Re: Deklarovaná cena dovozců ?
Já teda vidím jiný počty. Drtivá většina těch aut je havarovaná. Takže 55000,- + 23650,- clo a DPH (u evropských aut jen 22%DPH) +7000,-přihlášení, technická a Emise, + 5000,- doprava + X,- oprava a uvedení vozidla do technického stavu (většina aut v zahraničí je levná právě proto, že neprošlo technickou) + 10000,- marže dovozce +10000,- marže prodejce = 110650,- + X,-
X je při menší opravě s lakem, koupí dvou pneumatik, výměnou olejů a destiček minimálně 20000,- Kč
Celkem tedy cca 130000,- s malou opravou, evropská asi 120000,-. Levněji se ta auta z dovozu nedají pořídit. Konkurence je při tom mnohem větší než u dovozu nových aut, tudíž jsou marže mnohem menší, ale nabídka větší.
Jinak průměrná cena poškozeného vozu v ČR zlikvidovaného pojišťovnou je 38000,- Kč. Nabídka takových vozů je ale omezená, narozdíl od Německa, Belgie, Francie, Itálie atd., kde oprava takovýchto vozů je nerentabilní.
V současné době už nedovážím a neopravuji ojetiny, ale prodávám nové, protože jsou na nich větší marže za míň práce.