Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mzda za práci pro stát stoupne

Člověk, který pracuje pro stát, může přivítat nový rok s vidinou růstu životní úrovně. Špidlova vláda potvrdila slíbený vzestup průměrného platu státních zaměstnanců o sedm procent. Úředník, lékař či policista by tak měli mít příští rok v peněžence na útraty asi o pět procent více než letos. Ceny by totiž měly stoupnout jen o dvě procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

freespeech

Zkuste porovnat práci úředníka v bance a ve státní instituci
je to asi tak zhruba stějně odpovědná práce: průměrný plat v bance 31000 kč měsíčně, na úřadě 12000 kč měsíčně, do bankovního sektoru stát investoval již cca 500 miliard kč, do státní správy nic (VT, školení, platy jsou ubohé).Jste spokojení při návštěvě své banky?
0/0
17.12.2002 13:09

!

jsem spokojenější v bance než na kterémkoli úřadě
0/0
17.12.2002 13:16

SecurityMan

jak pracuji statni zamestnanci ?
Dodaval jsem vypocetni techniku a provadel servis na cca 15 uradech mesta a okresu a to co jsem tam zazil me sokovalo. Drtiva vetsina uredniku se tam flakala, zenske se vetsinou sesly v kancelari, kde si zapalily cigarety a vesele klabosily i v uredni dny, kdyz tam nahodou nekdo neco chtel, tak ho vyhodily s tim, ze to dela jiny odbor nebo ze maji poradu. O jejich profesionalite, pristupu k praci, zodpovednosti a zrejme i vzdelani si myslim sve.
0/0
17.12.2002 11:25

Frantisek Netopil

Statni zamestnanci maji dost.
Statni zamestnanci maji dost. Investice, ktere jdou do statni spravy si muze dovolit maloktera firma v teto zemi. Nove urady, nove vybaveni,nove a velkoryse prostory. To je nehorazna studna, kterou musime platit ze svych dani. Byl bych rad, kdyby konecne na vyplatni pasce bylo i to zaplati zamestnavatel, aby si vsichni konecne uvedomili, kolik nas stat stoji a okrada.
0/0
17.12.2002 10:21

Josef

U pedagogů 60 % ????
Tak to je pro mě novinka. Autor si doslova cucá čísla z prstů, jinak by musel vědět, že už minimálně pět let se výše ostatních složek platu soustavně snižuje a činí zhruba 10% v průměru!!!!!! I z Idnes se stává nesolidní sdělovací prostředek!!!!!
0/0
17.12.2002 6:50

Motejl Emanuel

Re: U pedagogů 60 % ????
Obecne to sedi, staci Pepku pokud si vezmes vyplatnici, kalkulacku a podelis zakladni tarifni slozku mzdy celkovou hrubou mzdou...
Uvidis, ze to cislo bude obdobne.
BTW nechapu proc si tolik lidi stezuje na mzdy ve statnim sektoru a pritom tam nadale zustavaji. Je to preci jednoduche, pokud jsem v zamestnani dlouhodobe nespokojeny, tak to misto zmenim.
0/0
17.12.2002 10:16

Josef

Re: Re: U pedagogů 60 % ????
Obecně možná ano, ale ve školství na našem okrese rozhodně ne! Počítejte se mnou: tarif 10.660,- Kč, 450,- Kč třídnictví 650,- Kč osobní a to je vše. !!!!!
0/0
17.12.2002 11:03

Uruk

Socialistické žvasty
I. Státní úředníci nemají jen plat - mají i výhody které jinde nejsou a o kterých se kupodivu moc nemluví (13. a 14. platy, příspěvky na dovolenou ze sociálních fondů, delší dovolenou, jistotu zaměstnání, atp.) a obecně pracují výrazně méně než zaměstnanci v soukromé sféře. II. Ve státní správě panuje evidentně přezaměstnanost a neefektivita, tedy i nevhodné využití mzdových zdrojů. III. Vysokoškolští pedagogové by správně měli publikovat, dělat výzkumné projekty, dávat expertní stanoviska, atp. (tak jako všude jinde ve vyspělém světě - 'publish or perish'). Prostoru na to mají na vysokých školách víc než dost a toto všechno je placeno.
0/0
16.12.2002 22:57

VlastV@netscape.net

Re: Socialistické žvasty
Asi jste vazeny pane touto pozdni dobou velice unaven a nevite o cem mluvite. Za publikace ve spickovych vedeckych casopisech se plati ne autorovi, ale autor plati za moznost publikovat a v nekterych pripadech nemalou castku. Cely 13. 14. plat no nevim jestli ho kdy dostali cely. Vsude jinde ve svete je dusevni a vedecka prace hodnocena tak jak si zaslouzi. A kdo myslite ze je u nas ochoten platit ty vedecke projekty? Jen kdyby vsichni v soukrome sfere byli tak produktivni za penize, ktere si uctuji. Ono se to snadneji mluvi nez dela, ze?  
0/0
17.12.2002 10:04

Frantisek Netopil

Re: Re: Socialistické žvasty
Externe pusobim na jedne vysoke skole. Mohu jen potvrdit, ze pracovni moralka a vykonnost je na neuveritelne nizke urovni. Vys. skoly a jejich vedeni pritom neni schopno nabizet nejake vyhodne pozice, protoze je tam vetsinou banda jiz starsich profesoru, kteri vam penize tak akorat budou zavidet. S roztoucim poctem vysokoskych studentu jejich uroven neuveritelne klesa, jednotlive skoly si snazi studenty udrzet (hlavne technicke) a prochazeji lide, kteri by pred 10 lety byli vyhozeni uz v prvnim semestru. Hovorim z praxe a vlastni nekolikalete zkusenosti.
0/0
17.12.2002 10:28

Uruk

Re: Re: Socialistické žvasty
Opravdu pěkná reakce. Invektivy a plané, nekonkrétní tlachy.
0/0
17.12.2002 21:06

VlastV@netscape.net

Re: Re: Re: Socialistické žvasty
V zadnem pripade jsem se nesnazil o invektivy, pokud je to tak chapano tak se omlouvam. Vase reakce vsak opravdu svedcila o pozdni dobe. Predstava o tom jak to funguje dnes ve vede je vsak velice povrchni a opravdu by jste si meli vazit tech co tam jeste zustali. Spise bych povazoval za invektivu Vas prispevek. Ne ze by se nedala spousta veci zlepsit. Ruku na na srdce predstava ze vse v privatni sfere funguje Ok je velice najivni. Najivni jsou i navrhy o zmene mista. Mnozi to udelaji a pak opravdu muzete narikat na kvalitu vysokoskolske vyuky.Venkoncem jde jen o nase deti ze jo.
0/0
17.12.2002 23:20

Dr. Novy

urednici, ucitele a vedci
1. Statni urednici ziji z uplatku, ne vsichni, samozrejme
 
2. Polistopadovi absolventi ucitelstvi by se jinde nez na skolach nechytli, diky nizke kvalite absolventu.
 
3. Vedci se snazit nemusi, vzdyd si muzou zajit vydelat do Nemecka ci USA 5000 euro/dolaru za prazdniny.
0/0
16.12.2002 21:54

kachna

Re: urednici, ucitele a vedci
No vy jste ale chytrák, v tom případě asi neexistuju (i spousta mých známých) - jsem zrovna jeden z případů, které zmiňujete v ad 2 a pracuji v soukromé sféře
0/0
17.12.2002 7:46

Státní úředník

Re: urednici, ucitele a vedci
První bod je absolutní blábol a samozřejmě to není pravda. Něco takového může říct pouze někdo kdo neustále masírován investigativní žurnalistikou věří všemu co slyší a vidí :))) Jednu drobnost. Takže vy považujete úplatek jako standardní součást platu? Přijde vám to normální? A kde mám ten úplatek nárokovat?
0/0
17.12.2002 8:25

Motejl Emanuel

Re: urednici, ucitele a vedci
Doktore (oslovuju te tak i kdyz pochybuju, ze bys takovyho vzdelani nekdy byl schopny dosahnout) jsi uplne mimo.
0/0
17.12.2002 10:21

King

Re: urednici, ucitele a vedci
Doktore, máš pravdu a hle, co potrefených hus se ozvalo... :-)
0/0
17.12.2002 12:40

strasak

hezke
doufam, ze takove zvyseni platu zvedne inflaci aspon o 1 - 2% aby se ty nove penizky hezky rozpustily. jen at si urednici daji do rypacku.
0/0
16.12.2002 19:40

Státní úředník

Bez práce nejsou koláče a bez koláčů není práce
Souhlasím, že práce státních úředníku není vždy kvalitní. Ale může kvalitní, vzdělaný a mladý úředník s VŠ jít pracovat na plný úvazek za 10500 hrubého a bydlet v Praze? Potom nemžeme mít ani kvalitní státní úředníky :(
0/0
16.12.2002 19:06

paja

Re: Bez práce nejsou koláče a bez koláčů není práce
co 10 500 hrubyho. ja mam vysokoskolsky vzdelani, pracuju vkademii ved a po 2 letech mam plat 8 000 hrubyho. pracoval by za to nekdo z vas ?
0/0
16.12.2002 20:09

Obyvatel

Re: Re: Bez práce nejsou koláče a bez koláčů není práce
, Ne.
0/0
16.12.2002 20:18

zuzana

Re: Re: Bez práce nejsou koláče a bez koláčů není práce
Ne. A pracujete za to Vy?
0/0
16.12.2002 20:45

Státní úředník

Re: Re: Re: Bez práce nejsou koláče a bez koláčů není práce
Já za to (10500), pokud chci alespoň chvilku dělat to co jsem vystudoval a co mě baví, dělám ale až budu živit rodinu, tak bych nerad chcípl hlady a půjdu někam jinám a státní správa to tedy nebude.
0/0
16.12.2002 21:51

zuzana

Re: Re: Bez práce nejsou koláče a bez koláčů není práce
Ne. A pracujete za to Vy?
0/0
16.12.2002 20:45

ivana

Re: Re: Bez práce nejsou koláče a bez koláčů není práce
Já prosím taky ne.
0/0
16.12.2002 21:38

Stréc

Re: Re: Bez práce nejsou koláče a bez koláčů není práce
 A studoval jsi kde? Vidět to moc není.
0/0
17.12.2002 1:56

Obyvatel

A stoupne take kvalita
, prace, kterou za nase penize stat predvadi ?
0/0
16.12.2002 18:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.