Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piloti ČSA vyhlásili stávku

Piloti Českých aerolinií sáhli při jednání o pracovní smlouvě po své nejsilnější zbrani. Od 17. června vyhlásili časově neomezenou stávku. Chtějí se tak domoci samostatné kolektivní smlouvy a vyšších mezd. Management aerolinií ale považuje jejich požadavky za neúnosné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

www.zijeme.cz

Jak vydělávat
Přátelé, mzdy vám nikdo nepřidá. To by se raději rozkrájeli. Sám mám 8.000,- čistého. Mám taky stávkovat? Někteří jsou na tom i hůř. Můj kamarád na to vyzrál a přišel na to Jak (ne)vydělat milin.
0/0
12.6.2003 15:44

xliberator

zda se jim to málo??
pokud se pilotům zdají jejich platy malé, ať jsou pracovat pro společnost, která platí více... i když si myslím, že 6násobek průměrné mzdy ve státě je ohodnocení více než dobré... pokud by se takhle zachovali všichni, tak to tady můžeme klidně zabalit...
a proč je vlastně ČSA nevyhodí, každý pilot od nás na východ by jim za 90.000 utrhal ruce.
dokonce tady padla nějaká zmíňka o nemohocnosti managementu ČSA. K tomu tedy pouze jedno, pokud ČSA vydělávají, pak musím před jejich managementem smeknout, protože tak patří mezi evropské rarity!
0/0
12.6.2003 13:51

skyteam

Re: zda se jim to málo??
Jinam zatím pracovat jít nemůžou, protože všechny aerolinky, které se dají brát v úvahu mají požadavek na původ z členské země EU. A mimo Evropu už zbývají pouze Emiráty, Kuvajt, Korea (a tam se člověk jen tak nedostane)... Na druhou stranu z východu sem taky jen tak někdo nepřijde, protože pro změnu nesplňují místní požadavky - např. jazykové, předpisové ... Happy landing
0/0
12.6.2003 15:37

kor172

Hanys
Tak pilotům se chce stávkovat. To mě zajímá, jak vážně to myslí a když už to myslí vážně, tak jak daleko to asi dotáhnou?Nikam.Podle mě berou dost. Nebo se snad někomu 90 tisíc zdá málo? Kolik lidí má takový prachy? Já teda ne. Jasně, že je to odpovědná práce, ale myslím, že jsou za ni oceněni dost a zrovna teď, kdy se pořád mluví o reformě financí a škrtech si vzpoměli,že kolegové na západě berou víc.
0/0
12.6.2003 13:39

doktor

REDAKCE ZASE CENZURUJE?!!!!
0/0
12.6.2003 10:54

doktor

SOUHLASIM S IVEM - NEPRIJEMNE LETUSKY
a check-in personal jakbysmet. Piloty at si CSA najde jinde ve svete, je jich dost. Kdo chce vic penez, musi do sveta. 
0/0
12.6.2003 10:34

zzv@centrum.cz

Penize si vystavkujte
 Predevsim by se meli piloti CSA naprosto vykaslat na to ci si kdo mysli , a ty penize opravdu vystavkovat. I kdyz o tom dost pochybuju, vzhledem k pevnosti kolektivu v CSA. Kula si nikoho dalsiho z ukrajiny nebo odkud vzit nemuze, pac to nejde. To jsou nesmysly. Na ty penize narok maji, pac je CSA vydelava, Problem je v tom, ze je probendi za hovadiny a pak nemuze zaplatit lidi. Krome toho musi vyhazet pres polovinu zamestnancu minimalne, co se nikomu nechce. To je ten problem. Ne platy pilotu. Ostatne nejen pilotu, spravne by je meli mit vsichni zamestnanci, ale jen ti nezbytne nutni, ty tisice darmozroutu co tam sedi v kanclech a lakujou si nehty zivit nemuzou. A mimochodem cestou na beach club tady v Muscatu je zastoupeni CSA. Muze mi nekdo prozradit k cemu,kdyz dalsi je v Dubaji? Ale platit ho tu musi. No a tak je to se vsim.
0/0
12.6.2003 10:27

Jarda

Re: Penize si vystavkujte
Ty jses nejakej chytrej. Fakt je, ze v CSA je prezamestnanost a ze spousta lidi v kancelarich nic poradnyho nedela. Ale nechapu, jak to ted maj zachranit piloti tim, ze budou stavkovat. Zastoupeni CSA v Muscatu neplati CSA, je to jen agentura - generalni prodejni agent, ktera dela za provizi z toho, co proda, coz je v teto casti sveta dost bezna vec u vsech airlines.
0/0
12.6.2003 10:34

doktor

Re: Penize si vystavkujte
Nechapu proc by si CSA nemohly najmout piloty treba z Tatarstanu kdyz DOKTORY si uz vozime z Ukrajiny a Slovenska misto aby se nasim zlepsili platy. OSTUDA
0/0
12.6.2003 10:39

entler

Re: Penize si vystavkujte
A kdyby se takhle chovali doktoři,kteří ve srovnání s těmito panáky mají kulový,tak by jsi reagoval stejně?Také by jsi je poháněl ke stávce?Já ti řeknu,jak by jsi reagoval:křičel bys jako pardál o amorálních vyděračích v bílém,o etice,o různých přísahách o poslání a o podobných nesmyslech.
0/0
12.6.2003 11:20

Tom

Re: Penize si vystavkujte
vazeny zzv,
jen kratky komentar ukazujici povrchnost a naprostou neznalost toho, co pisete! CSA nemaji v Muscatu sve zastoupeni! Jedna se o kancelar tzv. GSA - General Sales Agent, tedy Generalni obchodni agent. To  je vybrana firma, zcela nezavisla na CSA, ktera ma pravo prodavat letenky CSA na tomto trhu. Veskere  naklady spojene s provozem teto kancelare hradi tento GSA!
Prosim, vyjadrujte se k vecem, o kterych skuteecne neco vite a cemu rozumite. Dekuji
0/0
12.6.2003 18:57

mechoš

Re: Re: Penize si vystavkujte
   No, to že to piloti "trochu" přepískli je fakt. Ale taky je fakt, že ČSA má alespoň 1000lidí k h...u (THP a papíroví čerti). A taky je fakt, že většinu nákladů platí stejně jako ostatní firmy ve světě (náhradní díly, palivo), ceny letenek má srovnatelný, či spíš vyšší, akorát platy jsou někde jinde... tak se neni čemu divit, že na tom celkově ČSA neni tak špatně. Není to zásluha managementu, ta firma se několik let někam neřízeně valí, a je dílo náhody, že zrovna správnym směrem. Tak opatrně s těma pochvalama. Navíc avizovaný spojení s Travel servicem zavání tunýlkem. Jo vida, ten "zázračnej management" se už vlastně stačil Travelservisem krásně nechat převálcovat na poli charterové dopravy.  
0/0
12.6.2003 19:10

Tom

Re: Re: Re: Penize si vystavkujte
Vazeny pane mechosi,
kde jste prisel na to, ze CSA prodava  letenky za stejne nebo dokonce vyssi ceny. Neni mozne se divat na cesky trh. Vice nez 80 procent vynosu pochazi ze zahranicnich trhu. Tedy co CSA hlavne zivi, jsou  prijmy mimo Cesko. A v zahranici prodavaji letenky za ceny nizsi, nez mistni dopravci. Urcite z venku koupis letenku s CSA levneji, nez s Lufthansou, KLM, British Airways atd. Jinak by ani tak velkym dopravcum s vlastnim silnym trhem konkurovat nemohli. Naklady na mzdy muzou byt stejne u CSA jako u velkych leteckych spolecnosti pouze v okamziku, kdy nasich 10 milionu obyvatel bude mit stejnou kupni silu jako napr. v Nemecku nebo Velke Britanii.
Samotnou kapitolou jsou utocici low cost dopravci, kterych v Praze pribyva a u nich jsem si jit jsou naklady na mzdy pilotu nizsi nez u CSA.
0/0
12.6.2003 20:00

Re: Re: Re: Re: Penize si vystavkujte
0/0
12.6.2003 23:54

Kateřina

Vice nez 90 tisic je malo?
Z meho rodicovskeho prispevku 2552Kc a platu manzela (sice vysokeho - i kdyz na piloty tedy rozhodne nema -  ale splacime hodne slusnou hypoteku) jsme si vice nez rok setrili na dovolenou k mori kvuli nasim dvema alergickym detem (3,5 roku a 2 roky). Meli jsme odletet 17.6. Pri predstave, ze neodletime diky nekomu, kdo vice nez devadesatitisocivou vyplatu povazuje za nedostacujici, mi naskakuje husi kuze.
0/0
12.6.2003 10:20

ivan

Co mám dělat?
Dělám do počítačů v české firmě, ale nemám takový plat, jako můj kolega ve firmě Delta. Co mám dělat?
0/0
12.6.2003 10:10

zzv@centrum.cz

Re: Co mám dělat?
Urcite nezavidet, nebo kdoko-liv ma v Cesku vyssi plat nez je prumerny ma chodit kanalama.
Jestlize firma vydelava, at svoje zamestanace zaplati, nemohlo by to byt takhle?
 
0/0
12.6.2003 10:32

Helena

Re: Re: Co mám dělat?
JÁ JIM NEZÁVIDÍM, JE MI FUK KOLIK BEROU, ALE MÁM ODLETĚT VE ČTVRTEK  NA PRVNÍ DOVOLENOU U MOŘE I S RODINOU A FAKT MĚ ŠTVE, ŽE SI BEROU JAKO RUKOJMÍ CESTUJÍCÍ, JÁ SNAD ZA TO MŮŽU?TAKY NESTÁVKUJU A NEUMÍM SI PŘEDSTAVIT, ŽE BYCH LIDEM , KTEŘÍ K NÁM PŘIJDOU ŘEKLA: JÁ VÁM NEDÁM VAŠE PENÍZE,STAVKUJU, PROTŽE CHCI PLAT JAKO V EU!TO BY TOTIŽ MUSELI STÁVKOVAT VŠICHNI.
0/0
12.6.2003 11:08

Riška

Re: Re: Co mám dělat?
Díky!
konečně někdo, kdo vidí dál, než na konec regálu v samošce....
0/0
12.6.2003 17:27

Lojza

Panove piloti odborari v CSA
Vysvetlete mi nekdo, bez emoci a kecu o vedeni co bere miliony a byvalych STB, PROC PRACUJETE PRO CSA, KDYZ NEJSTE SPOKOJENI S PLATOVYMI PODMINKAMI?PROC NEODEJDETE PRACOVAT NEKAM JINAM?tomu opravdu nerozumim. proc chcete znicit firmu, ktera se celkem rozviji, dnes treba otevrela novou linku do Jerevanu, ktera kazdym rokem rozsiruje letadlovy park.To vam neni trochu lito te prace, ktera se za tech 10 let udelala.Vzpomente si, jak vypadaly CSA v roce 1992, kdyz jsem zacaly operovat prvni B737.Nerozumim Vam, a zacinam si hledat novou praci, nechci delat ve spolecnosti, kterou chteji ridit odborove organizace.
0/0
12.6.2003 6:44

Petr Valentík

Stávka pilotů
Vážení piloti ČSA,
Často létám po světě a jsem na Vás pěkně naštvaný, protože to není žádné hrdinství, že máte jako rukojmí cestující,kterým akorát zkoplikujete odlety a přílety. Myslíte si, že tím si nakloníte veřejnost ? Tak to jste na omylu. A kolik by jste chtěli brát, půl miliónu týdně, aby jste byli spokojený ?
Tak to jste těžce nezvládli a ještě spoléháte na to, že jste nenahraditelní - ale nahraditelný jste.
 
0/0
11.6.2003 23:19

Ondrascheckque@email.cz

CO SI PROBOHA MYSLI???
no jasne, stavkuji si piloti, protoze nekde na svete je vyssi plat? Ja bejt doktorama, tak nestavkuju, jen bych byt zubarama pilotum uctoval 13ti nasobek ceny, protoze o tolik prevysuji normalni prumerny plat a take zhruba plat lekare. Coz si myslim ze je prestiznejsi a narocnejsi povolani, jen oni maji tu vyhodu ze jich je tak malo.
postupoval bych byt CSA jako to dela ministerstvo zdravotnictvi a take VZP. Divide et impera. Rozdelil bych je na nekolik trid, ktery by se potahovaly mezi sebou a na vedeni CSA by nezbylo nez se smat, stejne jak to dela VZP a ministerstvo zdravotnictvi, popripade vlada.
0/0
11.6.2003 23:04

Ivo

Re: CO SI PROBOHA MYSLI???
Úplně přesné. Ale mnoho lidí tady, bohužel, neví o čem hovoříte.
0/0
11.6.2003 23:30

Ivo

To je zajímavé
Když chtějí stávkovat piloti, aby měli stejné platy jako v EU, tak je to pochopitelné pro mnohé z vás, kterým ale připadá velmi amorální, když chtějí stejné peníze lékaři (kterým ,a nejen jim , ale i vám všem je "sežere VZP, a učitelé).
0/0
11.6.2003 23:03

iks

Re: To je zajímavé
Kdyby piloti létali jako lékaři léčí, každé druhé letadlo by spadlo. Mluvím, bohužel, z vlastní zkušenosti.
0/0
11.6.2003 23:12

Ivo

Re: Re: To je zajímavé
No já s jedním letadlem ČSA letěl. Letušky ČSA nepříjemné, komfort nic moc (stejně jak už tady někdo psal) a přistávací manévr kolmo dolů, jak kdyby zapomněl, kde má přistát. Takže taky vlastní zkušenost s ČSA, děkuji nechci. S tím Vaším lékařem, přímo srovnatelné. Bohužel, také moje vlastní zkušenost. Ten pilot, na rozdíl možná od toho lékaře, ale zůstal pro mne anonymní.
0/0
11.6.2003 23:26

Ťuhýk

Re: Re: Re: To je zajímavé
To je divný. Zatím při každém mém letu, i s ČSA, a nebylo jich málo, byl kapitán letadla představen jménem. I za komoušů.
0/0
12.6.2003 9:55

iks

Re: Re: Re: To je zajímavé
Jen upozorňuji, že v mém případě to nebyl jen jeden lékař a že se mi jen velmi málo z nich představilo.
0/0
12.6.2003 11:52

Livia Klausova

Souhlas
... a stačí k tomu jednoduchá matematika. Nechápu, jak může mít firma, která má "pouze" 30 letadel, 4 500 zaměstnanců. Do svědomí by si měli sáhnout zejména šéfové a udělat z ČSA normální leteckou společnost, nikoli státní paskvil. Když piloti vidí, kdo všechno z jejich práce žije, není se co divit, že jim ty prachy prostě nechtějí dopřát a chtějí je sami. O svoje místa se bát nemusí - náhrada za ně široko daleko není. Jednoznacni souhlas s timto nazorem. A navic je nacase, aby soudruh STB Kula a dalsi soudruzi STB z vedeni CSA uz odkraceli do dejin...
0/0
11.6.2003 22:47

Plch

Re: Souhlas
Pěkný názor, především však jeho forma. " Když piloti vidí, kdo všechno z jejich práce žije ..." je velmi pěkné (ač jinak lživé) bolševické vyjádření. Ani Nejedlý by to lépe neřekl. Koukám, že piloti se vrátili ze zasedání stávkového výboru a zasedli k Internetu.
0/0
11.6.2003 23:09

Lojza

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
12.6.2003 6:34

Miloš

Jen tvrdě proti vládě diletantů, proč má profitovat jen lůza.
Tvrdě stávkovat, tato vláda a její zákony a předpisy nás přivedou do hrobu.
0/0
11.6.2003 22:28

iks

Re: Jen tvrdě proti vládě diletantů, proč má profitovat jen lůza.
 Miloši, špatně čteš. Tohle je stávka zaměstnanců soukromé společnosti.
0/0
11.6.2003 23:15

Autobus

myslím, že problém je jinde...
... a stačí k tomu jednoduchá matematika. Nechápu, jak může mít firma, která má "pouze" 30 letadel, 4 500 zaměstnanců. Do svědomí by si měli sáhnout zejména šéfové a udělat z ČSA normální leteckou společnost, nikoli státní paskvil. Když piloti vidí, kdo všechno z jejich práce žije, není se co divit, že jim ty prachy prostě nechtějí dopřát a chtějí je sami. O svoje místa se bát nemusí - náhrada za ně široko daleko není.
0/0
11.6.2003 22:24

Loner

Delaj to dobre
jen mi sotatni jsem kreteni co se nechavame odirat a pracujeme na stejny vykon jako na zapade za zlomek penez (toto se vztahuje pouze na lidi co neco delaji, tj. ne na statni uredniky apod.).
0/0
11.6.2003 21:51

Riška

Pevné nervy
Kapčové a flígři,
budou to asi hodně vzrušené a dlouhé dny do úterý 17. června, ale jestli nepovolíte, tak Kůla (druhý ze tří tlustých kocourů na pražském letišti) a jeho suita se odporoučí. Pro ostatní se stékající slinou vzteku a závisti v koutku úst: zvykněte si, že piloti po celém civilizovaném světě jsou "extremely well paid" a to je dobře a jedině správné!
0/0
11.6.2003 21:45

List798

Rozum do hrsti
Nejde o závist. Jde o to, že takové požadavky nedávají smysl a že taky můžeme díky tomu přijít o našeho národního dopravce. A na tom budou nejvíc biti právě piloti, tzn. i Vy.
0/0
11.6.2003 22:19

Lojza

Re: Pevné nervy
Ha, dalsi odborar z CZALPA.Piloti v CSA dobre placeni jsou, a kdyz se jim to nelibi, tak at tahnou z firmy.Nechapu vas, kdyz v CSA malo plati, tak odejdete.Letecka spolecnost, ktera je rizena odbory nema budoucnost.Co se porad navazite do Kuly, at tam budete sedet kdokoliv, alespon trochu znali realne ekonomicke situace v CSA, a nebude souhlasit s mzdovymi pozadavky pilotu, bude to pro vas estebak.Mozna jste extremly well paid, ale debilove.  
 
0/0
12.6.2003 6:21

Riška

Re: Re: Pevné nervy
Promiň Álojz, ale nejsem členem CZALPA (nemám pilotní licenci). Opravdu dojemné, jak pořád chráníte tu skvělou státní firmu, která zaměstnává stovky lidí úplně k ničemu a navíc probendí neuvěřitelné částky ze státních milodarů. Jseš opravdu přesvědčený, že to nejde dělat efektivněji?
0/0
12.6.2003 17:22

Robos

Matheidnesmagika
Roční průměrný příjem pilota v Deltě je přes 280 tisíc. Čeští piloti by se v průměru tedy chtěli vyšplhat na 200 tisíc korun ze současných 94,5 tisíce. Při posledním kolektivním vyjednávání v roce 2001 měli piloti Českých aerolinií průměrnou měsíční mzdu 61 tisíc korun. To je ale divná úloha z matematiky, 61.000 * 12 = 94.500? V tom případě má rok asi tak 1,5 měsíce. Pomóooooc, napadlo nááás úúúúfóóó!!!
0/0
11.6.2003 20:30

j@kommo

Re: Matheidnesmagika
Hele, v jake mene hovoris? V korunach? V $$$? V £££?
0/0
11.6.2003 20:55

Exulant

Re: Matheidnesmagika
Český pilot možná vydělá 94,000 čehosi (článek neříká zda se jedná o kuruny beo fazulky) a jestli je to málo nebo hodně to nevím. Delta pilot pravděpodobně vydělá 280,000 Kč (USD 10,000) měsíčně.
Když jde Delta pilot s zubaři a nechá si udělat korunkuna zub tak ho to stojí nejméně 27,000 Kč, ostříhání u holiče 675 Kč, nájemné za dvojpokojový byt v NY nejméně 75,000 Kč měsíčně. Kolikpak platí čs. pilot za tyto služby?
0/0
12.6.2003 5:32

doktor

Re: Matheidnesmagika
Budte tak laskav a udelejte nam srovnani LEKARSKYCH platu CZ versus US kdyz jste tak produktivni bolsevik. Dekuji
0/0
12.6.2003 10:45

doktor

Re: Matheidnesmagika REDAKCI
KDE JE PRISPEVEK NA TEMA PLATY LEKARU
0/0
12.6.2003 10:49

dotaz

pro redakci iDNES
Proč jste záměrně odstranili diskuzi na téma platy soudců ??????
0/0
11.6.2003 20:28

merit

Mesicne nebo rocne?
Ja se nechci k te stavce moc vyjadrovat. Muj tata byl pilot a ja tady v US litam s helikopterou a Cessnou. Ta licence opravdu neni lacina a zadny grant na to od vlady nedostanete, takze s tema penezma musite prijit nejak sami. Ale chci se zeptat, tech 91,000.00 berou vasi piloti mesicne? To by se mi tedy zdalo vic nez dostacujici, protoze se k tomu pripojuji ruzne dalsi vyhody. Jestli je to rocne, tak to moc penez neni...
Ja bych rekla, ze by meli byt radi, ze vubec jeste litaji. Tady u nas se pokladaji aerolinky jako domino. Lidi se boji teroristu a moc se jim litat nechce. Tak tu letenky spadly cenove na dlouhodobe minimu.
 
Jinak, pro pani nebo slecnu Danielu. Letani neni sezeni v kabine a nic nedelani. To je tedy velice velka "misconseption".
Ja bych rekla, ze ta stavka, kvuli penezum, v dnesni ekonomicke globalni situaci, je stupidni.
0/0
11.6.2003 20:20

Ošklivka Betty

Re: Mesicne nebo rocne?
Naprostý souhlas, mělo by se položit ČSA, moc by mě zajímalo, co by potom páni piloti dělali. Jsem soukromník a vím moc dobře o čem mluvím. Vůbec stávky lidí, kteří mají své jisté my připadají stupidní. On by se nejdříve měl každý zkusit živit sám. Začít o nuly, aby  každý věděl o čem je chleba. Osobně jsem na mrtvici, když přijdu na úřad a vidím, že od dob tvrdého socialismu se téměř nic nezměnilo. ˇUředníci stále buzerují, aniž by vyvinuli vlastní iniciativu a u práce také přemýšleli. Razítko a papíry. Lidi jako Rath, Štěch mi připadají trapní, stejně tak jejich požadavky. Když chtějí víc, nechť jdou soukromničit. Mají také možnost jako druzí snažit se, aby si vydělali víc. Myslím, že pak by poznali, že to není vůbec jednoduché. Sama za sebe můžu říct, že dovolenou jsem neměla už dobře 5 let. Zatímco Ráth a Štěch na dovolenou jistě jdou, člověk, který se živí sám, musí zvážit zda si to dovolit může, třeba jen z toho důvodu, že přijde o klienta u tudíž o kšeft..
0/0
11.6.2003 22:27

merit

Re: Re: Mesicne nebo rocne?
Ano, soukrome podnikani je opravdu test ohnem. Ja nevim, jak to doma vypada ted, nebyla jsem tam uz alespon 7 let. Tady je to taky zaber, ale alespon je tu dobre vyvinuta infrastruktura pro soukrome podnikatele. Navic, prognozy predpovidaji, ze soukrome podnikani bude pokryvat asi 85% zamestnani v US behem dalsich 10 let. Ja bych to nevymenila. Pravda je, ze jsem na dovolene za celych tech 7 let taky nebyla  a hned tak na nejakou nepojedu, ale ja jsem na Floride a blizko u more, tak si na tu plaz zajdu rano nebo vecer.
Ja si ctu ty prispevky na idnes a jde mi hlava kolem z toho, co je doma za bordel. Jak to tam vubec prezivate? Kdo tam vubec dela?
0/0
11.6.2003 23:19

Wangwej

Neuvěřitelné!!
Opravdu tomu nemohu uvěřit - jak jen to řidiče letadel  vůbec mohlo napadnout, chtít platy jako na Západě?? Snad to jsou vzdělaní a alespoň trochu inteligentní lidé?? Řekl jim vůbec někdo, že tady je Česko?? Česká ekonomika, ceny.....??? Doufám, že vedení ČSA má od těch minulých vyhrožováníc připraveny piloty odjinud a všechny stávkující propustí.
0/0
11.6.2003 20:04

Kirk

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
11.6.2003 22:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.