Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Některé cesty vlakem zlevňují

Od neděle České dráhy zlevní jízdné na krátkých tratích. Změna se bude týkat asi pětiny ze 180 milionů ročně prodaných jízdenek. Zlevnění zákaznických jízdenek o korunu z osmi na šest a z dvanácti na jedenáct korun se týká cest na krátké vzdálenosti do šesti a deseti kilometrů. Polepší si tedy zejména lidé pravidelně dojíždějící vlakem do škol a zaměstnání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ppetr

dušek
jenom se divim,ze se pan Dušek neozval.nebo,ze by inet jeste k nemu nedorazil?jak chce potom odborum vladnout asi jenom recma,ktere nemaji valnou cenu.ma tech odboraru nejak moc a vetsina z nich ma IQ tykve.proto se ho tak drzi.skoda,ze se nadaji nekde koupit mozky i ten management by nejaky potreboval.
0/0
20.12.2002 16:44

Milena

Hlavní věc, že cenová úprava k 1.1.2002 znamenala pro ČD miliardové ztráty
a lidé se odnaučily služeb ČD využívat, každý rozumný ekonom věděl, že cenová úprava k 1.1.2002 byly neprofesionální, nekvalifikovaná a že může ve svém důsledku mít jenom hlubokou ztrátu. Kdo na na železnici řekl nahlas byl odvolán. Nyní se sklízí ovoce z naprosto diletantské práce železničního managementu. Celý rok jezdily stovky vlaků úplně prázdných, člověk se bál jet ve vagonu sám.
0/0
16.12.2002 9:39

krata

Re: Hlavní věc, že cenová úprava k 1.1.2002 znamenala pro ČD miliardové ztráty
TO je nesmysl! Po těchto cenových úpravách sice ubylo asi 6mil. cestujících, ale zároveň se zvedly tržby z osobní dopravy asi o 300mil. Kč.
0/0
16.12.2002 14:49

ppetr

Re: Re: Hlavní věc, že cenová úprava k 1.1.2002 znamenala pro ČD miliardové ztráty
nejses ty nahodou manazerem CD.souhlasim s Milenou a ma naprostou pravdu a ty si vem radsi lopatu,za par let stejne krachnete a ta lopata ti aspon zustane!
0/0
20.12.2002 16:36

Kudlak

uzasne informace iDNES
To zlevnění o korunu z osmi na sest je fakt skvele. Krome toho se premena na expres netyka vlaku EC, ale jen IC.
0/0
15.12.2002 23:20

korek

Zmena z IC a Ec na Ex
A kdy naposled jezdil mezi Prahou a Ostravou vlak kategorie EuroCity? Snad od 15 prosince, ale predtim. Navic, kdyz uz jsem u tech JR,  podle soucasneho JR jede napr. IC121 Kosican z Olomouce hl.n. do Ostravy hl.n. 98 minut a miva zpozdeni. Podle noveho JR od 15.12.2002 bude jezdit Ex 121 Kosican Z Olomouce hl.n. do Ostravy hl.n. za 78 minut. Takze snizeni doby cesty o 20 minut - tak nechci videt ty zpozdeni ted.
0/0
14.12.2002 22:37

max

Re: Zmena z IC a Ec na Ex
Ec zaclo jezdit proto protoze trat z prahy do warsavy je soucasti zeleznicnich koridoru.a ten vlek jezdi zrovna do warsavy
0/0
15.12.2002 13:49

Tomáš Marný

Dráhy
Když vidím v pátek v Praze na nádrazí ty nekonečné proudy zákazníků tak bych v první řadě vyhodil ekonomické manažery, jakto, že ta firma prodělává. To je tím, že mají příliš mnoho zaměstnanců, kteří dělají příliš málo a také tím, že nechávají jezdit plno lidí zadarmo. Není možné, aby v plném vlaku bylo 100 lidí co jednou zdarma. Do Ostravy je to ztráta asi 20000 na jeden vlak. KDyž takových jede do Ostravy denně 5, je to ročně ztráta : 36 milionů jenom za tento jeden vlak. Takže : zrušit režijky, vyházet zaměstnance co kvůli tomu začali peskovat, stejně mají dráhy nadbytečné zaměstnance a je po problémech.
0/0
14.12.2002 11:02

Ota

Re: Dráhy
Přesně tak. Měl jsem možnost jako drobný dodavatel nahlédnout letmo do organizace a provozu několika zařízení ČD a byl jsem v šoku (doslova). Zařízení z dob Marie Terezie, k tomu je potřeba spousta lidí a to vše řídí ještě větší spousta lidí, bohužel zjevně úplně blbě.
0/0
14.12.2002 13:23

Huffnagel

Re: Dráhy
Myslím, že jste spadl z višně. Dráha jezdí do každé zapadlé díry jen pro to, že ji k tomu nutí stát a ještě jí to deset let nezaplatil. Kdyby měly dráhy možnost opravdu zrušit nerentabilní provozy, viděl by jste tu změnu. Stejně jako proběhla u autobusů, kde už žádnou rezavou Karosu moc neuvidíte. Problém určitě není v režijkách...
0/0
15.12.2002 9:05

Vasek

Malé počty
Tak to asi ne. Víte , kolik je lidí s režijkou? ČD maj kolem 100 tisic zaměstnanců+ cca 3 rodinný příslušníci a je z toho skoro půl miliónu lidí přepravujících se zadarmo + důchodci a malé děti, to bude dohromady dělat tak milion lidí. 10% populace jezdí zadarmo legálně a to nepočítám ty, kteří se znají s průvodčími.Celkem tedy zhruba 1,5mil lidí z takových 8 milionů, kteří jsou ochotni vlaky vůbec cestovat. To přece musí být ztráty jako hrom.
0/0
15.12.2002 16:28

krata

Re: Malé počty
České dráhy za loňský rok přepravily asi 198mil. cestujících. Režijkáři do tohoto počtu nejsou započteny, protože počet cestujích se zjišťuje podle počtu prodaných jízdenek.
0/0
16.12.2002 14:56

bejby

Re: Re: Dráhy
To ze neuvidite zadnou rezavou Karosu neni rozhodne zasluha statu, ale spise racionalniho pristupu spolecnosti, ktere tuto dopravu provozuji. A jezdi i do mist, kam se vlak nedostane. Mate pravdu v jedinem. V rezijkach problem neni, problem je v absolutni prezamestnanosti. Jo a to padani z visne si nechte od cesty, stejne je to jen soucast Vasehio demagogickeho projevu...
0/0
16.12.2002 12:19

krata

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
16.12.2002 15:06

Re: Re: Re: Re: Dráhy
Samozrejme, ze tento druh dopravy dotuje stat (v ramci zakladni dopravni obsluznosti), potazmo obce, od noveho roku samosprava (kraje + obce). To vsak neni v rozporu s faktem, ze CD hospodari s dotacemi neefektivne. Vim velice dobre, ze s prostredky hospodari bidne. Mimochodem o situaci v doprave vim dost, nemejte peci.
0/0
16.12.2002 16:08

alfons

Re: Re: Dráhy
Nechápu proč si ti křováci z těch zapadlých děr nekoupí auta a nejezdí nimi? Zřejmě nejsou tak inteligentní jako pisatel předchozího příspěvku a vůbec je to nenapadlo. Na vesnicích panuje středověk a chudáci pražáci aby to vytrhli sami.
0/0
20.12.2002 12:07

krata

Re: Dráhy
železniční osobní doprava je ztrátová všude ve světě a všude jí dotuje stát, jen u nás za ní stát už 10 let neplatí.
0/0
15.12.2002 10:24

Frustrace

Expresy?
Převedou vlasky na expresy a ušetříme? Báječné, teď, když mě dovezou o 2 hodiny později, tak už si na nich nevymůžu ani těch pár desetikorun satisfakce z vráceného příplateku. Vozit lidi nebo špinavé hadry, jaký je v tom pro ně rozdíl?
0/0
14.12.2002 10:59

Ota

Bylo by to drahé i za desetinu!
Podle mých zkušeností by i desetinová cena neodpovídala poskytovaným službám. Tento státní moloch by bylo potřeba konečně rázně rozehnat! Nejprve neúměrně zdraží a když zjistí, že skutečně nejsou nenahraditelní, zkouší po korunách ubírat v blahé naději, že se cestující vrátí.
0/0
14.12.2002 9:42

Jooky

Re: Bylo by to drahé i za desetinu!
Souhlasim. Po tom co jsi vsichni koupili auta, protoze se vlakem nikam nedostali, si drahy mysli ze zlevnemi o par korun ziskaji zpet zakazniky.
 CD je Kocourkov na n-tou :-(((
0/0
14.12.2002 10:47

Evžen

Joj!
"Výrazněji ušetří lidé, kteří využívají předplacené časové jízdenky. Například měsíční jízdenka do deseti kilometrů bude místo 324 korun od neděle stát nově 297 korun."
Páni! 27 korun měsíčně! Páni! Já snad změním zaměstnání a začnu jezdit vlakem! Za rok ušetřím 324 korun!
Páni!
0/0
14.12.2002 9:31

vaclav hanus

Re: Joj! - to boli!
A to jeste nic neni....Damy!! Udelejme prostou kalkulaci. Paklize se slevneni tyka jizd do 10 km, bude statisticky jezdit nejvice lidi do vzd. 5 km. Mesic ma v prumeru 21 prac. dnu. To je rano do prace a pak zptaky krat 2. Pak tedy 297/41 = 7.24 na jednu jizdu. 7.24/5 coz je na jeden kilometr = 1.45 Kc. A to teda damy!!! To tedy zadny autobus nepojede kolimentr za tak premrstenou cenu. A navic maji hustejsi sit zastavek, nebudu se muset strachart 3 kilometry na nadrazi.
0/0
18.12.2002 11:19

your daddy

Matematika
"Zlevnění zákaznických jízdenek o korunu z osmi na šest..."  ?Nerad chytam za slovicka, ale tohle mi proste nedalo.
0/0
14.12.2002 1:22

vaclav hanus

Re: Matematika - trochu beletrie schazi
Aha! Matematik. Tak chapu, ze tomu asi basnicka hyperbola nic nerika. Autor chtel rict, ze slevneni z 8 na 6 je tak mizive, ze jeho hodnota se blizi korune.
0/0
18.12.2002 11:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.