Raptor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz
Nepodsouvejte mi, co jsem nenapsal. Nebo neumíte číst? Zato vy jste napsal, že naši zemědělci mají 3krát levnější naftu. Tak levná není ani zelená ani žádná jiná. Jestli píšu příliš komplikovaně a vy to nechápete, je mi líto. Ale Vám neje o diskuzi. Jste demagog (nejspíš odkojen KSČ a dovychován ODS) a máte svou pravdu. Je zbytečné se pokoušet rozumě oponovat. Nashle.
0/0
12.12.2002 14:16

Boris

Re: Dotaz
Nejsem žádný odborník na zemědělství a názory na zemědělskou problematiku si vytvářím na základě informací z tisku a tam jsem se dozvěděl, že dotace z našich zdrojů na 1ha půdy je 600,- Kč. Oněch diskutovaných 25% z EU činí 2.500,- Kč. Dle analýzy MZ je česká farma o 100 ha s 20ti dojnicemi dotována celkovou částkou 127.000,- Kč. Zisk činí 123.000,- Kč. Úsudek si udělejte sám.
0/0
12.12.2002 13:05

Raptor

Jak pomoci?
Víte, co by pro naše zemědělství bylo největší pomocí? Kdyby všichni kupovali výhradně tuzemské potraviny. Tuto kampaň vedou třeba v Rakousku a funguje to. Jenže tady se každej zhlídne másla z Dánska, jogurtu z Německa atd, jen když je o desetník levnější. A pro ty pitomečky, co hned budou psát, že EU potraviny jsou kvalitnější doporučuji, aby si přečetli nějaké výsledky testů nezávadnosti a dále statistiky spotřeby pesticidů a umělých hnojiv v EU a ČR. Pak se jim třeba rozsvítí.
0/0
12.12.2002 12:40

Re: Jak pomoci?
Ty říkáš jogurt té hmotě složení původu od Dannone? To nenazívám jogurtem ani při horečkách přes 40°C. Jedinný jogurt, který v Praze znám je z Jižních Čech ve skleničce. A koukám asi taky nazýváš máslem Ramu, nebo možná Perlu. Je to vůbec máslo?
0/0
12.12.2002 12:45

Raptor

Re: Re: Jak pomoci?
A o tom to přesně je. Ty "jogurty", co se sem vozí jsou fakt mizerný(ten ve skleničce je skvělej), ale většinu zajímá jen cena. Rama a spol. nejsou másla, zato se sem vozí třeba Megle, tuším made in Německo. Až budou všichni myslet mozkem, bude hej nejen zemědělcům, ale vůbec všem. Obávám se, že to ale potrvá moooooooc dlouho.
0/0
12.12.2002 13:06

Harry

Re: Re: Jak pomoci?
Souhlasím s tebou. Taky si kupuju ty ve skleničce. Problém je, že někde je neúměrně předražujou. Chce to hledat. Prostě čím míň tuku, tím míň to má s jogurtem co společnýho - jednoduše blivajz.
0/0
12.12.2002 15:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.