Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Škodě po tučných letech klesl odbyt

Naplnění biblického proroctví připomíná vývoj odbytu Škody Auto za loňský rok. Po sedmi letech tučných, ve kterých automobilka neustále zvyšovala prodeje, přišel loni pokles. Novou škodovku si v 79 zemích na světě koupilo 445 525 zákazníků, o 3,2 procenta méně než v roce 2001. Přes polovinu z nich tvořily fabie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

insider

3. 2. 2003 18:43
škoda
leda tak peněz, čisté výrobní náklady na 1 octávii jsou cca. 160k
0 0
možnosti

Spiteful Evilman

4. 2. 2003 13:06
Re: škoda
A můžeš mi milý ekonomický insidere vysvětlit, resp. přiblížit co jsou to "čisté výrobní náklady"? Rád bych věděl jak k takovému číslu si došel, a co vlastně se za ním ukrývá. Jsou to materiálové náklady, nebo je tam i výrobní a správní režie. Prozraď. Díky
Spiteful Evilman 
0 0
možnosti

kiv

3. 2. 2003 18:33
Zmena je zivot
Mel jsem v zivote celkem 11 ks priblizovadel zn. Skoda. Faktem, ze i ta posledni, Felicie, se totalne rozsypala po nejakych 120 tis. km, resp. uz jsem nemel silu stale kupovat nove vyfuky, tlumice, spojky apod. Ted mam ctvrtym rokem hondu, ma uz najeto 160 tis. a vyjma vymeny desticek a oleje je naprosto original a stale jezdi, chova se a vypada jak temer novy auto. Tak nevim, at si to u VW/Skoda preberou.
0 0
možnosti

petr

3. 2. 2003 18:22
příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0 0
možnosti

Sketch

3. 2. 2003 17:25
Pruzkum.
Dost casto vidim nadavky na Skodovky, bohuzel autor nikdy neuvede s cim Skodovky porovnava. Jezdil jsem skoro se vsemi evropskymi auty a nemohu rozpoznat kde je tak propastny rozdil.(ve srovnatelne cennove skupine) Mohl by mi nekdo z odpurcu Skodovek uvest co s cim porovnava? (pokud mozno Octavku , nebo Superb) Dle mojich zkusenosti je rozdil pouze v mekkosti Francouzskych aut oproti nemeckym(nemecko- ceskym) Samozrejme A6, BMW 7* ci Mercedes S5* se neda porovnavat s Octavkou. (prosim tedy o auta ve srovnatelncyh cennovych skupinach)
0 0
možnosti

Daňový soumar

3. 2. 2003 17:57
Re: Pruzkum.
Můžu porovnávat Octávii s vozy nižší třídy, především cenové: VAZ 2105, Forman, Daewoo Racer, Opel Kadet, Š120, Š110. Ač většinou měly víc odslouženo, jejich poruchovost nebyla nikdy větší, než u Octávie, ale hlavně NIKDY mě nenechaly viset u cesty a vždy jim fungovaly brzdy!!! Nyní znám několik odtahovek a znám několik nouzových způsobů, jak zastavit auto...
0 0
možnosti

Laco

3. 2. 2003 14:08
Koupil bych si Oktávii kdybych na ni měl
Ale nikdy bych si nekoupil Fábii i kdybych na ni měl. Sportovně laděný fanoušek nebude kupovat auto, které vypadá jako koza. A navíc se podívá jaké má fabrika výsledky v automobilových soutěžích. Kde jsou ty časy kdy Vašek Blahna byl 5-tý v absolutním pořadí se Škodou 130RS. Dnes se mohu pouze kochat dokonalostí károserie Peugeotů. O jízdních vlastnostech nemluvě. Německé koráby jsou druhá liga v automobilových soutěžích.
0 0
možnosti

Daňový soumar

3. 2. 2003 16:09
Re: Koupil bych si Oktávii kdybych na ni měl
Laco neblázni!!!!!!! Kup si radši nějaký pořádný auto. Nebudeš zoufalý a ještě ušetříš. :-)
0 0
možnosti

Honza

3. 2. 2003 13:32
Vyroba Oktavii se presouva do Indie.
Neviditelna ruka trhu to vyresila 
0 0
možnosti

Maverick

3. 2. 2003 15:40
Re: Vyroba Oktavii se presouva do Indie.
Nerek bych presouva, spis se tam ma taky vyrabet a je to jenom dobre. To je tam maj jako vozit z MB? Navic Indie ma velikej potencial, rozhodne by se tamni trh nemel zanedbavat.
0 0
možnosti

Heliodor Hacha

3. 2. 2003 13:13
Prodeje pujdou zase nahoru
Skoda dela dobra auta a ten kdo s nimi jezdi vi o cem mluvim.
Myslim, ze v budoucnu prodeje zase porostou nahoru.
Image se buduje tezko a postupne, ale kvalita se nakonec vzdy pozna.
0 0
možnosti

Daňový soumar

3. 2. 2003 16:11
Re: Prodeje pujdou zase nahoru
Jezdím s jedním exemplářem a vůbec nevím, o čem mluvíš! Škodu už nikdy víc utpět nechci!!!
0 0
možnosti

Tomáš Kapler

3. 2. 2003 13:11
už to není české auto
u nově kompletovaných vozů ve škodovce je přes 70% cizí výroby (felicia byla tuším 40%). Vzhledem k tomu, že největší odběratel byl vždy český zákazník, tak je jasné, že čím více bude vůz cizí tím méně si jej koupí lidí.
Nechápu proč český stát nedá investiční pobídku Škodovce ve smyslu snížení daní u prodeje vozu, který je alespoň třeba z 70% z českých dílů. Takhle se nám zbytečně zhoršuje bilance mezinárodního obchodu.
Takhle je pro VW velmi výhodné zvyšovat produkci v jiných svých závodech a české ručičky využívat pouze pro kompletaci.
BTW myslím že takové pobídky by měly být univerzální a průhledné, něco jako "uděláte v ČR něco za miliardu z českého materiálu a dostanete takovou a takovou úlevu, uděláte dvě miliardy, dostanete to a to". Třeba taková blbost jako je změna daňové skupiny, když bude produkt z větší části český by znamenal 17% zvýhodnění pro koncáky oproti konkurenci.
0 0
možnosti

koyot

3. 2. 2003 13:44
Re: už to není české auto
Ale koukni se na dnešní trh! Uznávám, že je většina dílů z ciziny, ale porovnej to s konkurencí....kolik dílů má volvo švédských,aston martin britských nebo mondeo z USA? Jediná automobilka, která se vyhýbala nejlevnějším nabídkám ze zahraničí a brala pouze domácí byl fiat..a jak dopadl, bez koncernu se dnes neprosadíš! I ti rusové už vyrábějí ze stejných dílů jako GM nebo kam to spadaj!
0 0
možnosti

milan

3. 2. 2003 12:57
Důvod je silná koruna?
Asi těžko bude důvodem propadu prodeje u nás silná koruna. škoda-auto nakupuje valnou většinu dílů za euro, takže taky měla šanci promítnout levnější euro do ceny v kč a tím zamezit odlivu části potenciálních zákazníků ke konkurenci
0 0
možnosti

Hmmm

3. 2. 2003 12:47
Rozhodne ne...
, Rozhodne se nejedna o zadne duvody "recese v zapadni evrope" a podobne. To se mozna hodi pro akcionare, faktem je to ze na skodu tu zacina kazdy opet po par letech nahlizet na to co vzdycky byla. Duvodem je nejen mizerna kvalita i vuci ostatnim VW, ale zvlaste cena ktera je ve vetsine pripadech vyssi nez ostatni koncernove vozy a navic priserny servis a image. Takze i ty zensky co to doted kupovali (chlapa tu ve skudce prakticky nepotkate) ted kupuji toyoty, nisany a podobny smejdy, ktery jsou o dost lepsi a stoji o desitky procent min.
0 0
možnosti

Pavel

3. 2. 2003 13:02
Re: Rozhodne ne...
Nechapu kde jsi pobral ty Zkusenosti, ze nissan je smejd. ja za svozu praxi jsem tocil koleckem ve vsech byvalych vozech sovetskeho bloku a v porevolucnim obdobi jse jich vystridal taky par, vcetne prakticky vsech skodovek (mimo oktavie) a nyni mam nissana a musi rict ze to je nezmar. Koupil jsem mel 100000 km, za tri roky jsem najezdil pres 100000 km, ma dveste tisic koroze nic moc, motor jako hodiny nejaka fabie se na me nelepi ani prazdna, natoz plna. Nissan mohu doporucit a o vybave ani nemluve.  Cau volanti
 
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá

26. dubna 2024

Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...

Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum

25. dubna 2024

Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...

Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie

25. dubna 2024  16:19

Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!