Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Českým drahám utíkají cestující

Zhruba o osminu cestujících přišly České dráhy v porovnání s loňskem za první dva měsíce roku. V lednu a únoru přepravily vlaky 29,1 milionu cestujících, což je o čtyři miliony méně, než ve stejném období roku 2002. Vedení podniku přemýšlí, jak nepříznivý trend zvrátit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chomutovák

Vlak vers. auto
Já jezdím pravidelně vlakem Praha-Chomutov a zpět a Praha-Ústí n.L. a zpět. Je to daleko pohodlnější než autobus a ani ne o moc pomalejší. Problémy se zpožděním příliš neregistruju (letošní maximum 25 minut kvůli černým pasažérům a zásahu policie, jinak běžně 0-10).
Vedu si evidenci jízdenek, průměr mi vychází na 51 halířů na km (jezdím na JuniorPas). Včera jsem se vezl s jednou vzdálenou příbuznou autem. Tvrdila, že za služební cesty jí proplácejí 4,30 za km. To je cca 2x tolik, co stojí benzín a cca 9x tolik, co platím já.
Problém je v tom, že ČD chybí výrazně zákaznický přístup, sice se to zlepšuje, ale dost pomalu. Druhá věc je, že mnozí lidé už neznají jiný dopravní prostředek, než auto. S tím se musí něco udělat, jinak tu za chvíli budem mít všude dálnice a životní prostředí půjde do... Takže já budu jezdit dál vlakem, jak jen to půjde.
0/0
31.3.2003 10:13

vaclav hanus

Re: Vlak vers. auto
A ja budu zas dal nejezdit vlakem, protoze prevazna vetsina obcanu zadny juniorpas nema a ani mit nebude. A o cene 0.51 za km se jim muze jen zdat. Nechapu jak muze byt cestovani vlakem pohodlnejsi jak autobusem, kdyz prumerna vzdalenost na nejblizsi nadrazi musi byt minimalne tri krat vetsi, jako na nejblizsi aut.zastavku. A to jsem urcite podsadil.
0/0
31.3.2003 11:47

Radim_c

Re: Re: Vlak vers. auto
o cene 0.51 za km se vam nemusi jen zdat, muzete jezdit za 0.525 za km, pokud jezdite casto mimo spicku (tedy mimo pa/so a ne/po) a koupite si kilometrickou banku - tu si muze koupit kazdy. Pokud potrebujete jezdit i ve spicce, je to pravda o neco drazsi (0.675 za km), ale porad je to vyrazne levnejsi nez autem a muzete jezdit EC / IC bez priplatku. Sice musite zaplatit 1050 nebo 1350 kc predem, ale auto platite taky predem a pravdepodobne vic
Co se tyka vzdalenosti na nadrazi, asi nejste z Brna, kde je vlak v centru a u MHD, a autobusy daleko. Ale magistrat se o nas stara a vlaky nam taky odstehují dal, abychom si zlepsili fyzickou kondici.
0/0
1.4.2003 8:51

Tomáš

Jízdné na jednotlivou
jízdu je oproti busu neskutečně předražené. Dříve jsem jezdíval z Prahy do HK za 80,- (bus stál 72,-), pak po "úpravě" to najednou stálo 140,-. Jedinou výhodou je to, že z Prahy vlak vyjede rychleji, ale časově je to stejně jako bus. Takže pokud ČD neudělá něco s tarifem, přišlo o jednoho zákazníka, který má rád vlaky a rád s nimi vždy jezdil.
0/0
31.3.2003 9:39

Pazgrivec

Vlaky, busy X auto
to je to že lidi u nás nepřišli ještě na to že jezdění autem není jen benzín, člověku, který se jen s někým vozí, to ani nepříjde, ale když má platit všechny opravy - nové gumy (zimní letní), výměna oleje, svíčky.................... a samotné auto taky přece jen něco stojí, tak se to pak pěkně nasčítá a pak si myslím, že je pořád lepší jezdit vlakem nebo busem a šetří se životní prostředí a z našich peněž by se nemusely stavět zbytečné dálníce, obchvaty Prahy, zpravovat po zimně zbytečně široké silnice........................ a pokud by se lidi zase naučili používat hromadné dopravy, bylo by to pro všechny lepší, zvýšil by se počet spojů, neznečišťovalo by se ovzduší a jak už jsem řekl nemusely by se stavět nové silnice a dálnice......................
0/0
30.3.2003 10:46

Silvestr

Re: Vlaky, busy X auto
vlakem to taky pořád nejde. jel jsem do jedný díry v jeseníkách, autem jsem tam byl za 3 a půl hodiny, kdybych jel hromadnou, tak jsem tam jel 7 hodin a ještě musel tašky s materiálem táhnout v ruce. a nebo zkus během jednoho dne hromadnou dopravou vyřídit povinnosti v chebu a jáchymově a v normální dobu se vrátit zpátky na mělník, a nedej bože, když se jednání protáhne. a jinak, těch širokých silnic moc není. a pak, auta prostě už budou a dálnice a široký silnice paradoxně snižujou exhalace, protože ty motory běží pravidelně a vypouštějí míň exhalací než auto, který se motá 60 po úzký silnici a pořád řadí. ono totiž neplatí, že čím menší rychlost tím míň exhalací. ve švýcarsku dělali testy a zjistili, že při 30km/h vypouštějí auta víc exhalací než 50 km/h (přesněji řečeno, sledují se 3 položky, u jedné opravdu klesly hodnoty na polovinu, ale u zbylých 2 stouply 6x), proto taky švýcaři upusili od snižování rychlosti na 30, jak ve vesnicích plánovali, pokuď to situace dovoluje, tak nechávaj 50. jo a ty zbytečný obchvaty snižujou dopravu ve městech, počet nehod chodců a opět doprava díky tomu běží plynule a míň auta čouděj. jo a hromadnou dopravou zase začnu víc jezdit, když mi to nebude komplikovat život, až se dost spoluobčanů naučí slušnýmu chování a hygienickým návykům.
0/0
1.4.2003 0:44

HonzaT

Nesouhlas
Jezdím vlakem už dvacet let takže mohu srovnávat ČSD a ČD, a jestli někdo tvrdí, že se nic nezměnilo tak vědomě lže nebo nikdy nejel vlakem. Zpoždění proti dřívějšku už nejsou tak častá a ani dlouhá. Je možné že úsek od úseku je to jiné já jezdím Poděbrady-Kolín a zpět. Co se týká čistoty tady se to taky trochu vylepšilo, ale není to žádná sláva, bohužel ruku na srdce bordel v těch vlacích nedělají zaměstnanci ČD ale cestující. Různě posprejované vagony nejen zvenčí ale zevnítř, různé oplzlé nápisy. Bohužel musím konstatovat lidi jsou "dobytek". A co se týká peněz ano dráhy jsou drahé a vyplatí se jezdit autobusem (kde to jde) i já když jedu do Prahy používám radši autobus, je levnější a i rychlejší. S tou cenou to však není tak jednoznačné protože autobusový dopravci nemusí na svoje náklady udržovat silnice, dopravní značení apod., kdežto dráhy si toto musí všechno platit samy. Kdyby se musely dopravní furmy nějakým způsobem finančně podílet na údržbě silnic po kterých převážejí cestující asi by to jízdné tak levné nebylo.
0/0
29.3.2003 13:06

Patrik Šilhavý

Re: Nesouhlas
Ja jezdim vlakem dvakrat tydne pres celou republiku temer dva roky, tudiz nemohu aktualni situaci srovnavat s tou pred deseti lety.
Rozhodne ale mohu rici, ze oproti dobe tak pred rokem jsou zpozdeni vlaku daleko mene casta a kratsi, jak HonzaT napsal. Jezdim zasadne vlakem (vetsinou Ex, popr. R nebo IC) proto, ze ve vlaku mam daleko vice mista nez v busu.
Nesouhlasim ale s tim, ze busove spolecnosti maji o tolik mensi vydaje - oni totiz za udrzbu komunikaci plati a to v podobe silnicni dane.
0/0
31.3.2003 9:24

TomášP

Re: Nesouhlas
Pravidelně jezdím od roku 85, na trati Kolín - Praha ze zastávky Pečky. Do této trati stát investoval několik desítek miliard korun, na trati se objevilo pár nových příměstských vlaků - tím výčet změn končí. Jo zapoměl jsem na několikanásobné zdražení. Za měsíc při každodenním dojíždění do Prahy spočítám počet vlaků bez zpoždění  (tolerance 2 min.) na prstech jedné ruky. Doba dojezdu se i přes investice zkrátila maximálně o 4 minuty. 40 km za hodinu (+ pravidelně 10-20 min zpoždění je opradu super).V roce 1989 měla ČD cca 100 000 zaměstnanců nyní je to okolo 80 tis. Podívejte se na OKD, Novou huť a ostatní velké koncerny, snížení počtu zaměstnanců několinásobně. Pak se nedivte kolik stojí lístky. Jen tak mimochodem od letošního roku jsou ČD rozděleny a dopravce se o tratě nestará a neplatí je. O kolik se zlevní dopravné, pokud vezmu Vaši analogii se silniční dopravou, co myslíte. O chování zaněstnanců ani nemluvím. Dojdě si někdy poslechnout hlášení o zpoždění vlaku do Úval, s jakým výsměchem a pobavením místní hlasatel glosuje situaci kdy musíte čekat 1/2 hodiny na vlak. U průvodčích by nezaškodila občas dechová zkouška, zvláště večer.
CCa 2x do roka je prováděn průzkum ve vlacích. Na co myslíte, že je zaměřen. Na to jakou jízdenku používáte na cestu do Prahy. Důvod je jasný, město platí ČD za používání vlaku na jeho území v rámci PID. Myslíte že se cestujících někdy někdo zeptal kdy potřebují do práce a kdy z práce? Vlaky jsou stále nastaveny na rok 80 kdy se končilo v 14:30.
Každé ráno mezi Libní a Mas. nádražím vlak zastaví a čeká (od 2-5 minut), přestože je nádraží volné. Někdy odvezou prázdný vlak, který tam stál předtím celý den. Často si strojvedoucí zahouká, na dispečinku se probudí dají mu zelenou a jede se dál. Pár cestujících si zde vystoupí, přes koleje a stezkou se dostanou zkratkou na Florenc.
Zážitků s ČD je mnoho a proto říkám každá koruna do tohohle podniku je rovnou vyhozená. Jenom doufám, že nový management nezačne ty lemply propouštět nějak ve větším, z mých daní pak samozřejmě budu rád přispívat na sociální ústavy pro tuhle skupinu.
Je jeden důvod proč ještě jezdím, nádraží v centru 5 minut od mého zaměstnání. ČD dávám ještě 1/2 roku pak to balím taky a jezdím autem.
0/0
31.3.2003 10:06

blobx

ČD jsou shit...
Vlakem jezdím pravidelně od roku 1988, a to denně. Nejdřív do školy, teď do zaměstnání. Jediné co se od revoluce změnilo, jsou ceny. Slibované zrychlení přepravy a eliminace zpoždění se nekoná, ve vagonech binec až hrůza, na WC bych si nesedl ani omylem. A to nejsem žádná citlivka.
Kdyby bylo na mé trase víc autobusů, tak to neřeším, takhle mi bohužel zbývaj jen ty vlaky.
Jediný co už dlouho přeju drahám je krach, protože pak je šance, že to odkoupí nebo dostane někdo schopnější, vyháže neschopný degeny a začne podnikat. Pak se to snad pohne. Ale se zatvrzelostí naší drahé /finančně drahé/ vlády dotovat dráhy z mých a vašich daní to asi bohužel jen tak nedopadne.
0/0
28.3.2003 23:43

jtt

Já už také nejezdím.
Nejsem totiž tak bohatý, abych si mohl dovolit jezdit vlakem.
0/0
28.3.2003 22:53

Pepýk

ČD jsou drahé
Ani se nedivím, že ČD ubývají zákazníci. Po dlouhé době opět vyrážím z mého Děčína do Prahy a vlak stojí 160,- normální jízdné (100,- s kartou Z), autobus 75,- , s místenkou +10,- a staví jen v jedné zastávce. Takže volba je jasná... ČD   Zdraví Pepýk.
0/0
28.3.2003 22:27

dave

Re: ČD jsou drahé
ani ne tak drahé,ale hnusné
0/0
30.3.2003 22:59

Věra

Kdo se tomu může divit?
Napřed nesmyslně a nereálně zvýší ceny a lidi naučí jezdit jinak, vlaky jezdí pozdě a jsou špinavé - nejdříve zákazníky odpudí a nyní sčítají ztráty, které zaplatíme zase my, občané ČR a ne nekvalitní a neschopné vedení ČD a pracovníci Ministerstva dopravy a spojů!!!
0/0
28.3.2003 21:57

Camylarde

Jojo, taky jsem po ctyrech letech pravidelneho jezdeni skoncil
A pomohl mi paradoxne neznamy dobrodinec, ktery mi v lednu ukradl doklady. Bez obcanky nesezenete kartu ISIC, bez karty ISIC nedostanete studentsky juniorpas. No a vyrizovani v tomhle pripade zabere obvykle tak dva mesice, pokud studujete v jinem meste. Tak jsem zacal jezdit s kolegou jeho autem, platim jemu to co za vlak bych daval draham, nemusel jsem si kupovat zadnou prukazku na slevu jeho jizdneho, doveze mne od koleji az pred barak a usetrim na ceste dve hodiny.
Trasa Koleje Strahov - Cesky Tesin.
0/0
28.3.2003 21:32

Miloslav Ponkrác

pokrač
Kromě toho vlaky jsou dnes drahé, na krátké trasy jsou efektivnější autobusy. Stojí plus mínus stejně, mají hustější síť stanic, a hlavně dá se s nimi časově naplánovat, kdy nastoupíte, a kdy budete v cíli. Na dlouhé trasy jsou vlaky drahé, a dost často se vyplatí auto, jedete-li ve dvou a více.
0/0
28.3.2003 20:57

Miloslav Ponkrác

Vlaky
Já se najezdil vlaky až až. Vlak přijede o x desítek minut později. Dostal jsem se dokonce k tomu, že jsem už ani nezjišťoval jízdní řády. Prostě jsem přišel, a některý vlak dřív, nebo později přijel. Třeba jsem stihl vlak, který měl jet před půl hodinou, apod.. Nebo si naopak počkal dalších půl hodiny na vlak, který měl právě odjíždět. Nikdy jsem nevěděl. Jet 20 km vlakem je obrovská časová ztráta. Potřebujete-li se někam dostat přesně, musíte vstávat a jezdit se zbytečným předstihem, pro jistotu.
0/0
28.3.2003 20:56

michal

VLAKY
3 X SE MI OBNOVILA STRANKA PRI PSANI PRIZPEVKU POKAZDE STRACENO...IDNES UDELEJTE STIM NECO!!! DIKY
0/0
28.3.2003 19:41

Jirka

Chce to změnu
České dráhy fungují stejně jako před 13 lety. Je to tragédie, protože železnice je k životnímu prostředí nejšetrnější způsob dopravy. Je docela pochopitelné, že v drahých, špinavých a oprýskaných vlacích nechce nikdo kdo nemusí jezdit. Souhlasím s panem Steigerwaldem, který do MF dnes napsal, že železničáři se někdy nedají rozeznat od bezdomovců na nádraží. Těžko říct co by mohlo dráhy zachránit, snad vyhodit většinu zaměstnanců procházejících se po liduprázdných nástupištích.
0/0
28.3.2003 19:30

cede

Re: Chce to změnu
bohuzel, spinave vlaky jsou proto, ze je zaprasi lidi, jestli se se ti nelibi,ze jsou opryskane, tak bohuzel tenhle stat nema dost penez,aby financoval pokazde nove natery ci kupoval nove soupravy.takze jen tak levnejsi to nebude a jestli mas na to jezdit kazdy den autem tak tim jezdit.Doufam, ze nenabouras,protoze narozdil od drahy,auta bouraji kazdy den a to nekolikrat
0/0
28.3.2003 23:03

M

Re: Re: Chce to změnu
Ty ses asi dobrej blbec. Proc by mel stat hradit spinave a opryskane vlaky? Protoze ses zvyklej na to, ze se o tohle stara stat? Tak to je prave ten problem. Stat nema v zeleznicni doprave co delat, maximalne se starat o bezpecnostni standardy a dbat na primerenou obsluznost. Ale to se da vyreasit i jinak, nez 100% vlastnictvim CD, napr. zakonnymi upravami, vyhlaskami apod. Dokud se bude do drah srat stat, dokud pujde o politikum (prece nemuzeme vyhodut 50 tisic neschopnejch svestek, kteri uz by se v zivote nechytli v zadnem trzne fungujicim podniku...) a dokud budeme tohle monstrum hradit ze svych dani, tak se nic nezmeni. Je 13 let po padu komunismu a nezmenilo se nic, mozna to, ze kdyz se jim neprida podle predstav panu Dusku, tak si klidne zastavej vlaky a zpusobi ekonomice skody v radu mld. At ziji c.k. drahy!
0/0
29.3.2003 0:03

Schmied

Dráha je drahá
Neskutečně vysoké ceny pro svátečního uživatele jejich služeb.
0/0
28.3.2003 19:12

petr f. - ostrava

ředitel ČD by měl být Japonec
Naši lidé (na ředitelství ČD) mají vždy 100 a 1 důvod proč něco nejde. A je jim naprosto ukradené jestli se včas dostanete tam kam máte.. V Japonsku vracejí jízdné už při několikaminutovém spoždění. To jen tak, k zamyšlení..
0/0
28.3.2003 18:40

venomak

Re: ředitel ČD by měl být Japonec
ony by se mu rychle srovnaly oči do českých parametrů
0/0
28.3.2003 19:57

Richard

logika
no tak to bude asi tím,že ČD neustále vymýšlejí nesmysli typu Z-karta a nebo 60% přirážka bez Zkarty nebo jiného druhu slevy. A často jezdí na stejných trasách o dost levnější a hlavně rychlejší autobusy, příklad Praha - Brno ... vlakem na JP 190 kč za 3 hodiny, autobusem 130 kč az 2.5 hod.
0/0
28.3.2003 17:56

brm

Re: logika
a autem ve 2 lidech 150/os. za 2 hodky
srat na CD
0/0
29.3.2003 17:54

Pazgrivec

Re: Re: logika
to je to že lidi u nás nepřišli ještě na to že jezdění autem není jen benzín, člověku, který se jen s někým vozí, to ani nepříjde, ale když má člověk platit všechny opravy - nové gumy (zimní letní), výměna oleje, svíčky.................... tak se to pak pěkně nasčítá a pak si myslím, že je pořád lepší jezdit vlak nebo busem a šetří se životní prostředí a z našich peněž by se nemusely stavět zbytečné dálníce, obchvyty Prahy, zpravovat po zimně zbytečně široké silnice........................
0/0
30.3.2003 10:40

vaclav hanus

Re: Re: logika -> zvlastni logika
No, ale 150.- Kc je preci vic jak 130.- Takze autem to neni jednoznacne lepsi jako autobusem. Usetrim 1/2 hodky, ale ztratim 20.- Kc. Tak jak je to tedy?
0/0
31.3.2003 12:08

k

"bodejd by ne"
drahy se zamysli jak nepriznivy trend zastavit? Je to jednoduche. Podivejte se na ceny. Pro srovnani jsem cestoval do Plzne. Cena za vlak vice jak 120,- Kc ve vlaku spina. Autobusem jsem cestoval za 80 Kc a to ne klasickou "vykodrcanou" karosou. Kdyz jsem cestoval prvni tridou vlakem (to bylo uz za 220)  na sedacce byla rozmackla mura, pisek na zemi, pomerne puch a okno, ktere se dalo otevrit pouze pres sterbinu takze o vetrani nemohlo byt vubec rec. Jestli tohle byla prvni trida mel jsem jakekoliv obavy vubec nahlednout do "dvojky". Dobre vam tak a preju vam aby se trend jen tak nezastavil.
0/0
28.3.2003 17:05

vlado

Re:
Konečně došlo na slova Jindřicha Berounského, který byl odvolán z funkce přednosty stanice Jablonec nad Nisou za to, že se před více než rokem neztotožnil s tarifní politikou Českých drah pod vedením p. Zeleného. A přesně toto kritizoval. Nejdříve na vnitropodnikové úrovni. Jenže co takový 30ti letý fracek bude povídat starým nomenklaturním kádrům, že? Byl ignorován. Proto to rozjel přes média. Pak šel do do pr.... , někteří jeho nadřízení dnes už taky. Je jasné, že ČD nemůžou být konkurenceschopné vzhledem k výši jízdného, se souběžnou autobusovou přepravou ani náhodou. O kultuře cestování a rychlosti přepravy ani nemluvě. V oblasti kultury cestování mají ČD ještě možnost mnoho dohonit a to s nulovými náklady. Stačí pouze donutit vlastní pracovníky, aby si plnili své povinnosti.
0/0
28.3.2003 17:27

Stréc

Re: Re: A pak zkus něco pro dobro věci kritizovat
Dopadneš jako za komunistů.
0/0
28.3.2003 23:53

vlado

Re: Re: Re: A pak zkus něco pro dobro věci kritizovat
Asi jsem blbej Strécu. Ale tu poznámku jsem nepochopil.
0/0
29.3.2003 8:49

vlado

Re: Re: Re: Re: A pak zkus něco pro dobro věci kritizovat
Jo, jsem blbej. Já jsem si nepřečetl nadpis. Ta věta se má týkat Berounského. A proto se ptám proč jako ? Když tam sedí pořád Ti samí jako před 13ti a více lety.
0/0
29.3.2003 9:01

Zdenaro

Hm
Ja vlakum fandim, prece jen nezabiji tolik lidi a neemitujou tolik sklenikovejch plynu. Ale to asi automobilove zavislaky prilis netrapi, ze?
0/0
28.3.2003 16:56

.

Re: Hm
No já bych fandil taky, ale když on je to nejdražší a nejpomalejší způsob dopravy. Už dva lidi se svezou levněji autem, než vlakem.
Pro mě je vlak atrakcí pro mé kluky, pro které je cesta vlakem vynikajícím zážitkem. A rozhodně nejsem sám, kdo to takto vnímá.
Takže pro mě zjištění ČD není žádné překvapení.  Mě je vlastně jedno, jak ČD dělají svůj businnes, ale byl bych radši, kdyby jejich experimenty nebyly dotovány z mých daní.
0/0
28.3.2003 19:19

Mirek

Re: Re: Hm
Nechci se zastavat ČD (Času Dost), protoze nektere vlaky jsou opravdu des a bes, ale me vychazi me cestovani levneji s ČD na JP nez autobusem a dokonce stejne rychle nebo i rychleji, ale to bude jedna z mala vyjimek. Poznamka: Drahy jsou dotovane v mnoha zemich, tak asi nebudene tou vyjimkou.
0/0
28.3.2003 22:29

cede

Re: Re: Hm
Ono to jinak nejde financovat.V zadne zemi na svete si drahy samy na sebe nevydelaji.Budme radi,ze ceny u nas nejsou jako treba v Nemecku
0/0
28.3.2003 23:09

brm

Re: Re: Re: Hm
vite, ja bych klidne jezdil vlakem za evropsky ceny, pokud by odpovidaly evropskymu komfortu
(jezdil sem napr. po spanelsku, a rozdil v cene jizdenky se rozdilu v kvalite cestovani v zadnem pripade nerovna)
0/0
29.3.2003 18:00

jaja

:-))
Dobře jim tak, cena se v žádném případě nerovná rychlosti
0/0
28.3.2003 16:43

lurtz

Nevsiml jsem si ...
vlakem nejezdim tak dlouho, ze ani nepamatuju. Kdo by do toho bordelu lezl. A nechat se okrast; nemam zajem. O cenach jizdenek ani nemluve. To je pro dva lidi vyhodnejsi auto s nesrovnatelnym komfortem prepravy.
0/0
28.3.2003 16:40

Chomutovák

Re: Nevsiml jsem si ...
Auto není výhodnější. Auto se všemi náklady vychází nejméně 4 Kč na km. Nejdražší (obyčejné) jízdné cca 1,20 za kilometr, zákaznické cca 0,80 Kč za kilometr, zlevněná kilometrická banka 0,525 Kč za km, Junior pas, cca 0,50 Kč za km, ostatní slevy podobě v intervalu 0,50-0,80 Kč za km. Je jich dost a jsou výhodné, doporučuji se seznámit
Pokud nemáte nebo nechcete žádnou slevu, pak musíte jet autem alespoň 4, aby to bylo levnější, pokud slevy máte, musí Vás být ještě víc. A navíc ve vlaku nemusíte řídit, ale to už je na delší diskuzi o dalších výhodách a nevýhodách vlaku v porovnání s autem.
0/0
31.3.2003 10:45

vaclav hanus

Re: Nevsiml jsem si ...
To sou furt takove nesmyslne argumenty. Chvalozpevy na auta. I kdybych si koupil auto? Kde k tomu sezenu toho druheho? Leda tak stopare. A nebo se da v autosalonu kupit i platici spolujezdec?
0/0
31.3.2003 12:13

Radek

Re: Re: Nevsiml jsem si ...
hmm... je mozna ze jsi sam... :-( ale myslim, ze argument to neni nesmyslny, pokud mas  manzelku, pritelkyni atp... :-)) nebo jeste vygradovano rodina 2 dospeli + 2 platici deti...
priklad: jezdim s manzelkou pravidelne na Moravu... za vlak bychom zaplatili vic, nez kolik zaplatime, kdyz jedeme autem... navic mame male decko a spoustu veci... predstava, ze to vlacim vlakem....
0/0
31.3.2003 14:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.