Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda chce dálnice, ale nemá na ně

Ministr dopravy Milan Šimonovský slíbil českým motoristům do roku 2010 přes třináct set kilometrů nových dálnic a rychlostních silnic. Ročně má stát za jejich stavbu utratit třicet miliard korun. Otázkou ale je, kde vláda takové finanční prostředky vezme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Karel Jetel

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
14.4.2003 18:52

Mirek

Zavest dan z auta
V nekterych statech USA se plati dan z auta, co takoveho zavest i v CR na financovani dalnic a silnic.  A take co nejvice zatizit dani nakladaky, kterych jich jezdi po Cesku daleko vice nez kdekoliv v Severni Americe.
0/0
14.4.2003 15:10

Zemi

Socialistický hospodářský zázrak!?
Jak si stojí Česko pod taktovkou pana Špidly a Škromacha? Naleznete zde:
0/0
14.4.2003 13:56

Jan Kotek

Reseni financovani EXISTUJE!
Staci pouzit mobilni vahy kamionu. A kazdy pretizeny kamion zastavit a dokud nezaplati pokutu 5000, tak jej nepustit zpatky na silnici. A z takto vyanych penez dat ctvrtinu na nakup dalsich mobilnich vah (plus platy obsluhy) a zbytek vrazit na stavbu dalnic. Tak by stat nejen ziskal penize na stavbu novych dalnic, ale take by usetril na opravach stavajicich. Situace, kdy se dopravcum vyplati pred vjezdem do CR prelozit naklad ze dvou kamionu na jeden pretizeny je donebe volajici.
0/0
14.4.2003 12:54

TommyCZ

Re: Reseni financovani EXISTUJE!
Jen pet tisic ?! Aspon padesat ! Skody zpusobuji daleko vyssi !
0/0
14.4.2003 22:03

Krteček

Bravo, Hurá a třikrát sláva
To je hezké a krásné. A nebylo by lepší alespoň trošku představit projekt, který toto vše zrealizuje + jeho financování ? Já mám akorát tak pocit, že takové prohlášení pouze zvýší spekulativní cenu dotčených pozemků a jinak nic víc.
0/0
14.4.2003 12:45

Jan Kotek

Re: Bravo, Hurá a třikrát sláva
Nezvysi. Protoze zajimave pozemky jiz davno skoupili panove exministri Lachnit a Fencl. Proste kudy chodil, tudy krad - socialni demokrat!
0/0
14.4.2003 12:55

entler

Problém nejsou jenom peníze,ale i umístění dálnic.Z Prahy do Vídně se bude jezdit přes České Budějovice,protože daleko nejkratší směr - Praha,Jihlava,Znojmo ,Hollabrunn Vídeň(stará císařská cesta)je pro Pražáky nestravitelná.Druhá varianta spojení Prahy s Vídní přes Brno a Břeclav či Mikulov je ještě větší hovadina,protože rakouská strana zde nemá napojení a ani mít nebude.
0/0
14.4.2003 12:00

Rollo

Krátký život českého projektového financování.
Jedním z nejčastěji používaných (a nejefektivnějších) způsobů financování velkých veřejných projektů (jako jsou dálnice) je ve vyspělých státech projektové financování soukromými finančními institucemi. Toto financování má řadu výhod a, hlavně, stojí mimo veřejné rozpočty. Česká vláda byla ale schopná (svojí těžko uvěřitelnou a světově unikátní neschopností) v D47 tento způsob financování v naší zemi totálně zdiskreditovat. Takže teď bude peníze ždímat z občanů. Anebo zastaví velké veřejné projekty. 
0/0
14.4.2003 11:56

Maxipes Fík

Já bych toho taky plno chtěl a nemám na to ....... tak to mít nebudu, no. Stejně jako dálniční sít. Bóže.
0/0
14.4.2003 11:54

Daňový soumar

Vláda nemá schopnosti!
Bez socialistických experimentů a skutečným hodpodařením s penězi vydrbanými z občanů už tu musela kompletní dálniční síť stát.
0/0
14.4.2003 11:39

Mic

dálnice
Kdyby po dálnicích nejezdili přetížené nákladáky tak se jim prdlačky stane a na nutné opravy by se vydalo daleko méně peněz.Osobákem ji nezničíte.Necht všichni autodopravci prominou ale každý ví že je lepší věci "léčit" preventivně než odstraňovat následky. Samosebou by to chtělo lépe vyzívat peněz a účelněji je vynakládat což vzhledem k velikosti aparátu a myšlení lidí půjde dost ztěžka...
0/0
14.4.2003 9:53

venda

v 2010 bude min Šimonovsky dávno na smetišti dějin
To slibuje pan ministr, který už za dva roky bude  odpočívat, všemi zapomenutý, na smetišti dějin
0/0
14.4.2003 9:41

vomacka

hlavne by se nesmelo tak beztrestne krast
penez je dost, jen je otazka jak a na co se vyuzivaji. jeslti na vzdelani, budovani infrastruktury nebo na sanace bank, arbitraze a jine masivni zlodejny. Kecy o chudem statu jsou pro naivky. Kdyby se pouzilo onech 600mld na ucely ve prospech obcanu, take bychom jezdili po kvalitnich silnicich kvalitnich kolejich atd.
0/0
14.4.2003 9:24

Pepa z depa

Jezděte vlakem
TAk se bude jezdit víc vlakem. Taky dobře.
0/0
14.4.2003 8:48

Voják č.1

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
14.4.2003 8:33

matti

Převeďte silnice III.třídy do místních hospodářských komunikací, protože mnohé z nich, tak opravdu vypadají a máte ročně 3 milirdy za jejich údržbu
0/0
14.4.2003 8:29

Petr

Re:
Místo stavění dálnic na které nejsou peníze, by bylo rozumnější investovat do oprav stávajících silnic.Podívejte se za hranice do Německa, jak tam mají bezvadné silnice.A ty dálnice prodlužujte a stavte až na to bude.
0/0
14.4.2003 9:10

Mirek

Re:
Presne tak.  Silnice I. tridy by mel obhospodarovat stat, a byt financovany ze silnicnich dani, ale okrsky II a III kategorie by mel financovat bud kraj nebo mistni katastralni obce (treba z autoregistrace, ci podilu na spotrebni dani z benzinu).
0/0
14.4.2003 15:15

Fantomas

Ustredni vybor Kscm odhalen na nove adrese
 
0/0
14.4.2003 4:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.