Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pojišťovna zdraží staré pojištění staveb

Přechod "od socialismu do tržního hospodářství" čeká majitele domů a domácností pojištěných u České pojišťovny. Finanční dům se totiž rozhodl zvýšit o stokoruny pojistné u smluv uzavřených před rokem 1994. Chce se tak vyrovnat propastný rozdíl mezi ročními platbami jednoho klienta v řádu stokorun a pojistným plněním, které může sahat do statisíců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Denis

Česká pojišťovna si plete co je 1994 a starší
  Mám uzavřenou smlouvu na byt  od 21.3.1997 a teď jsem dostal  dopis že se mi zvyšuje platba o více než 100%. Je to zarážející jak za stejné plnění chce ze dne na den takové zvýšení a přitom plnění zůstává stejné. Jaké socialistické ceny. To že dříve chtěla pojišťovna největší koláč na trhu a nastavila takové ceny není problém klienta.  Myslím , že se podívám po jiné snad solidnější pojišťovně která své výdaje tak okatě nepožaduje uhradit od svých klientů.   
  
0/0
24.1.2003 14:00

Kubrichtová

ČP lže
Měli jsme pojištěnou chatu u ČP od roku 1997. Ve výše zmíněném dopisu jsme obdrželi změnu pojistné částky, vyšší o 100%. Tak nevím, dělají si z nás legraci?
0/0
24.1.2003 8:27

Richard Kapsa

Re: ČP lže
Zmíněný dopis, který jste obdržela musel být zcela jiného druhu. V článku popisovaná pojištění totiž byla uzavírána před rokem 1994. Pokud jste pojištění uzavřela až v roce 1997, musela jste buď obdžet jiný dopis nebo obdržený dopis patří k jiné Vaší starší pojistce. Nikde také nebylo řečeno, že některé druhy starých pojistek nebudou zdraženy o 100 %. Pokud vezmu nejstarší evidovanou pojistku (stále platnou) z roku 1957, kde pojistné činilo několi desítek korun ročně, tak navýšení bude ve stovkách procent.
Pokud budete potřebovat zjistit, čeho se konkrétně Vámi obdržený dopis týká, neváhejte mne kontaktovat. Po sdělení bližších podrobností Vás budu obratem informovat.
Richard Kapsa, ředitel odboru komunikace ČP
0/0
24.1.2003 10:04

Richard Kapsa

Re: ČP lže
Na pojistku z roku 1997 jste nemohla obdržet dopis zmiňovaný v článku, protože v současné době oslovujeme klienty, kteří uzavřeli pojištění stavby či domácnosti maximálně v roce 1994. Existují dvě možná vysvětlení: dopis jste dostala z jiného důvodu (např. jste v záplavovém území) nebo se dopis týká jiného Vašeho pojištění.
Pokud mi zašlete bližší informace, zjistím, o co se konkrétně jedná a obratem Vám dám vědět.
Richard Kapsa, Česká pojišťovna
0/0
24.1.2003 11:26

Richard Kapsa

Re: Re: ČP lže
omlouvám se, počítač mi hlásil, že se spojení nezdařilo, tak jsem napsal dvě reakce a přitom jsem zapoměl na to nejdůležitější - kontakt:
0/0
24.1.2003 11:28

Kubrichtová

Re: Re: ČP lže
Dostali jsme dopis, ve kterém je uvedeno, že jsme před dlouhou dobou uzavřeli naší pojistku a pojišťovna upravuje výši pojistného s tím, že se to týká pouze částky, kterou budeme platit, jinak vše (výše plnění) zůstává stejná. Pojistku jsme uzavřeli 13.3.1997 a naše chata se nenachází v záplavovém území.
Pokud došlo z Vaší strany k omylu, je mi to líto, neboť jsme před dvěma dny na základě vašeho dopisu smlouvu ukončili.
Bohužel číslo smlouvy nemám u sebe.
0/0
24.1.2003 11:59

Svině

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
24.1.2003 8:10

zel

z 800 na 1000 ? ale kdepak
zrovna včera jsem se byl náhodou  ptát v ČP na možnost aktualizace pojistky na RD, uzavřené v r. 1995, pojistné činí 824,- Kč. Poněkud nekomunikativní soudružka u přepážky briskně spočetla, že nejnižší pojistné na RD s podkrovím činí 1.600,- Kč ( to se ovšem předpokládá cena domu pouze 1 mil. Kč - ale nepochopil jsem , zda je to také strop plnění), příp. 2.200,- Kč při ceně domu 2 mil. Kč. To už je zvýšení, které za nějaké ty dopisy stojí, žeAle nevím, kde se tedy vzaly ty dvě stovky zmíněné v článku ( s tím by asi každý celkem souhlasil)
0/0
24.1.2003 8:00

Richard Kapsa

Re: z 800 na 1000 ? ale kdepak
Ve svém názoru směšujete dohromady dvě různé věci. Váš případ, který popisujete, je zcela jiný, než o kterém se píše v článku. Článek pojednává o cca 1,8 milionu pojistek z doby před rokem 1994, u kterých dochází nyní ke změnám sazeb pojistného. Nové sazby se týkají starých pojistek a jejich podmínek, které zůstanou jinak nadále v platnosti. Pokud máte pojistku z roku 1995, změna se Vás netýká. Máte-li přesto zájem o změnu pojištění, můžete uzavřít nový druh pojištění za cenových podmínek, které jsou nyní aktuální.
Richard Kapsa, ČP
0/0
24.1.2003 11:35

Richard Kapsa

Re: z 800 na 1000 ? ale kdepak
Od našich odborníků jsem se právě dověděl, že v individuálních případech je možné, že dojde k přecenění i u pojistek sjednaných po roce 1994. Takže se tímto všem omlouvám, pokud jsem někoho uvedl v omyl. Nicméně stále platí, že do roku 1994 byla sjednána naprostá většina původních pojistek.
Ve Vašem konkrétním případě tedy bude záležet na druhu uzavřené smlouvy. Pokud to bude ten starší, dostanete v průběhu roku dopis s navýšením na zhruba 1000-1100 Kč, pokud ne, cena zůstane zachována nadále.
Richard Kapsa, ČP
0/0
24.1.2003 17:41

čeští občané

....
Povodeň je jistě nepříjemná záležitost, ale nevím, proč my co nebydlíme v záplavových zónách a máme minimální riziko máme doplácet na ty, kteří si ještě za komunismu nakradli obecní materiál a u řek si postavili domky. Ať oni platí pojistky úměrné nebezpečí a riziku!
0/0
24.1.2003 7:56

Tomáš

Princip pojištění je přece jiný - od statisíců vybrat pár tisícovek a tisícovce vyplatit statisíce.Pojišťovny pouze využily povodní aby si namastily kapsu!
0/0
24.1.2003 6:50

Richard Kapsa

Re:
Vážený Tomáši,
pro zajímavost, jak si pojišťovny v ČR "namastily" kapsu:
Tuzemské pojišťovny vyplatily za povodňové škody u pojištění majetku trojnásobek celkového ročního pojistného, které získaly od svých klientů. Nemluvě o tom, že se taky vloni kradlo, kvůli vichřici létaly střechy, prasklé vodovody vyplavovaly byty atd.
Oproti tomu v Rakousku a Německu, kde povodně napáchaly taky obrovské škody, pojišťovny zaplatili pouze 10% z přijatého pojistného u pojištění majetku. Nepoměr je tedy značný. V zahraničí se běžně proti povodním nepojišťuje. Existují nepojistitelné oblasti a i mimo ně je připojištění proti povodni velmi drahé.
Richard Kapsa, Česká pojišťovna
0/0
24.1.2003 9:53

Richard Kapsa

Re:
Vážený Tomáši,
pro zajímavost, jak si pojišťovny v ČR "namastily" kapsu:
Tuzemské pojišťovny vyplatily za povodňové škody u pojištění majetku trojnásobek celkového ročního pojistného, které získaly od svých klientů. Nemluvě o tom, že se taky vloni kradlo, kvůli vichřici létaly střechy, prasklé vodovody vyplavovaly byty atd.
Oproti tomu v Rakousku a Německu, kde povodně napáchaly taky obrovské škody, pojišťovny zaplatily pouze 10% z přijatého pojistného u pojištění majetku. Nepoměr je tedy značný. V zahraničí se běžně proti povodním nepojišťuje. Existují nepojistitelné oblasti a i mimo ně je připojištění proti povodni velmi drahé.
Richard Kapsa, Česká pojišťovna
0/0
24.1.2003 9:54

Jaroslav Frelich

to si dali načas
Zajímavé je, že čekali tak dlouhou dobu. Nicméně je pochopitelné, že když ročně dostanou od lidí dvě nebo tři stovky, tak to skoro nemůže stačit ani na pokrytí administrativních nákladů.
0/0
23.1.2003 17:58

DDT

Re: to si dali načas
V každém případě je to varování pro všechny ostatní - nepojišťujte si stavby u České pojišťovny, protože nemá a nadále nebude mít pro všechny své klienty stejné podmínky  a je celkem jasné, že z vašeho vyššího pojistného budete nesmyslně doplácet na ty, kterým pojišťovna nechá pojistné nižší.
0/0
23.1.2003 18:43

Richard Kapsa

Re: Re: to si dali načas
Čtenář iDNES, který se skrývá za zkratkou DDT vyvodil z poskytnutých informací velmi zkratkovitý závěr. Není pravdou, že klienti s novými pojistkami doplácejí na ty ostatní. Nové a staré pojistky se od sebe liší svými pojistnými podmínkami, které jsou rozdílné. Zatímco například u nových pojistek může klient získat slevu za to, že v průběhu minulých let nehlásil žádnou pojistnou událost, u starších to jejich podmínky neumožňují. Staré pojistky staveb jsou koncipovány na časovou cenu, tzn. klient například v případě totální škody, kdy je zničen celý dům postavený v roce 1980, získá pojistné plnění, v němž je zohledněna amortizace domu. Naproti tomu u nových pojistek se u totální škody vyplácí tzv. nová cena, tj. klient získá prostředky na znovuvybudování dobu v současných cenách prací a materiálu. Takže, pokud je u starších pojistek nižší cena, je to proto, že jsou "méně kvalitní" a nikoli proto, že jsou dotované z jiných pojistek. Navíc podle posledních analýz platí, že ČP má i u nových pojistných smluv ceny nižší než srovnatelná konkurence. Takže tím, že si nepojistíte svůj dům u ČP, rozhodně neušetříte.
Richard Kapsa, ředitel odboru komunikace, Česká pojišťovna
 
0/0
23.1.2003 19:03

Tomáš Kapler

Re: Re: Re: to si dali načas
Miluji PR, také jsem se na něj školil ;-)
Je samozřejmě naprosto jasné, že když pojišťovna vyplácela statisíce a dostávala stokoruny, že to musela platit z peněz ostatních. Stejně tak to ukazuje fakt, že se těchto smluv chcete zbavit. Také není tak úplně pravda, že klient dostane méně než u nových pojištění - když si nechá staré a přikoupí další s nižší sazbou na nižší cílovou částku, tak dostane dvě pojistky a výsledná suma bude vyšší při nižších poplatcích.
Na rozdíl od předchozího ale toto naprosto chápu, není se čemu divit, prostě před deseti lety byla jiná situace (jenom nevím, proč se takovéto smlouvy dávaly ještě v roce 1993, kdy už stoupla inflace oproti 1989 o více než 100%).
Mám ale malý dotaz - co když klient nebude chtít smlouvu vypovědět? Může mu jí jednostranně vypovědět ČP? Tedy jestli i nadále bude existovat skupina lidí s výhodami oproti ostatním (díky tomu, že těmto klientům nabízíte speciální podmínky když podepíší novou smlouvu, tak dost pochybuji že byste to dělali kdyby jste jim to mohli vypovědět sami)
P.S.: Fandím ČP, mám u ní veškeré pojištění a dokonce i bankovní účet (přes eBanku).  Šéfa znám osobně a to teda smekám klobouk, geniální perfekcionistický manažer každým coulem.
ČP - má ale spoustu chyb ve srovnání s konkurencí zaviněných nulovou starostí o klienty. Nevím jestli je známo, že ČP má nejnižší počet pojistek a vybranou částku na jednoho klienta. Zatímco ostatní pojišťovny vám vnutí (výhodami a slevami) maximální počet smluv (auto, byt, zdraví, cesty), tedy i 6 na jednu domácnost, ČP má stěží 3. Zástupce ke klientovi nikdy nezajde, maximálně jej pozve k sobě jednou za 15 let.
Kdyby byla ČP co k čemu, vyškolí personál a ne aby poslala klientům dopis - ne, prostě jim nejdříve zavolá, vysvětlí že musí změnit smlouvu a že se s nimi musí sejít a při tom se jim pokusí vnutit i další smlouvy, nabídne rodinné slevy, balíčky kompletních služeb, třeba i včetně eBanky, cestovních pojištění atd.
Takhle kdybych byl zástupcem jiné pojišťovny, tak pošlu na všechny lidi u kterých vím že mají pojištění bytu u ČP (a to bych věděl, protože bych se na takové věci ptal při sepisování jiných smluv), nabídku na přechod.
Tomáš Kapler (kapler@mail.cz).
0/0
23.1.2003 20:08

Richard Kapsa

Re: Re: Re: Re: to si dali načas
Dovoluji si reagovat:
naprostou většinu škod utrpěných při povodních uhradili naši zahraniční zajistitelé, ne tedy klienti, kteří platí vyšší pojistné.
Smluv se zbavit nechceme, pouze se u nich mění podmínky, které již neodpovídají současné ekonomické realitě. ČP žádné smlouvy nevypovídá, je pouze na vůli klienta, zda si bude přát ve smluvním vztahu pokračovat.
Pokud klient nebude chtít smlouvu vypovědět, nikdo jej nenutí - smlouvy se nevypovídají, pouze se upravuje jejich jeden parametr. A pokud s touto úpravou, která je v souladu se smluvními podmínkami, nesouhlasí, může požádat o zrušení smlouvy. Tedy do ničeho jej netlačíme - má naprosto svobodnou možnost rozhodnutí. Ve finále to nicméně znamená, že nezůstane žádný klient, kterému by byly zachovány dosavadní podmínky pojištění.
K ostatním připomínkám: kdyby měli obchodní zástupci ČP osobně obcházet všechny klienty se starými smlouvami, tak by to ve finále možná přineslo o něco větší obchodní efekt, ale trvalo by to při tak vysokém počtu (1,8 mil. ks) několik let, což je pro pojišťovnu bohužel ekonomicky neúnosné. Pouze náklady na zajištění v zahraničí stouply letos čtyřnásobně.
To, že ČP má nejnižší průměrnou částku pojistného na klienta a také možná nižší počet pojistek na domácnost než konkurence je naprosto logické a souvisí to právě s tím dědictvím z minulosti (pojistky za pár desítek korun či stokorun z dávných dob)
Richard Kapsa, Česká pojišťovna
0/0
24.1.2003 9:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.