Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko stane na špici chudých

Propast chudoby se v Evropské unii už za rok prohloubí, a to hned dvakrát. Stačí vstup deseti nových zemí.S nimi vznikne v unii i nová kategorie zemí: superchudí. Zatím je rozdíl mezi nejchudšími a nejbohatšími v EU dvouapůlnásobný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jaroslav

Praha je vyžírkou zbytku ČR
Produktivita v krajích se promítá na jejich pražská ředitelství, tam lítají milionové odměny za ušetření odměn mimo Prahu a potom je snadné mít čísla 133, když to ostatní ožebračuje.Nebo snad lidé špatně vidí a nad příkladem různých bank s jménem Československá v názvu a s propouštěním zaměstnanců nad padesát jen všichni mávnou rukou a hlavně že sponzoruje.Děte do .... .
0/0
13.2.2003 13:53

sneer

2jitka
soukromych najemnich bytu je pry asi 280 tisic (?) ... to zase z necelych 4 milionu neni tak malo
0/0
11.2.2003 1:29

Datel

Regulovane najmy
Mnojo, tak Prahu budeme mit mezi elitou... To by se mohlo v Praze konecne deregulovat najemny. Kdyz uz chudi lidi mimo Prahu s tim (relativne) nemaji problem.
0/0
10.2.2003 12:42

Pppp

Chudoba
Tady si vylejváte své nářky a názory. Je to pochopitelné, ale kromě nás to nikdo nečte, nikoho to nezajímá. Ale tvrdá logika kapitalismu velí, že chudobá je dobrá pro bohaté. Čím větší je v dané zemi chudoba, tím lépe se určité skupině bohatne. Myslíte si, že má někdo skutečný zájem na tom, abychom byli "bohatí"? Che, proč by to dělal. Vždyť by nám musel platit vyšší mzdy (možná pri menší produktivitě). Tato sicuace je pro naše mocipány zcela ideální.
0/0
10.2.2003 7:56

Jitka

Pryc s regulovanymi najemniky
...je jen male procento obyvatel, kteri bydli v najemnem byte u majitele.
Kdyz nejsou spokojeni, tak at tahnou ...., majitel bude jen rad!
At se kazdy postara o sve bydleni sam, tedy ne na ukor nekoho jineho.
A jetsli-ze nekdo opravoval bez pisemneho souhlasu majitele nebo spravce cizi majetek, jeho blbost!!!
0/0
9.2.2003 21:02

Radek

o cem se to tu bavite?
...jake bohaství, co to komu co řekne Jaký to má vliv na můj osobní blahobyt Nevím jaké HDP má Monte Carlo proti Londýnu, ale myslím si, že na jednoho obyvatele je jich tam víc než v Londýně.
Kdyby se tu srovnávaly platy a mzdy pak celou diskuzi kolem tohoto příspěvku chápu, ale takhle
 
0/0
9.2.2003 12:20

Ferda

HOMO PARAZITUS=HOMO PRAŽÁKUS
0/0
9.2.2003 8:42

Rad

Praha - nájem - erár - zloději
Praha je hlavní město a jsem rád, že je hezká, že má metro, klidně na to jako moravák trochu přispěju, protože reprezentuje i mě a občas se tam jedu mrknout. Tím, že pepíci mají frňák nahoru, se bavím, bomba je že oni fakt nevidí, jak jsou směšní. Regulovaný nájem ovšem nechápu, když, tak všem, nebo nikomu - tedy já chci taky, protože ho nemám. Osobně mi vadí hlavně ve státních a obecních bytech, protože to platím, ale kde bere stát tu drzost chtít po majitelích domů, aby to platili za něj? Tfuj! No a nakonec zase Praha - erár(státní podniky) mají sídla v Praze a pokud je potřeba v pobočce Hodonín či Těšín  nějaká služba tak vyráží expert z Prahy - tak je to s tou zaměstnaností - stačí mrknout na dálnicích na Ostravu a Bratislavu po značkách aut. Zloději tu mají pré, jednoho jsem policii naservíroval a bohužel byl jejich kámoš. Soudy si to 8  let pinkaly, než mě to přestalo bavit a stáhl jsem to...chtít po policii, aby chytla toho, co mi vykradl auto, opravdu nemůžeme - když jsem chtěl e-mail abych jim mohl poslat sériová čísla ukradených věcí, tak mi řekli, že e-mail nemají!  Ať žije má vlast ČR!
0/0
9.2.2003 1:15

Ché

Re: Brno - soudy - beznaděj
Hlavní město české justice je Brno. A, pravda, české soudy jsou směšné jen pokud má někdo rád černý humor.
0/0
9.2.2003 20:23

MF

Jabka a hrusky
Ono v techto poctech HDP nejde ani tak o bohatstvi lidi, ale regionu jako celku - tzn. , ze do "bohatstvi" Prahy je zapocitana produkce vsech dojizdejicich (stejne extremy jsou i spickove regiony EU jako Londyn ci Brusel - a z vlastni zkusenosti musim rict, ze v jejich relativne "chudem" okoli zadni chudaci nezijou)...Ale vysvetlovat detaily neni nic pro novinare, kdo by to prece cetl...
0/0
9.2.2003 1:00

Mirò

Re: Jabka a hrusky
A taky se nesmi zapominat, ze spousta firem ma v Praze jen sindlo, protoze tak mohou v klidu podnikat a neopruzuje furt FU, jako na malem meste kde nema do ceho pichnout tak dela kontroly trikrat do roka.
0/0
9.2.2003 9:31

dodo

Re: Jabka a hrusky
Slusny komentar, hlavne ten koniec.
0/0
9.2.2003 20:14

Don Antonio Soprano Sr.

Pragocentrismus
V tehle veci mne napada jedine srovnani. Z vlastni zkusenosti nemam dojem, ze by obyvatele maleho mestecka nekde v South Dakote nadavali na rozvinuty New York nebo Chicago. A nemyslim si ze by nekdo z "venkova" v Montane menil se "svetakem" z Los Angeles (a naopak!).
0/0
9.2.2003 0:58

Milena

Chce to, aby slušný, poctivý, pracovitý, solidní občan byl považován za občana a ne za blbce a aby zloděj, podvodník, tunelář byl považován za zloděje a ne za úspěšného podnikatele
To co se stalo se společenským vědomím za minulých 13 let nemá obdoby ani v Sodomě a Gomoře. Slušní lidé jsou vytlačováni zloději, podvodníky, nejhoršími grázly na okraj společnosti, protože ti druzí mají peníze a moc a nikdo se jich nesmí zeptat, kde ty peníze nabrali. Stačí se podívat do EURA č. 2 do článku Bruselská zpověď a hned víme kam se z našeho rozpočtu podělo několik set miliard Kč a nyní jsme za chudáky a máme sotva na nájem a i ten nám chtějí drasticky zdražovat.
0/0
8.2.2003 20:22

Mirò

Re: Chce to, aby slušný, poctivý, pracovitý, solidní občan byl považován za občana a ne za blbce a aby zloděj, podvodník, tunelář byl považován za zloděje a ne za úspěšného podnikatele
Najem by se mel zdrazi prave proto, aby grazli a tunelari uz nemohli tunelovat. Aby se ekonomie ocistila a pro ne proste nezbylo misto. Cely princip rabovani ekonomiky byl zalozen prave na regulovanem najmu.
0/0
9.2.2003 9:34

Pavel

Re: Re: Chce to, aby slušný, poctivý, pracovitý, solidní občan byl považován za občana a ne za blbce a aby zloděj, podvodník, tunelář byl považován za zloděje a ne za úspěšného podnikatele
Majitelé soukromých nájemních domů se v žádném případě nepředstavili společnosti jako slušní a spořádaní občané.Svoje nájemníky více než 10 let terorizují, šikanují a snaží se je různými protiprávními způsoby vypudit z bytů, které si minulých 40 let na vlastní náklady tito nájemníci opravovali, modernizovali. Protože se jim toto protiprávní jednání daří a stát předstírá, že je nevidí a nedělá v této věci žádná opatření , postavili se i proti státu.Mají pořád málo. Za tuto "kvalitu" bydlení chtějí několikanásobek nájemného. Pronásledovaní nájemníci celých 40 let dotovali ze svých daní výstavbu družstevních bytů a rodinných domů, takže se nejedná o žádné tuneláře. Tuneláři si koupili nájemní domy a chovají se k nájemníkům stejně tak, jak přišli podivně k penězům, za něž si tyto domy koupili.
0/0
9.2.2003 14:08

Jitka

Re: Re: Re: Chce to, aby slušný, poctivý, pracovitý, solidní občan byl považován za občana a ne za blbce a aby zloděj, podvodník, tunelář byl považován za zloděje a ne za úspěšného podnikatele
Opak, najemnici vetsinou terorizuji majitele bytu.
Kdyz nejsou spokojeni, at daji vypoved, a jdou bydlet za sve, jako drtiva vetsina obyvatel  teto republiky.
Kdyz nekdo investoval bez pisemneho  souhlasu majitele nebo spravce do ciziho majetku, jeho blbost!!!!!!!!!11
Vlastne, ja jsem zapomnela, ze za  komunistu vlastne vse patrilo vsem, ze.
0/0
9.2.2003 21:06

Zdělanej hulyč

Re: Re: Re: Chce to, aby slušný, poctivý, pracovitý, solidní občan byl považován za občana a ne za blbce a aby zloděj, podvodník, tunelář byl považován za zloděje a ne za úspěšného podnikatele
Nechápu.  Protiprávní jednání? A proti jakému právu? Proti tomu "každému podle jeho potřeb"??? Když nemůžu zaplatit 150metrový byt, přestěhuju se do 40metrového, ne?
Ha, ha. Co dodat? Majitelé domů potřebují zvednout příjmy, které jim z těchto domů plynou. Bez diskuse. Ono totiž nestačí, když "nájemné" (nebo spíš záberné nebo jak...) pokryje náklady na údržbu domu... Ono se do baráku musí investovat i NAD rámec "běžných oprav" a taky by z něj měl majitel mít určitý (pardon, tady řeknu sprosté slovo, soudruzi...) ZISK! Pokud se bude stát i nadále montovat do všeho tak jako to dělá dnes, rychle se vrátíme do socialismu. Jakékoliv podnikání je ztrátové, pokud to dělá stát. A to je fakt (viz pošta, železnice, dálnice...)
Prosím o vaši úvahu, jedná se o elementární zamyšlení. Rovněž je to hypotéza, která je úzce zaměřena a ignoruje ostatní souvislosti, například právě sociální. Takže: jestli zrušíme regulaci nájemného, co se stane? Zvedne se nájem. Nájemník nebude mít dost peněz a bude muset pryč. Majitel bude mít prázdný byt. Pokud chce, aby si ho někdo pronajal, musí nabídnout takové podmínky, které ten nájemník přijme. Pokud ne, bude mít prázdný (tj. prodělávající) byt. Argumenty typu "lidi by neměli kde bydlet" neberu. Pokud by totiž všechny byty byly plné, okamžitě se najde někdo, kdo postaví další. TO je trh. Stát to jenom komplikuje... Dotazy? Připomínky? Nadáfky?
0/0
10.2.2003 11:26

Yzzy

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
8.2.2003 18:12

Obyčejný občan

Pragocentrismus v praxi
Souhlasím s názorem, že Praha trvale "dojí" ostatní regiony. Je to pochopitelné, jsou zde všechny centrální instituce, které rozhodují a také přeci my z venkova musíme pochopit, že Praha potřebuje metro, Palác kultury a další a další megalomanská díla, protože je to hlavní město, že??!!!! Sice taky chápu, že Prahu musíme zkrášlovat více než ostatní části naší vlasti, ale co je moc, to je příliš!!!!!!
0/0
8.2.2003 15:46

stolasa @quick.cz

Re: Pragocentrismus v praxi
Typický příklad Venkocentrismu.Uvědomuje si málo vzdělaný pisatel,že každý desátý občan tohoto státu je z Prahy!
0/0
8.2.2003 21:48

Buran

Re: Pragocentrismus v praxi
Dost bolo Prahy! Vesnice buranum!
0/0
9.2.2003 20:34

Vidim

Re: Pragocentrismus v praxi
1) Jako rodilý pležák, jehož rodiče i prarodiče se narodili v Praze či blízkém okolí, bych chtěl upozorniozt na to, že drtivá většina dnešních tzv. pražáků je prakticky z celé republiky, což bylo zapřičiněno tím, že ten, kdo se narodil v Praze zde prakticky neměl nárok na byt, zatímco pracovníci z celé republiky vč. Slovenska v Praze dostávali byt v rámci podnikové stabilizace kádrů - stačilo jít dělat do Fy, která "budovala" Prahu. U těch ze Slovenska pak bylo vhodné pracovat na federálních úřadech a v rámci podílu pracovních míst měli byt k dispozici prakticky ihned.  Pražáci naopak byli nuceni s ohledem na bydlení nastupovat do práce s bytem do Fy mimo Prahu. 
2) Cca před 10 lety jsme všichni slyšeli ze Slovenska obdobné výkřiky o "pragocentrismu",  jak na ty čehůny doplácí - jak je vyssávají, a mnohé další. Dnes - po těch 10 letech je teprve vidět, jak to vše bylo. Vedle "bratislavocentrizmu" je tam podstatně hůře a já vážně přemýšlým, že se tam v důchodovém věku odstěhuji tak, abych si jej o cca 25% vylepšil.
Závěrem všem mimopražským přeji, aby si mohli alespoň na několik měsíců zkusit, jak se v Praze žije. 
0/0
10.2.2003 10:43

Jozef

Re: Re: Pragocentrismus v praxi
Neblaznite, takeho blba ako vy a este k tomu - "rodilý pležák, jehož rodiče i prarodiče se narodili v Praze či blízkém okolí" to je to posledne co tu potrebujeme.
0/0
10.2.2003 10:59

Punk

Chce to makat.
Hmm. Mozna to chce vic makat, a HDP se zvedne. No ale to by nesmela vlada umele snizovat nezamestnanost. Lidi co chteji si praci najdou.
PS: V normalnich zemich je normalni, ze lidi klidne za praci stehuji - v tehle zemi je to tusim neco kolem 15% lidi ochotnych to udelat.
0/0
8.2.2003 12:09

Jirka

Re: Chce to makat.
Rád bych se stěhoval za prací ale není do čeho respektive za co.
0/0
8.2.2003 15:07

tom

ano
Mas pravdu bydlim na severu cech a kdyz jedu do Prahy jen cumim, jako jiny svet, u nas je nezamestnanost 14% a nikomu to nevadi.
0/0
8.2.2003 11:50

jannovak@post.cz

Praha okrádá ostatní regiony
Všichi vime, jak to je.Pražští úředníci nás mají za blbce.Proč asi má Praha tak vysoku životní úroveň.Je to svinsvo a proto nechodím k parlamentním volbám, senátním volbám,ani k prezidentským volbám přece nedám hlas pržský politikům,kteří jsou ve vedeních politických stran.Jan Novák Ostrava
0/0
8.2.2003 11:13

Honza

Re: Praha okrádá ostatní regiony
Jste hlupak pane a muzete si za to sam! Ale vy patrite mezi ty lidi, co umi jen nadavat, sedet v hospode a stezovat si, jak jim ti druzi ublizuji. Ja jsem se vypracoval sam a stalo me to roky studia a prace a jde to. Nemam duvod nadavat (mimo nadavek na hloupost lidi, treba jako ji castecne projevuje vas prispevek). Problem neni v nejakem rizeni, ze by nekdo neco tlacil do Prahy. Naopak. Ale je to diky tomu, ze do prahy prislo hodne investoru ze zahranici. Maji zde centrum a obchod se toci zde. To nemuze nikdo ovlivnit, ptz tem firmam nemuze nikdo naridit, ze namaji sidlit v Praze, ale nekde na vesnici. Zkuste nekdy zapojit trochu logiky.
0/0
8.2.2003 12:14

Slimak

Re: Re: Praha okrádá ostatní regiony
Od kdy se Ostravsko pocita mezi vesnice?
0/0
8.2.2003 15:30

pavel

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
9.2.2003 9:59

LADA

Re: Praha okrádá ostatní regiony
Pane Novak , asi patrite mezi ty lidi ,kteri v hospodach 4 cenove  dokazou jen kecat .Za bolsevika se rikalo , ze v Ostravskem regionu staci , aby komunisti nezdrazily chlast a veprovy bucek a lidi budou spokojeni . Pane Novak , nejit k volbam mate pravo , ale potom nenadavejte , ze tato prirudla vlada dela to co dela . Take vim ,ze na Ostavsku jsou lide pracoviti , ale bohuzel sachty , doly jsou minulosti a nic noveho neprichazi , tak je treba jit pracovat do Prahy . Ale brat podporu je urcite snazsi ...
0/0
8.2.2003 13:04

Slimak

Re: Re: Praha okrádá ostatní regiony
Kecy, to chces,aby vsichni sli makat do Prahy? Dulezitej je rozvoj regionu, protoze Praha urcite chudnout nebude. ediny co zbejva je rekvalifikace a investicni pobidky do regionu...
0/0
8.2.2003 15:27

LADA

Re: Re: Re: Praha okrádá ostatní regiony
Presne tak Slimaku , je treba rozvoj regionu . A jsme u toho , ze vetsina lidi Ostravska umela vzit za praci , ale jen v hutich , sachtach . Myslim si , ze i celkova vzdelanost na Ostravsku je nizsi nez jinde a proto se tam investori nehrnou .A kdyz uz ma nekdo zajem (viz. automobilka v okoli Silherovic )  tak lidi reknou ne . Brani podpory a jinych vyhod je snadnejsi nez se preskolovat na neco jineho . A dalsi vec . Do oblasti kde vladou komunisti se zadni investori nepohrnou .
0/0
8.2.2003 15:45

Deny

Re: Re: Re: Re: Praha okrádá ostatní regiony
Krajina v Siolherovicich ma na mnohem vice, nez aby se stala industrialni a montazni zonou.Je u nas sice moda stavet tovarny v zemedelske krajine na zelene louce,kdyz v cele aglomeraci je tisice nevyuzitych hektaru pozemku.Na zapade uz na to prisli... Ale my si nechame stavet tovarny i pod Beskydami.Skoda, ze nejsou vsude tak chytri jako v Silherovicich.
0/0
8.2.2003 16:17

Rejpal

Re: Re: Re: Re: Re: Praha okrádá ostatní regiony
Okolí Šilheřovic dobře znám a jen totální idiot zde chtěl stavět automobilku. Poměrně blízko jsou obrovské areály zkrachovaných fabrik, jako je bývalá chemička v Hrušově, obrovské areály zavřených dolů a podobně. Je třeba rekultivovat a využít již dříve používané plochy, kde jsou již vybudovány silnice a železniční napojení.
0/0
9.2.2003 8:32

Jakub

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Praha okrádá ostatní regiony
Jenze ta rekultivace prijde o hodne draz nez stavet na zeleny louce (obzvlaste po chemicce z dob komunismu !!!!!)
0/0
9.2.2003 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.