Diskuze
Pražané by tramvajákům platy nezvedli
Děkujeme za pochopení.
Petr
Tramvajáci mají nadprůměrnou mzdu, proč přidávat.
Mám VŠ vzdělání, podmínkou v práci je automaticky řidičák, znalost aspoň angl.. či něm. jazyka, dobrá úroveň práce s počítačem, měsíčně najezdím tisíce km a mám nižší plat než tramvajáci. Když se jim nelíbí, ať jdou jinam. Je to sprostý nátlak, doufám, že jim to neprojde.Honza SU
Re: Tramvajáci mají nadprůměrnou mzdu, proč přidávat.
eno
Nesouhlas
Já pro svoje povolání potřebuju VŠ, angličtinu aktivně a každoroční školení se zkouškou to vše za tabulkový plat, prémie pouze tehdy když něco na konci roku zbude, moje švagrová stejně stará se základním vzděláním pracuje ve Škodě MB, plat má v průměru o 10 tis. větší, 13. a 14. plat k tomu plus premie. Myslíte si, že nepůjde stávkovat jenom kvůli tomu, že má větší plat. Chyba lávky. Když se jim něco nebude líbit, odbory se za ně vezmou. Myslíte si, že půjdu dělat do Škodovky. Taky ne. V platech to není. Je to jenom v lidech. A tramvajáci chtěli původně jenom vědět, proč jsou rozdíly v platech, když v EU ne. A EU se nám dává pořád za vzor. Proto se také vzbouřili, aby poukázali na neschopnost vedení MHD řešit něco, co nemají přímo v popisu. Proto také vyhlásili stávku jenom aby se dočkali oné slibované studie.Mirek
Re: Nesouhlas
A co z Vašeho příspěvku vyplývá? Když v EU není rozdíl v platech uváděných řidičů, tak by tramvajáci měli dostat vyšší plat? A co tak evropské poměry porovnat s odměňování vysoce kvalifikovaných lidí. Jistě víte, o které jde. Ti z morálních a jiných důvodů stávkovat nebudou, ani nemohou. Když jich nejsou desetitisíce, tak se na ně nehledí. Řešení je jednoduché: ve státní sféře dodržovat pro platy stejné poměry v tarifních třídách jako na Západě, v soukromé sféře je to na smluvních podmínkách. Bohužel, naše nuzné hospodářství na to zatím nemá, protože zaměstnanci pracující v nejnižších tarifních třídách by vymřeli hlady! Proto kvalifikovaní pracovníci musejí trpět tuto násilím vnucenou kolegialitu. Nebo jste jiného názoru?Ape
Kdo jsou ?
Kdo to jsou ti Pražané ? Nějaký kmen žijící v Praze ? Kolik jich na tom území žije ? To jako proběhlo nějaké referendum ? Vůbec se mi nelíbí, že tisk mluví jménem obyvatelů Prahy, ani trochu.Lidožrout
Re: Kdo jsou ?
Souhlasím. Ostatně ani z těchto diskusí nevyplývá jednosnačný odsudek pražských tramvajáků. Kdosi se cílevědomě snaží vyvolat vůči nim averzi. Veškeré zprávy jsou formulovány tak, jako by tramvajáci měli jakési nepříčetné požadavky. Vždyť to ale není pravda. Několik stovek lidí pouze požaduje, aby za stejnou práci byli stejně hodnoceni jako jejich kolegové od autobusů. Nebo to snad znamená, že plat řidiče autobusu je nepříčetný už dneska? Ostatně, čistě ekonomicky, srovnejte si přepravní kapacitu nabízenou jedním řidičem spřažené tramvajové soupravy s přepravní kapacitou nabízenou jedním řidičem autobusu. O dopadech na životní prostředí vůbec nemluvě (aniž bych tento dopad dával za vinu autobusákům). Co jim ovšem neodpustím, je vyhrožování stávkou v případě, že tramvajáci dostanou to, co oni. Fuj, styďte se!pumprlík
neměli by mít míň
No ano, je nespravedlivé, aby tramvajáci měli menší plat, než autobusáci. Argumenty o tom, že tramvajáci dělají méně pohybů, protože netočí volantem jsou irelevantí. Cyklista dělá ještě složitější pohyby než autobusák a kupodivu chodec zapojuje do chůze ještě více svalů - a přitom umí chodit každý blbec. Plat řidičů by měl odpovídat spíše tomu, jaká je hodnota vozidla, které řídí, nebo jak cenný je náklad, který vezou (respektive kolik lidí), neboli kdo má větší odpovědnost. Mám pocit, že cena tramvajové soupravy je vyšší, než cena autobusu. Takže vážení, existuje jediné správné řešení: je potřeba autobusákům ubrat a tramvajákům přidat, tak aby celkové mzdové náklady nestouply:-). Pokud se nepočítá se zdražením jízdného.ban
Re: neměli by mít míň
Vubec s tebou nesouhlasim, pokud si dobre pamatuju, tramvaje maji skoro vzdycky prednost pred ostatnimi. Nemusis si slozite klestit cestu ucpanou silnici, jen si tak lehce jedou po kolejich. Byt tramvajakem je ve srovnani s autobusaky pohadka!magdon
Já bych jim nasral všem
to vždycky, když něčí stará udělá cambus,že sousedka má hezčí šaty tak se bude stávkovat?Herodes
To je nesmysl
Pavela
Re: To je nesmysl
Opět vnesu trochu objektivity: Řidič tramvaje musí též dělat spoustu zkoušek a zakončuje pravidly silničního provozu jako autobusáci a stejným typem státní zkoušky jako strojvedoucí metra (dokonce se stejným řidičákem). A když jsme u té automatizace - copak asi fyzicky dělá strojvedoucí metra (fírové prominou)? Řízení vozidla není o počtu čudlíků, pedálů, volantů apod. Proč se tu lidé naváží do řidičů tramvají, když o jejich práci vědí houby - jen vidí a myslí si, že vědí...eno
Článek je zavádějící
Argumenty, že tramvajáci sedí na bidýlku, mačkají tlačítka a vedou je koleje neobstojí. Proč tedy mají řidiči metra ještě více než autobusáci, když se musí naučit pouze 3 trasy, nemusí stát na semaforech, nikdo jim nevjede do cesty. V tom mi teprve chybí logika a už proto fandím tramvajákům. Myslím si, že vedení MHD je dost neschopné a holt tramvajáci je trochu nadzvedli. A proto jsem přesvědčen, že ne tramvajáci, ale vedení MHD si bere jako rukojmí veřejnost, protože není schopno řešit problémy. Byli zvyklí, že ráno přijdou do práce, rutinně něco vyřídí a teď najednou musí řešit povodně a stávku a management je neschopný na to reagovat. Povodně jim nevyčítám, ty prostě přišly, ale to koktání, zděšení, že budou muset něco dělat, o něčem rozhodovat, to bylo na panu řediteli i na mluvčí zcela patrné. A samozřejmě Magistrát, který vůbec neví, která bije v pražské hromadné doprave.Ivan
Re: Článek je zavádějící
Kdyz do toho zacnes vnaset strojvedouci v metru, tak si musis nejdrive uvedomit, ze toto zamestnani jde povazovat za relativne zdravi ohrozujici, jelikoz oci strojvedouciho musi celit xcastemu stridani svetla a tmy ( stanice a tunel ), nehlede na to ze naroky na jejich kvalifikaci jsou rozhodne vyssi nez dokoncena zakladni skola, kterou jim mozna i tak nekdy prominou:-))xbert
Ivan
Re:
Svata pravda. Uz ted maji tramvajaci penez az dost, vzhledem k tomu, ze je drtiva vetsina z nich rada za dokonceni zakladni skoly, tak si nemuzou narokovat platy, ktere mnohdy neberou ani lide s vysokou skolou.Tomas
Přidat? leda tak práci :-))
Když už tramvajáci srovnávají platy s řidičem autobusu, ať si také srovnaj nároky na dané pracovní místo. Když už nic jiného, tak řidič autobusu musí alespoň "vystudovat" autoškolu, kdežto řidiče tramvaje může dělat i člověk s ukončenou zvláštní základní školou bez dalšího vzdělání!!! To je snad dostatečný argument pro platový rozdíl, ne?pumprlík
Re: Přidat? leda tak práci :-))
Autoškolu udělá dneska každý imbecil, proboha. O vzdělání tady nejde. Mimochodem milióny lidí s vysokoškolským vzděláním dneska u nás mají nižší platy než pražští tramvajáci.Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...