Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Air France se rozloučila s Concordem

Nadzvukový letoun jménem Concorde se už nikdy nevydá s pasažéry na trasu mezi Paříží a New Yorkem. Kvůli nerentabilnímu provozu jej po 27 letech služby odeslaly francouzské aerolinky do důchodu. Kola letadla se naposledy dotkla pařížského letiště 31. května v před tři čtvrtě na šest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PM

Zážitek
Letěl jsem s Concordem asi před 10 lety z Paříže do NY. Byl to nádherný zážitek včetně toho, že v kabině bylo po startu cítit "vůni" spáleného paliva, pohodlí pouze jako v Economy class a při nízké rychlosti a výšce před přistáním to drncalo jako v MIGu 21.
0/0
3.6.2003 11:21

cockney

jeslize pisu o tom,ze je skoda, ze concorde konci svoji historii,tak vim naprosto presne proc.6.05. 16.45 londynskeho casu jsem vzletl do oblak na lince london-n.y BA001.pristali 17.15 N.Y. casu-tedy za 3.5h letu.od prichodu na letiste,pres let a pristani na JFK to bylo naprosto fantasticka zkusenost a zazitek co se vsechno kolem slova concorde skryva.snad jen mala vec,ktery se vsak da po 11.09.01 rozumet,ze i na palube tohoto letadla jite plastovym priborem...o concordu se ted pise pomalu vsude,o tech .parametrech atd. pocit sedet uvnitr,sledovat pred sebou na dispeji vysku,rychlost v mph,teplotu, a rychl.v mach,se mi uz bohuzel opakovat nebude.pokud stle snis o letu,udelej ten krok a nelituj penez,ktere za letenku utratis...
0/0
1.6.2003 19:18

Marek

Pochybuju, ze bych si nekdy dovolil letenku, ale i presto me mrzi tohle smutne vitezstvi rozumu nad srdcem. Krasnejsi letadlo neexistuje.
0/0
1.6.2003 19:17

jakub

Re:
ale tak o tom by se dalo diskutovat. Concorde je krasnej, ale co treba Nimbus 4?
0/0
1.6.2003 19:56

Tomcat

Odpocivej v pokoji...
Je ho skoda. Je to krasny letadlo (ja vim ze tak mluvim jen proto ze nebydlim vedle letiste :)). Odpocivej v pokoji.
0/0
1.6.2003 10:49

Derry

Smyslem cesty
není její cíl, ale cesta sama. Je tedy jedno, jak dlouho trvá. Dokonce je lepší, trvá-li déle. K čemu Concordy? Jen okrádají cestovatele o požitek z cesty.
0/0
1.6.2003 0:26

pepa

Re: Smyslem cesty
asi jsi jeste nesedel 12 hodin v letadle.......
0/0
1.6.2003 0:48

Petr

Takhle to asi bude
"Air France vypraví 2. června Concorde na nekomerční let do New Yorku, ne jehož palubě bude i francouzský ministr dopravy de Robien. Zpět se stroj vrátí 3. června. Na 12. červen je naplánováno přelétnutí jednoho stroje do muzea ve Washingtonu. 14. června bude následovat přelétnutí dalšího letounu s prezidentem Chiracem na palubě do Le Bourget. 17. až 18. obdrží svůj letoun muzeum Sinsheim ve Stutgartu a poslední let se uskuteční 27. nebo 28. června, kdy poslední letoun přelétne do Toulouse. Jeden letoun zůstává jako strážce brány na letišti Charlese de Gaulla. "
0/0
31.5.2003 22:00

Lžice

Poslední poletíaž v říjnu
To skončí provoz Concordů u British Airways!
0/0
31.5.2003 18:37

Adrenochrom

Dotázek
Concorde létal z Paříže a Londýna do NYC a najednou se ocitne v muzeu ve Washingtonu D.C.? Tak se asi s ním bude muset letět ještě jednou ne? To asi nebude poslední let. A kdo ten let do muzea zaplatí?  
0/0
30.5.2003 18:33

Chromrenda

Re: Dotázek
A co když ho tam dovezou po zemi? Třeba vlakem nebo zvláštním silničním povozem? Nebo po vodě, nějakou hódně ale hódně velkou lodí?
0/0
30.5.2003 19:13

Danny

Re: Re: Dotázek
...no, po zemi to z Francie do USA asi nepujde, ta lod je velmi pravdepodobna varianta... 
0/0
31.5.2003 9:52

Tom

Re: Dotázek
Posledni let s platicimi cestujicimi. Let do muzea si bude platit Air France sama.
0/0
31.5.2003 5:15

JamesBond

Re: Re: Dotázek
Jak to vis, ze poleti a bude to platit Air France ? Lodi by to urcite vyslo levnej, nez kdyby tam letel. I obycejne vrtulniky se bezne prevazeji po zemi aby se usetrilo.
0/0
31.5.2003 18:56

...

Re: Re: Re: Dotázek
Spise si myslim, ze vrtulniky prevazeji lodi kvuli doletu (vrtulniky nemaji tak velky a tankovani za letu jsem u vrtulniku jeste nevidel) a ne cene.
0/0
1.6.2003 1:59

pepa

Re: Dotázek
asi to tak nebude.jeden stal dlouhou dobu v NY na letisti-mohu ti poslat fotku.nevim proc ale meli jej stale na jednom miste.pred zastavenim a i po obnoveni letu.takze je mozne,ze se neuskutecni zadny let ale prevoz tohoto kusu.nicmeme by mel zustat v NY na JFK!!!!!!patri k tomuto letisti a ne do Washingtonu.
0/0
1.6.2003 0:54

djdave

tak neco novejsiho
kurna to neni nic novejsiho s mene zravymi motory ?
0/0
30.5.2003 16:04

Standa

Re: tak neco novejsiho
No ja myslim ze neco co tak nezere a je stejne rychly se na principu spalovacich turbin neda vymyslet jelikoz odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti s tim nic nenadelat. Leda by se vymyslel motor na jinem principu kde palivo bude levnější.
0/0
31.5.2003 18:38

Pivní Čert

Zajímavé.
V budoucnosti budeme vyprávět našim vnukům jaké to bylo, když před dávnými lety bylo lze letět z Paříže do Nového Jorku za pár hodin, což už dávno není možné. Kam ten svět spěje?
0/0
30.5.2003 15:33

Kurkuma

Čest jeho památce (myslím toho Concorda). Je to nádherný stroj. Skoda, že letenka stojí tolik.
0/0
30.5.2003 14:10

Paskvil

No jo, ale kvůli takový kravině !! :o((
0/0
30.5.2003 13:14

beth

1
prvni!!! konecne:-)
0/0
30.5.2003 12:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.