Diskuze
Vlaky na Slovensku stojí
Děkujeme za pochopení.
Anndy
hmm, podla mna je problem uplne inde
jub
Re: hmm, podla mna je problem uplne inde
Jo holt zeleznice je neuveritelny moloch a urcite je silne neefektivni. Ale zadny podnik nemuze pracovat se ztratou, . Takze protoze na to nemaji penize tak nejezdi.Poborskiii
Ach vy novináři !!!
Petr
Stávka
Sketch
Re: Stávka
Prave z tohoto duvodu je dobre rozdeleni CD na dve firmy. Poskytovatele ifrastruktury a prepravce. V druhem kole je potreba provest liberalizaci trhu na strane prepravcu. Tim nastolis konkurenci a socilasticke drahy si muzou stavkovat do aleluja, jelikoz je konurence prevalcuje. Toto mel vsak Klaus udelat zacatkem 90 let a ne az Zeman dnes (resp. loni) ...Kubíček
Informovanost
Jo, cestující ČD byly fakt informování - hlavně o té středeční několikahodinové stávce!!! Oficiální tisková zpráva se na webu ČD objevila v úterý v 17:30. To aby se člověk koukal každý večer na jejich web, jestli se náhodou zítra nekoná nějaká stávka nebo něco jiného a jestli vlaky vůbec pojedou... Ale však ty vlaky ze Slovenska měly jen hodinu dvě zpoždění, tudíž běžný cestující nepoznal rozdíl oproti normálnímu stavu:-)). Kromě toho EC 170 Hungaria jedoucí z Budapešti přes Rakousko měla včera přes hodinu sekeru - to jsou ty "žádné dopady stávky na Slovensku":-)).Sketch
Nenechte se vydirat !!!
Doufam, ze vlada na Slovensku bude tvrdsi nez u nas!!! Zamestnanec je od toho aby makal a ne, aby se se stavkou domahal rozhodovani ve firme. Toto by nebylo v soukrome firme mozne !!! Predstava, ze bych sel za reditelem a vyhrozoval stavkou, paklize se ukonci ztratova vyroba v nekterem ze zavodu me docela bavi ;-)))Pavel
Schopnost?
Reálně: který z výhybkářů na malých tratích si může upřímně říct - makám? Řekl bych že skoro nikdo. Sedí ve svých budkách, přemýšlí o blbostech, už se stalo x nehod zaviněných že někdo nepřehodil výhybku. Ať 40% propustí, ostatním - těm schopným - zvýší plat a hotovo. Už není možné udržovat takovouto umělou zaměstnanost.Tomáš
Re: Schopnost?
Pavle, představujete si to jako Hurvínek válku. Máte pravdu v tom, že na méně frekventovaných tratích jsou třeba výhybkáři méně vytíženi. Oni ale více práce odvádět nemohou, přehazování výhybek nazdařbůh by nemělo smysl. A pokud tam ti výhybkáři nebudou (a pokud tam místo nich nebude odpovídající technika), znesnadní se v dané stanici doprava, protože nějak se ty výhybky přehazovat musí. Takže to dopadne tak, že při křižování vlaků bude po stanici pobíhat člověk se svazkem klíčů a cestující budou čekat, než to všechno zařídí, jízdní doby se budou prodlužovat, cestujících bude ubývat, ... Máte to podobné, jako kdybyste naznal, že zpátečka na Vašem autě je nevytížená, protože po zpátku najezdíte sotva tisícinu toho, co po předu. Na první pohled by její odstranění mělo blahodárný vliv, měl byste jednodužší a tedy lehčí a levnější převodovku, ušetřil byste i za žárovky do "couvaček" a tak dále, ale asi byste dost těžko parkoval, zajížděl/vyjížděl z garáže, otáčel se, ... Míč je na straně drah a státu - měli by do železniční infrastruktury investovat, aby pak následně bylo možné ty zaměstnance propustit.Olda
ztratove drahy
Obavam se, aby podobne nedopadly i nase slavne CD... vzdyt v takoveto mamuti podobe vazne temer nemaji sanci s necim neco udelat. Odstrelte Duska a zahajte razantni transformaci - privatizace mistnich trati by urcite nebyla od veci. Kdyz mohou JCMD na sve neprilis zajimave trati vykazovat zisk, proc by to neslo jinde??Roman
Re: ztratove drahy
Tak nevím, razantní privatizace tady už jednou byla nebo ještě i je a co to přineslo. Zatím všechno co vidím okolo sebe nemůžu považovat za nějaký převratný krok dopředu. Nicméně všimněte si, že se dnes v zahraničí dost často spojují (fúzují) veliké společnosti-proč aby byly méně konkurence schopné?Erik78
Re: Bojkot
To je presne ono, v CR i SR ma zeleznice stejny problem - vetsinou line a neschopne zamestnance. Az jich tretinu vyhodi, tak se jim budou moct zvysit platy i zachovat vsechny trate, ale to by mili zeleznicari museli zacit pracovat... Srovname-li pocet zeleznicaru na km u nas a na zapade, zjistime, ze u nas je jich mnohem vic - zbytecne... A o sluzbach se ani nebavim.Tomáš
Upřesnění
Stávka na ČD tehdy neměla za cíl zvýšení platů, ale rovněž udržení provozu na lokálkách. Provoz na některých tratích byl zastaven a následně obnoven soukromou firmou. Většinou došlo k výraznému zkvalitnění nabídky spojů, snížení počtu zaměstnanců a zlevnění jízdného. Žádná z těchto soukromých firem nedosahuje tak brutálních ztrát, jako ČD a svou efektivností mohou směle konkurovat autobusovým přepravců. Bohužel, stát (ČR i SR) se zuby nehty brání tomu, aby někdo ukázal, že TO JDE.Roman
Re: Upřesnění
Když tvrdíte, že nemají tak brutální ztráty jako ČD jistě o tom něco víte a poskytnete mi informace (konkrétní)tzn.jaké mají příjmy z dopravy, jaké mají dotace, jaké mají výdaje ve všech směrech. z jednoho článku nemohu posoudit jestli máte pravdu nebo ne. Myslím si, že kdyby to bylo tak jednoduché tak už by se jezdilo na více tratích soukromě. RomanZa vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...
Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami
Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!