Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pětinu firemních daní platí desítka podniků

Nebýt několika desítek velikých, často zahraničních podniků, tak je schopnost českého státu vybírat daně z příjmu chabá. Přes všechny sliby a ambice zlepšit stav je největší Achillovou patou státu spotřební daň a daň z přidané hodnoty. Jen částka vybraná zdaněním zisku firem se loni zvýšila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ppetr

daně
USA dane snizuje a EVROPA vcetne nas dane zvyšuje.jsem zvedav kdo ten souboj v budoucnu vyhraje.sazim ale na USA.socialisticka EVROPA bude mit ZNACNE problemy.
0/0
27.3.2003 15:55

milan@offshorenews.cz

Re: daně
naprosto souhlasim, jen upresnuji, ze i v Evrope se snizovali dane v poslednich letech, napriklad v rade skandinavskych zemi, Balkane atd. Jak dopadaji zeme, kde si vlada mysli, ze vyssi fiskalni zatizeni PODPORUJE ekonomiku, muzeme zpatrovat napriklad na Nemecku, ktere zaziva jednu z nejvetsich povalecnych recesi.
0/0
27.3.2003 16:52

Georgg

Re: Re: daně
zapomínáte na Rusko, což je zvláště dobrý příklad, kde po snížení daní vybrali ještě více, než plánovali...
0/0
27.3.2003 21:18

Ladislav MINCIC, Praha-Moskva

Danovy adrenalin
Je se treba na vec podivat s odstupem. Dane jsou odjakziva predmetem tech nejzasadnejsich sporu. Vsude na svete, CR neni vyjimkou. Tyhle spory nebo, chcete-li, bitvy se odehravaji hned na nekolika frontach. Tohle jsou jen ty zakladni:
  1. Konkretni poplatnik versus konkretni berni urednik. Vychodiska obou jsou zrejma. Prvni povazuje druheho opravnene za loupeznika (dane jsou objektivne nasilim), druhy prvniho zase za potencialniho podvodnika (a prave jen ono sluvko “potencialni” je take nesporne, i kdyz vetsina poplatniku vedome v praxi toto oznaceni neprekroci).
  2. Lidri berni spravy proti danovym poradcum. Nelitostny boj o interpretaci. Je jiste legitimni usilovat o takove vyklady a z nich vyplyvajici postupy, ktere bud na jedne strane maximalizuji vyber, anebo na druhe minimalizuji odvod.
  3. Moc vykonna kontra moc zakonodarna. Urednik vini v hrisich nezodpovedne poslance, protoze ma za to, ze jim samym pripraveny dokonaly plan na vyber dani, byl nevedome znecten neodbornym, anebo naopak vedome prolobovanym, profesionalnim zasahem poslancu, k nimz je urednik vzdy neduverivy (i poslanci jsou nakonec jen poplatniky). Poslanec-politik zase poukazuje na snahu vlady zakryvat nesikovnost a malou pili uradu predkladanim navrhu dalsich a dalsich zakazu a prikazu a rika, ze zakony je treba nahlizet nikoliv z pozice 25 tisic vybercich, ale 10 milionu poplatniku, ktere zastupuje (a jako spravny poplatnik nemuze mit ani poslanec berniho urednika v lasce).
  4. Utracejici manzelka a vydelavajici manzel. V rozpoctovem klani budou hlavy vydajovych ministerstev vzdy kritizovat ministra financi, ze zajistuje male danove prijmy. Spravce pokladny se ale nikdy nezbavi opravneneho podezreni, ze problem je ve velkych vydajich.
0/0
27.3.2003 13:56

Mikes

Daně?
Až za své zaplacené daně dostanu kavlitní službu od státu, tak je třeba rád budu platit..., ale takto? Míra zdanění více než 50%, úplatní politici a státní úředníci, nefunkční policie a soudy, cesty jako po bombardování, zdravotnictví a školství paběrkuje....dalo by se pokračovat. Platit daně=hodit peníze do kanálu.
0/0
27.3.2003 12:47

ppetr

Re: Daně?
az me stat prestane okradat o 66% z me mzdy zacnu je radne platit a nebudu hledat kdejake klicky.nehodlam totiz hazet penize do kanalu na to maji prilis velkou cenu.dnes jsem dostal zdravotni vypis od roku 1999.me osetreni stalo za tu dobu necelych 5 000kc coz odpovidalo.jenomze do systemu jsem za tu dobu  zaplatil 150 000kc.muze mi nekdo vysvetlit,proc se to pojistne neprevede na komercni pojisteni?JEDINE TAK V TOM BUDE PORADEK A DOKTOR SE ZACNE O SVEHO PACIENTA PRAT.proc zdravotni pojistovna dava memu praktickemu lekari 32.50KC/mesicne,aniz bych tam prisel????je to vsechno postaveny na HLAVU.nedivim se ze nejsou potom penize na operace a jine dulezitejsi veci!!pobyt v socialisticke nemocnici ani komentovat nebudu.jen me mrzy,ze mi doma stat taky vsechno NEUHRADI,vcetne jidla,prani a energii.
0/0
27.3.2003 15:35

J.Ludvicek

Proc velke zahranicni firmy plati dane
Vzdyt to je jasne: velka zahranicni firma ma majitele v zahranici a ten se k penezum dostane pouze pomoci dividend - a kvuli tem je potreba vykazat zisk a zaplatit dane.
Naproti tomu ceske mensi a stredni firmy maji vetsinou jednoho (nebo nekolik malo) domacich vlastniku. Majitel a reditel byva jedna a taz osoba.
Pro ne je vykazovani zisku velmi neekonomicke. Ze zisku se plati velke dane. Kdyz si majitele ten zisk rozdeluji, plati dane znovu. A kdyz si za tyto 2x zdanene penize neco kupuji, plati dane potreti - DPH.
Proto si mistni podnikatele radeji kupuji vse "na firmu" - usetri tak troji zdaneni primymi i neprimymi danemi. A vubec se jim nelze divit...
Napriklad velka plazmova televize stoji v maloobchode 300tis Kc. Tolik musi zaplatit obycejny smrtelnik (treba dobre placeny zamestnanec).
Podnikatel ale :
1) Koupi TV ve velkoobchode, kde dostane dejme tomu 15% slevu (cena=260000)
2) Dostane zpet DPH (cena = 214000)
Kdyby si tech 300000 vyplatil prostrednictvim mzdy, zaplatil by vice nez jednou tolik na danich - televize by ho vysla draz nez 600000tisKc.
Kdyz si ji koupi na firmu (ma urcite VGA vstup, je potreba na prezentace), ma ji tak vlastne za jednu tretinu ! (600tis oproti 200tis)
A to uz je podstatny rozdil! Jeste si nekdo mysli, ze nas socialni stat pomaha chudsim zamestnancum a bere bohatsim podnikatelum? Kolik asi ze statniho rozpoctu (800mld) jde na ty potrebne, telesne ci dusevne postizene? Procento?
0/0
27.3.2003 11:14

zamestanec

přesně tak
Díky za již populární výpočet, je to celé fakt a řadovému zaměstnanci, který má navíc rodinu s manželkou na mateřské nezbývá, než SOCIÁLNÍHO Špidlu-Svobodu nenávidět až k smrti. Protože právě zaměstnanci - otcové dětí si celou tuhle zlodějnu odserou nejvíce. Je to podfuk, lež, krádež, úřednická státní mašina a komplot bohatých podvodníků.
0/0
27.3.2003 11:41

ULi

Re: Proc velke zahranicni firmy plati dane
Nesouhlasim s nazorem, ze zahranicni firmy plati dane jen proto, aby mohly vyplatit dividendy a tim penize majiteli. Vlaste souhlasim s tim, ze tak postupovat mohou, ale nesouhlasim s tim, ze tak postupuji. Proc? Napriklad, jsem zahranicni firma (tj. firma se zahranicnim majitelem). Na konci ucetniho obdobi spocitam, ze mam zisk pred zdanenim neco vice nez 1 mil. Kc. Proc bych platil z teto sumy 35% dane, kdyz muzu zaplatit mnohem mene (napr. 15%) v nejakem jinem evropskem statu, resp. v off-shore. Ode jmena ceske firmy uzavrim smlouvu se svou vlastni firmou (napr. materskou), ze pro me "udelala vyzkum evropskeho trhu, zpracovala navrh znacky, marketingove strategie atd.", tj. vsechno, co lze popsat jednit slovem "informace", a ze za tuto praci ji zaplatit vyse zmineny 1 mil. Kc. Tim usetrim 20% (35-15) z 1 mil. Kc, coz je 200 tis. Kc, a nikdo mi nic nerekne, protoze zpracovane "informace" jsou "obchodnim tajemstvim", coz znamena, ze nikomu je nidky neukazu. Tak jsme dospeli k zaveru, ze jedna stranka papiru muze stat milion.
0/0
27.3.2003 13:26

Dust

Re: Re: Proc velke zahranicni firmy plati dane
Obchodním tajemstvím sice je, ale finančnímu úřadu ji musíš předložit a dokázat jaké výnosy z této většinou bezcenné studie máš. Daň je v současné době 31%.
0/0
27.3.2003 16:50

Dalibor

Dane..
ja jsem se vcera dival v nemecku na statni televizi na porad o danich. Ten stav je uz takovy ze predseda komory danovych poradcu priznal, ze v cele zemi neni nikdo kdo by se v celem systemu vyznal a orientoval. Existuje totiz 70 000 zakonu, vyhlasek, zmen tykajicih se dani. V tom uz se nikdo nemuze vyznat. K tomu stavu CR uspesne speje. Tady existuje nekolik set odpocitatelnych polozek. Dokonce kdyz do prace jdete pesky, tak je sazba za 1km, je jina nez za kolo ci auto. Cim bude system danni jednodusi, tim se da mene podvadet a kontrola je jednodussi, ale tim je take treba mene uradniku na spravu dani!!! Takze v podsztate nepruchodne.
0/0
27.3.2003 10:39

Daňový soumar

Zlodějské daně
Vyšší daně, větší sebeobranna plátců před okrádáním, vyšší represe, vyšší náklady na výběr, větší daňové nedoplatky, vyšší ztráty pro ekonomiku i pro stát. To celé stočíme do spirály a opakujeme do zhroucení systému. Toto je jednoduchý recept na sociální stát, jehož podstata je skrz na skrz nemravná a zlodějská. Proto je dobře, že lidé odmítají na tento státní paskvil podporovat a daně na něj neplatí.
0/0
27.3.2003 9:46

CBK

Re: Zlodějské daně
Presne tak. 100% souhlasim. Ceska vlada (zejmena Skromach a Spidla) je banda byrokratu a uredniku, kteri nevi nic o skutecnem podnikani a realnem zivote.
0/0
27.3.2003 10:39

Petr

daně nedaně
...aby to nebylo takto špatné s výběrem daní, když téměř žádná s.r.o. či a.s. neplatí daně z příjmů právnických osob. (nejméně 70% firem nikdy nezaplatilo jedinou korunu). Ze živnostníků fyzických osob platí s bídou tak polovina a průměrné částky jsou tak mizerné, že by se z nich sotva zaplatila prohraná arbitráž s americkou CME. Legislativní účelové zmetky ušité poslanci na objednávku nejrůznějších podvodnických lobby. Fantastické je také to, že dlužit např. na DPH státu miliardu Kč není trestné!!! Jeden z největších legálních švindlů na DPH je na jedné straně přiznání částky k úhradě a následně její nezaplacení, mnohdy dlouhodobé, trvající až několik let a na straně druhé požadavek vrácení odpočtu DPH, kterému však nelze podle našeho slavného zákona o DPH zabránit ,,jen" z důvodu, že první strana peníze nezaplatila. To je prostě fantastický a legální tunel na stát, kterému naši páni poslanci jen přihlížejí!!! Ve většině civilizovaných zemích se musí prokazovat zaplacení před vrácením, ale u nás je to jedno, přeci máme spoustu peněz na rozhazování s tím 150 miliardovým deficitem. Příjmy z prostituce, která v podání pánů poslanců také jako by neexistovala, či šizení ze strany Duty-free shopů je přece normální. Neschopnost zavést kvalitní daňové zákony, třeba po vzoru SRN, ale není potřeba, vždyť to zaplatí zaměstnanci, kterým je strženo a nemohou se bránit (platí několikanásobně více než OSVČ). Jako ,,nouzový" plán potom zbývá jen nejjednodušší možné, a to je ,,sloučení" sazeb DPH na nehorázných 22%, případně zvýšení spotřebních daní na benzínu či alkoholu. Jen ne zavádět registrační pokladny, které mají i Slováci a Turci, nebo chtít po pasácích platit daně, kolkovat lahve s alkoholem jako třeba již zmínění Slováci i Rusové, to by bylo už moc práce. Zavést institut ,,minimální" daně by také vůbec neškodilo. Myslím, že by jste se páni poslanci měli zamyslet a něco už konečně udělat. Jinak by se mohlo stát, že dříve nebo později budeme následovat zářný příklad Argentiny.
0/0
27.3.2003 9:12

JAN Nedivímse

Re: daně nedaně
.... asi proč ?? .... Stačí se podívat kdo všechno se vystřídal v PS od revoluce ... jó, stát pro ně byl pouze dojná kráva ... nic víc ... a když už si celá mašinérie okolo zvykla, těžko to někdo napraví ... protože dřív nebo později bude sám pohlcen. ...
0/0
27.3.2003 9:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.