Diskuze

Osiřelé koleje přišly na desetimiliony

V desítkách milionů korun počítají slovenské železniční společnosti ztráty po třídenní stávce. Správce železniční dopravní cesty vyčíslil svoji škodu na 61,4 milionu korun, provozovatel dopravy Železniční společnost zatím škody vyčísluje. Před stávkou je odhadovala ve stamilionech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Marek

4. 2. 2003 20:58
Stavkari porusili zakon
Moj pohlad na to cele je nasledujuci:
zakon jasne vymedzuje, kedy sa moze a kedy sa nemoze uplatnit pravo na strajk. POdla mna odbory to teraz prepiskli, lebo strajkovali bez (zakonneho) dovodu.
Ak sa teda nemaju zrusit regionalne trate, nech dotknuti obcania spisu peticiu.
Naozaj, rusenie trati nema nic s pracovnymi podmienkami zelezniciarov. V tomto podporujem Mikiho. Tiez ho podporujem v tom, ze povedal konecne DOST. Zeleznice su firmy ako kazde  druhe. Nech sa vysporiadaju so svojou bilanciou samy. Neverim, ze nemozu byt ziskove. Dovod 'osobna doprava' uz neexistuje - dotuje ju transparentne stat.
 
0 0
možnosti

Jaro

4. 2. 2003 18:30
Toto je môj názor...
je úplne jasné, že železnice sú socialistický podnik, ktorý treba prebudovať od základu. Len chcem poukázať na to, že takouto cestou, ktorú zvolilo vedenie železníc a vláda, ktorá im to odsúhlasila sa žiaľ reforma robiť nedá. Je to bohapusté "odseknutie" lokáliek a ďalších 200 vlakov na to aby sa jednoducho ušetrili peniaze, ktoré im vláda krátila. "Chobotnica" je bez ďalších pár chápadiel, ale prehnité jadro a spôsoby na železniciach zostávajú. Šetriť sa dalo prehľadnejšie, viac pre ľudí a bez veľkého tresku. Treba riešiť prezamestnanosť-ale vo všetkých oblastiach železníc, treba riešiť ešte stále socialistické výhody železničiarov, investície mimo železníc, netransparentné finančné toky atď.atď....-toto by bola reforma! Kým sa vedenie neuskromní a nezačne od seba, žiadna reálnejšia reforma nebude mať zelenú, čoho výsledkom bude neustále rušenie spojov. Dobré riešenie sa vždy vie nájsť ak sú tomu naklonení hlavne tí, ktorí to môžu najviac ovplyvniť. To by si však už aj oni museli utiahnuť opasky.... Ak toto je konečný stav, Slováci, neviete o čo ste prišli! Klobúk dole pred ľuďmi, ktorí sa postavili proti tomuto ožobračovaniu nás všetkých...
0 0
možnosti

Karel Jořík

4. 2. 2003 12:41
Lepší časy
Slováci rádi dělají všechno naopak a proto jsou tam,kde jsou.Bude hůř,jestli se nevzpamatujete.NAD TATROU SA BLÍSKÁ!
0 0
možnosti

one of them

4. 2. 2003 15:14
Re: Lepší časy
Preco ti Slovaci sposobuju take desne mindraky? Po tom co si aj vcera predviedol na http://www.sme.sk" target="_blank" rel="nofollow">http://www.sme.sk sa radsej do takych for ani nezapajaj, ked veci aj tak h...o rozumies a len si liecis slovakofóbny komplex
0 0
možnosti

David

4. 2. 2003 10:13
Jsem proti rušení tratí
Rušení tratí je krajně nesystémový a neuvážený krok. Naprostá většina tratí určených na Slovensku pro zrušení není neefektivní, puze je ŽSSK neefektivně provozuje. U nás taky mohou zdánlivě neefektivní tratě provozovat sdružení obcí a funguje to. Na Slovensku se mělo nejdřív jednat se zájemci a umožnit jim legislativně převzetí tratí a až pak rušit. Jsem plně na straně železničářů bojující o budoucnost železnice na Slovensku. Mohli však místo stávky zvolit lepší formu protestu. Takovou rebelii: Proti vůli vedení ŽSSK měli ignorovat nový grafikon a a nadále jezdit i na zrušených tratích.
0 0
možnosti

Zdeněk J.

4. 2. 2003 10:52
Re: Jsem proti rušení tratí
I já jsem proti rušení tratí, to je cesta do pekel. Proč ty tratě ŽSSK nenabídli někomu jinému ? Proč to dělají stejně blbě jako se (naštěstí neúspěšně) u nás pokoušel Říman ? Příkladů soukromých drah je dost, a fungují dobře (Kraslice, Vrbno pod Pradědem, Svoboda nad Úpou, údolí Desné v Jeseníkách,... - všechno to byly tratě na "odstřel", a dnes jsou v pohodě). Že by města jako Levoča, Zlaté Moravce nebo Banská Štiavnica neměla zájem o železniční dopravu ?
0 0
možnosti

Clayman

4. 2. 2003 8:56
Bordel
Trosku ma prekvapilo, ze akceptovali rozhodnutie sudu.Myslim, ze by mali v prvom rade minimalne polovicu ludi od drah prepustit, odstupne 12 a viac mesiacov patri na uroven postu riaditela prosperujucej sukromnej firmy a nie pausalne vsetkym radovym zamestnancom ZSR.Ak niesom spokojny vo svojom zamestnani tak si najdem ine a nebudem postavat pred budovou firmy s transparemtom.Bezpochyby by ma za to aj tak okamzite vyhodili:) Nabuduce nech takto zastrajkuju ucitelia.Kam date svoje deti?Nepojdete do prace?Zo slovenskych zeleznic treba orezat este vela sadla tak dufam ze sa to nakoniec podari.Do tej doby budem nadalej cestovat autom, co ma vide jednak lacnejsie, pohodlnejsie a o cistote vlakov radsej pomlcim.Lutujem tych, co su na dopravu vlakom odkazany.
0 0
možnosti

4. 2. 2003 8:39
0 0
možnosti

Bolča

4. 2. 2003 8:35
Soud
To je na tom to nejhorší. Soud velmi rychle rozhodne, že se musí přerušit stávka a pak po hlavním líčení, někdy za rok nebo později, dospěje k závěru, že stávka byla legální. A pak budou moci železničáři ve stávce pokračovat. Jenže už to bude na nic. A pak že neexistuje propojení soudů s politikou.
0 0
možnosti

železničář

4. 2. 2003 8:11
Řešení?
Kdo navrhne nějaké řešení? Asi nikdo, jen budete hloupě psát o výhodách železničářů, jenže oní bojují nejen o svou práci ale i o ty lidi, kteří vlakem chtějí jezdit a mnohdy jim stát ani nic jiného nenabídne. Spojení autobusem 2x denně pro toho, kdo nemá vlastní auto asi nestačí. Anebo tady jde to autobusovou lobby, což nikdo z nich (Vás) nepřizná?
0 0
možnosti

suharto

4. 2. 2003 9:04
Re: Řešení?
Ak bojuju o ludi, ktori nemaju ako jazdit - kvoli takemu malemu poctu ludi nie je mozne ohrozit 5 milionov ostatnych, ktori nemali ako chodit do prace a ich podniky sa dostali na pokraj krachu. 
Co sa tyka toho,ze zelezniciari stratia pracu - no a co? Tragediou slovenskej nezamestnanosti je okrem 10 percent romskych spoluobcanov aj absolutna nemobilita pracovnych sil a neochota sa rozvijat /to vsetko je bezne  vo vyspelych zapadnych ekonomikach/. Prace v Bratislavskom kraji by napr.bolo dost, ludia z vychodu Slovenska su ale strasne lenivi a nie su ochotni ani sa premiestnit, ani zmenit svoju kvalifikaciu. To potom vytvara obrovske regionalne rozdiely a fakt, ze jedna cast Slovakov musi /a to aj v pripade zeleznic/ doplacat na druhu.
Uz vcera sa dostavil prvy pozitivny efekt zrusenia trati - samosprava Bratislavskeho kraja sa rozhodla zrusene trate na jej uzemi financovat zo svojho. Tym padom oslobodila asi 4 miliony ostatnych danovych poplatnikov od doplacania na stratove  trate, ktore nikdy nevyuziju. Tak by to malo fungovt aj s ostatnymi tratami.
0 0
možnosti

jERRY

4. 2. 2003 0:50
Slováci respektují soudy
To češi v roce 1997 neudělali. A tak mají senát a směšnou hru s volbou presidenta. I ten se na Slovensku dávno volí přímo.
0 0
možnosti

Petr

3. 2. 2003 23:42
stavka za zachovani starych poradku
Zeleznicari na Slovensku stavkuji (stejne jako pred casem u nas v Cesku) za zachovani stareho socialistickeho neporadku na zeleznici. Stavkuji za sve nadprumerne, danovymi poplatniky dotovane mzdy, flakani, popijeni alkoholu v pracovni dobe, atd. Doufam ze vedeni podniku neustoupi a provede navrhovane reformy.  Ze srdce bych to Slovensku pral. A jeste vic bych si pral aby konecne taky vedeni nasich CD melo tu odvahu a zacit s razantnimi reformami a mj. vyhrat jednu az dve stavky.U nas si ti sasci od Duska dupli, nahore se lekli a drahy misto 2 miliard rocne pred osmi lety produkuji ztratu 10 miliard rocne....
0 0
možnosti

Kuba

4. 2. 2003 2:13
Re: stavka za zachovani starych poradku
Presne tak. CD jsou obrovsky moloch, ktery je stale nerentabilni a kdyz se nekdo pokusi o reformy, odborari se bouri. Odbory jsou nejvetsim zlem ekonomiky, to se uci uz v prvnim rocniku VS. efektiva prace je nizka, stavy vysoke, rada trati nerentabilnich, vyhody nesmylsne (rezijky, moznost jezdit po Evrope atp.)... Chtelo by to reformy...jenze pak se zase vzbouri odbory..zacarovany kruh..nicmene pan Durinda ma muj obdiv... neleknul se jich...Na slovensku si utahuji opasky, jenze moc lidi to tam nechape a vola po zmene vedeni zeme. Bohuzel pokud se vsechny reformy podari, nastartuje se na Slovensku ekonomicky rust, ekonomika se vice priblizi HPM a muze se stat, ze Slovaci na tom budou za tri, ctyri roky mnohem lepe nez my nebo nas alespon dostihnou. To u nas to vede archeolog Spidla s pravnikem Sobotkou...Jak bylo napsano se Tyden - "Rasin by jim nafackoval" !!!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

Letiště zkrátí parkování zdarma. Placené bude účtováno po čtvrthodinách

8. dubna 2024  11:05

Ruzyňské letiště výrazně zkrátí dobu, během niž zde řidiči mohou bezplatně parkovat, například při...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Angličtina na železnici povinná nebude. Hromadný odpor přiměl Brusel ustoupit

9. dubna 2024

Strojvedoucí se s dispečerem nebo výpravčím nebude muset v nejbližších letech povinně bavit v...

Čínské hospodářství v prvním čtvrtletí předčilo očekávání, stouplo o 5,3 procenta

16. dubna 2024  8:01,  aktualizováno  9:06

Čínský hrubý domácí produkt (HDP) v letošním prvním čtvrtletí meziročně stoupl o 5,3 procenta a...

Hermès posiluje. Brzy může předstihnout Louis Vuitton, předpovídají analýzy

16. dubna 2024  8:11

Značka luxusního zboží Hermès má podle analytiků banky Citigroup potenciál překonat v příštích...

Green Deal je hysterická agenda bez dopadových studií, říká advokát

16. dubna 2024,  aktualizováno  9:32

Pavel Smutný patří mezi matadory české advokátní praxe i společenského života. V roce 1993 založil...

Nepřetržitý provoz. Změny v dohodách zvedají festivalům náklady o miliony

16. dubna 2024

Premium Úpravy v práci na dohodu, jako je příplatek za víkendovou či noční směnu, citelně zvedají náklady...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!