Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko je v dostihu za EU nejpomalejší

Když budeme stíhat ekonomiku Evropské unie tak jako v posledních letech, nikdy ji nedoženeme. Propast v životní úrovni mezi Českem a patnáctkou by zůstala stále stejně hluboká. Součet všech vzestupů a pádů domácího hospodářství od roku 1990 dosud ukazuje, že se za uplynulých téměř třináct let zvedlo o pouhých 3,7 procenta. To je nejpomalejší růst ze všech okolních zemí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

a

dj.tom
Uvidíme
0/0
18.12.2002 20:45

David

Ne, ne
Ahoj Jiro,
rozhodně jsem svůj příspěvěk nenapsal kvůli tomu tvému. S tvým příspěvkem plně souhlasím. Byla to reakce na spoustu jiných, rádobypobitvěgenerály, co s odstupem 10 let přesně vědí, co bylo tehdá uděláno špatně a jak by se to mělo bylo bejvávalo udělat. A to vše jednou větou, bez hlubšího přemýšlení o důsledcích toho či onoho. A hlavně mě naštve, že za celou tou mašinérií vidí jednoho člověka.
0/0
17.12.2002 20:33

David

Chytry jak baterky
Ahoj vespolek,
ja se divim, ze jsme na tom tak hrozne spatne. Tady je takovejch chytraku, co by se v pohode chytli vesel v r.89 a tu nasi prezaprodluzenou ekonomiku rozjeli tak, ze uz v r.94 bychom udavali Evrope smer.
Ja se divim, ze nejdete do politiky celou tu nasi republiku zachranit, vy cechacci. Urcite ti co nejvic nadavaj maj svuj "podnik" a okradaj nas na danich, jezdi v nalizovanej autech a vysmivaj se. V r.89 jim mozna bylo kolem 15 a ted jsou chtry jak baterky.
Omlouvam se za ten utok, ale nesnasim typ nekterych prispevku co jsem tady cetl.
P.S. Myslite si, ze korupce, mafie a zlodeji jsou jen v Cechach? Promnete si oci, jsou vsude!
(kouknete se nekdy na zpravy v Nemecku nebo Holandsku, Franci...)
0/0
12.12.2002 21:08

Jira

Re: Chytry jak baterky
Davide, nevím jestli reaguješ přímo na můj názor, ale každopádně nepodnikám, nejezdím v "audině" atd. A i tak na tom nevidím nic špatného. Ne všichni podnikatelé jsou zloději. Pouze jsem řekl svůj názor a neříkám, že je ten správný. K tvé otázce: Nemyslím, že je korupce pouze u nás. Ale právě protože je i u nás, měly by být vytvořeny kvalitní zákony a hlavně by měly být také dodržovány a dobře a důsledně vymáhány. Přeci vidíš dnes a denně, že vrah dostal 5let. Vrah se nevrátil z vycházky (což mě šokovalo). Tresty jsou směšné (pokud vůbec jsou viníci odsouzeni). Já do politiky nemířím, jen bych rád, pokud jsem zvolil určité lidi, aby taky za svou odměnu udělali svou práci.
0/0
13.12.2002 9:19

Roman

Výsledek jednání-nic překvapivého
Jaká vláda,takový výsledek.Co rozhodnutí,co zákon,samé chyby.Vidím to velmi černě.
0/0
12.12.2002 14:38

Cech

Myslim si ze by jsme meli ukoncit nase snazeni do Evropske Unie. Vzdyt tam vstupujem s nejpomalejsim ekonomickym rustem ze vsech kandidatu. Nas schodek statniho rozpoctu je 17 procent HDP a aby jsme mohli mit vytouzene euro tak mame mit 3 procenta. To s nasimi politiky nikdy nezvladnem. Meli by jsme se snazit tam vstoupit az v roce 2007, nebo jeste pozdeji. Zacali jsme po revoluci spatne, tak i spatne skoncime. Klaus zacal s rozkladem, Zeman s tim pokracoval a pro Spidlu u zbejva nas jen zahrabat.
0/0
12.12.2002 14:09

Jira

Je potřeba si uvědomit, že vše začíná od dobře fungujícího soudnictví. Následuje vzdělání. Ať je u moci ten, či onen (Klaus, Zeman, Špidla), především jim musí jít o stát a ne o osobní spory a osočování, kdo co udělal nebo neudělal. Každý z nich udělal něco dobrého, ale bohužel ta troška do mlýna nestačí na to, abychom se měli lépe. Stejně tak toho každý dost pokazil. Vzhledem k tomu, že veškeří politici u moci raději řeší druhotné problémy, (zda se vzdát svých třináctých platů apod.), nemůžu se divit, že jsem tam, kde jsme. Osobně jsem volil první volby pravici a další levici, abych mohl mít co poměřit. Výsledek ?= Nemají o běžné lidi zájem ani ti, ani oni.
0/0
12.12.2002 13:16

Jira

0/0
12.12.2002 13:08

Jira

0/0
12.12.2002 13:08

freespeech

3,7 % za třináct let a to jen díky 30 miliardám $ zahraničních investic
- bez nich by se jednalo o propad nejméně o cca 10% pod úroveň roku 89!!
0/0
12.12.2002 11:03

asdf

Re: 3,7 % za třináct let a to jen díky 30 miliardám $ zahraničních investic
hmm, to je sice pekny, ale v dlouhodobem vyledu je to uplne k nicemu:)....zahranicni kapital si ty penize zase odnese! Hlavne az mu skonci vyhodne podminky, jako neplaceni dani, podpora na zamestnanost...
0/0
12.12.2002 14:04

Tom

Za všechno může Klaus
Když se před lety se slávou rozjížděla kuponová privatizace, hodně lidí ji podporovalo. Jakým způsobem také privatizovat takové množství státních podniků. Zahraniční investoři tehdy neměli velký zájem zde investovat. Tak nastoupila kuponová privatizace. Později se ukázalo, že tento způsob prodeje má příliš mnoho problémů a rizik, se kterými se tak mladičká a tržně nezkušená země nedokáže uspokojivě vyrovnat. Je ale velmi tristní a nezodpovědné házet vinu na jednoho člověka (Klause), který byl odvážný ve svých činech. Přesně takového člověka jsme v těchto přetěžkých letech potřebovali.
0/0
12.12.2002 10:52

Bubák1

Re: Za všechno může Klaus
Jakým způsobem privatizovat? Jednoduše podniky rozrodat, tak jak to udělali jejich noví majitelé. Rozdíl je v tom, že peníze by plynuly do státní kasy a ne na Bahamy a jiné ostrovy. Tuhle část privatizace Klausova vláda úplně zpackala.
0/0
12.12.2002 12:21

Kaik Jonas

Re: Re: Za všechno může Klaus
Koreny ceske stagnace za poslednich deset let lze hledat za lzikrale Klause.  Po 89 a 92, mela CR docela slusny naskok pred ostatnimi zememi blizkeho Vychodu, ale diky Klausove zpackane privatizace, kapitalismu bez kontolnich mechanismu a korupci, se CR vykazala nejen nejnizsi prirustek, ale take jako jedina mimo Jugoslavii a Ruska, vykazala trilety pokles na konci dekady.  Tento pad nas tlaci doposud.  Pocatkem 90tych let, rada zahranicnich investoru melo zajem o nase podniky, ale misto toho tam prisli STBaci Junek a spol a vedli to dal v komunisticke linii ke krachu.  Investicni pobidky, a lakani zahranicnich investic melo byt promysleno od r 90, ne cekat deset let, kdy do radu oblasti neprisla zadna velka investice za pul stoleti.
0/0
12.12.2002 15:20

lola

parlament ma prece plnou hlavu prezidenta, ne !
0/0
12.12.2002 10:50

Zdeněk

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
12.12.2002 10:19

Datel

Re: nesmysl
Jo kamo, to by bylo hezky kdyby to bylo jak pises. Obavam se ale ze jsi ty procentni koeficienty nepochopil uplne spravne. Takze zatimco ten bod 1 je docela pochybnej a pusobi spis dojmem frustrace, bod 2 je mimo uplne..
0/0
12.12.2002 10:56

Zdeněk

Re: Re: nesmysl
Díky za komentáře. Add bod 1: nevím, co je na tom pochybného. Pravdou je, že by mělo frustrovat každého, když čte noviny. Za tam léta tam nic sebevědomého nebylo. Add bod 2: naopak, koeficienty jsem pochopil správně, ale opět je noviny vysvětlují jako jobovku. Pokud totiž máme stále nejvýkonnější ekonomiku s bývalého východního bloku (tedy kromě Slovinska), což je "HDP/počet obyvatel", tak zákonitě směrem k vyšší výkonnosti její růst klesá. Nemůžeme tudíž současný stav růstu ekonomik promítat do budoucnosti. Až budou mít ostatní stejný HDP na hlavu, jako my, tak potom se teprve budeme moci bavit o tom, kdo roste rychleji. Dřív ne. Nemyslím si, že bychom na tom byli nějak dobře, ale chce mít o tom víc informací, než tolik, kolik nám poskytují noviny.
0/0
12.12.2002 11:19

Hubert

Re: Re: nesmysl
Píšeš, že pvní bod je pochybný, druhý mimo, ale nevysvětluješ proč. Zajímalo by mě, jak těm koeficientům rozumíš ty.
0/0
12.12.2002 11:54

Zdeněk

Re: příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
Příspěvek obsahoval spíše nepřípustné pravdy. To je tak možná jediné, co bylo z celého příspěvku závadné. Cha cha cha ... jen tak dál ...
0/0
12.12.2002 12:40

Honza

Každopádně je to k zamyšlení, ne?
0/0
12.12.2002 10:15

Karel

zavádějící
Připadá mi to zavádějící: "ostatní země se blíži rychleji" ... ale odkud??? Když je můj výkon jedna, tak dvě je růst o 100%. Když je můj výkon 4, tak 5 je růst o 25%. Takhle to nějak myslí s tím, že se přibližujeme nejpomaleji? Já bych si spíš typnul, že až nás ostatní kandidáti doženou, tak porostou stejným tempem, jako my, tzn. že tempo růstu se s dosažením vyššího výkonu bude snižovat u všech.
0/0
12.12.2002 9:23

American

Re: zavádějící
Karle mas urcitou pravdu. My tomu rikame " learning curve" nebo Improvement curve. Ze zacatku je strmejsi a cim vykon se zvysuje learning curve je more flat, . Cesko by melo byt dale on the curve tudic productivita v % bude na nizsim stupni nez zeme ktere jsou na zacatku the curve.
0/0
12.12.2002 21:41

Tohle si přečtěte !

Tohle si přečtěte !
Spočtěte si: Kožený a další vytunelované fondy, kampeličky, Plzeňská banka, EAGB, IPB a další peněžní ústavy, plzeňská Škodovka a nevinný Soudek, LTO, Nomura, Sklounion, Chvalovský, Chemapol, Temelín... K tomu si připočtěte štědrý sociální systém, kupovaný sociální smír v uhelných pánvích, dotování podniků, které stát nedokázal za 12 let zprivatizovat. Snad se podaří zastavit ten židovskej tunel nazývaný dálnicí za další desítky miliard. Takovéto průsery by stačili celému zbytku Evropy na půl století, my to zmákli za dekádu a stálo nás to zhruba dva roční rozpočty. Je zázrak, že se držíme a tragédie, že to těm nahoře lidi pořád žerou.
0/0
12.12.2002 9:00

Diplomat

Re: Tohle si přečtěte !
No víte, tohle vaše běsnění vychází z nedostatku informací. Moje žena je Maďarka, já čtu maďarské noviny, slduju maďarskou televizi... Tam bylo např. krachů bank nebo korupčních skandálů mnohem víc a řádově větší - třeba jeden státní úředník inkasoval úplatek ve výši 180 mil. korun - proti tomu je Lizner opravdu malá ryba... a museli ho pustit pro "nedostatek důkazů", načež odjel na Tahiti... věřte mi, bordel tam byl stejnej, ne-li větší, ale ten rozdíl v růstu má prostě jiný příčiny: neexistence těžkého strojírenství z dob socialismu a podniků, které stejně neměly žádnou šanci, jinak nastavenej daňovej systém, privatizace tzv. rodinného stříbra do cizích rukou...
0/0
12.12.2002 9:53

Michal, Praha

souhlas s Ester (aneb. máme se jak si zasloužíme)
Přečtěte si článek od Ester, je tam všechno. Máme takové vedení jaké si zasloužíme. aždý jenom hrabe pod sebe a je mu fuk jestli má funkci na vrátnici nebo na ministerstvu. Hlavouni, kteří za to všechno můžou jsou stále u koryt a nic ne nemění a měnit nebude - NIKDY. Klaus na hrad a dáme tomu korunu !!!!!
0/0
12.12.2002 8:58

to je zvláštní
jak ti všichni povojnoví generálové v tom pomalém růstu vidí profesora. Jste jedineční volové, kteří si nevidí ani na špičku nosu, nejste schopni reálně myslet, nejste schopni objektivního soudu. A vůbec vám nevadí, že vše bylo a je v rukách bývalých? komančů (bývalý komanč je stejné jako bývalý černoch pro méně chápavé). Celý začátek není v profesorovi, ale ve skupině bývalé StB a jejich dohodách s umírněnými komanči typu Adamce, Urbana apod., v přímé spolupráci s těmi, co byly vyzdvihnuti (nikoliv lidem) ale StB - tj. hradní mistr, osmašedesátníci a několik jejich věrných´(zejména pohrobků Mlynáře,Rumla apod.). A co s tím potom chcete dělat? Zvlášť, když komančové ve vysokých a středních funkcích měli moc a tu jim nikdo nevzal - myslím hospodářsky? Takže vše je posvěceno hradem "nejsme jako oni" a doufám, že se jednou konečně řadový občan dozví nefalšované dohody v listopadu a v prosinci 89 (máte ještě na paměti ty záběry? Havel s Adamcem, Čalfou apod.? Láska a pravda zvítězí nad lží a nenávistí...
0/0
12.12.2002 8:45

Jordan

Re: to je zvláštní
Pane kolego, ale ted naprosto vazne, pokud si to myslite skutecne dejte se vysetrit. Jste v zajeti jistych fobii a ty Vam zamlzuji mozek. Ale myslim, ze dnes se to da celkem dobre lecit. Preji Vam mnoho uspechu, jen musite najit odvahu ...
0/0
12.12.2002 9:02

Cartman

Re: to je zvláštní
Na tak ale pokud Klaus v roli ministra financi a pozdeji ministerskeho predsedy byl jen figurkou rizenou StBáckými pohrobky, tak je to ovšem taky tak trochu jeho vina, že se jim nedokázal vzepřít, ne?
0/0
12.12.2002 9:09

Ester

Re: to je zvláštní
Veškerou vinu na Klause myslím nikdo zde (o to méně však já) nesvaluje. Je však spoluodpovědný za to, co se tu dělo, protože zde nějakou dobu byl předsedou vlády a lídrem nejsilnější pravickové strany - vzpomínáte? Nemůže za vše, ale do seznamu zodpovědných určitě patří. I proto, že s těma komančem nezamet. (což bych si velice přála)
0/0
12.12.2002 9:10

djdave

Re: to je zvláštní
 ... typickej Cibulkovskej gulas :))
ale do smichu mi stejne moc neni.
0/0
12.12.2002 10:15

Ester

Kolik procent HDP?
Spočtěte si: Kožený a další vytunelované fondy, kampeličky, Plzeňská banka, EAGB, IPB a další peněžní ústavy, plzeňská Škodovka a nevinný Soudek, LTO, Nomura, Sklounion, Chvalovský, Chemapol, Temelín... K tomu si připočtěte štědrý sociální systém, kupovaný sociální smír v uhelných pánvích, dotování podniků, které stát nedokázal za 12 let zprivatizovat. Snad se podaří zastavit ten židovskej tunel nazývaný dálnicí za další desítky miliard. Takovéto průsery by stačili celému zbytku Evropy na půl století, my to zmákli za dekádu a stálo nás to zhruba dva roční rozpočty. Je zázrak, že se držíme a tragédie, že to těm nahoře lidi pořád žerou.
0/0
12.12.2002 8:39

Pepa

Vy se divite, kdyz se ztraceji miliardy a nikomu za to nic nestane?
Je to zazrak, ze v takovem prostredi, kdy politicke strany a politici mysli jen a jen na svuj vlastni uspech a zajem statu jako celku je jim od sameho vzniku CR dokonale lhostejny, ekonomika vubec roste. Proklamovana "neviditelna ruka trhu Vaclava Klause" nas vsechny pripravila o stamiliardy a umoznila rajsky zivot nekolika "zdatnym" jedincum.
0/0
12.12.2002 8:11

Raptor

Montujem a ztrácíme
Začalo to Velkou listopadovou šarádou, kterou zorganizovali radikální komouši, kteří chtěli znásobit své nakradené majetky. Nastoupil pan Profesor, který všude byl a všechno zná a od nikoho si nenechá radit. Zahájil svůj kuponový experiment, který skončil finanční ztrátou okolo 0,7 bilionu Kč (střízlivé odhady). V těch dobách jsme si začali zadělávat na tenhle marast. Pak nastoupili socani se svou politikou výcviku montérů pro vyspělý svět. A protože se naši montéři začínají stávat drazí, montážní investoři jdou dál na východ. Jak dlouho budem čekat na politiky, kteří začnou uvažovat na delší období než 4 roky (volby)? Kdy se začne masivně podporovat aplikovaná věda a výzkum? Potenciál v podobě chytrých hlav tu vždy byl. Proboha, vždyť snad každé malé dítě už zná hlavní heslo prosperity:"V dnešní době nevydělává ten, kdo vyrábí, vydělává ten, kdo vymýšlí!"
0/0
12.12.2002 7:44

JiK

Re: Montujem a ztrácíme
Jestli hledas politiky kteri koukaji dal nez za sve 4lete volebni obdobi, podporuji vedu a vyzkum, prestehuj se do nemecka jako ja, jsem tu "jen" ubohy doktorand a presto beru vic nez dvojnasobek toho co muj byvaly sef v CR (Profesor), sokuje mne ze on po celozivotnim badani, nekolika patentech a desitkach clanku ma priblizne tolik co prodavacka v supermarketu ktrera si dobre vybere odpoledni a nocni smeny....
0/0
12.12.2002 9:54

Mramik

*/
Bohužel si musime všecko zkusit. Muzeme akorat podekovat panu Klausovi(samozrejme vlade CSSD), kterej nam ukazal, že za chyby se plati a to zvlaste za jeho chyby. Koliko penez mohlo byti usetrenych, kdyby nekrachovali banky, kampelicky, nebrali uplatky, vypisovala se radne vyberova rizeni atd. Na druhou stranu vime, ze to priste takhle delat nemame. Problem je v tom, ze takovy priste uz nikdy nebude. Alespon mame na co nadavat a ztezovat a to nam vsem jde. Doufam, ze nekomu dojde, aby se nekecalo a radsi neco pro to delalo.
0/0
12.12.2002 6:57

Míra

Je fakt, že jsme byly jako ekonomika ze všech států východní Evropy na tom na startu v r.1990 nejlépe. A výsledek? Vybrakovaný státní majetek, kasa prázdná, spíše totálně zadlužená, pánové nahoře dnes kradou , že komunističtí tajemníci byli proti nim žabaři. Jen jsem zvědavý, jak dlouho se necháme zase oblbovat. Je třeba rázně ve volbách ukázat, že takové politiky nepotřebujeme. A protože politika je hlavně služba občanům, tak bych každého politika, který zneužil svou pravomoc postavil před soud za zradu národa a trestal dvojnásobnými tresty.
0/0
12.12.2002 6:37

Jidas

Svejnar bylo choten poradit zdarma...
 
Promin Homere, ale jsi vul...a jiz si vybavuji jak Ty a Tobe podobni bourali Komunismus v hospode u piva.
 
Nejdrive si zkus zjistit kdo Profesor Svejnar je a pokud umis cist, tak si od nej i neco precti. On se snazil Ceskoslovensku pomoci, ale arogantni, jesitny a vsevedouci Vaclav Klaus a Tobe podobni smetli jeho navrhy ze stolu  argumentem, ze si od cizaku radit nedame.
 
Vis co je nejvetsi problem CR?
Rika se tomu "cechacctvi" - tedy syndrom Brouka pytlika kombinovany s aroganci, sleposti a usi ucpanymi voskem....bohuzel na to zatim neni lek.
Kdyby jsme si nechali poradit, tak nebudeme dnes ve srackach, ve kterych jsme   
0/0
12.12.2002 6:16

Anatolij

Re: Svejnar bylo choten poradit zdarma...
Po bitve je kazdy general... A je vcelku jednoduche rict "bylo by to dobre, kdyby to bylo takhle"... Je to jako kdyz se mesic rozebira, co mel ridic udelat ve zlomku vteriny aby zabranil nehode. Pak to dovede rict kazdy... Tot asi vse...
0/0
12.12.2002 8:26

Ales

Hlavne ze mame dore pivo, a hokejisty kteri se stestim nekdy vyhraji..
Když budeme stíhat ekonomiku Evropské unie tak jako v posledních letech, nikdy ji nedoženeme. Propast v životní úrovni mezi Českem a patnáctkou by zůstala stále stejně hluboká. 
0/0
12.12.2002 3:37

Labros

Re: Hlavne ze mame dore pivo, a hokejisty kteri se stestim nekdy vyhraji..
Ne, pokud "poslednímy roky" nepočítáš roky 97-98, pak jsme se ekonomickým růstem přiblížili docela slušně. Otázka je spíš, jaký základ ten růst ekonomiky měl a také nechci říct, že bych schvaloval vládní politiku zvyšování HDP pomocí brutálních vládních výdajů a přitahování zahraničních montážních závodů.
0/0
12.12.2002 9:46

jeje

jeje
zivot jde dal, naky to procento sem nebo tam...
0/0
12.12.2002 2:23

Alan Kajda

To nevadi..
my si zanadavame na americany a citime se hned bohatsi. Jsme proste machri, vsechno vime lip !!
0/0
12.12.2002 0:39

Homer

Re: To nevadi..
A hlavne is nedame od nikoho radit nebo do neceho kecat. Vybec nejhorsi jsou v tomhle emigrantsti cizaci a hned za nima cizinci vseobecne. Vzdyt oni vi prdlacku o to co se deje a jak jsem s nasazenim zivota borili komunismus........Tak dlouho jsme se povysovali nad ostatni (zvlaste za ery Klause), ze zakonite jim za par let budeme koukat na zada.
0/0
12.12.2002 0:56

libik

Re: Re: To nevadi..
To asi budou blbi jenom nasi politici. Ja bych si klidne nechal poradit (a rad, kdyz je to zadara) od EU, ale oni to znaji sami lepe, ze pry situace v CR je specificka a lidi z EU o tom nemaji ani paru. Ted primo utocim na Klause.
0/0
12.12.2002 1:38

Jidas

Re: Re: To nevadi..
Promin Homere, ale jsi vul...a jiz si vybavuji jak Ty a Tobe podobni bourali Komunismus v hospode u piva.
Nejdrive si zkus zjistit kdo Profesor Svejnar je a pokud umis cist, tak si od nej i neco precti. On se snazil Ceskoslovensku pomoci, ale arogantni, jesitny a vsevedouci Vaclav Klaus a Tobe podobni smetli jeho navrhy ze stolu  argumentem, ze si od cizaku radit nedame.
Kdyby jsme si nechali poradit, tak nebudeme dnes ve srackach, ve kterych jsme   
0/0
12.12.2002 6:11

Ramon

Re: Re: Re: To nevadi..
Ironicke prispevky by mozna propriste mely byt standartne v uvozovkach...pro lepsi orientaci vsech :-)
0/0
12.12.2002 7:00

jouda

Re: Re: Re: Re: To nevadi..
ne vsech, jenom nekterych ....
0/0
12.12.2002 9:22

.

Re: Re: Re: Re: To nevadi..
"standardne" kolego...
0/0
19.12.2002 13:53

Homer

Re: Re: Re: To nevadi..
Cely muj prispevek byl myslen ironicky Jidasi.
0/0
12.12.2002 9:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.