Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Auto neudržela polovinu trhu

Škodě Auto už nepatří polovina českého trhu s novými auty. Mladoboleslavské automobilce v prvním čtvrtletí klesly podle Svazu dovozců automobilů prodeje o desetinu na 16 tisíc vozů a ovládala "jen" 46,8 procenta trhu. Celkový prodej stagnoval, nového majitele našlo 34 206 automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mira

Skoda v soucasnosti nevyrabi rozumne auto...
Fabia je hodne mala a draha. Octavia je sice pekna, ale nepohodlnejsi auto bych asi tezko hledal. Pouze si hraje na velke auto, to i Felicia mela pohodlnejsi interier nez Octavia. A SuperB je bohuzel pro obycejneho ceskeho clovicka cenove nedostupny. Tak se tedy vubec nedivim tomu poklesu prodeje.
0/0
21.5.2003 18:06

Fairborn

Auto je nástroj,
nic jiného - z toho pohledu je mnohdy nepochopitelné, proč si lidé kupují auta za mnoho set tisíc, když stejnou službu vykoná auto o polovinu levnější. Není to obhajoba škodovek. Osobně se mi nejvíc líbí Felicie. Je to klasika.
0/0
25.4.2003 10:54

afk_cz

Fabie & Oktavka
mam moznost dost casto jezdit s firemnimi Oktavkami (1.9 TurboDiesel) a muzu rict, ze je to asi nejlepsi auto, co zatim skodovka udelala (i kdyz v zat. se PRISERNE naklani a tezko se ovlada). Fabie mi prijde uplne hrozna - palubovka by mohla delat Miss Zruda. Zkouseli uz jste nekdo jet ve Fabii na zadni sedacce ? Je to jako sedet opreny o prkno a pri sve vysce 185cm jsem se dotykal hlavou stropu. A za tu cenu ... si radsi koupim peknyho Peugeota. Osobne mam auto z roku 91 (R19 PhI) a proti fabii je to pohodlne prostorne auto s dobrym podvozkem, vykonove taky nekde jinde. Podle me by se Skodovka nemela bat zkusit novy design.
0/0
24.4.2003 15:25

M

Skoda???
Pracoval jsem pro Skodu sest let v jejím vyvoji.Sam tedka jezdim felicii a sluzebne octavii , ale az si tedka pujdu koupit nove auto uz to skodovka nebude.Za stejnej peniz nekdy mene i vice sezenu kvalitnejsi vuz. To co v soucasne dobe skoda produkuje ve forme fabie je tragedie. Drahe auto ,strohy design a hodne slaby interier.O vybave ani nemluvim pokud nechcete vysolit 400  - 500tis. A kdyz je vysolim , tak ne za Skodu.
0/0
11.4.2003 9:16

Komorous

Možná tak...
škoda je doma vnímána jako auto s bohatým servisním zázemím. S rychlou dostupností náhradních dílů a vcelku solidní prodejností ojetin. Lidé vždy kalkulovali především s poměrem cena a provozní náklady. Je příšerné, že auto jako Škoda Fabia není nabídnuto na trhu s moderními vznětovými motory do obsahu 1,4 nebo 1,5 jako má Ford nebo Renault. Jejich diesely 1,9 mají při vyšším obsahu nesrovnatelně horší parametry (výkon/cena/spotřeba/krouťák) než výše uvedené příklady. U turbo-benzínu je to podstatně lepší,ale kdo by si kupoval Fábii s tímto motorem ? Můj názor je - slabinou jsou motory a již příliš nudný design.
0/0
11.4.2003 8:57

darek

je to můj osobní názor
Ve Škodovce jsem jezdil a několik jsem si jich koupil před revolucí, to snad vyjma žigulíka ani jinak nešlo. Teď se trh uvolnil a já si pořídil auto jiné značky z dovozu. Chtěl jsem změnu. Když je teď cena 300 tis, Fabia cca, Superb k milionu, je to pro mne i mnohé lidi pořád embéčko, byť luxusní. Za ty peníze si koupím něco ve světové značce. Škodovek jsem měl již v životě dost. Je to můj osobní názor. Mám sedm let Ford Escorta, kromě brzdových destiček jsem do něj kromě výměny oleje nedal ani korunu, tak proč ho měnit. Jsem spokojen. Příště zase třeba jinou značku, ale embéčko už asi ne. Těch bylo dost. Navíc Fabia má menší kufr než předchůdce. Odborník na motory nejsem, ty jsou mi fuk. Já chvi pohodlně jezdit. Ahoj.
0/0
10.4.2003 22:29

Honzajs

Prosba o radu
Jaké auto byste mi doporučili v ceně do 500 T Kč? Díky
0/0
10.4.2003 16:25

Stan

Re: Prosba o radu
Novou Dacii. Super podvozek, brzdy od Bremba, EDS, ve standardu Lo-Jack.
0/0
11.4.2003 8:35

rete

Re: Re: Prosba o radu
:)))))))))
No tak to snad radsi Oktavku bez vybavy, ne ?
0/0
21.5.2003 18:20

PM

Podíl na trhu
Každé procento nad 30% je malý  zázrak a rozhodující je celkový podíl VW Group (VW,  Audi, SEAT,Škoda...), který rozhodně neklesá.
0/0
10.4.2003 14:55

lurtz

Re: Podíl na trhu
To ze podil group neklesa, bych neveril. Prodej Seatu je v troskach, skoda oslabuje a W a A, bych rekl, ze se deli o podil na trhu s ostatnimi. Navic bych rekl, ze na ukor W group, posiluji Peugeot a Citroen. To je sice muj odhad, zalozeny na dohadu, ale je to stejne jako to Tve tvrzeni.:)
0/0
10.4.2003 15:19

DDD

V soukromi pouzivam auto z roku 90
Fabie je sice kvalitni auto ,ale vzhledove ,cenou a jízdními vlastnostmi se dá porídit akorát jako firemní vozítko.
V soukromi pouzivam auto z roku 90 a co se tyka podvozku ,muzu si dovolit mnohem vic nez s Fabii s ABS.
Jinak fandim Ceskym autum a doufam ze i vladni cinitele dostanou rozum.
 
 
0/0
10.4.2003 14:17

kk

Re: V soukromi pouzivam auto z roku 90
skodovka už davno neni ceske auto
0/0
10.4.2003 14:23

DDD

Re: Re: V soukromi pouzivam auto z roku 90
Tohle se muze rict o vetsine vyrobku vyrabenych v CR.-tomu se rika globalizace-
Ale nezapominejme nato ze puvodem a praci na autech odvedenych jde o CESKY VYROBEK.
Stejne jako na WV se divas jako na Nemecke auto i kdyz se vyrabi uplne jinde nez v Nemecku a co potom jednotlive dily ktere se vyrabi po celem svete_ _ _
 
 
0/0
10.4.2003 14:34

lurtz

Re: Re: Re: V soukromi pouzivam auto z roku 90
A jsme u toho. Ceske auto to neni, kdyz se jedna o argument pro srovnatelnou cenu, ale ceske auto to je, kdyz se jedna o praci cechu. Ale chtelo by to potom dodat, ze kdyz se jedna o praci cechu, tak ze je nizsi nez napr. u W a tedy jsou nizsi naklady na vyrobu.
 
0/0
10.4.2003 14:43

rocky

Skoda
Myslim si, ze Skoda doplatila na prilisne machrovani, ze muze nasadit cenu srovnatelnou s konkurenci ( mnohdy je Fabka drazsi ) a chtela skoncit s image levnych aut. Tady v Cechach ji to mozna lidi zerou, ale za hranicemi Skoda bude platit porad za podradnou. Myslim si, ze se Skoda rozhodla Fabie masove osazovat 3-valci, zatimco konkurence je 4-valcova. Marketing muze chvalit 3- valec do nebe, ale zakaznikovi bude porad 4-valec znit lip. Rad bych vedel, jaky by mela Skoda podil na prodeji fyzickym osobam. Neni fer, kdyz jsou pocty ovlivneny hromadnymi nakupy aut pro firmy jako C.Telekom, Cez apod.
0/0
10.4.2003 13:42

bali

Re: Skoda
Tak já jsem jezdil se služební Fabií 1.4 a nyní mám tu s motorem 1.2, takže můžu srovnávat. Fabii lze vytknout spoustu věcí, ale zrovna ten 3-válcový motor je  jedna z mála věcí, která se povedla, motor je pěkně živý, jde za plynem jako karburátorový motor a hlavně je úsporný.
0/0
24.4.2003 17:26

file

Protože přestali vyrábět FELDY
Dneska by Felicia stala 200 000 a mohl by si ji koupit kde kdo.Narozdil od fabky ,ktera je take pekna ,ale lidi na ni nemaj.
0/0
10.4.2003 13:17

rocky

Re: Protože přestali vyrábět FELDY
Nech toho, Felicie se vyrabela 7 let, respktive 14 let s Favoritem. Felicie musela skoncit kvuli nove norme Euro3 ( tusim ) a zmena v osazovani jinymi motory by nebyla resenim. Trh by uz designove stare auto nechtel,
0/0
10.4.2003 13:47

file

Re: Re: Protože přestali vyrábět FELDY
Myslis napriklad jako Golfa v nemecku atd.. Myslim ,ze mame namysli kazdy jiny trh. Ten tvuj trh je opravdu nasycen. A pritom mraky lidi kupuji srot se starym designem.Neznam Euro3 ,ale kdyz jde moternizovat 30 let stare tanky a letadla ,tak si myslim ,ze u osobnich aut je to prkotina.Chybi tu lidove vozitko(i kdyz uz se vyrabelo). Ja osobne ,kdyz bych si mel vybrat mezi fabkou a Peu..206(je dokonce i levnejsi) ,tak mam jasno,proto si myslim je ten pokles.
0/0
10.4.2003 14:27

Tomáš

Re: Re: Re: Protože přestali vyrábět FELDY
To auto se ani nemuselo jmenovat Fabia, ale mohla to být Felicie další generace tak jako Golf nebo Astra. A klidně se staré Feldy mohly montovat třeba v Polsku nebo Bosně či někde úplně jinde a prodávat pod názvem Felicie Classic. Když to může dělat Opel s Astrou, tak proč ne Škoda s Felicií.
0/0
10.4.2003 16:11

lurtz

Re: Re: Protože přestali vyrábět FELDY
To je marketingovy slogan. Nic jineho. Vysvetli mi, proc by lide nekupovali lacinejsi starsi modely aut (nove vyrobenych) radeji nez ojetiny dva-tri roky stare.
Je to totiz o tom, ze fabriky nemaji zajem vyrabet starsi modely aut, aby se jim zaplatil drahy vyvoj novych (mnohdy nemoznych) modelu. O kvalitu, vykon a vybaveni by zase tak moc neslo. U auta me spise zajima bezpecnost nez ksicht. ABS, airbagy apod. jsou na svete uz dost dlouho na to, aby se nebyly soucasti standardni vybavy u kazdeho auta, a to stale jeste nejsou. Takze kecy o nejakych normach nejsou opravdovym argumentem, ale jen vabnickou.
0/0
10.4.2003 14:40

0/0
10.4.2003 12:22

Laco

Nový model Oktávie to řeší
Škodovka musí po Fábii vyprodukovat konečně pěkné auto. Problém škody je ve vzhledu. Fabií si zadělala pověst výrobce sprostých, předražených zrůd.
0/0
10.4.2003 12:00

Hoper

Re: Nový model Oktávie to řeší
Hele, Laco, mě se Fabie líbí.
0/0
10.4.2003 12:45

lurtz

A co cekali...
kdyz maji temer stejne ceny jako zahranicni automobilky. V nektrerych pripadech i vyssi. Taky bych si koupil skodovku, ale ne za srovnatelnou cenu zahranicniho auta a to i v cenach za servis. To uz davno neni ceska automobilka. To je jen montazka W s pokusem o vlastni ksicht plechu.
Takze kde mam nejaky benefit, proc kupovat skodovku a ne cizi auto???
0/0
10.4.2003 11:41

Luky

a-ha
To by ale muselo porad platit, ze co je ceske je horsi nez cizi..a to uz neplati...resp. co je ceske musi byt zakonite levnejsi...
0/0
10.4.2003 12:36

Sketch

Re: a-ha
V cene produktu musi byt zohlednena i znacka(povest) . A ta je u Skody preci jen stale na nizsi urovni nez VW, Audi, Peugeotu i Renaultu. Proto by mela byt Skoda levnejsi nez tyto znacky (a dalsi). Bohuzel to tak vzdy neni a na trhu se to projevi. Trh musi byt vyrovnany takze, kdyz Skoda klesne i k 25% bude to stale relativne dobry vysledek.(coz neznamena, ze bych nejak Skodovku hanel)
0/0
10.4.2003 13:09

lurtz

Re: Re: a-ha
Souhlas. Skodovka vsadila na mylny predpoklad, ze cesi si budou kupovat jeji auta, protoze jsou ceska. A mysleli si, ze budou ignorovat nadhodnocene ceny. O nizsich nakladech na vyrobu (ci spise montaz) nemluve.
0/0
10.4.2003 14:33

lurtz

Re: a-ha
To je nesmysl, protoze vubec nepochybuji, ze skodovka plati sve zamestnance mene nez matersky W. Kde je tedy duvod mit srovnatelne ceny? Neni je to pouze o snaze o co nejvetsi zisk. Jelikoz je ale silna konkurence, tak se skodovka stejne brzo propadne do sedeho prumeru ostatnich automobilek pusobicich na ceskem trhu.
0/0
10.4.2003 14:29

Daňový soumar

Čekal jsem to
Je to pouze důsledek ubohé kvality a mizerného marketingu. Navíc ani není normální, aby na volném trhu měla nějaká značka tak velký podíl.
0/0
10.4.2003 11:30

Luky

Re: Čekal jsem to
Jaka uboha kvalita ty soulo??
0/0
10.4.2003 12:34

Honza

Re: Re: Čekal jsem to
Fabii a Superb beru, ale Oktavka jeste neni tak kvalitni, aby byla srovnatelna se zapadnimi auty.
0/0
10.4.2003 12:41

Sketch

Re: Re: Re: Čekal jsem to
Sjezdil jsem skoro vsechny zapadoevropske auta a skoda je plne srovnatelna (pochopitelne ve sve cenove kategorii)
0/0
10.4.2003 12:58

Jan Kotek

Re: Re: Re: Čekal jsem to
Spise jde o to, ze Octavia je proti Fabii a Superbu o generaci starsi auto. Takze flamesim VW, ze nastupce Oktavky zdrzujou. Ale ostatne jsou to jejich penize co jim utikaji.
0/0
10.4.2003 13:00

Daňový soumar

Re: Re: Čekal jsem to
Hodně ubohá. Octavia je vyloženě nebezpečné auto!
0/0
10.4.2003 13:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.