Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky na Slovensku stojí

Slovenští železničáři směřují k překonání rekordu svých českých kolegů z roku 1997, kteří tehdy vydrželi stávkovat pět dní. Vlaky na Slovensku stojí už od páteční půlnoci, a kdy se znovu rozjedou, není jasné. K protestu se připojilo přes 80 procent železničářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

slovak

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
4.2.2003 3:16

Anndy

hmm, podla mna je problem uplne inde
Myslim si, ze cely problem je trochu inde, ako sa v skutocnosti hovori. Ale jedna sa iba o moj nazor.
Jednak nejde iba o 25 lokalnych trati - resp. spojov, trate sa nerusia - iba spoje na nich, ale ide aj o dalsich 200 (spojov) vlakov, ktore maju byt zrusene. Ale ani toto nie je hlavny dovod.
Ide hlavne o to, ze za cely problem je zodpovedny minister, lebo zacal reformu z opacneho konca a podla vsetkeho to vyzera, ze je prinajmensom horucou ihlou sita. Je nepochybne, ze ZSSK (zeleznicna spolocnost SR - zabezpecuje dopravu, ZSR - vlastni infrastrukuturu) je neefektivna a je tam obrovska prezamestnanost (a navyse maju velmi vysoke priemerne platy - okoo 16 000 - pricom vo zvysku SR je to kolo 12000). Ale dalsim a (podla mna) hlavnym faktom je to, ze zmienene trate a spoje tvoria iba  1% dlhov, o ktore ZSSK ide!
Takze zacat sa malo z opacneho konca - zefektivnenim a reorganizaciou prace (a to u vsetkych zamestnancov - teda aj u administrativnych, resp, v managemente pracujucich zamestnancov), tak isto zefektivnenim grafikonov a az nakoniec sa mohlo uvazovat o nejakom ruseni spojov (to by aj tak defacto vyplynulo z tej reogranizacie, ci zefektivnenia grafikonu).
Takze podla mna, za sucasny stav ma plnu zodopvednost minister a to najma tym, ako sa zacala presadzovat reforma.
Dokazom toho su aj vyhlasenia ministra, ze ved za pol roka sa prehodnoti efektivnost zrusenia spojov, co teda odporuje logike.
Je tiez nepochybne, ze VUC (vyssie uzemne celky) mali malo casu, aby sa prichystali na to, ze maju najst nejkae dalsie zdroje, ktorymi by mohli, v pripade zaujmu,  dofinancovat vo svojom regione zrusenu dopravu.
Samozrejme, nesuhlasim s odborarmi - ti si bezohladne zobrali za rukojemnika ekonomiku statu (o cestujucich nehovoriac) a aj tak si musia uvedomit, ze prepustanie ich v ziadnom pripade neminie.
Teda podla mna najvyssiu zodpovednost nesie minister, ze pripustil takto zle pripravenu a este horsie zorganizovanu reformu spustit.
0/0
3.2.2003 14:53

jub

Re: hmm, podla mna je problem uplne inde
Jo holt zeleznice je neuveritelny moloch a urcite je silne neefektivni. Ale zadny podnik nemuze pracovat se ztratou, . Takze protoze na to nemaji penize tak nejezdi.
0/0
3.2.2003 16:34

Poborskiii

Ach vy novináři !!!
V předchozím článku z 1.2.2003 ve 13.40 jste uvedli, že rychlík Pannonia přijel s zhruba dvouminutovým zpožděním.
Odkloněná Pannonia měla zpoždění 120 min čili zhruba dvě hodiny, Hungaria měla 66 min. Prý zhruba dvě minuty. Fakt kvalitní informace dodáváte.
0/0
3.2.2003 11:57

Petr

Stávka
Všichni si plácejte játra jak moc se vám líbí, ale i slovenská vláda přijde na to, že železniční odbory, pokud to nevzdají, jsou nejsilnější ze všech odborů. Klaus se Zemanem v minulých vládách na to přišli. Dzurindu tohle teprve čeká.
Železniční obdbory totiž drží pod krkem celou ekonomiku, s tím nikdo nic nenadělá. Auta nikdy neodvezou tolik, co vlak.
0/0
3.2.2003 11:44

Sketch

Re: Stávka
Prave z tohoto duvodu je dobre rozdeleni CD na dve firmy. Poskytovatele ifrastruktury a prepravce. V druhem kole je potreba provest liberalizaci trhu na strane prepravcu. Tim nastolis konkurenci a socilasticke drahy si muzou stavkovat do aleluja, jelikoz je konurence prevalcuje. Toto mel vsak Klaus udelat zacatkem 90 let a ne az Zeman dnes (resp. loni) ...
0/0
3.2.2003 14:18

Kubíček

Informovanost
Jo, cestující ČD byly fakt informování - hlavně o té středeční několikahodinové stávce!!! Oficiální tisková zpráva se na webu ČD objevila v úterý v 17:30. To aby se člověk koukal každý večer na jejich web, jestli se náhodou zítra nekoná nějaká stávka nebo něco jiného a jestli vlaky vůbec pojedou... Ale však ty vlaky ze Slovenska měly jen hodinu dvě zpoždění, tudíž běžný cestující nepoznal rozdíl oproti normálnímu stavu:-)). Kromě toho EC 170 Hungaria jedoucí z Budapešti přes Rakousko měla včera přes hodinu sekeru - to jsou ty "žádné dopady stávky na Slovensku":-)).
0/0
3.2.2003 11:38

Sketch

Nenechte se vydirat !!!
Doufam, ze vlada na Slovensku bude tvrdsi nez u nas!!! Zamestnanec je od toho aby makal a ne, aby se se stavkou domahal rozhodovani ve firme. Toto by nebylo v soukrome firme mozne !!! Predstava, ze bych sel za reditelem a vyhrozoval stavkou, paklize se ukonci ztratova vyroba v nekterem ze zavodu me docela bavi ;-)))
0/0
3.2.2003 11:18

Pavel

Schopnost?
Reálně: který z výhybkářů na malých tratích si může upřímně říct - makám? Řekl bych že skoro nikdo. Sedí ve svých budkách, přemýšlí o blbostech, už se stalo x nehod zaviněných že někdo nepřehodil výhybku. Ať 40% propustí, ostatním - těm schopným - zvýší plat a hotovo. Už není možné udržovat takovouto umělou zaměstnanost.
0/0
3.2.2003 10:49

Tomáš

Re: Schopnost?
Pavle, představujete si to jako Hurvínek válku. Máte pravdu v tom, že na méně frekventovaných tratích jsou třeba výhybkáři méně vytíženi. Oni ale více práce odvádět nemohou, přehazování výhybek nazdařbůh by nemělo smysl. A pokud tam ti výhybkáři nebudou (a pokud tam místo nich nebude odpovídající technika), znesnadní se v dané stanici doprava, protože nějak se ty výhybky přehazovat musí. Takže to dopadne tak, že při křižování vlaků bude po stanici pobíhat člověk se svazkem klíčů a cestující budou čekat, než to všechno zařídí, jízdní doby se budou prodlužovat, cestujících bude ubývat, ... Máte to podobné, jako kdybyste naznal, že zpátečka na Vašem autě je nevytížená, protože po zpátku najezdíte sotva tisícinu toho, co po předu. Na první pohled by její odstranění mělo blahodárný vliv, měl byste jednodužší a tedy lehčí a levnější převodovku, ušetřil byste i za žárovky do "couvaček" a tak dále, ale asi byste dost těžko parkoval, zajížděl/vyjížděl z garáže, otáčel se, ... Míč je na straně drah a státu - měli by do železniční infrastruktury investovat, aby pak následně bylo možné ty zaměstnance propustit.
0/0
3.2.2003 13:15

Olda

ztratove drahy
Obavam se, aby podobne nedopadly i nase slavne CD... vzdyt v takoveto mamuti podobe vazne temer nemaji sanci s necim neco udelat. Odstrelte Duska a zahajte razantni transformaci - privatizace mistnich trati by urcite nebyla od veci. Kdyz mohou JCMD na sve neprilis zajimave trati vykazovat zisk, proc by to neslo jinde??
0/0
3.2.2003 9:58

Roman

Re: ztratove drahy
Tak nevím, razantní privatizace tady už jednou byla nebo ještě i je a co to přineslo. Zatím všechno co vidím okolo sebe nemůžu považovat za nějaký převratný krok dopředu. Nicméně všimněte si, že se dnes v zahraničí dost často spojují (fúzují) veliké společnosti-proč aby byly méně konkurence schopné?
0/0
3.2.2003 18:36

Olda

Re: Re: ztratove drahy
Privatizace regionalnich trati je zrejme jedinym zpusobem, jak provoz na draze racionalizovat a prinutit je chovat se dostatecne trzne. CD jako celek v soucasne velikosti to proste nezvladnou, protoze jedna mistni trat nekde v horach je pro jejich hospodareni naprosto nepodstatna, tim ze na ni vyhodi 3 pokladni, 2 vyhybkare, zrusi jeden nedelni casne ranni spoj a dva pridaji ve spicce pracovniho dne, stejne svoji desetimistnou ztratovost nevyresi
0/0
3.2.2003 21:10

Roman

Re: Re: Re: ztratove drahy
Dobře, když privatizovat tak ale velice rozumně a pustit k tomu odborníky a ne politiky.Dále by mě zajímalo včem by byl soukromník lepší - levnější. Myslím, že celkové náklady na vlaky by byly přibližně stejné (razantní šetření by se jistě promítlo do kvality), snad by se ušetřilo pár korun z platů "obrovského" vedení, které může být na ČD. Jediná šance jak být konkurenceschopný je přestat taky dotovat auta (na to se jaksi zapomíná) a motivovat lidi aby více používaly veřejné dopravní prostředky. Ropa dochází, dnešní příroda umírá. Probudte se .....
0/0
4.2.2003 10:12

Jindra Hojer

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
3.2.2003 8:29

Erik78

Re: Bojkot
To je presne ono, v CR i SR ma zeleznice stejny problem - vetsinou line a neschopne zamestnance. Az jich tretinu vyhodi, tak se jim budou moct zvysit platy i zachovat vsechny trate, ale to by mili zeleznicari museli zacit pracovat... Srovname-li pocet zeleznicaru na km u nas a na zapade, zjistime, ze u nas je jich mnohem vic - zbytecne... A o sluzbach se ani nebavim.
0/0
3.2.2003 8:46

Zdeněk J.

Re: Re: Bojkot
Až budou mít tratě ČD srovnatelné technické zabezpečení jako trati na západě, pak budete míst s tím propouštěním možná (částečně) pravdu. Ovšem, vazvat VĚTŠINU železničářů línými a neschopnými, to je síla ... Vy jste tak pilný a schopný ?
0/0
3.2.2003 8:57

Olda

Re: Re: Re: Bojkot
1) automatizace nekterych zarizeni (vyhybky...) by se myslim vratila velmi rychle. 2) i bez jakekohokoliv zvysovani technickeho zabezpeceni jsou CD prezamestnane. Napr. v jedne stanici pobliz meho bydliste: vlak tam jede v prumeru tak jeden za hodinu, cas od casu se tam neco krizuje, u "prumerne vytizenych" spoju je obrat v radu jednotek cestujicich, a pritom na nadrazi musi byt minimalne 3 zamestnanci CD. Neni to trochu moc? A stejna situace je na mnohych dalsich nadrazich (pro pana Berounskeho: jde o Rychnov u Jabl.n.N. - muzete se k teto problematice vyjadrit? Vim, ze vy jste jeden z mala rozumnych lidi u zeleznice). I kdyz leckde uz treba neni vypravci, temer ve vsech stanicich je vydejna jizdenek - podle me casto s nizsimi trzbami, nez jsou naklady na pokladni. Pritom by stacilo vybavit pruvodci POP, coz uz se nastesti deje...
0/0
3.2.2003 9:50

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Bojkot
Jo, v zásadě máte pravdu. Ale to by se nejdřív MUSELO investovat do té techniky. Když máte někde místně stavěné výhybky (ze stavědel), tak vyhozením signalistů (těch lidí, kteří obsluhují stavědla) způsobíte, že při každém křižování, bude muset někdo doběhnout na jednu i druhou stranu a přestavit výhybky. Pobyt obou vlaků ve stanici se tím značně prodlouží a prodloužení jízdní doby odradí další cestující. Pokud jde o ty pokladní, máte pravdu, berte ale v úvahu, že vybavení průvodčích tou pixlou je poměrně drahá záležitost. A pak ještě jedna věc. Pokud necháte nějakou stanici neobsazenou, okamžitě se stane cílem vandalů, opilců a dobrovolných spolupracovníků Sběrných surovin, díky čemuž ta stanice během několika měsíců začne cestující fyzicky odpuzovat. Dráhy potřebují nutně investovat do své infrastruktury, aby mohly propouštět a dále potřebují investovat do firemní kultury, což si nepředstavuji tak, že bude v rychlíku časopis ČD pro Vás, ale že budou propuštěni lidé, kteří svým chováním odrazují cestující, nejsou schopni poskytnout potřebné informace, nebo je poskytují neochotně a chybně, ...
0/0
3.2.2003 12:47

Olda

Re: Re: Re: Re: Re: Bojkot
Co se vyhybek tyce, nemluvim o velkych stanicich, ale o tech malych, kde se dvakrat denne skrizuji dva couraky. Tam by stacilo polozit dve "pruzinove" vyhybky - pevne nastavene na ruzne koleje s tim, ze vlak vyjizdejici z nadrazi vyhybku "pretlaci" tak, aby mohl vyjet - jako to maji tramvaje. U vlaku to tak pry jde taky. Provoz by to v podstate nijak neomezilo. Co se prebytecnych pokladni tyce, i kdyby jedna POP stala 50000, vrati se investice ani ne za ctvrt roku na usetrenych mzdovych prostredcich. Co se tyce vandalu, opilcu a sberacu drahych kovu, tam neni problem v zeleznici, ale nekde trochu jinde
0/0
3.2.2003 21:05

rorýs

Re: Re: Bojkot
Ty si to fakt srovnej v hlavě, než zase začneš plácat kraviny
0/0
3.2.2003 9:01

Tomáš

Upřesnění
Stávka na ČD tehdy neměla za cíl zvýšení platů, ale rovněž udržení provozu na lokálkách. Provoz na některých tratích byl zastaven a následně obnoven soukromou firmou. Většinou došlo k výraznému zkvalitnění nabídky spojů, snížení počtu zaměstnanců a zlevnění jízdného. Žádná z těchto soukromých firem nedosahuje tak brutálních ztrát, jako ČD a svou efektivností mohou směle konkurovat autobusovým přepravců. Bohužel, stát (ČR i SR) se zuby nehty brání tomu, aby někdo ukázal, že TO JDE.
0/0
3.2.2003 8:29

Roman

Re: Upřesnění
Když tvrdíte, že nemají tak brutální ztráty jako ČD jistě o tom něco víte a poskytnete mi informace (konkrétní)tzn.jaké mají příjmy z dopravy, jaké mají dotace, jaké mají výdaje ve všech směrech. z jednoho článku nemohu posoudit jestli máte pravdu nebo ne. Myslím si, že kdyby to bylo tak jednoduché tak už by se jezdilo na více tratích soukromě. Roman
0/0
3.2.2003 18:46

vlado

Re: Re: Upřesnění
Stačí se podívat například na výroční zprávu za rok 2000 JHMD (Jindřichohradecké místní dráhy).
0/0
4.2.2003 5:45

Roman

Re: Re: Re: Upřesnění
Pěkné čísla, jen mám pocit, že taky přežívají díky dotacím (jsou ziskový to je pravda).Ale na všechny tratě se tento model asi nedá použít.Např. tam,kde lidi nemají práci (jen u nás můžu pozorovat jak se prázdní vlaky přímo úměrně jak ubívá práce,tam, kde je silná silniční doprava. V těchto případech nezbude nic jiného než konec. Ale co příroda? Vydrží?
0/0
4.2.2003 10:40

vlado

Re: Re: Re: Re: Upřesnění
Teď nevím, co vlastně chcete. Chtěl jste konkrétní příklad, tak jste ho dostal. Je jasné, že každá železnice bude dotována. Dotace jsou snad součástí příjmů, nebo ne? Ale tady jde o to, že České dráhy (neplést si s železnicí) prodělávají těžké peníze i s těmi dotacemi. Že se nedá model JHMD (nebo jakýkoliv jiný) použít plošně vědí zase všichni, kdo se blíže o železnici zajímají krom managmentu ČD, kteří vidí jen Prahu, Českou Třebovou a koridor. Z tohoto důvodu je nutné přenechat regionální dopravu regionům (vždyť si ji platí) a ať si vyberou dopravce podle svého. Můžou to být i ČD a.s., ale s průhledným účetnictvím v příslušném regionu a ne s černou dírou v Praze. Každý region si dopravu právě přizbůsobí svým podmínkám. Je ale nutné, aby odborníci na kolejovou dopravu velmi úzce spolupracovali s vedením VÚSC, tak jako např. v Liberci, a nenechat to náhodě a v blaženém snu obhajovat v dnešní době neobhajitelnou unitární železnici. To opravdu povede pouze k rušení tratí tak, jak to vidíme na Slovensku, včetně rušení pracovních míst těm, kteří ve svých kancelářích přednostů stanic čekají až budou poslední a zhasnou. VÚSC musí zajistit v regionu dopravní obslužnost. Tu si zajistí, to si pište. Ale jestli to bude železnice nebo silnice rozhodne třeba i přístup vedoucích pracovníků ČD a.s. a jejich spolupráce s obcemi, městy a regiony.
0/0
5.2.2003 5:53

Jindřich Berounský

Stávka je odpovědí na hrozící destrukci slovenských železnic
Stávka slovenských železničářů, která začala v pátek  31.1. ve 23.00 je logickou odpovědí na krizi slovenské železnice, vyvolanou špatnou transformací  původně státního podniku, který se 1.1.2002 rozdělil na dopravce - akciovou společnost "Železničná spoločnosť" (ŽSSK) a správce infrastruktury Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Vztahy obou společností jsou upraveny velmi špatně a jednoznačně prodražují provozování drážní dopravy na regionálních tratích. Na veřejných stránkách Železnic slovenskej republiky www.zsr.sk lze zjistit, že tratě slovenských železnic jsou rozděleny do 3 kategorií, přičemž hlavní jsou v 1.kategorii a regionální s plánovaným zastavením osobní dopravy většinou ve 3.kategorii.  Kamenem úrazu je poplatek za dopravní cestu, kterou ŽSSK a potenciální zájemce o provozování drážní dopravy hradí správci infrastruktury ŽSR. Úroveň zpoplatnění na údržbu méně náročných a neporovnatelně méně vytěžovaných regionálních tratí je nelogicky mnohem vyšší než u tratí 1. kategorie, a tím se provoz na méně vytížených regionálních tratích uměle prodražuje. Rozdělením původně státního podniku došlo k tomu, že si obě společnosti hrají na svém písečku až hodně bezohledně. Čitelný příklad pro veřejnost může být skutečnost, že za nocleh vlakové čety v budově ŽSR tato společnost požaduje od ŽSSK sumy v mnoha případech vyšší než v jiných ubytovacích zařízeních, takže namísto využití drážního ubytovacího zařízení, léta využívaného, je výhodnější zaměstnance ubytovat v hotelu.
Transformace slovenských železnic byla provedena s původními lidmi ve vedení, a proto došlo spíše k přemalování než ke skutečné reformě. Důkazem je reakce ŽSSK, jejímž 100%-ním akcionářem je stát, na omezení objednaných výkonů a přiškrcení finančních prostředků. Bez zásadní racionalizace provozních činností si státní akciová společnost naplánovala zrušení osobní dopravy na 22ti tratích a na dalších 3 tratích blíže nespecifikovanou náhradní autobusovou dopravu. Na většině takto likvidovaných tratí je udržován dlouholetý model grafikonu vlakové dopravy (jízdního řádu) bez ohledu na poptávku a těmto tratím nebyla dána příležitost pro využití jejich potenciálu. Možnosti vidí sami zaměstanci železnic, na kterých lze zajistit větší nabídku spojů s mnohem menší personální potřebou. Markantní je případ likvidovaných  tratí s křižovacími stanicemi s více zaměstnanci, kde by častějším obratem 1 motorového vozu bylo dosaženo častějších spojů bez potřeby křižovacích stanic a například výpravčích i dalších zaměstnanců.  
Ke slovenským regionům arogantní počin vedení slovenské státní akciové železniční společnosti, podpořený spíše z neznalosti problému slovenskou vládou, nemůže přinést prezentované úspory, a je krokem destruktivním. Slovenské autobusové společnosti již teď prezentují požadavky navýšení finančních prostředků na zajištění dopravní obslužnosti, se kterými v kalkulacích o úsporách nebylo počítáno. Dochází tak ke zvýhodnění silnice na úkor železnice, kde dojde k obrovským škodám na majetku státu namísto uplatnění technologií, které dají vyniknout výhodám železnice.  
Na slovenském příkladu je patrná snaha přenést problém financování železnice na regionální tratě s nejmenšími náklady na provoz. Bez povšimnutí pak zůstává přezaměstnanost a obrovské energetické ztráty na hlavních tratích, kde v mnoha případech ve stotunových kolosech je odvezeno stejné mniožství cestujících jako v lehkém motorovém voze se spotřebou nafty na úrovni autobusu.  Právě lehké motorové vozy s nejhospodárnějším provozem jsou doménou likvidovaných tratí.
Podle posledních zpráv se záchranou 25ti tratí může stát i jiný soukromý dopravce, přičemž zmiňována je společnost Connex, působící po celé Evropě. Státní akciová společnost ŽSSK by nezjistila nic jiného než to, co všechno měla udělat už dříve. Totiž že i mnohem méně lidí dokáže vypravit mnohem více vlaků, které se stanou mnohem větší službou, a to takovou, že smutný může být i nejeden autobusový dopravce. Je třeba však poslouchat to, co potřebuje ten který region, a to z Bratislavy není slyšet. 
U nás v České republice už vlaky také jezdí tam, kde v roce 1997 přestaly jezdit. S transformací železnic jsme za Slovenskem o rok pozadu. Přišla až 1.1.2003. Představenstvo akciové společnosti České dráhy ale po transformaci vede obchodník a v jedné osobě generální ředitel, kterému se vloni ztratilo 13 000 000 cestujících, které rozděluje na "obyčejné" a "zákazníky s kartou". Úspěšný marketingový tah znamenal ztrátu cestujících a velmi přesnou přihrávku konkurenci. Kéž železnice s logem Českých drah nenásledují slovenského příkladu, kam zatím směřují. Ostatní české železnice bez loga ČD, i když jich je málo, jdou jinou cestou, a tak o ně strach mít nemusíme.
Jindřich Berounský
Koalice za záchranu železnic
Mšenská 4017/13, 466 04 Jablonec nad Nisou jindrich.berounsky@seznam.cz
tel. 724134370 
 
0/0
3.2.2003 2:13

R.

Re: Stávka je odpovědí na hrozící destrukci slovenských železnic
Mne to na Slovensku pripada ako najma neschopny management vo vedeni zeleznic. Zeleznice v zahranici su podstatne optimalnejsie vytazene (asi 80 % miest je vo vagone obsadenych), cistejsie, bezpecnejsie, optimalne vykurene ...
Na Slovensku NAOPAK.
Napr. na trase Trencin- Slavicin
stal listok pred 15 rokmi 4 Kcs,
teraz stoji 50 Sk jednym smerom alebo 50 Kc druhym smerom, NEDA sa kupit na Slovensku spiatocny listok a vlakov jazdi 1/4, co predtym.
VYHODIT NESCHOPNYCH 'MANAGEROV' a zobrat im plat x rokov dozadu.
Cestujuci.
 
0/0
3.2.2003 6:49

marx

Re: Re: Stávka je odpovědí na hrozící destrukci slovenských železnic
spiatocny listok sa kupit da (este dostanes zlavu 20%) tak netrep hovadiny.
0/0
3.2.2003 8:34

Zdeněk J.

Re: Stávka je odpovědí na hrozící destrukci slovenských železnic
Přesně tak to je. Držím slovenským železničářům palce, provoz na těch 25-ti tratích musí být zachován. A kromě toho doufám, že tato stávka je výstrahou i těm politikům u nás, kteří by chtěli jít "slovenskou cestou" a rušít tratě v ČR.
0/0
3.2.2003 8:46

Barclay

Stávka a státní podnik
To je právě ten problém: jak může být stávka ve státním podniku??? V privatizované železnici by totiž tak rozsáhlou stávku těžko někdo zorganizoval. Navíc má být stávka prostředkem nátlaku na zaměstnavatele a nikoliv na stát. Takže pokud je stát zaměstnavatelem, je stávka nesmysl.
0/0
3.2.2003 1:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.