Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dovozy nových aut podléhají ojetinám

Zatímco autosalony s novými vozy se potýkají se stagnujícím zájmem, dovozy ojetých vozů rychle rostou. Za první čtvrtletí se do Česka dovezlo 30 897 ojetých osobních aut, tedy asi o čtvrtinu více než loni. Průměrná deklarovaná celní hodnota ojetin dosáhla 55 140 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zdenek Nedved, do toho !!!

Re: Chcete levné auto? - počkejte
Az na to, ze o clo tady vubec nejde - nejvetsi parchant je 22% DPH, ktera to auto pekne podrazi ! Takze bych se zkusil zeptat znovu...
0/0
23.4.2003 11:38

Hugo

hmm
auto na inzerát nebo z bazaru bych si nikdy nekoupil...auto vždy je nové...bezpečnost, záruka, servis atd...
0/0
23.4.2003 8:41

Pierre

Re: hmm
Jenom ma za 2 roky 50% ceny, vid ? ;-)))
0/0
23.4.2003 9:44

Rado

Počet dovozených aut....
.. je ve skutečnosti mnohem  vyšší..... Kámoš má Accorda 1995. V tom roce se lámala 5. a 6. generace. V únoru si z venku dotáhl ročník 2000 a postavil do na své papíry. Ušetřil balík za clo, z káry vyřezal původní číslo, dal tam to staré, požádal o výměnu káry s původním číslem, když mu to schválili, čísla přehodil nazpět, motory se stejně neevidují a má dvě auta na jedněch papírech, jen přehazuje SPZky.... Nic neukrad a nikdo nic nepozná. Accord je Accord. Já mám Civica z roku, kdy se lámala 6 a 7 generace a nepopírám, že si časem opatřím novou káru stejným způsobem.
0/0
22.4.2003 16:06

Rado

Re: Počet dovozených aut....
Ještě doplním, že pokud se barva v techničáku shoduje s barvou auta, můžeš projet přes čáru rovnou na českých značkách... Celníci na štítky nekoukají. Naprostá tutovka je když to auto převáží občan EU, to jen kývnou... Nebo řekneš majiteli pokud nemá prodalý TUV ať Ti s tím přejede do Česka a Ty ho svým autem hodíš domů....
0/0
22.4.2003 16:09

Mirka

Deklarovaná cena dovozců ?
K ní připočtu zisk cca 15.000,- Kč na jedno auto a vychází mi, že by měly bazary praskat ve švech lidovými vozítky za cca 70.000,- Kč. Ale tam jsou většinou ceny kolem 120.000,- Kč. Takže zase někdo podvádí a šidí a lobuje. Ale tady v tom bordelu to je vlastně jedno. Že bych si taky něco ukradla ?
0/0
22.4.2003 15:45

Jirka

Re: Deklarovaná cena dovozců ?
Já teda vidím jiný počty. Drtivá většina těch aut je havarovaná. Takže 55000,- + 23650,- clo a DPH (u evropských aut jen 22%DPH) +7000,-přihlášení, technická a Emise, + 5000,- doprava + X,- oprava a uvedení vozidla do technického stavu (většina aut  v zahraničí je levná právě proto, že neprošlo technickou) + 10000,- marže dovozce +10000,- marže prodejce  = 110650,- + X,-
X je při menší opravě s lakem, koupí dvou pneumatik, výměnou olejů a destiček minimálně 20000,- Kč
Celkem tedy cca 130000,- s malou opravou, evropská asi 120000,-. Levněji se ta auta z dovozu nedají pořídit. Konkurence je při tom mnohem větší než u dovozu nových aut, tudíž jsou marže mnohem menší, ale nabídka větší.
Jinak průměrná cena poškozeného vozu v ČR zlikvidovaného pojišťovnou  je 38000,- Kč. Nabídka takových vozů je ale omezená, narozdíl od Německa, Belgie, Francie, Itálie atd., kde oprava takovýchto vozů je nerentabilní.
V současné době už nedovážím a neopravuji ojetiny, ale prodávám nové, protože jsou na nich větší marže za míň práce.  
0/0
22.4.2003 18:13

Rado

Re: Re: Deklarovaná cena dovozců ?
Máš pravdu, dovážet auta a legálně s proclením je prodávat se prakticky nevyplatí, jedině jak to popisuji výše, jinak je to dřina.....
0/0
22.4.2003 19:52

Mejdžr

Re: Deklarovaná cena dovozců ?
Dovoz nehavarovaných aut je mým zaměstnáním již 12 let a tento názor a výpočet je absolutní blábol.!!!!!! Pokud zmíněná dáma např. dováží látku na šaty za celní hodnotu 55,-Kč za metr, těžko se dočkám saka za 247,50Kč a to počítám 50% zisk na látce. To je ale hovadina co Mirko????? Kde je doprava, clo, DPH, nit, amortizace šicích strojů, práce švadleny, její sociálka a zdravotka, žehlení a našívání visaček, ramínko, obal atd. atd.  Také nejsou butiky nabité saky za 247,50, takže zase někdo podvádí, šidí a lobuje. Že bych si taky něco ukrad ?
Opak je pravdou. Dát si na dovezené sako odkudkoli  100% marži je normální. Dát si na auto které koupím za 4000,-EUR 100% marži, tak se s ním můžu vyfotit.  Proberte se trochu.
  
0/0
22.4.2003 22:05

Ivo

ekonomicka situace obycejnych lidi
Jen se v teto oblasti odrazi ekonomicka situace obycejnych lidi. Dalsi otazkou je, zda se vubec nove auto na ty nase silnice vyplati.
0/0
22.4.2003 14:58

lopata

Re: ekonomicka situace obycejnych lidi
..jasne ze se nevyplati...kazdej rozumnej clovek..si radeji koupi stariu sunku,protoze ..novou karu je lepsi pojistit proti kradezi..a to je bratru asi 20% ceny auta za pojisteni..to znamena,ze za 5 let mas auto 2 krat drazsi...a to nemluvim o poskozeni..nasimi hodnymi spoluobcany...,,tak novou karu...jedine do vlastni garaze...nikam moc nejezdit...neparkovat ve meste...pres noc... ..kazdej radeji koupi starou karu ,,nema pojistku,parkuje ve meste i pres noc...spi klidneji...naka ta oprava je v pohode...,,porad lepsi ztratit 100 litru nez pul melounu..ne? ..kazdej by si koupil lepsi ..treba i novejsi auto ..ale to by policie musela fungovat...a soudy jakbysmet...jen posledni vec..u novyho auta kazdy rok ztraci tak 20% na cene...u starsiho..temer nic...za rok ho proda..koupi lepsi..novejsi...naprosto tomu rozumim...zrusil bych clo..a celniky...,dph..nevim...u starejch veci by se nemelo platit dph?..
0/0
22.4.2003 20:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.