Diskuze

Trh s byty v Česku se rychle přehřívá

Lidé v České republice mají chuť kupovat byty do osobního vlastnictví jako nikdy v minulosti. Kupují byty pro vlastní bydlení i jako investice se spekulací na růst cen po vstupu země do Evropské unie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

neon9

1. 4. 2003 23:41
je to jedno
Je úplně jedno, jestli do EU vlezeme nebo ne ... na byt stejně mít nebudeme ... alespoň ti mladí, kterí nemají movité rodiče a nijak extra příjmy ... kupř. já mám příjem kolem 13,000 kč a moje přítelkyně také tak (děláme u stejné firmy), jenže jsme moc mladí, moc svobodní a moc bezdětní na to aby nám nějáká banka poskytla úvěr ... nemáme šanci a tak bydlíme v podnájmu 1+0 za nehorázný prachy s celkovou výměrou 24m2 a to, co platíme ročně za nájem bych klidně obětoval na splátky toho úvěru a klidně i víc ... jenže to banku nezajímá ... a tak se bereme:-))) pak snad bude větší šance ... je to strašný a lituji všechny mladé lidi, kteří chtějí být spolu, ale když nemají, tak nemají nárok mít.
0 0
možnosti

kvik

1. 4. 2003 23:56
Re: je to jedno
A bude to jeste hur priteli neone9. Toto neni chyba "bolseviku", jak vy si z jakehosi duvodu myslite, to je proste kapitalismus. Pokud chcete vedet kolik stal ten 1+3 v dobe kdy zeme byla socialisticka, pak se zeptejte svych rodicu a nebo lidi kteri tuto doby pamatuji!
 
Prumerna mzda byla tehdy 3 600 Kcs a tripokojovy byt stal kolem 342 korun mesicne!
 
http://www.rentals.com" target="_blank" rel="nofollow">http://www.rentals.com
zde se podivejte kolik stoji najem v te vasi bajne emerice. Minimalni mzda je $5.15/ hodinu a pres 30% amiku pracuje za $8.00/ hodinu hrubeho nebo mene.
0 0
možnosti

michal

1. 4. 2003 21:02
gg
vse je to zase jen o regulaci najemneho...
Proto se lide tezko stehuji za praci a zustavaji na podpore, nebot si postavili barak a proc by ho prodavali a hledali praci jinde, a co kdyz ji tam nenajdou, bohuzel to u nas neni jako v usa, kde prijedete do mesta, jdete do realitky a ta vam da takovou nabidku ze jeste ten den si vyberete a bydlite. ale u nas??? a to vse diky regulaci, proste trh s byty ale i spraci u nas skoro neexistuje...
0 0
možnosti

Vena

1. 4. 2003 23:32
příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0 0
možnosti

michal

1. 4. 2003 20:47
jj
podle me by byt 3+1 v penlu v praze mel stat maximalne do 800 000. podivejte se treba na Berlin, tam je 200 000 volnych bytu na sidlistich, a to jsou ty byty zatepleny, opraveny, veskere zelen kolem je nova, a nikdo tam nechce bydlet!!!! tak se vzpamatujte vy bolsevici, kteri jste dostali byt za 150000 a ted chcete 10 ti nasobek. a vy co kupujete, proc akceptujete 25 000 za metr v panelaku, vite kolik budete platit za teplo a teplou vodu???? a navic ta podelana regulace najmu, jak muze vubec nekdo byt tak drzy a prodavat dekret na byt, neco co mu nepatri?? je to narodni ostuda. Deregulujte najmy a uvidite jak trzni najem pujde dolu, a tim padem i cena starsich bytu a tim padem i cena novych bytu.... diky socialistum ve vlade kteri drzi ruku nad lidmi kteri to z 90% nepotrebuji, strada cela ekonomika, nebot mlade rodiny daji vsechen svuj plat na bydleni!!!Q!! IQnasi vlady je 120 ale vsech dohromady....
0 0
možnosti

Honzajs

1. 4. 2003 22:08
Re: jj
A co mi zbývá než cenu akceptovat když chci bydlet?
Družstevní 4+1, umakartové jádro, 1,6 mil
0 0
možnosti

Martin

1. 4. 2003 17:21
Změnit to lze jen u voleb
Doufám, že všichni přítomní diskutující vyjádří svůj názor také u příštích voleb ...
0 0
možnosti

neon9

1. 4. 2003 23:44
Re: Změnit to lze jen u voleb
to si piš !!!!!!!
0 0
možnosti

Neki

1. 4. 2003 16:47
Co kdyz do EU nepujdeme?
Taky si myslim, ze z EU tu nikdo kupovat byty nebude, ale talci se propaganda, ze to drazsi bude a to je to, co umele zveda cenu.
Ja chtel koupit byt pred pul rokem. Marne. Proste i v Brne je nedostatek malych bytu. Pak se mi stalo to, ze jsem mel jeden domluveny. Rano se melo jit na prepis. Tyden pred svatbou. Vsechno OK. Za dve hodiny jsem se dozvedel, ze ho (puvodniho majitele) nekdo premluvil a koupil to za hotovost jeste vecer. Svete div se. Dnes mam tento byt ja, ale prodal mi ho ten darebak, co mi ho vyfoukl (pak verte na slovo chlapa). Vydelal tak za 1/4roku 150tis. Takovych pripadu jsem za tu dobu shaneni potkal vic. Proste spousta lidi na tom toci penize a byt se k lidem, kteri tezko sezenou hotovost (a pritom tam chteji skutecne bydlet) nedostane. Ubehly 2 mesice a cena je o dalsich 100tis vyssi. Nechapu to, kdyz cena novostavby je uz ted stejna jako 25let stary panelak. Pritom u novostavby mate vsechno nove, vcetne plastovych oken. No nic, budu 10 let platit.
Bojim se jedineho, ze se kolotoc zastavi, az skutecne budeme v EU a lide uvidi tvrdou realitu. Dnes stoji byt 3+1 v Mnichove v prepoctu asi 2 mil. Kc a platy maji vyssi. Proc by se nejaky nemec stehoval do CR, platil za byt vic a pritom zil v nizsi zivotni urovni
Kladu si ale otazku - co se stane, pokud do EU nepujdeme? To je totiz take mozna varianta, ackoli si to nikdo nepripousti. Kampane sice sili, ale co kdyz skutecne lide reknou, ze to nechteji?
0 0
možnosti

DeCourcy

1. 4. 2003 16:58
Re: Co kdyz do EU nepujdeme?
Je to docela pravdepodobne. Cesi jsou stadem blbcu, kteri vi vsechno nejlip a nejaka Evropska Unie je nebude poucovat. Strasne se ofrnuji nad tim, ze najednou maji byt baleny koblihy, ale to ze vedle v bufetu je tyden starej zelenej vlasak a ze zenska vam vrati spinavy mince a pak tou samou rukou osaha cerstve nakrajenou sunku, nad tim se uz nikdo nepozastavi.... ZA CELOU DOBU SPEKULACI O EU jsem neslysel jedinny zamysleni, co by mohla CR do EU prinest, cim by mohla byt prospesna, jakou kvalitou prispejeme do toho sjednoceneho celku. Jedinny co se resi jsou DOTACE, DOTACE, DOTACE. Cesi rozkradou co se da, tak se ani nedivim, kdyby nas EU proste nechtela nebo si na nas davala velkyho majzla. To, ze dluzime CME 10 miliard me docela potesilo, protoze v tichosti byla rozkradena IPB, kampelicky, vsechno ostatni a konecne kdyz "zlaty" cesky rucicky odrbou nejakyho cizince, tak to u mezinarodniho soudu vyjde najevo a je z toho poprask. Mozna jeste par takovejch zalob na stat a lidi si konecne uvedomi , ze je treba s tim neco delat. Akorat nevim, z ceho to CSSD bude platit, az vsechno zprivatizuje a rozproda a stat nebude mit nic. Mozna jen haldu socialek s natazenou rukou, ale vsichni schopni a pracoviti mladi lidi uz budou davno za hranicema.
0 0
možnosti

Lukáš

1. 4. 2003 16:20
Ať žije Barrandov
Kupujte byty na Barrandově, jsou cenově dostupné (kolem 40tis.) a mají další potenciální vůli růst, protože se to tam mění v super lokalitu. Kousek od přírody a kousek do města.
0 0
možnosti

Fibber

1. 4. 2003 16:23
Re: Ať žije Barrandov
Ještě jsi měl připsat, pro kterou firmu děláš, aby tě ráno mohl tvůj šéf poplácat po ramenou...
0 0
možnosti

bytovy APARTHEIDktery zde panuje,je asociální a nespravedlivý !!!

1. 4. 2003 16:03
bytovy APARTHEID, ktery zde panuje,je asociální a nespravedlivý !!!
bytovy APARTHEID, ktery zde panuje,kdy pouze urcite uzavrene skupine obyvatel, bez ohledu na jejich socialni status (prijmy a majetek), garantuje stat velmi zvyhodnenou cenu bydleni a ostatni, opet bez ohledu na jejich socialni status, nechava na pospas osudu, je asociální a nespravedlivý !!! V Jihoafricke republice platila ruzna pravidla pro lidi podle barvy pleti, u nas plati podle toho, zda se vam podarilo ziskat za totality dekret na byt. To je podle vas normalni ?
0 0
možnosti

VM

1. 4. 2003 16:28
Re: bytovy APARTHEID, ktery zde panuje,je asociální a nespravedlivý !!!
To jste prekopiroval a mirne upravil - doplnil ono asocialni a nespravedlivy - muj prispevek na chatu Lidovych novin, tusim v sobotu. Nevim, kdo jste ale snad by to slo rici svymi slovy, ne ? Ale jinak se svymi vyroky stale souhlasim :-)
0 0
možnosti

Ekonom

1. 4. 2003 15:01
Pokles
Ti co spekulují na pokles cen a chtějí novostavbu, tj. ne starý byt či panelák, tak si musí uvědomit, že tento případný pokles musí být velmi výrazný (přes 16%), protože jinak ho vyrovná růst DPH na stavební práce (pokud se nějak nesníží sazba 22%). Takže pokud se nyní ceny pohybují v Praze mezi 25 - 35 tis. za m2, tak je nutné spekulovat na to, že se sníží někam k 20 tis. Kč za m2, což osobně prostě za reálné nepovažuji. Spíš mi to přijde jako další trik realitek - teď mají na 1 byt často i 13 zájemců a tak prostě chtějí rozpohybovat ti co váhají s prodejem, aby prodali, protože zájemců je hodně a kšefty realitek se mohou hýbat ještě více. Ceny bytů jsou ovlivněny tolika faktory, řada z nich je zcela iracionálních, že prostě ti co tvrdí, že tomu rozumí a že jsou schipni predikovat vývoj, tak prostě vaří z vody. 
0 0
možnosti

xxx

1. 4. 2003 14:59
:)
A formulka, jiz se mnoho lidi zaklina, ze P-ha nas spasi, dostaneme praci( a je pritom jedno, bydlime-li v dire) je OHAVNA.. pokud clovek je nucen v tomto socialistickem bordelu platit nehorazne najemne, a vydelava prumerne, jaka je tedy vyhoda bydleni v P-ze??  Spinave prostredi, smog, velka koncentrace lidi, velky hluk takrka vsude prekracujici normy, zpitomeli obyvatele, kteri maji mnohdy pocit, ze "oni" jsou ti nej, nejdulezitejsi..a zbytek republiky je vesnice (syndrom obyvatelu mnohych hlavnich mest, jen u nas je jaksi vygradovany...) , no zkratka a dobre - tvrdim toto : Vykaslete se na P-hu, kdo jen muzete, bydlet se da i jinde, i najit praci, P- ha neni samospasitelna a v souctu onen prozity zivot v takovychto podminkach nedava prilis smysl.. (tisnit se po garsobkach a sklepich "umne" prebudovanych a s "maximalnim" vyuzitim stavajicich prostor vygradovanych ad absurdum...
0 0
možnosti

tommy

1. 4. 2003 15:08
Re: :)
Tady neni otazka kde zijes, ale jak zijes. Jen se koukni kolik lidi se tisni v mesnich mestech a vesnicich v zakourenych hospodach. A pokud ne v hospode, tak kady vexcer pred Novou.
0 0
možnosti

Ekonom

1. 4. 2003 14:54
Je nutné rozlišovat
Prostě to co platí pro panelák, neplatí pro nový cihlový RD, to co platí pro Prahu, to neplatí pro Tábor. Jsem přesvědčen, že u novostaveb (bytů i RD) v Praze, v rozumných cenách, není žádný výrazný důvod k poklesu. Ten by mohl nastat jen tehdy, pokud by se na trhu naráz objevilo velké množství daného zboží  - tedy novostaveb v Praze. To je možné jen tehdy, pokud ti co je kupují teď je začnou prodávat (což je dost nelogické, aby někdo letos koupil byt a za 2 roky se ho honem chtěl zbabit i se ztrátou) a nebo že se rapidně zvýší výstavba (což je nemožné, neboť prakticky už není kde stavět, většina velkých projektů již běží či bude realizována letos, další místa na stavění v Praze už moc nejsou).
Něco jiného je to u paneláků, kde prostě existuje velká nabídka bytů, které jsou krátce po privatizaci, před převodem do osobního vlastnictví, či je tam stále regulovaný nájem. Tam se krásně může stát, že se těchto bytů objeví na trhu najednou moc, navíc ty lidé je často dostaly levně, takže nebudou mít problém se jich zbavovat "za každou cenu". To určitý pokles může přinést, ale řekl bych, že na novostavbách se to neprojeví (zvláště díky tomu, že od 2007 přestane platit výjimka na DPH, takže cena za novostavby vzroste automaticky o 15%).
0 0
možnosti

DeCourcy

1. 4. 2003 15:00
Re: Je nutné rozlišovat
Souhlasim. Pokud bych v soucasne situaci v Praze neco musel koupit, pak jedine novostavbu. Panelak je nesmysl. Naopak po vstupu do EU a deregulaci si rad ten levnej panelacek dopreju.
0 0
možnosti