Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ojetiny výrazně předčily dovoz nových aut

Ránu do týla loni prodejcům nových osobních vozů zasadili dovozci ojetin. Přes hranice oficiálně převezli 130 660 automobilů, což bylo o 31,8 procenta více než v roce 2001. K tomu přidali ještě 1581 kusů určených na náhradní díly. Průměrná celní hodnota 55 tisíc korun představovala patnáct procent toho, co v průměru stál nový vůz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

www.sekce.com

Proč nezatrhnout dovozy úplně.....
Stát a dovozci vydělávájí na nových autech. Z ojetin mají prospěch pouze občané o které tady vůbec nikomu nejde. Občané jsou jen k tomu aby platili 2x a více daně a pak aby drželi hubu. Klidně ať jezdí ve 20 let starých autech, klidně ať se v nich zabijí. Tak nějak se dnes politici chovají ke svým voličům. Nové předpisy na dovoz automobilů jsou vyloženě zaměřeny proti lidem a s ekologií nemají pranic společného. Jak ještě dlouho si necháme všechno líbit ?   
0/0
28.1.2003 11:30

Vlčice

No a co?
Až bude mojí hlavní prioritou šokovat sousedy novým vozem nebo budu mít firmu, kde si leasingové splátky odečtu z dańového základu, pořídím si auto nové. Pokud je pro mě auto samozřejmost, zajímá mě poměr mezi použitelností a cenou. Článek je o tom, že česká snobárna ustupuje a začíná se žít.
0/0
17.1.2003 8:46

Jirka

asi to tak má být
Dovozy ojetých aut do ČR jsou v porovnání s jinými vyspělými zeměmi v našem okolí samozřejmě nadprůměrné, ale vzhledem k naší geografické poloze se není čemu divit. Dalším rozhodujícím faktorem jsou v porovnání s těmito zeměmi platy, které jsou naopak podprůměrné. Podpora státu na nákup nového vozu a likvidaci vozu starého je na rozdíl od okolních států nulová. V kombinaci se Schlingovou politikou při ředloňské stávce se skutečně není čemu divit a asi to tak prostě má být. Dovozy ojetin, které musí plnit veškeré emisní limity platné v celé Evropě, do této země patří a Škodovka se s tím prostě bude muset smířit. Myslím, že plané řeči o daňových únicích jsou několikanásobně překročeny úniky daňových poplatníků při nevypsaných výběrových řízeních na milionové či miliardové státní zakázky. Na kterém ministerstvu se razila teorie, že "výběrové řízení je pouze ztráta času" nechť si zhodnotí sám čtenář. Stejně tak si čtenář jistě zhodnotí i to, kdo může za takovýto  nárůst dovozů ojetin. V roce 2000 dovozci ojetin požadovali dovozy pětiletých aut a díky aroganci bývalého ministra dopravy se dočkali lhůty osmileté. I mě se stalo jednou ve Francii, že u  zapalovače, který byl vystaven za 500,- jsem se tak dlouho dožadoval slevy, až mi jej prodejce zdražil na 800,- a protože jsem jej prostě moc chtěl, nakonec jsem si jej odnesl za 800,-. Jistě si řeknete, že jsem byl vytuplý beran. Ano byl.   
0/0
16.1.2003 22:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.