Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osiřelé koleje přišly na desetimiliony

V desítkách milionů korun počítají slovenské železniční společnosti ztráty po třídenní stávce. Správce železniční dopravní cesty vyčíslil svoji škodu na 61,4 milionu korun, provozovatel dopravy Železniční společnost zatím škody vyčísluje. Před stávkou je odhadovala ve stamilionech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marek

Stavkari porusili zakon
Moj pohlad na to cele je nasledujuci:
zakon jasne vymedzuje, kedy sa moze a kedy sa nemoze uplatnit pravo na strajk. POdla mna odbory to teraz prepiskli, lebo strajkovali bez (zakonneho) dovodu.
Ak sa teda nemaju zrusit regionalne trate, nech dotknuti obcania spisu peticiu.
Naozaj, rusenie trati nema nic s pracovnymi podmienkami zelezniciarov. V tomto podporujem Mikiho. Tiez ho podporujem v tom, ze povedal konecne DOST. Zeleznice su firmy ako kazde  druhe. Nech sa vysporiadaju so svojou bilanciou samy. Neverim, ze nemozu byt ziskove. Dovod 'osobna doprava' uz neexistuje - dotuje ju transparentne stat.
 
0/0
4.2.2003 20:58

Jaro

Toto je môj názor...
je úplne jasné, že železnice sú socialistický podnik, ktorý treba prebudovať od základu. Len chcem poukázať na to, že takouto cestou, ktorú zvolilo vedenie železníc a vláda, ktorá im to odsúhlasila sa žiaľ reforma robiť nedá. Je to bohapusté "odseknutie" lokáliek a ďalších 200 vlakov na to aby sa jednoducho ušetrili peniaze, ktoré im vláda krátila. "Chobotnica" je bez ďalších pár chápadiel, ale prehnité jadro a spôsoby na železniciach zostávajú. Šetriť sa dalo prehľadnejšie, viac pre ľudí a bez veľkého tresku. Treba riešiť prezamestnanosť-ale vo všetkých oblastiach železníc, treba riešiť ešte stále socialistické výhody železničiarov, investície mimo železníc, netransparentné finančné toky atď.atď....-toto by bola reforma! Kým sa vedenie neuskromní a nezačne od seba, žiadna reálnejšia reforma nebude mať zelenú, čoho výsledkom bude neustále rušenie spojov. Dobré riešenie sa vždy vie nájsť ak sú tomu naklonení hlavne tí, ktorí to môžu najviac ovplyvniť. To by si však už aj oni museli utiahnuť opasky.... Ak toto je konečný stav, Slováci, neviete o čo ste prišli! Klobúk dole pred ľuďmi, ktorí sa postavili proti tomuto ožobračovaniu nás všetkých...
0/0
4.2.2003 18:30

Karel Jořík

Lepší časy
Slováci rádi dělají všechno naopak a proto jsou tam,kde jsou.Bude hůř,jestli se nevzpamatujete.NAD TATROU SA BLÍSKÁ!
0/0
4.2.2003 12:41

one of them

Re: Lepší časy
Preco ti Slovaci sposobuju take desne mindraky? Po tom co si aj vcera predviedol na www.sme.sk sa radsej do takych for ani nezapajaj, ked veci aj tak h...o rozumies a len si liecis slovakofóbny komplex
0/0
4.2.2003 15:14

Jaro

Re: Lepší časy - ha,ha,ha
pred časom, keď Slováci nemohli zvoliť prezidenta, česká tlač písala o "rannej fáze demokracie". Máme o pár rôčkov viac a podobný problém sa črtá v ČR. Nechcem nič hovoriť, ale Vy Česi ste si vždy o sebe mysleli, že ste niečo viac.... Je to veľmi úbohé, ak rebríčku vašich hodnôt sú na prvom mieste peniaze, čiže "konzum". Ale veď my predsa vieme, prečo je to tak. Nie je všetko zlato, čo sa blyští....
 
0/0
4.2.2003 18:39

Marek

Re: Lepší časy
Viem, ze ti ide o provokaciu, ale neda mi nepoukazat, ze bilancia CD je este hrozivejsia.... A sef CD berie 120 000 Kc mesacne okrem inych vyhod. Spidlik sa nehanbi zaplatat kazdorocne sa zvacsujuci rozpocet z nasich dani (aj ja platim dane v cechach).
0/0
4.2.2003 21:02

David

Jsem proti rušení tratí
Rušení tratí je krajně nesystémový a neuvážený krok. Naprostá většina tratí určených na Slovensku pro zrušení není neefektivní, puze je ŽSSK neefektivně provozuje. U nás taky mohou zdánlivě neefektivní tratě provozovat sdružení obcí a funguje to. Na Slovensku se mělo nejdřív jednat se zájemci a umožnit jim legislativně převzetí tratí a až pak rušit. Jsem plně na straně železničářů bojující o budoucnost železnice na Slovensku. Mohli však místo stávky zvolit lepší formu protestu. Takovou rebelii: Proti vůli vedení ŽSSK měli ignorovat nový grafikon a a nadále jezdit i na zrušených tratích.
0/0
4.2.2003 10:13

Zdeněk J.

Re: Jsem proti rušení tratí
I já jsem proti rušení tratí, to je cesta do pekel. Proč ty tratě ŽSSK nenabídli někomu jinému ? Proč to dělají stejně blbě jako se (naštěstí neúspěšně) u nás pokoušel Říman ? Příkladů soukromých drah je dost, a fungují dobře (Kraslice, Vrbno pod Pradědem, Svoboda nad Úpou, údolí Desné v Jeseníkách,... - všechno to byly tratě na "odstřel", a dnes jsou v pohodě). Že by města jako Levoča, Zlaté Moravce nebo Banská Štiavnica neměla zájem o železniční dopravu ?
0/0
4.2.2003 10:52

suharto

Re: Re: Jsem proti rušení tratí
Trafil si hrebik po hlavicke. Prave s podobnym riesenim, ktore si spomenul sa ratalo. Trate mozu prevziat VUC /vyssie uzemne celky/. To sa uz v pripade bratislavskeho kraja stalo, tie trate neboli zrusene. S podobym riesenim sa rata na vacsine "zrusenych" trati, uplne zaniknu len tie, ktore naozaj neboli vyuzivane.
Strajk taketo riesenie ale docasne znemoznil.
0/0
4.2.2003 13:17

Zdeněk J.

Re: Re: Re: Jsem proti rušení tratí
Proč se tedy na těch tratích zastavil proviz ? Měly se krajům předat FUNKČNÍ. Kromě toho, odmítám rušení tratí do okresních měst.
0/0
5.2.2003 9:14

Clayman

Bordel
Trosku ma prekvapilo, ze akceptovali rozhodnutie sudu.Myslim, ze by mali v prvom rade minimalne polovicu ludi od drah prepustit, odstupne 12 a viac mesiacov patri na uroven postu riaditela prosperujucej sukromnej firmy a nie pausalne vsetkym radovym zamestnancom ZSR.Ak niesom spokojny vo svojom zamestnani tak si najdem ine a nebudem postavat pred budovou firmy s transparemtom.Bezpochyby by ma za to aj tak okamzite vyhodili:) Nabuduce nech takto zastrajkuju ucitelia.Kam date svoje deti?Nepojdete do prace?Zo slovenskych zeleznic treba orezat este vela sadla tak dufam ze sa to nakoniec podari.Do tej doby budem nadalej cestovat autom, co ma vide jednak lacnejsie, pohodlnejsie a o cistote vlakov radsej pomlcim.Lutujem tych, co su na dopravu vlakom odkazany.
0/0
4.2.2003 8:56

0/0
4.2.2003 8:39

Bolča

Soud
To je na tom to nejhorší. Soud velmi rychle rozhodne, že se musí přerušit stávka a pak po hlavním líčení, někdy za rok nebo později, dospěje k závěru, že stávka byla legální. A pak budou moci železničáři ve stávce pokračovat. Jenže už to bude na nic. A pak že neexistuje propojení soudů s politikou.
0/0
4.2.2003 8:35

železničář

Řešení?
Kdo navrhne nějaké řešení? Asi nikdo, jen budete hloupě psát o výhodách železničářů, jenže oní bojují nejen o svou práci ale i o ty lidi, kteří vlakem chtějí jezdit a mnohdy jim stát ani nic jiného nenabídne. Spojení autobusem 2x denně pro toho, kdo nemá vlastní auto asi nestačí. Anebo tady jde to autobusovou lobby, což nikdo z nich (Vás) nepřizná?
0/0
4.2.2003 8:11

suharto

Re: Řešení?
Ak bojuju o ludi, ktori nemaju ako jazdit - kvoli takemu malemu poctu ludi nie je mozne ohrozit 5 milionov ostatnych, ktori nemali ako chodit do prace a ich podniky sa dostali na pokraj krachu. 
Co sa tyka toho,ze zelezniciari stratia pracu - no a co? Tragediou slovenskej nezamestnanosti je okrem 10 percent romskych spoluobcanov aj absolutna nemobilita pracovnych sil a neochota sa rozvijat /to vsetko je bezne  vo vyspelych zapadnych ekonomikach/. Prace v Bratislavskom kraji by napr.bolo dost, ludia z vychodu Slovenska su ale strasne lenivi a nie su ochotni ani sa premiestnit, ani zmenit svoju kvalifikaciu. To potom vytvara obrovske regionalne rozdiely a fakt, ze jedna cast Slovakov musi /a to aj v pripade zeleznic/ doplacat na druhu.
Uz vcera sa dostavil prvy pozitivny efekt zrusenia trati - samosprava Bratislavskeho kraja sa rozhodla zrusene trate na jej uzemi financovat zo svojho. Tym padom oslobodila asi 4 miliony ostatnych danovych poplatnikov od doplacania na stratove  trate, ktore nikdy nevyuziju. Tak by to malo fungovt aj s ostatnymi tratami.
0/0
4.2.2003 9:04

jERRY

Slováci respektují soudy
To češi v roce 1997 neudělali. A tak mají senát a směšnou hru s volbou presidenta. I ten se na Slovensku dávno volí přímo.
0/0
4.2.2003 0:50

Petr

stavka za zachovani starych poradku
Zeleznicari na Slovensku stavkuji (stejne jako pred casem u nas v Cesku) za zachovani stareho socialistickeho neporadku na zeleznici. Stavkuji za sve nadprumerne, danovymi poplatniky dotovane mzdy, flakani, popijeni alkoholu v pracovni dobe, atd. Doufam ze vedeni podniku neustoupi a provede navrhovane reformy.  Ze srdce bych to Slovensku pral. A jeste vic bych si pral aby konecne taky vedeni nasich CD melo tu odvahu a zacit s razantnimi reformami a mj. vyhrat jednu az dve stavky.U nas si ti sasci od Duska dupli, nahore se lekli a drahy misto 2 miliard rocne pred osmi lety produkuji ztratu 10 miliard rocne....
0/0
3.2.2003 23:42

Kuba

Re: stavka za zachovani starych poradku
Presne tak. CD jsou obrovsky moloch, ktery je stale nerentabilni a kdyz se nekdo pokusi o reformy, odborari se bouri. Odbory jsou nejvetsim zlem ekonomiky, to se uci uz v prvnim rocniku VS. efektiva prace je nizka, stavy vysoke, rada trati nerentabilnich, vyhody nesmylsne (rezijky, moznost jezdit po Evrope atp.)... Chtelo by to reformy...jenze pak se zase vzbouri odbory..zacarovany kruh..nicmene pan Durinda ma muj obdiv... neleknul se jich...Na slovensku si utahuji opasky, jenze moc lidi to tam nechape a vola po zmene vedeni zeme. Bohuzel pokud se vsechny reformy podari, nastartuje se na Slovensku ekonomicky rust, ekonomika se vice priblizi HPM a muze se stat, ze Slovaci na tom budou za tri, ctyri roky mnohem lepe nez my nebo nas alespon dostihnou. To u nas to vede archeolog Spidla s pravnikem Sobotkou...Jak bylo napsano se Tyden - "Rasin by jim nafackoval" !!!
0/0
4.2.2003 2:13

železničář

Re: Re: stavka za zachovani starych poradku
Neví, proč do toho zatahujete výhody železničářů. Výhody dávají podobné podniky úplně běžně, jen se o nich nehovoří, např. ČSAD, SAD, ČSA, Slov. aerolinie, Metro... Když je odeberete, tím se výkonnost ekonomiky nezvýší, je to prostě závist někoho, kdo žádné výhody v práci nemá. A s tím popíjeníma flákáním v práci jste asi přestřelil, jen jestli jste před tím psaním trochu sám nepopil. Jestli znáte nějakého železničáře jistě by vám řekl že je to v dnešní době úplný hazard s tím co by ho potkalo, a myslím že popíjení v práci nebylo úplně normální i dříve, jak se to tu pokoušíte naznačit. Jestli vás problematika drah zajímá, tak se o ní prosím zajímejte a nepište samé bludy, které spousta podobných lidí, asi jako vy jednoduchých, nepochopí. Je to mnohem složitější, než vy si o tom v hospodě vykládáte. Čau výpravčí který tomu rozumí a denně je v provozu. Už 16 let. A nemyslím si že se flákám a zbůdharma si chodím jen pro peníze.
0/0
4.2.2003 7:59

ragazzo

Re: Re: Re: stavka za zachovani starych poradku
To že je v Českých Drahách přezamněstastnanost o tom není skutečně pochyb.Včera jsem cestoval vlakem z Tábora do Prahy.Měl jsem asi 1h čas před plánovaným odjezdem a tak jsem si v hale táborského nádraží sedl a četl noviny.Asi za 10 minut přišla uklizečka a začala umývat podlahu.Na tom by nebylo nic zvláštního ba naopak.Nicméně asi po čtvrť hodině kdy to měla hotové se potom jen tak vybavovala se svou kamarádkou apod. Celé to trvalo zhruba půl hodiny.Byl jsem docela v šoku.Tohle kdybych si já dovolil u svého zamněstnavatele tak mi řekne že už zítra do práce chodit nemusím.Takže o produktivitě práce nemůže být u drah řeč.Měli by co nejdříve propustit neproduktivní a neefektivní osoby.Ale zejména starší dámy z pokladen Wilsonova nádraží.(Ten se asi musí v hrobě obracet.)Milého pana Duška nakopnout do pr....!Je k uzoufání jaký póvl ještě dneska pracuje na dráze.Skuste se jít někdy zeptat na Wilsoňák do informací v mezipatře na jakékoliv informace,tak otřesný personál jsem nikde neviděl a až budete mít ty pravé informace běžte si koupit lístek nejlépe k pokladnám vlevo.Pokladní se přetrhnou o zákazníka.Viz příklad.Cestoval jsem jednou v sobotu do Německa a protože vlastním Bahncard DB,kupoval jsem si ráno lístek do Bayerisch Eisensteinu Grenze jako jízdenku přátelství.Pokladní mě odbyla slovy tady není mezinárodní pokladna.Vysvětlil jsem soudružce pokladní že do této stanice se vydává jízdenka vnitrostátní a funguje na principu jízednky přátelství.Když jsem jí to nadiktoval,vyježila na mne cifru že jsem zůstal stát opařen.Opáčila mi že jsem neřekl že mám nějakou slevu.Přitom sem jí ještě před nahlášením cílové stanice řekl že je to na Z kartu.Soudružka vetovala že jsem něco mumlal a že mi nerozumněla.Přičemž se začala se mnou hádat což ji dělalo zjevně velkou radost,protože ráno ve 4 neměla co na práci tak sprdne nějakýho cestujícího že.Nakonec se mne zeptala co stou jízdenko má jako dělat a jestli ji zaplatím.Řekl jsem že ne načež mi vynadala že to bude muset dát odepsat a že za to bude muset ona chudinka zaplatit ze svých peněz.Odešel jsem raději k jiné pokladně.Dráze zdar p.Zelený
0/0
4.2.2003 8:44

Kuba

Re: Re: Re: stavka za zachovani starych poradku
Ano, zeleznicar se opet projevil.... ach jo...pane, o jednoduchosti me tady nemluvte prosim...jiste mate vzdelani ekon. smeru a nikdo jiný než zeleznicar tomu nerozumi. a jeste-do hospody nechodim...Jo a vyhody v praci mam, ale firma si je muze dovolit. Kdyz jste v dluzich, efektivita prace je hrozna, mate zbytecne hodne lidi, tak si proste ten opasek musite utahnout a ne rozdavat (plati to i o nasem statu). Vite, ze by se muselo propustit na 50 - 60 tis. zamestancu CD? ty by byl teprve poprask!!!
0/0
4.2.2003 10:20

peter

konecne
Uz bol najvyssi cas!!!.Ziadna zlozka spolocnosti nema pravo drzat cely narod rukojemnikom.Ked sa im nepacia podmienky za akych pracuju,nech si najdu inu pracu!!!
0/0
3.2.2003 21:59

kiem

Re: konecne
Ty si to vůbec nepochopil!  U vás si nikdo rukojmí nebere. Železničáři bojou v pudu sebezáchovi o vás všechny! Zachvíli zrušíte všechny tratě a na Slovensku se bude chodit pěšky.
 
 
 
 
0/0
3.2.2003 22:52

Jano

Re: Re: konecne - Nevies o co ide,
zrusenie tych par trati, ktore nas stali 800 milionov rocne a cestovalo v nich tolko ludi co sa vojde do troch autobusov... Btw., cca 50 000 zelezniciarov ma o tretinu vyssi plat ako priemer Slovenska, maju 14 mesacne odstupne pri prepusteni, 120 000 pribuznich jadzdi zadarmo, atd. ... uz bolo na case zacat demontovat tento komunisticky dinosaurus.
0/0
3.2.2003 23:20

Jiří

Re: Re: konecne
Nebo budou jezdit po těch kotárech na kolech
0/0
3.2.2003 23:32

Rudy

Re: Re: konecne
XiXi, za mna nebojuju, ani ich nenapadlo sa mna opytat.
0/0
4.2.2003 6:56

železničář

Re: Re: Re: konecne
Asi se tě žádné rušení tratí netýká, jestli vůbec  vlakem jezdíš. Jestli ne, tak nemáš důvod se k tomu vůbec vyjadřovat. Zeptej se lidí, kteří na železnici jsou závislí a zůstanou bez spojení. Výpravčí, který si vyslechl hodně názorů na stávku na Slovensku od lidí v Česku, i když se jich to "zatím" netýká !!!
0/0
4.2.2003 8:04

LUK

Re: Re: Re: Re: konecne
Len na upresnenie. Regionalne trate bude mat moznost prevadzkovat prislusny Vyssi Uzemny celok (VUC). VUC zabezpeci, aby sa ludia aj z problemovych oblasti dostali do prace a pod. Bude to na VUC, ci sa rozhodnu financovat prislusnu regionalnu trat, alebo zvolia autobusy, pripadne iny druh dopravy... Zeleznice su uz samostatny podnik. Prisiel cas, ked si konecne bude musiet zarobit na seba a nie stale odcerpavat peniaze zo statnej kasy, ktore mozu byt vyuzite uplne inac...
0/0
4.2.2003 9:47

malca

Re: Re: konecne
Ty jsi hlavně nepochopil pravidla českého pravopisu natož nějakou komplikovanější situaci!
0/0
4.2.2003 8:28

optimista

Re: Re: konecne
Zeleznicári bojuji v pudu sebezáchovy sami o sebe.Stejne,jako o sve zajmy bojuje silnicni lobby a stejne jako je svet utvaren prosazovanim zajmu a toleranci vsech dalsich.Zvolili moznost stavky v nejzazsim moznem terminu.Pokud byli ovsem presvedceni,ze trate navrzene na zruseni jsou schopne prezit,MELI VICE BOJOVAT NA JINYCH FRONTACH.Skrze odbory mohli napriklad jednat s kraji ci zprostredkovat jednani se soukromymi zajemci o pokracovani prepravy.V tomto smyslu urcite jeste neni vse ztraceno,ale je treba se o to pokusit rychle, protoze neudrzovana trat ztraci velmi rychle svou hodnotu.No ale je to  nazor z velke vysky,tak me,prosim,nekamenujte. 
0/0
4.2.2003 10:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.