Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda zmrazila regulované nájmy

Vláda oddaluje boj nájemníků s majiteli domů. Na mimořádném večerním zasedání rozhodla zmrazit na tři měsíce ceny nájemného. Regulované nájemné se po čtvrt roku od zveřejnění nařízení nesmí zvyšovat. Vláda chce překlenout právní vakuum, které vzniklo po zrušení cenového výměru ministerstva financí Ústavním soudem. Nový zákon o nájemném se čeká až v půli příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

residence

Nejpodstatnějsi skutečnosti najemniho prava v Německu
Vsude se pise, ze je najemne v Německu regulovano. ale to je POLOPRAVDA. Smluvni najemne, ktere bylo svobodně !!!!!!!dohodnuto !!!!!!!!!! je o "regulovano" tak,ze 1.jeho vyse je shora omezena Mistnim obvyklym najemnym + 20procent, přičemz Mist. obv. najemne je vytvořeno POUZE Z TRZNICH NAJMU' 2. takto dohodnute naj. je mozno zvysit během 3 let o 20 procent.
Nejpodstatnějsi skutečnosti najemniho prava v Německu. Jsou velmi jednoduche, protoze vztah mezi oběma stranami je zalozen na svobodnem rozhodovani a rovnopravnosti obou učastniku, proto se snazi obě strany vychazet ve slusnosti. Najemnik je zakaznikem, pronajimatel se snazi ziskat slusneho najemnika a nabizi mu kvalitu za přiměřenou, odpovidajici cenu. 1. Najem se orientuje na tzv. zrcadle najmu: Mietspiegel, t.j. mistně obvykle najemne. Toto zrcadlo existuje ve větsich městech nad 20 000 obyvatel. Toto zrcadlo zachycuje vysi najmu ve srovnatelnych bytech. Byty jsou členěny do skupin podle vybavenosti, polohy ve městě!!!!!!! atd. Majitel ma tedy volny byt. Zjisti vysi mistně obvykleho najemneho. Ma pravo nabizet byt za cenu az o 20% vyssi nez mistně obvykle najemne. Pak byt pronajme. V přisich třech letech muze zvysit najemne o nanejvys 20%. Ma tedy pouze dvě omezeni: mistně obvykle najemne muze navysit při začatku pronajmu o 20%, v nasl. 3 letech zvysit max. o 20%. Samozřejmě ze si muze dovolit pozadovat najemne podle poptavky a nabidky, či podle toho, ze ma zajem o slusneho najemnika. Pro stanoveni mistně obvykleho najemneho se berou udaje pouze o bytech na volnem trhu, nezapočitavaji se najmy socialnich bytu.
2. Socialni byty Tyto byty postavil majitel za bezuročnou pujčku od statu. Zavazal se za to po dobu, pokterou pujčku splaci je pronajimat socialnim připadum. Lide, kteři vydělavaji pod limit, muzou socialni byt dostat. Kazdy rok musi pak předlozit, kolik vydělavaji. Tito lide plati v soc. bytech asi 80% vyse najmu mistně obvykleho najemneho. Pokud nastane, ze začnou vydělavat vice, muzou v socialnim bytě zustat, plati vlastnikovi stejny najem , ale statu odvaději jakousi pokutu, za to ze obyvaji tento socialni byt - tzv. odvod za chybne obsazeni bytu. 3. Na druhe straně existuji najemnici bydlici v normalnich, t.j. ne socialnich bytech, kteři se dostali do spatne finančni situace Tito se mohou obratit na uřady se zadosti na tzv. WOHNGELD, t.j. PENIZE NA BYDLENI. Čast najmu dava stat najemnikovi, aby tento mohl najem V PLNE VYSI platit vlastnikovi. Přitom se ale zjistuje, zda najemnik bydli v bytě odpovidajicim jeho ptřebam To znamena, ze v zadnem připadě nedostane jedna osoba bydlici sama ve stometrovem bytě WOHNGELD- PENIZE NA BYDLENI!!!!!!!!!!! Pokud někdo přispěvek pozaduje, musi bydlet v bytě odpovidajacimu jeho potřebam. 4. Zpusob uhrady za sluzby je dohodnut v najemni smlouvě!!!! Muze se rozpočitavat podle metru čtverečnich , podle metru kubickych ,podle počtu osob atd. Velmi zajimave je, ze najemnici plati ve sluzbach kromě věci u nas obvyklych , jako je odvoz odpadku, voda, uklid domu , kominika,atd. take uklid chodniku!!!!, pojistěni domu proti zivelnim pohromam!!!!!!, dan z nemovitosti!!!!!! 5. Najem je povinnen najemnik platit tak, aby byl nejpozději 3.dne v měsici na kontě vlastnika, t.j.najem na řijen musi byt 3.10. na kontě. Pokud najem neni zaplaceny, posle vlastnik pisemnou upominku, kde je stanovena lhuta zaplaceni, např 10 dni. pokud za deset dni najem nepřise, nasleduje okamzita vypověd, stěhovani plati najemnik sam. Nahradni byt neexistuje. 6.Přechody naj. vztahu na přibuzne či dalsi osoby proti vuli vlastnikaNEEXISTUJI. Obecně lze řici, ze v bytě mohou bydlet jenom ty osoby, s nimiz uzavřel vlastnik najemni smlouvu. 7. čiste najemne představuje 30 procent pruměrne mzdy, sluzby asi 8 procent pruměrne mzdy. 8. ve městech pod 20 000 obyvatel, kde neni zrcadlo najmu, se stanovi vyse najmu pro noveho najemnika podle najmu ve 3 srovnatelnych bytech + 20%. Pro stanoveni mistně obvykleho najemneho se berou udaje pouze o bytech na volnem trhu, nezapočitavaji se najmy socialnich bytu.
0/0
23.12.2002 14:46

alchat

Re: Nejpodstatnějsi skutečnosti najemniho prava v Německu
Tak nějak by to mělo být i u nás. Ale není to možné, protože nájemné je vyžadováno světové a mzdy jsou socialistické. Tato disproporce se projevuje v mnoha jiných případech. Na AMERIKU naši občané nemají!!! Takže hra na světovost je pokrytectví a dělání hlupáků z občanů.
 
 
0/0
31.12.2002 6:08

ledig1

Re: Re: Nejpodstatnějsi skutečnosti najemniho prava v Německu
Proto musíme co nejdříve do EU, aby i mzdy byly světové. V nájmech ale jde o uhrazení nákladů bydlení, nikoliv o světové ceny.   Od světových cen bychom byli velice daleko i kdyby nájemné v Praze bylo 100,-Kč za m2. Jen to zkus najít v Londýně 50 m2 byt I. kat. za 100 liber, nebo v Mnichově za 170 Euro. Možná tak prasečí chlívek nebo boudu na psa bys našel, ne 50 m2 byt. 
0/0
31.12.2002 18:50

Rudý zvon

Re: Re: Re: Nejpodstatnějsi skutečnosti najemniho prava v Německu
A kdo ti ty evropské mzdy, až budeme v EU dá? Tvůj zaměstnavatel, stát? 70% lidí bere nějaké sociální dávky. Takže naopak vstupem do EU bude u nás 70 % chudáků, ještě chudších než dnes. Myset si že vstupem do EU máme vystaráno to může jedině naivní snílek.
0/0
2.1.2003 10:18

Gaston

Re: Re: Re: Re: Nejpodstatnějsi skutečnosti najemniho prava v Německu
Ano, je potřeba omezit vyplácení sociálních dávek těm, kteří na ně nemají nárok!
0/0
2.1.2003 10:39

Rudý zvon

Re: Re: Re: Re: Re: Nejpodstatnějsi skutečnosti najemniho prava v Německu
Ha, ha. Samozřejmě, že je třeba zkrouhnout sociálky, nicméně problém evropských cen a českých platů tady zůstává dál. A co teprve zvýšení cenové hladiny. Obávám se že na sociálku dosáhne stále více lidí.
0/0
2.1.2003 12:59

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejpodstatnějsi skutečnosti najemniho prava v Německu
Je nutné, aby lidé ty své české platy neutráceli za blbosti ale za to, co nutně potřebují. Někdo nutně potřebuje pivo a jiný bydlení.
0/0
2.1.2003 13:09

Rudý zvon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejpodstatnějsi skutečnosti najemniho prava v Německu
Hele a nejsi placený provokatér sedící v kanceláři I-dnes? Jo a příště neodbíhej od tématu. V tomto případě šlo o evropské ceny a české platy, nikoli o bezdomovce a alkoholiky.
0/0
2.1.2003 13:41

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejpodstatnějsi skutečnosti najemniho prava v Německu
Nechápu, jak jste dospěl k názoru, že jsem provokatér a ještě k tomu placený. Asi to bude tím, že nesouhlasíte s mými názory. A také nikam neodbíhám. To co jsem napsal je k tématu. To, co vy nazýváte evropskými cenami, jsou ceny tržní. A ty jsou řízeny nabídkou a poptávkou. Zákazníci zaplatí pouze tolik, nakolik budou mít ze svých "českých platů" a nebo nebudou nabízenou službu čerpat. Pokud ušetří na pivu, telefonech, cigaretách, spotřebním zboží atd., budou mít na nájemné. Musí se rozhodnout, co je pro ně důležitější. A ceny nájemného neporostou do žádných závratných výšek. Vždy budou závislé na příjmech nájemníků. Ale nebudou stanoveny administrativně, nýbrž tržními mechanizmy.
0/0
2.1.2003 13:58

Gaston

Re: Re: Nejpodstatnějsi skutečnosti najemniho prava v Německu
Jak vidím, není nutné z některých občanů hlupáky dělat. To co je jinde normální, není u nás možné pouze z důvodu socialistických zákonů a socialistického myšlení. Ale ne z důvodu socialistické mzdy. Ta byla opravdu poněkud jiná.
0/0
2.1.2003 10:01

alfons

ceny západ x východ
Majitelé nájemních udržují své domy za náklady srovnatelné se světovými. Chtějí oprávněně světové nájemné. Nájemníci ale neberou světové mzdy. Vláda to ví a rodinní příslušníci vlády i politiků jsou také ohroženi zvýšením nájemného. Co udělá vláda? Zmrazí nájemné. A udělala to rychle jako vždy když se šahá vládě, politikům nebo jejich rodinám na zoubek. K tomu ještě přistupuje snaha o udržení sociálního smíru. Takže zvyšování nájmů nebude. Hrajeme si na Ameriku a nemáme na to. 
0/0
23.12.2002 7:16

ledig1

Vládní nařízení bude zrušeno rychleji než Výměr min. fin. č. 6/2002
Jenom hlupák by se domníval, že zmrazení nájemného bude jen na tři měsíce. Bude prodlouženo znovu a znovu až do té doby, než se majitele domů začnou účinně bránit proti zločinnému, vědomě neústavnímu počínání bolševiků ve vládě a na min. financí. Žádný z návrhů zákona o nájemném ani zdaleka nerespektuje opakované nálezy Ústavního soudu, že nájemné musí vycházet z tržního, nikoliv z nynějšího regulovaného nájemného plus 10 nebo 15%. Jedná se tedy o vědomé porušování Ústavy ČR a zneužívání pravomocí veřejných činitelů ve smyslu trestního zákona. V dohledu není žádný návrh, který by vzal v potaz rozhodnutí Ústavního soudu, že nájemné musí vycházet z tržního nájemného. Všechny návrhy vycházejí z regulovaného nájemného navzdory rozhodnutí Ústavního soudu. Za účasti co největšího počtu medií je nutno podat trestní oznámení pro zneužití pravomoci veřejného činitele proti těm, kteří tyto protiústavní zásahy do majetkových práv majitelů domů zosnovali, nebo napomáhali při jejich spáchání. (Jedná se o škody v řádu miliard korun) Není možné, aby majitele dále nečinně přihlíželi destrukci jejich vlastnických práv a nevyužili všech zákonných prostředků k nápravě. Bez cílenných zásahů, bolševická neústavní regulace nájmů bude pokračovat až na věky až do té doby než se konečně ozveme a začneme svá práva vynucovat. Rovněž za účasti medií je nutno podat návrh na předběžné opatření u obecných soudů, a na výkon rozhodnutí Ústavního soudu, které by učinnost nařízení vlády o zmrazení nájemného pozastavilo až do rozhodnutí Ústavního soudu o jeho zrušení. Jedná se o věc pravomocně rozsouzenou Ústavním soudem a výkon rozhodnutí a předběžné opatření jsou ve věci patřičné. (Ústavní soud již rozhodl, že obměny předpisu o zmrazení nejsou přípustné, když min. fin. přečíslovalo svůj Výměr na č. 6/2002) Předností tohoto postupu je rychlost, protože obecné soudy mají rozhodnout do týdne od podání návrhu na předběžné opatření u soudu. Zároveň je nutno apelovat na senátory, aby hned podali další ústavní stížnost na zrušení vládního nařízení o zmrazení nájemného. Tím už budeme v pořadí, až bolševici ve vládě zmrazení nájemného prodlouží v březnu 2003 o další tři měsíce. Mnoho komunistických milionářů v ČR platí regulované nájemné a úspěšně se schovávají za důchodce a socialně slabší rodiny, aby mohli dále parazitovat na majitelích domů. Je nutno vyžádat si od statistického úřadu data o příjmech lidí v bytech s regulovaným nájemným, abychom tyto informace předložili tisku a vynutili debatu o tom, kdo jsou vlastně ti lidé co dodnes využívají výhody komunistického režimu bydlení téměř zadarmo na náklady daňových poplatníků (obce) a majitelů domů. Tím se zaměříme na ty skutečné politické síly, které vládu tlačí ke zmrazení nájemného. (Tou sílou jsou bezpochyby bohatí nomeklaturní komunisti, co si mezi sebou privatizovali veškerý státní majetek, vykradli banky o 500 miliard korun a dnes se prostřednictví sponzorských darů politikům dožadují, aby majitelé domů hradili jejich náklady bydlení v luxusních bytech v Praze, získaných za jejich zásluhy při budování socialismu a za udávání sousedů a kolegů v práci. Vytlačit bohaté z režimu regulovaného nájemného a tím snížit celkový počet voličů s regulovaným nájemným, to vede k markantnímu oslabení politické váhy pro regulaci nájemného. Stejně tak je nutné podat určovací žalobu na určení nájemného ve všech lokalitách v ČR v souladu s nálezy Ústavního soudu. Soud alespoň přihlédne k prokázaným skutečnostem a skutečným nákladům bydlení, namísto hysterie a politického extremismu, které zatím diktují počínání vlády a min. financí!.
0/0
21.12.2002 0:19

RI

Je to hnusarna prvniho stupne
To co dela vlada je priznak bolsevismu, priklad si berou z Gottwaldovskeho puce po 48 roce. Milicionar prisel, zazvonil u bytu pana majitele domu, vstoupil do bytu a zacal zabovovat ve jmenu vlady a socialistickeho statu veci. Tak bych to prirovnal k dnesni regulaci najemneho. Sou. Sobotka se muze ji vycpat i s jeho navrhem 10% narustu najmu. Je to jak kdyz plivne do hnoje, a to jeste si vytvori ty stare kategorie bytu, ktere stejne majitel domu nemuze zmenit. Jiz jsem sprostej jak dlazdic ale jinak to nemuze byt, chudak ten co vlastni dum, treba na Vinohradech a ma tam tak 10 bytu, z toho jeden prazdny. Kazdy z nich je kategori c.II, prumerne 60 m2, to jest cisty vydelek je 9 x 2000,-, je to 18 000,- za mesic. Narust 10% je opravdu velka zaplata od nasi Socialisticky vlady impotenta Spidly. Mozna ze lepsi bude kdyz svuj dum podpali i s najemnikama, podotykam musi ho dobre pojisti, to je 20 000,- za rok, takze 2000,- musi nekde ukrast, aby na to vse mel.
0/0
20.12.2002 20:11

barbudo

Re: Je to hnusarna prvniho stupne
Není to tak úplně milicionářské. Oni ti nájemníci mají jakousi smlouvu. Když si u banky vypůjčíte milión a ve smlouvě budete mít úrok 10%, možná se Vám taky nebude líbit pokud banka prohlásí, že potřebuje úrok zvednout alespoň na 120% aby se jí podnikání vyplatilo a z jejího paláce neopadával mramor. Nové smlouvy nejsou nijak omezeny, problém je pouze v případě, že se mění smlouvy staré.
0/0
20.12.2002 21:07

Martin

Re: Re: Je to hnusarna prvniho stupne
S temi smlouvami je to trochu slozitejsi. Pokud nynejsi majitel dostal dum  navraceny v restituci, maji vetsinou najemnici v rukou smlouvu podepsanou se zlodejem (PBH) - a tedy neplatnou (v civilozovanych zemich ovsem, ne u nas). Navic ty papiry, co maji, se smluve vetsinou ani nepodobaji.
ostatne pravo pouzivat byt nikdo nezpochybnuje, zde se jedna o cenu za toto pravo - a ta je stanovena pokrivene a tato situace nebyla resena - o zmrazeni najemneho reseni pouze oddaluje. Spise by pomohlo zmrazeni vlady
Mezi normalnimi lidmi take obvykle plati, ze kazda smlouva je vypoveditelna a to za fer podminek.  Takovymi fer podminkami se rozumi napriklad vypovedni doba a primerene sankce pri ruseni smlouvy. Ani jedno u nas neni - smlouvy jsou prakticky nevypoveditelne. Smluvni pokuta ve forme nutnosti obstarani nahradniho bydleni je neprimerena uzavrenemu vztahu.
Vlada svym opatrenim jen nastvala  majitele domu - osobne bych se nedivil, kdyby tito hromadne neuznali platnost smlu/dekretu PBH, zvedli najmy a nasledne podali zaloby. Jednu z nich i na vladu, protoze ta  je nyni prakticky okrada.
Cena 40 Kc/m2 je zejmena ve stredu Prahy, ale i ve vetsine mest, silne podhodnocena  - odpovidajici je spise cena 100 Kc/m2.
0/0
20.12.2002 21:23

barbudo

Re: Re: Re: Je to hnusarna prvniho stupne
Nevím o žádném PBH, který by někomu ukradl byt, nicméně Vám samozřejmě rozumím. Pokud ale smlouvy nájemníků jsou neplatné, pak ani ten kdo od zloděje koupil (za půl darma) pozemek a postavil si vlastní bydlení není vlastníkem. Koupil pozemek od zloděje, který ho někomu ukradl, cihly koupil od zloděje, který je vyrobil v ukradené cihelně z ukradené hlíny, kterou vypálil kradeným uhlím. Zloděj mu je také prodal za směšně nízkou cenu, kterou dotoval penězi nevyplacenými (ukradenými) otrokům s povinností pracovat. A k tomu mu zloděj na stavbu poskytnul půjčku se směšným úrokem či dokonce půjčku "nevratnou" čili dar jánošíkovský. Takhle nějak si to představujete?
0/0
20.12.2002 22:32

Martin

Re: Re: Re: Re: Je to hnusarna prvniho stupne
Ne, takhle ne. Bavime se o domech s regulovanym najmeme,ktere byly zabaveny majitelum po roce 48 a tezko tedy mohli byt postaveny tak, jak popisujete.
Bohuzel pokud takhle chcete zesmesnovat fakta, je tezka jakakoliv diskuze. Jak najemnici, tak pronajimatele, se v teto situaci octli ne vlastni vinnou a vetsinou jednali v tzv. dobre vire. Vlada se ale doposud ani nepokusila situaci v neprospech jedne skupiny napravit, jeji predstavitele (pan Krecek ma  k vlade blize nez zastupci druhe skupiny) naopak jen stve lidi a pouziva argument s platnymi smlouvami - ty nejsou a nebyly.
Fakt, ze stavajici najemnici maji smlouvy ne zcela v poradku, uznal i ustavni soud v rozsudku k dane veci.
0/0
27.12.2002 9:17

Alf

Jeste jednou.
 
Kdyz nekdo nema v ruce dekret nebo nema drustevni byt, tak musi platit trzni "cerny najem" a ten je napr. za 30m2 garsonku na Jiznim meste 9.000,- Kc/mesic tj.  300 Kc/m2/mesic   A regulovcici plati v centru Prahy max. 37 Kc/m2/mesic
Tohle neni hyenismus kdyz vam takhle pronajmou druzstevni nebo dokonce statni byt
 
Tak uz se konecne proberte a nazyvejte veci spravnymi jmeny
 
Ty co zadny dekret v ruce nemaji, nikdo se o to nezajima (asi to nejsou lidi), se musi o sebe postarat sami a musi platit ty zku.veny ceny a zadny prispevek na bydleni nedostanou
0/0
20.12.2002 19:41

RI

To snad neni mozny?
Ctu nektere prispevky, ktere se zde objevuji. Je to hruza, pripada mi to jak za hluboke totality, to se narod vraci tam kde byl pred 89 rokem. Jsem majitel domu, situace je opravdu tak neunosna, ze nechapu nektere lidi co zde pisou? Kazdy majitel at je to restituent nebo koupil dum ma preci pravo v demokratickem statu, pronajimat byt za cenu kterou sam urci. Jestli je to 10000,- Kc nebo 50000,- , je to jen jeho vec. Reknu to jeste jinak, kazdeho je soukroma vec jak si opatri sve bydleni, kdyz chce muze bydlet na ulici nebo na ubytovne. To co tady vlada prdvadi je bolsevickej princip. Situace vlastniku domu se jiz tak vyhrotila, aspon na uzemi Prahy, ze pokud to bude pokracovat timto smerem, tak zacnou vyhazovat lidi na ulici - jinak to nepude. 12 let trpet a doplacet na statni regulaci je to hruza a jestli ministr Sobotka mini vazne regulovat zakon 10% rocne, tak at se de vycpat, to je zase pokracovani toho co tu probiha. Nekteri lide si budou muset uvedomi, ze se musi sami o sebe postarat a jit bydlet treba na venkov a dojizdet za praci do Prahy nebo Brna.   
0/0
20.12.2002 18:40

Milan

Re: To snad neni mozny?
Nevím,proč by například člověk který koupí dům měl být hajený? Vždyť nese riziko podnikání jako každý jiný!Co ostatní podnikatelé,kteří třeba mají půjčky a musí se něco ohánět a nebrečet, že jsem blbě nakoupil.Oni můžou zkrachovat a vy ne???
0/0
20.12.2002 19:22

RI

Re: Re: To snad neni mozny?
Aha, takze kdyz si koupis chatu a jezdis tam tak dvakrat do roka, prijde sou. Sobotka nebo sou. Krecek a povedi mas velky pozemek, pulku pronajmes tady p. Vocaskovi on chce take mit chatu na leto. A jeste ti nadyktuji najem.
Od toho jsou vlastnici a vlastnicke pravo je nedotknutelne, ze vsim co je, at koupis cokoli. Bohuzel v nasem state mi pripada, je zde komunita lidi vcetne umelcu, hercu atd. viz televize NOVA, kterym to strasne vyhovuje bydlet v centru a platit za 100 m2 2000,-Kc a jeste si drzet kategorii bytu II. Je to svinarna.  
0/0
20.12.2002 19:53

Pilak

Re: Re: To snad neni mozny?
Asi jsi zapomnel, ze zadne jine podnikani NENI v Cesku regulovano!
0/0
24.12.2002 23:11

MK

Regulacia najmov je socialna nespravodliva
Som tiez majitelom domu. Mam to relativne stastie, ze zatial co je polovica najomnikov v mojom dome regulovanych, druha polovica maju neregulovane najmy. Za rovnake byty platia regulovani najomnici stvrtinove ceny oproti neregulovanym. Chcem zdoraznit to, ze vsetci su ta ista socialna vrstva. Uvolnene byty prenajimam ludom strednej vrstvy. Nie su to ziadni devizovi cudzinci, ide vacsinou o mladych ludi, mlade rodiny. Z najmov tychto ludi sa platia vsetky opravy v dome. Regulovani najomnici pochopitelne tiez profituju z opraveneho domu. Teda mladi ludia dotuju byvanie regulovanych starousadlikov, ktori su prijmovo (okrem jedneho dochodcu) na tom podstatne lepsie ako ti mladi. Je toto socialna spravodlivost? V pripade mojho domu dregulacia najomneho zrejme nepovedie k mojim vyssim prijmom, nakolko o co sa zvysia prijmy z regulovanych najmov o to poklesnu prijmy z neregulovanych. Sucasny stav vsak povazujem za socialne vysoko nespravodlivy. Na regulaciu najmov teda doplacaju predovsetkym mladi, nebyvajuci ludia, ktori musia platit najmy, ktore by nemuseli byt tak vysoke.
0/0
20.12.2002 17:47

marti

Viditelná hrůza
Ať se dělá levicová politika - regulace ale pro všechny, ne apartheid. Bude to strašně drahé, ale alespoň konzistentní a daleko spravedlivější. Anebo lépe pravicová, deregulace a adresná podpora sociálně slabších. Nedělá se nic, protože ti co bydlí v bytech s regulovaným nájemným jsou silná voličská skupina. Tento strašlivý stav vede k tomu, že část privilegovaných  obyvatel Česka v tomto rasistickém systému si žije nad poměry, protože náhodně vybraní lidé s komunistickým dekretem místo nájmu vkládají peníze do nákupu spotřebního zboží apod. Tato situace může vést k vážným otřesům.
0/0
20.12.2002 17:07

Martin

Ale Spidla naopak regulaci zrusil!!!
Myslim, ze je zbytecne se rozcilovat. Pan Spidla proste vydava cenove moratorium s predstavou, ze zachova stav, kdy v stejnem dome za shodny byt je jednou placeno 7000 Kc mesicne (tzv.trzno) a podruhe jen 1200 Kc (tzv.regulovane).
Nevedomky tak nase vlada priznava, ze neexistuje zadny platny cenovy vymer  a najemne je mozne jednostranne zvysit (takze argument ve prospech majitelu)  - cemuz ma zabranit Spidlovo "zmrazeni"
A nevedomky, protoze je blba, umoznuje majitelum najemne zvysit, protoze dane moratorium na ceny neznamena, ze zustavaji v platnosti sjednane vyse najemneho (7000 a 1200), ale ze neni mozne ceny zvysit nad cenu na trhu obvyklou v okamyiku vyhlaseni. A protoze na trhu se ceny v okamziku vyhlaseni sjednavaji dohodou a dosahuji vyse cca 7000 kc (neb najemnui smlouvu s regulovanym najemnym dnes nikdo neuzavira), mohou majitele domu  v popsanem priklade v okamziku nabyti platnosti rozhodnuti US a vyhlasky vlady, zvednout cela beztrestne a obtizne napadnutelne najmy z 1200 na 7000.  
0/0
20.12.2002 16:49

Antiideolog

Jak to funguje v reálu
Knižním poučkám o tržním hospodářství lze těžko něco vytknout. Uvědomte si ale jednu věc, kterou historie několikrát potvrdila. Pokud 80% lidí bude dřít nouzi z bídou a 20% bude žít z renty, pak se prostě těch 80% jednou sebere a vezme spravedlnost do svých rukou. A může si o tom Milton Friedman myslet cokoliv. A budeme mít nějaký nový komunismus. A takto by to dopadlo, kdyby se zrušily všechny regulace a jediným měřítkem úspěšnosti by se stalo vydělávání peněz. Nezlobte se na mě, ale rady, že důchodci by se měli po dvou sestěhovávat do garsonek, to už zavání fašismem. Ve jménu čeho? Blahobytu několika tisíc majitelů domů? Pokud to bude u nás za 10 let vypadat tak, že důchodci budou vystěhovaní mimo Prahu a rodiny s dětmi budou žít v periferních garsonkách, tak tím jen dokážeme, že ty komunisti měli pravdu. Toho se rozhodně nechci dožít.
0/0
20.12.2002 16:39

Iva

Re: Jak to funguje v reálu
Důchodci by se měli po dvou sestěhovávat do garsonek. Ve jménu rodin s dětmi, které teď musí živořit v malých garsonkách.
0/0
20.12.2002 17:34

andy

Re: Re: Jak to funguje v reálu
ty jsi děvenko hloupá jak bramborová kaše. Jediné potěšující na tom je, že podle zákona " dědova mísa" na tebe budou pohlížet mladí podobně,až zestárneš. což tě zcela určitě čeká.
Nikdo nenutí mladé lidi,aby měli děti.Klidně mohou bydlet po padesát na ubytovnách. Proč nějaké ženské platit mateřskou? Proč bych měla dotovat osobu, která není ochotná dát dítě k adopci a mazat do práce.
To je co? Když chcete trh bez rozmyslu, máte ho mít.
0/0
20.12.2002 18:06

Jan

Re: Jak to funguje v reálu
Zatím pracuju a živím důchodce.  Pokud se to bude přehánět, raději pracovat přestanu a půjdu si taky pro podporu. Tak si rozmyslete, co chcete.
0/0
20.12.2002 17:35

Mira Naprava

Re: Jak to funguje v reálu
Vidíte to moc černobíle. V regulovaném nájemním bydlení nejsou jen chudí důchodci a jen chudé rodiny s dětmi. Zkuste tlačit na výrobce aut, ať prodávají auta vyšší střední třídy pod 200.000,-, protože jinak budou lidi muset jezdit ve fábiích. Nemám na drahé auto, tak jezdím starým a laciným. Zrovna tak si nikdo nemění auta, funguje tu trh. Pro většinu podnikání je deregulováno skoro všechno a limitní ceny si určuje trh. Ono chtít za garsonku na sídlišti 9.000,- měsíčně na fungujícím trhu prostě nepůjde. Pár set tisíc rodin prostě musí začít přemýšlet, zda bydlí adekvátně svým příjmům. Navíc i člověk, který dnes platí na sídlišti 2.000,- půjde třeba raději bydlet do centra za 8.500,-, než za 6.000,- zůstávat na sídlišti, když už boj o regulovaný byt prohraje. Jako se rozvrstvila společnost pdole toho, v čem jezdí, kam chodí na večeři, co nosí na sobě, tak se také konečně rozvrství podle toho, kde bydlí.
0/0
22.12.2002 15:53

Luboš

shrnutí
Žádná deregulace tady podle mě nebude s tím se holt musíme smířit.Nedovolil si to nikdo od roku 89 natož Socialní demokracie.Myslím,že by to byla politická sebevražda.
0/0
20.12.2002 15:00

Rudý zvon

Kulový blesk začíná
Někteří nízkopříjmoví občané si musí uvědomit, že je dřív nebo později čeká stěhování. Ono bydlet v hlavním městě a k tomu třeba v lukrativní oblasti nebude za 2 - 3 K možné. Laskavě si uvědomte že všude v republice je již skoro tržní nájem srovnán s regulovaným. Já platím za družstevní byt 3+1 bez služeb 3K. Dokonce musím říct, že ve státních (regulovaných) bytech je nájem ještě o něco větší. Takže milí pepíci akce kulový blesk začíná. 
0/0
20.12.2002 13:53

Martin

Re: Kulový blesk začíná
Co to je 2-3 K ??? Koruny?
0/0
20.12.2002 13:57

Matematik

Re: Re: Kulový blesk začíná
K=kilo, tedy 1000. Nebude to tedy 2-3K , ale zhruba 6-8K. ZVYKEJ SI NA KOMUNIKACI NA ÚROVNI !!
0/0
20.12.2002 14:27

Martin

Re: Re: Re: Kulový blesk začíná
Milý matematiku,kilo bylo odjakživa 100 nikoliv 1000. Co jsi měl z matematiky,když tento základ neznáš,myslím,že asi nebyla u tebe moc na úrovni.
0/0
20.12.2002 15:04

Z

Re: Re: Re: Re: Kulový blesk začíná
, Kilo-mega-giga-tera. Mam sice jenom zakladni vzdelani, ale toto si pamatuji. Je to 10^3-10^6-10^9-10^12. Slovy receno tisic-milion-milarda-bilion. Nazdar babi !
0/0
20.12.2002 15:11

Laco

Re: Re: Re: Re: Re: Kulový blesk začíná
Ještě Vám vypadla jednotka meloun.
0/0
20.12.2002 15:55

Glum

Re: Re: Re: Re: Kulový blesk začíná
K - kilo -     10^3
M - mega - 10^6
G - giga -   10^9
T - tera -    10^12
 
 
 
 
 
0/0
20.12.2002 15:11

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Kulový blesk začíná
Ne K, ale k. :-)
0/0
20.12.2002 15:34

Z

Re: Re: Re: Re: Re: Kulový blesk začíná
, Hehe, hezky jsme se seli, ve stejnou miunut stejna odpoved :)
0/0
20.12.2002 15:36

Matematik

Re: Názorná ukázka úrovně regulovaných pijavic.
Milý regulovaný nájemníčku!Kdyby kilo bylo  pouze 100, tak by jeden kilowatt byl pouze 100 wattů. Jenomže ono je to tisíc !!TA DEREGULACE TO JE VĚDA !!
0/0
20.12.2002 15:30

barbudo

Re: Re: Re: Re: Kulový blesk začíná
A pětka je 10.
0/0
20.12.2002 20:53

Martin

Souhlas
Naprosto souhlasím s panem Sobotkou,protože to vypadalo,že si to majitelé a najemníci začnou mezi sebou vyřizovat a kdo to potom zastaví?
0/0
20.12.2002 13:25

Bohumil Sobotka

Vláda zmrazila regulované nájmy
Vážení diskutující, chápu reakce všech zde zúčastněných ale věřte, že takovou to diskuzí se problém bytové politiky nevyřeší. Je dobré, ale vědět názory veřejnosti. Věrte mi, že tato poměrně velmi složitá otázka má daleko širší podtext než si v obecné rovině člověk dokáže připustit. Snažíme se však ze všech sil, tento tvrdý oříšek rozlousknout. Prozatím jsme přistoupili k dočasnému zmražení nájmů a to především z toho důvodu aby se tato situace ještě více nevyhrotila.B.S.
0/0
20.12.2002 13:03

puppy

Re: Vláda zmrazila regulované nájmy
jaký oříšek? ústavní soud řekl jasně, že je amorální, aby soukromí majitelé domů nesly náklady na státní bytovou politiku. pokud to nechápete, měl byste okamžitě rezignovat.
0/0
20.12.2002 13:16

puppy

Re: Vláda zmrazila regulované nájmy
ááá, hrubka, jdu se zastřelit.
0/0
20.12.2002 13:16

ps

Re: Vláda zmrazila regulované nájmy
Pokud nehodlate respektovat rozhodnuti nezavisleho soudu, nemate coby ministr v teto funkci co pohledavat! Pokud se obcan zachova podle stejne logiky, od nynejska nemusite na danich zinkasovat ani korunu nebot placeni dani je tez pro nas velkym "oriskem", nemily bolsevicky soudruhu! Jsem zvedav, co pak budete delat, nebot do kriminalu nas vsechny nenacpete!!
0/0
20.12.2002 13:51

Gaston

Re: Vláda zmrazila regulované nájmy
Pokud jste opravdu B.S. ministr, pak byste mohl do diskuse přispět ještě jednou a seznámit nás s těmi úplně nejzákladnějšími principy, na nichž chcete založit řešení vzniklé situace.
0/0
20.12.2002 14:03

Karl von Bahnhof

Re: Vláda zmrazila regulované nájmy dalším protiústavním a nezákonným aktem.
Vážený soudruhu ministře financí Sobotko !(Tedy jste-li to opravdu Vy) Problémy s nájemným započala sice vláda Václava Klause, která si však dala limit pět let na deregulaci po vydání vyhlášky 176/1993 Sb.Tedy vše, co je nad rok 1998 jde plně na vrub socialistických vlád vtéto zemi. Vás nezajímá situace mladých rodin s dětmi, které si díky uměle vytvořenému nedostatku bytů regulací cen nájmů na slušné bydlení nikdy nezmohou. Vy si za tu regulaci kupujete cca. 5% hlasů voličů, které Váš program jinak vůbec nezajímá a nebýt bytové regulace nikdy by Vás nevolili. Hlasy ve volbách a z nich plynoucí koryta, to je to jediné, o   co Vám tu opravdu jde. Pokud to nevíte, tak tento "problém" je v celé Evropě již vyřešen.A toto celoevropské řešení se příliš neliší od požadavků majitelů domů, které podpořil i náš Ústavní soud. Není třeba nic vymýšlet, stačí opsat.  Jen ty hlasy, ty ovšem nebudou..........
0/0
20.12.2002 14:15

Laco

Re: Vláda zmrazila regulované nájmy
Pokud jste opravdu ministr tak se nenechte otrávit kecy neúspěšných pseudopravičáků. Jakákoliv změna v této oblasti je lepší než impotentní ODSácké vyčkávání. I kdyby jste měli pouze ryhleji deregulovat než oni už se nikdy pravicoví podvodníci nedostanou k moci.
0/0
20.12.2002 15:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.