Diskuze
Stávka natáhne cestu za Slováky o hodiny
Děkujeme za pochopení.
Ing. Papazian
ztrátové jsou všechny tratě, to je demagogie
Nesouhlasím s rušením regionálních tratí kdekoli na světě a tudíž i na Slovensku. Je to neúcta k našim předkům, kteří tyto tratě dávali dokupy. Ztrátovost regionálních tratí je marginální k celkovým ztrátám slovenské společnosti po roce 1989. Je to divadlo, nátlak na regionální samosprávu, aby železnici více přispěla, když nedal rozpočet. Takže rozpočet bude vykazovat úspory, ale obce, veřejný sektor bude zadlužen více a více. Snad pan Dzurinda zapomněl, že se výše dluhu veřejných financí státu nepočítá pouze podle výsledku státního rozpočtu, ale součtu všech rozpočtů, tedy i rozpočtů jednotlivých vesnic. Zanedbaná údržba státu o železnici, to znamená velké sumy do obnovy, které jsou obrovské se mají vyřešit tím, že trať zanikne. Och, jak primitivní. Zámiňka je jakási provozní ztráta, která je logická, protože ceny jízdního jsou státem regulovány. Pochopitelně, když jsou regulovány, tak musí stát doplatit zbytek do ekonomické ceny. To se neděje, místo ekonomické ceny si diktuje své nereálné cenové vzorce, takže železnice reaguje takto vztekle. Odboráři stávkují, což znamená, že se problém vrátí zpět k řešení státu, tak snad bude mít šťastnější ruku než naprvé. V ČR regionální tratě drží nad vodou hlavní tratě, protože téměř veškerý zisk, dotace a příspěvky jdou do budování koridorů. Kdybych takto demagogicky počítal, tak nejztrátovější jsou nově vybudované tratě, přestože po nich jezdí vlaky s cestujícími. Na Slovensku už dávno nejde o lidi, ale o pravicovou politiku, která není pro lidi, ale proti lidem. Rušení tratí není odpovědí na to, jak peníze získat, ale jak je nemít. Systémově špatně. Také tento krok byl přijat ukvapeně, chvatně, aniž by mohli příslušné obce jednotlivých regionů včas přichystat třeba vícezdrojové financování. Je smutnou pravdou, že jednou zastavená trať velmi rychle je rozkradena a tak se už prakticky nikdy neobnoví. Dočasné zastavení bez újmy se počítá do půl roku. Hodiny začínají tikat. Neúprosné. Stávku podporuji a držím palce!Jiří
Re: ztrátové jsou všechny tratě, to je demagogie
Stávky na železnici mají jediný efekt -další odliv pasažérů ve prospěch aut a autobusů. Alespoň ty prodělečné trati rychleji skrachují. Státní pokladně to jen prospěje.Jitka
..ano, penez je dost
Ing. Papazian
Re: ..ano, penez je dost
O tom to je, vlaky v Německu jsou dražší, takže za více peněz i více muziky. Ale kvalitnější vlaky v Německu nejsou proto, že jsou privatizované, však DB patří nadále státu. Jako u nás trať v Jindřichově Hradci je privátní či na Slovensku Horenhronská dráha jsou i v Německu, ale nehrají v žádném případě prim na železnici. Takže ve vlastnictví to není. Je to v ceně jízdného. Díky tomu, že kapitalisté podnikající v zemědělství, realitním trhu, ale i v mnoha službách včetně dopravní obslužnosti dotovaly neúspěšné podnikatele v ostatních odvětví, nastala tato kuriózní situace. Kdyby lidé měli vyšší příjmy, tedy i stát by platil vyšší mzdy (i stát se chová jako podnikatel, kapitalista), potom by na druhou stranu nebylo třeba "dotované" nájmy ze strany podnikatelů s nemovitostmi, "dotované" potraviny (ne všechny), "dotované" ceny jízdného. Pochopitelně tyto věci má řešit tripartita. Zkrátka, kdyby pracující dostávali všeobecně důstojnější mzdy, tak by na druhé straně byl i lepší prostor pro zvýšení a narovnání cen, které by mohli zvednout i příslušnou kvalitu (potravy, jízdy vlakem, bydlení...). Takto se s podivem deformují ceny, ač jsme prý v kapitalismu již třináctý rok...matko
omyl
Panove, tak aby bolo jasne, plne podporoujem zrušenie tychto trati na ktore treba doplacat 40 mil korun mesacne. Zeleznice su cierna diera do ktorych len tecu mimochodom aj moje peniaze. V zeleznickiach je penazi dost len sa nejako podozrivo stracajuK.
Re: omyl
Podporujete chybne, mel byste protestovat proti tomu, ze se nemaly majetek statniho podniku vyhazuje na skladku. Pokud zeleznice trate nepotrebuji nebo nechteji, mely by je prodat a az pokud nebude zadny zajem, trate zlikvidovat. Jenze to by se musel stat trochu starat a nesmely by byt ve hre obrovske penize autobusovych dopravcu, kterym po likvidaci zeleznice zustane monopol a budou si moci diktovat ceny. Mate pravdu v tom, ze je nesmysl, aby stat platil vysoce ztratove trate z vasich dani. Jenze i v Ceske republice se ukazalo, za trat pro Ceske drahy ztratova je u soukromeho dopravce v zisku a proto je treba prodavat, ne likvidovat.pavka
pane premiere
Pane Dzurindo, vždyt tez pochazite z modre armady. Sam vite, jak by se nektere oblasti Slovenska izolovaly od Bratislavy a jinych krajskych center. To by urcite melo dlouhodobejsi následky: To rozhodne nei lek na nezamestnanostZdeněk J.
Držím železničářům palce
Konečně se ozvali slovenští železničáři proti svým "Římanům", likvidujícím železniční dopravu. Držím jim palce - stávka je žádoucí a vyhazov ministra dopravy rovněž. Věřím že se ty tratě podaří zachránit. A rovněž doufám, že tato stávka bude varováním našim politikům, kdyby je snad napadlo rovněž rušit tratě.Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko
Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...
Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém
Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...
Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta
Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...
Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr
Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...
Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem
Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!