Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy přemýšlejí, co s cenou jízdného

Osud cen jízdného a slev na zaměstnává vedení Českých drah. Podle generálního ředitele Českých drah Petra Kousala existuje několik variant úpravy cen. O tom, která bude platit musí rozhodnout představenstvo a analýzy drážních odborníků. Není vyloučeno, že jízdenky nakonec mohou i podražit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Keramik

Fakt dobrej argument !!!!
8 % cestujících s obyčejným jízdným generuje 20 % tržeb. To naprosto nic neukazuje, je to jen logické, když je ten lístek drahý, tak stejné množství lístků generuje víc tržeb. Každopádně ale 8 % lístků značme je nyní "drahých" generuje 20 % tržeb. Představme si, že tyto lístky jsou levnější nebo stejně drahý jako ty levný. Potom se jich prodá mnohem víc. Vygenerují tedy přesně tolik procent tržeb, kolik procent jich bude. Neznamená to ale že tím celkové tržby klesnou !!! Co když ty "drahé" lístky při nižší ceně budou prodané v o tolik větším množství, že budou představovat 30 % tržeb místo 8 % (předpokládejme, že fyzické množství dříve "levných" lístků zůstane konstantní, zvýší se ale prodané množství nyní již stejně drahých "drahých lístků). Pak sice vygenerují "jen" tolik procent tržeb kolik jich je početně, ale 30 % je větší než 20 %. Vedení drah jsou ekonomičtí ignoranti nebo balamutí veřejnost. Každopádně ten argument je naprosto zcestný.
0/0
10.4.2003 13:51

Arny

Marketingoví odborníci ČD
Jasně, zdražte ještě víc, třeba o 300 procent a očekávejte tím pádem zvýšení tržeb z osobní dopravy také o 300 procent vypatlanci z vedení ČD! Už teď vychází cestování autem levněji, o autobusech ani nemluvě. Kdyby byli zaprdění bolševivi z vedení ČD vyhozeni hned po revoluci a neseděli by tam dosud, mohly být ČD dneska úplně někde jinde.
 
0/0
10.4.2003 10:56

Brouk

Pro redakci iDnes
Ještě prosím buď zrušte odkaz na včerejší článek nebo v něm aspoň opravte ty bludy, které v něm hlásáte (což by znamenalo zkrácení článku na pět řádků:))).
0/0
10.4.2003 10:21

Brouk

A vida, na iDnes pochopili, že se ztrapnili
a dávají včera podané bludy dopořádku:-)))
včera nám tady malovali, že dráhy vydaly milion karet Z, dnes už přesné číslo (3x menší:-)))
Ach jo, kdy ti novináři začnou pracovat pořádně.
0/0
10.4.2003 10:14

Tomáš

Re: A vida, na iDnes pochopili, že se ztrapnili
Omyl - karet Z je zhruba milion, z toho letos vydaných cca 334 000.
0/0
10.4.2003 10:55

Tonda P.

co zpoždění
Je pravda, že v nových soupravách se lidi chovaj líp a je tam i daleko čistěji. Vyjma vylízanců typu sprejerů, kteří zničí cokoliv. Nejsem cimpirlich a pokud topí tak tu cesto do a z práce přežiju. Co mě však nepředstavitelně s..., jsou zpoždění, z 85 vlaků za měsíc, co používám, jich přijede maximálně 5 včas, když je dobrej měsíc. Na 40 km vyseknou 15 minut sekeru a to je provoz na trati minimálně o polovinu menší ( za bolševika to byl jeden náklaďák za druhým, uhlí do Chveletic,potraviny do Ruska, železo....) než před 12 lety. Trať do které stát narval desítky miliard ( Kolín-Praha) nové vlaky a půl života prožijete s ajzboňákama při zpožděních. Je to banda povalečů, který potřebujou krizový managemant, ktzerý je pořádně přitáhne.
0/0
10.4.2003 9:58

JiriB

Zkarta
Vlakem jezdim prilezitostne. Od te doby, co zavedli kartu Z tak pokud mozno co nejmene. Ten system je mi proste protivny. Pokud nekdo jezdi pravidelne na nejake trati, necht ma prukazku na slevu na konkretni usek. Jako nahodny cestujici se ale rozhoduji jestli nekam dojedu vlakem nebo autobusem. Treba bych i zvolil vlak, pokud by byl o malo drazsi nez autobus, ale po zavedni Z karty vitezi autobusy. Od vlaku odrazuje cena i byrokracie.
0/0
9.4.2003 21:42

zdenek_netik@msn.com

Zlepšení služeb
Myslím, že pokud dojde ke zlepšení služeb na evropskou úroveň, rádi lidé cestu vlakem budou využívat. Velmi často používám k cestám vlak. Z 99,99% vidím všude nepořádek, špínu, nefungující WC, netekoucí vodu, smrad, neochotné pracovníky ČD - od pokladní počínaje přes průvodčí konče, vlaková zpoždění, za které nikdo nebere zodpovědnost.... To pan generální ředitel může zvyšovat ceny do nekonečna, avšak lidé v binci stejně nebudou jezdit.
0/0
9.4.2003 18:54

Jitka U.

dvoji ceny
Od zacatku povazuji zavedeni Z-karty za jakesi maskovani systemu dvojich cen - jedna pro Cechy , druha - drazsi pro cizince. Cizinec sice muze mit tak Z - kartu, ale vetsinou vubec neví, ze existuje. A pak, jiste vsude sebou nevozi foto, ktere je nutne pro vystaveni karty. Je to chytre obejiti zakazu dvojich cen(jina cena pro Cecha, jina pro cizince. Cizinec sice plati mene nez v Nemecku nebo v Rakousku, ovsem v CR se neda vubec hovorit o kulture cestovani. Clovek aby stale daval ve vlaku pozor, kde se umaze. O "cistote" WC radeji ani nehovorit.
0/0
9.4.2003 18:33

jana

Re: dvoji ceny
mate pravdu ,spina a smrdici zachody  a jeste
si musite dat pozor aby vas nekdo neokrad. Komousi  je ale nic jineho nenaucili .
0/0
9.4.2003 22:38

esereryh

Re: Re: dvoji ceny
Není už to tak trochu alibismus vymlouvat se v roce 2003 na komouše?
0/0
9.4.2003 22:45

Radim

Re: Re: dvoji ceny
K těm cizincům jen jedno: Cizinec jedoucí do zahraničí a ze zahraničí má jízdenku, k jejímuž výpočtu je použit zákaznický ceník (Z kartu vůbec nepotřebuje a stejně jede "za levno")
0/0
10.4.2003 7:41

Tomáš

Re: Re: Re: dvoji ceny
Nikoliv, cena mezinárodních jízdenek se počítá podle mezinárodního tarifu CIV. Každá železnice ale může mít smlouvy s jinými železnicemi, kde se mohou dohodnout odlišně, resp. na slevách. Takže třeba mezi ČD a ŽSSK je sleva cca 60%, jsou různé další slevy v příhraničních oblastech, ...
Pokud jde o cizince, jedná se hlavně o případy, kdy si cizinec kupuje vnitrostátní jízdenku u nás. S dvojími cenami to nevidím tak žhavě, když přijedete do Německa, tak bez BahnKarty budete platit jak mourovatý. Je to standartní obchodní metoda, vyšší paušál = nižší cestovné (hovorné, cena za kWh, ...)
0/0
10.4.2003 10:14

Libor Kojetsky

pakarna
Dyt je to pakarna. Drahy meni jizdne casteji nez ja ponozky, vzdycky kolem toho vymysli a vydaji x karet a uprav a za pul roku to zase cele prekopavaji. Krome toho ze je v tom chaos to musi stat spoustu penez navic....
0/0
9.4.2003 18:32

libor

Karta Z
Kazdopadne jsem pro to aby se karta Z zrusila. Myslim, ze doba, aby jsme na kazdou hovadinu meli prukaz s fotkou je uz davno pryc. Nemluve o tom, ze podle  ceskych drah by se mel prukaz, predkladat pri prodeji jizdenky, pak ve vlaku pruvodcimu (a to pri delsich trasach i vicekrat), coz mi pripada skoro jako sikana na cestujici. 
0/0
9.4.2003 18:14

lada

Re: Karta Z
Zajedte si vsichni do Britanie a zjistite jak na tom jsme. Samozrejmne je u nas doma videt mene penez, ale to co se da potkat tady, je zda se mimo hranice vasich predstav. Ruzne slevove karty zde maji take. Fotka je na nich potrebna. Prokazovat se s kartou musis i pri koupi i pri kontrole. Pokud kartu nemas platis pekne penize. Navic je rozdil mezi tim kdyz jedes pred desatou rano, to ti je karta k nicemu. Muzes si koupit relativne levny listek, ale 14 i vice dni dopredu. A o doslova bordelu ve vlacich a autobusech bych radeji pomlcel. Zajimalo by mne kolikrate jste videli u nas kourit pasazera v autobusu?
Hezky den
0/0
9.4.2003 20:39

R.

Re: Karta Z
V Nemecku sa cice nemusi karta ukazovat pri kupe cest. listka, ale pocas jazdy je kontrolovana, a ak sa zmenia aj sprievodcovia (na dlhsej trase) tak aj viackrat ... a ludom to nepripada ako sikana
0/0
9.4.2003 22:20

Mimochod

Re: Karta Z
V Dansku se jizdenka kupuje bez karty, jen na ohlaseni, ze je cestujici jejim drzitelem. Pokud se ji neprokaze pruvodcimu ve vlaku, doplati minimalne do vyse plneho jizdneho. Co se tyce "kultury" cestovani vlakem, je ve vetsine pripadu ve vlaku utulno a temer vzdy cisto. Jedine kuraci maji vice prostoru, ostatne jako vsude v Dansku. 
0/0
9.4.2003 22:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.