Budme radi za CD
Souhlasim s vyroky, ze tento clanek do seriozne se tvariciho deniku nepatri, jelikoz jeho informace jsou vice nez zavadejici a zaroven vitam kroky noveho vedeni CD v cenove politice. Stravil jsem rok v Anglii a muzu rict, ze se pomerne obavam privatizace v tomto sektoru. Kdyz drahy koupi nejaka mamuti nadnarodni spolecnost, ktera se bude chovat ciste ekonomicky, rychle si spocita, ze mnohe vlaky se vlastne ani nevyplati a do dvou let zbudou spoje jen na hlavnich tazich zastavujici pouze ve velkych mestech a jezdici mene caste nez dnes. Kultura cestovani se mozna zvysi, i kdyz ja, misto straveni ctyriceti minut na jedne noze s funicimi mladiky na zadech pri patecnim pravidelnem srazu u jednoho ze dvou autobusu na mistni lince, radeji jedu vlakem i dnes, ale neumerne se take budou muset zvysit ceny jizdneho, takze vlaky zustanou pohodlnou dopravou pro manazery... V soucasnosti jsem ve Francii, kde je obsluznost na ponekud vyssi urovni nez v Anglii, ale vlakem TGV (ktery svou vnitrni upravou nijak vyrazne nepredcil vlaky IC ci EC na CD) bych se ze sveho, na ceske pomery slusneho, vydelku mohl svezt tak jednou do mesice.
Porad jeste zijeme v jinych pomerech nez nasi "zapadni" sousede a proto by i dopravni obsluznost, zvlaste pomerne ekologickou dopravou, mela zustat mimo striktne makroekonomicke ukazatele. Podotykam jen, ze jako student nestudujici v miste bydliste travim ve vlaku mnohou hodinu tydne.