Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průměrný plat narostl o tisícovku

O více než tisícovku se od loňské zimy zvedly v Česku průměrné platy. V letošním prvním čtvrtletí pobíral průměrný Čech mzdu ve výši 15 407 korun. Kvůli poklesu cen rostly reálné mzdy o 7,8 procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Aňa

Platy rostou?
řekněte kde?Přece nemůžeme být všichni úředníci,poslanci ,senátoři a podobné existence.Kdo by pak pracoval?I tito nepostradatelní chtějí jíst,léčit si své tělesné vzácné schránky,posílat děti do škol,vozit si zadky vautech atd.To asi budou mít vše z dovozu,až vyhubí české otroky.Hm,dobře vymyšleno.
0/0
18.6.2003 19:38

Berňák

hurá 500 Euro!
Tak a blížíme se s průměrem, o kterém si většina lidí může nechat leda tak zdát, částce 500 Euro. Pro ilustraci průměrná mzda v Německu je 2200 Euro a minimální mzda myčů toalet je 1100 Euro!!!
0/0
18.6.2003 15:40

Alfons

Re: hurá 500 Euro!
, Pozor. Je ovšem postatný rozdíl v pracovním tempu a kvalitě českého a německého operátora WC. To nám naši oblbovači stále vtloukají do hlavy.
0/0
19.6.2003 18:33

Guppy

Sranda
Si snad děláte srandu........ Do toho průměru je zahrnutej celej Parlament, Senát a president, ne???
0/0
17.6.2003 8:33

Václav

čemu věřit?
Zrovna před malou chvilkou jsem četl ve zprávách na Atlasu úplně jiné údaje o průměrném platu učitelů - 16.340,-Kč a to ještě v loňském roce (zatímco tento článek uvádí 13.151,-Kč). Dost rozdílné, co? Nevím čemu máme věřit?
0/0
17.6.2003 8:20

Alfons

a kde?
, A kedpak jsou ty průměrné platy 15 tisíc Kč? Co znám lidi tak mají tak 7-8 tisíc. V mediích nám bohapustě a sprostě lžou a dělají z lidí blbce.
0/0
16.6.2003 18:47

Lumír

Jak vyjdete
Jak vyjdete s tak nízkými platy? To nechápu. Já mám čistý měsíční příjem 38.000,- a je to jen tak tak. Pronájem bytu (je fakt že i se zařízením) 15.000,- doprava a cestování 10.000.- no a pak už mi moc nezbývá. A to nemám děti. Podle mě je odpovídající výplata tak 50-60.000, ale to dáme dohromady ve dvou s přítelkyní. 
0/0
12.6.2003 15:51

David

Re: Jak vyjdete
Kolik že měsíčně platíš? 15 000 za byt, to máš 15+1 nebo co? A 10 000 tisíc za dopravu tak nevím, jezdíš do zaměstnání kamionem nebo vrtulníkem? A kolik  že dáte s přítelkyní dohromady čistého? No to si děláš srandu ne? Aha, už to chápu 10 000 - Praha - Teplice E55 denně tam a zpět. 15 000 pronájem bordelu a už asi i tuším čím se živíte. Začni uvažovat nad tím za co zaplatíš.  Platit za byt i se zařízením, si normální někomu platit za nábytek? A pokud myslíš vybavení jako kuchyň, nebo WC popř. vanu, tak to je u nás standart. Zamysli se. Moje manželka je na mateřské a náš příjem je něco nad republik. průměrem hrubého a  dohromady samozřejmě - a z toho platíme rodiný domek, auto. Proboha byt za 15 000 měsíčně - nechej se léčit. 
0/0
13.6.2003 6:40

Gedeon

Re: Jak vyjdete
Tedy Lumíre, to se divím, že jsi s přítelkyní která vydělá tak mizerný prachy. Takový netáhlo bych hnal potěhem. To víš, pořádnou, vydělávající babu, nesmíš shánět v Kauflandu za kasou. To se pak nedivím, že máte existenční potíže.
0/0
16.6.2003 15:22

Petr

Re: Jak vyjdete
V tom pripade jsi VUL
0/0
20.6.2003 11:41

www.zijeme.cz

Jak vydělávat
No, tak pokud bude tato zpráva každý měsíc, možná přemluvím šéfa, aby mi z 8 čistého přidal na víc. Můj kamarád na to vyzrál a přišel na to Jak (ne)vydělat milin.
0/0
12.6.2003 15:45

adam

Které platy?
Platy rostly v zásadě pouze u státních zaměstnanců, kteří mnohdy nemají co na práci, ale zato mají své silné odborové organizace. Nemusí se také bát o práci v případě, že budou stávkovat. Výrobní zaměstnanci, kteří na ně dělají, pracují za stále stejný plat, neboť jim majitel firmy mnohdy nemůže zvýšit plat, protože na to nemá.Počet státních zaměstnanců se v této zemi blíží již milionu. Jak tenhle systém může dál fungovat??
0/0
12.6.2003 13:04

ja

Median
Jedine median je objektivni. Viz napriklad www.salary.com, kde se muzete podivat, kolik by jste v kapitalismu meli vydelavat ve sve profesi.
0/0
12.6.2003 9:52

Kroketa

Re: Median
Musím s tebou jenom souhlasit. Nevím proč se všude (a hlavně v novinách) uvádí aritmetický průměr. Vždyť tyto průměry musí počítat statistici a ti moc dobře vědí, že aritmetický průměr není směrodatná hodnota a že nemá příliš pravdivý informační charakter. Spíše bych uváděl median popř. modus a aritmetický průměr jenom jako doplňkovou hodnotu. Lidé by aspoň viděli, která úrověň mzdy je v naší republice nejčastější. To by mohl být dobrý námět pro některého novináře. Udělal bych to zvlášť pro každý kraj a konečně by snad už bylo jasno jak je to tady v republice s těmi platy.
0/0
13.6.2003 11:53

občan

je to jednoduché
Když to tady člověk čte,zjistí že spousta přispivatelů je ze státního sektoru a příspěvky píší v pracovní době.Tohle se určitě děje i u soukromníků.Tak nenadávejte.Sice se tady oháníte SOCKAMA ,ale je spousta normálních lidí,co dělají práci za 7 -10 tis.korun.A vážím si jich víc než některých z Vás.Já sám mám lehce přes průměrnou mzdu a jsem spokojený.Navíc podle počtu lidí v hypermarketech a denních obratech to opravdu nevypadá,že by v této zemi lidé umíraly hlady.Samozřejmě odvádět z platu 50% st8tu je nehoráznost,ale proboha vždyť úředníci jsou voliči a je lepší mizerně placený volič,než nezaměstnaný volič.O to jde !! Lidi potřebují bydlet , jíst a pomuchlovat se nic víc nic míň a budou spokojeni.Toť přenesená slova jednoho francouzkého prezidenta.
0/0
11.6.2003 16:17

Ivo

Re: je to jednoduché
"CHléb a hry"....dávno před francouzským prezidentem.
0/0
11.6.2003 23:06

To je pěkná blbárna, tak podle ekonomů se budeme mít lépe, když budou ceny růst rychleji než platy. Je vidět, že je třeba další revoluce.
0/0
11.6.2003 10:54

návštěvník

Volám cívku, volám cívku ! Co Vy na tyto příspěvky ?
0/0
10.6.2003 18:52

Obcan

Sakra, asi ziju v nejaky jiny zemi...
Porad nekde ctu, jak zbesile rostou platy a ja za posledni tri roky nedostal pridano ani korunu! Jdete s tema prumerama nekam...
0/0
10.6.2003 12:56

Livia Klausova

Re: Sakra, asi ziju v nejaky jiny zemi...
A za co by jsi chtel pridat blbecku. Zrejme nic nedelas a jeste za to beres plat. Kdyby jsi byl k necemu tak nefnukas, ale neco delas - treba zmenis zamestnavatele nebo jdes podnikat. .
0/0
12.6.2003 8:18

Obcan

Re: Re: Sakra, asi ziju v nejaky jiny zemi...
Dik za radu, magore, ted uz konecne vim, jak na to   Na oplatku ti taky dobre poradim - zopakuj si zakladni pravidla cestiny ze zakladni skoly, ty negramote
0/0
12.6.2003 18:20

Jirka

Nebylo by mozno
Nebylo by mozno zverejnova i median? O mzdach to rekne mnohem vic nez prumer.
0/0
9.6.2003 16:42

raf

Státní správa
Vy všichni "podnikatelé" a ostatní kterým leží v žaludku státní zaměstnanci - uvědomili jste si, že právě tito úředníčcci s podprůměrným platem ještě drží tento stát nad vodou? Kdo platí daně - no podnikatelé to rozhodně nejsou. Kdo si všechno odepisuje z daní? Přijdete na to? Ale v jednom máte pravdu - že ti úředníčci nestojí za nic - a to v tom směru, že s těmi neplatiči, kteří jsou po celá léta ve "ztrátě"  už nezatočili!!!
0/0
9.6.2003 13:20

Galapetr

Re: Státní správa
A není to obráceně, že stát drží nad vodou úředníčky?
0/0
9.6.2003 13:42

Honzajs

Re: Státní správa
A z čeho jsou asi státní zaměstnanci placeni? Přece z jiý vybraných daní.
0/0
9.6.2003 16:41

obdiv

Re: Re: Státní správa
Tak je zrušíme ! Vždyť se ti soukroumníci stejně pak okradou navzájem.
0/0
9.6.2003 20:28

CONFESS

Ctete pravidelně iDnes Ekonomiku nebo Fincentrum nebo Ekonom nebo Profit?
Pokud čtete některy z těchto titulů a měli byste zajem zúčastnit se cca 2-hodinového výzkumu trhu (skupinová diskuse) na téma kvalita ekonomického zpravodajství, volejte sl. Votavovou na tel. 222 716 544. Výzkum se koná v Praze na Vinohradech 10. a 11.6. a odměna za účast na výzkumu je 400 Kč.
0/0
6.6.2003 14:10

Jiří

s průměrným platem se žít nedá
Mám plat nadprůměrný přes 18tis. Jsem mladý, středoškolák s dvouletou praxí a vždy jsem pracoval u velkých společností. Myslím si, že plat je přiměřený ALE žít se z něj nedá. Celkem z měsíčního příjmu mi na spotřebu (potraviny, jízdné, služby, atd...) zůstane 5000,- Jak to. 5000,- si veme stát, 8000 je nájem, neregulovaný samozřejmě. Je to hodně demotivující když flákač na Moravě shrábne podporu udělá a nějaký ten melouch a je na tom nakonec lépe. Stavební spoření je utopie, bud spořím nebo nejím, další vzdělávání?  ... za co?? Rešení existuje, nechci po státu soc. dávky, stačilo by, kdyby stát z mé mzdy nebral dvakrát. Kdybych dostal to co za mě zaplatí zaměstnavatel, neměl bych problém. Jsem rozhodně pro deregulaci nájemného! To je jediná šance jak mít nájem nižší. Nevím jak dlouho to takhle vydržím, vážně zvažuji, že taky skončím na podpoře nebo budu dělat na živnostnák.
0/0
6.6.2003 9:41

Anica

Re: s průměrným platem se žít nedá
Člověče Ty vůbec nevíš o čem je život.Ty jsi typický dnešní čech.S Tebou jen cloumá závist a přitom nevíš o čem žvaníš.Ty si myslíš,že živnost je dneska něco extra?Za loňský rok jsem na nutné a povinné výdaje vydal 73 % hrubého příjmu.Mít příjem jako Ty,tak brečím radostí.
0/0
6.6.2003 12:56

no comment

Re: Re: s průměrným platem se žít nedá
NEOTRAVUJTE pořád s tou závistí.!!!!!! Vy si myslíte, že je v pořádku odepsat z daní sedačku, třetí auto, kuchyni, pokojovou stěnu apod., když někdo má např. malou masnu ? Podle mne je to prachsprostá krádež posvěcená státem. Ať se odepisují věci, opravdu potřebné k podnikání. Když jdu nakupovat věci do vyšší třídy mého dítěte, zaplatím je. Ze svých daní, které odevzdat musím (na rozdíl od mnohých podnikatelů) podporuju nefachčenka a důchodce apod. A když předemnou stojící podnikatel chce , aby mu  pokladní napsala  na paragon  věci potřebné pro obchodní činnost, které si může odepsat z daní ( a přitom kupuje stejné věci do školy jako já), tak mu nezávidím, ale jsem naštván. Nezlobte se.
Byl jsem svědkem i toho, jak se pelíšek pro dobrmana stal dekorací do  pracovny !!!! Proto no comment.
0/0
6.6.2003 20:39

so what?

Re: Re: Re: s průměrným platem se žít nedá
a co ti  brání udělat to samé? nikdo tě nenutí být zaměstnancem, živnosťák ti dnes dají téměř na všechno... ale zkus nést to riziko, že zítra již nedostaneš žádnou zakázku - žádná jistá práce s x-měsíční výpovědní dobou, žádný 13., nebo snad 14. plat za nic a žádné 4 týdny placené dovolené každý rok! možnost odpočtu nákladů (jakýchkoliv) v tomto případě chápu jako vyvážení vůči těmto výhodám zaměstnanců. Práci zdar, jdu si "tvořit" náklady.
0/0
19.6.2003 14:41

Jiří

Re: Re: s průměrným platem se žít nedá
Nechápu vaši reakci, u mě to není vůbec o závisti. Mít příjem jako, tak břečím radostí... tak jsem asi moc náročný, když mi 5000 nestačí. Rozumějte 5000 a žádné sociální dávky, i když je plat 18-19tis. Bohužel mě má práce baví, to je asi jediný důvod pracovat dál.
0/0
16.6.2003 13:14

Viva Las Vegas, baby!!!

Re: s průměrným platem se žít nedá
máš rech, jsme na tom úplně stejně. Je mi 22 a beru 19-20 hrubého..
0/0
9.6.2003 1:16

Pro pepu

Re: Re: s průměrným platem se žít nedá
Beru 15500Kč hrubého, jsem VŠ, informatik, ale dělám na severní moravě, tak si nemužu moc stěžovat. Bydlím zatím u rodiču, takže když odečtu mandatorní výdaje, spoření, tak mi zbyde asi 7000Kč.
0/0
9.6.2003 16:02

hmm

Re: Re: Re: s průměrným platem se žít nedá
Statna sprava, Bratislava, mam 26r. a mesacne 14.500,-Sk= 10.769,-CK. Moja praca ma fakt bavi a vela sa pri nej naucim, inak by som tu uz nebola. Velmi motivacne, ze?
0/0
10.6.2003 9:43

MAREK

Re: s průměrným platem se žít nedá
Jirko, nebuď smutný, jsi mladý a tak se poď flákat k nám na Moravu, nabízím Ti práci, kde si velmi, ale velmi nadprůměrně vyděláš cca 22 000 hrubého, sice na 4 směny a soboty a neděle o 12 hodinových směnách, ale když budeš dobrej, tak se za takové 2-3 roky propracuješ a budeš možná dělat i hlavou. Co se týče daňové politky státu, koho jsi volil v posledních volbách ?
0/0
9.6.2003 9:18

Extravert.cz

Re: s průměrným platem se žít nedá
Pokud si s dvouletou praxí vždy pracoval u velkých společností a nemáš vysokoškolské vzdělání, pak je ti cca 20 let (př. 22, byl-li jsi na vojně) a nevíš příliš o čem je život. Zkus si svůj příspěvek někam uložit a přečíst si jej za 5 let. Možná budeš mít na pár věcí jiný názor... S deregulací naprostej souhlas.
0/0
9.6.2003 12:42

Jiří

Re: Re: s průměrným platem se žít nedá
Potkala mě 9. třída, takže 22 :-) Doufám, že za 5 let bude líp.... jenže jak mě to nemá štvát, neflákám, se do práce, chodí, daně platím, jsem relativně samostaný, tím rozumím, že třeba nedostávám "na přilepšenou" od rodičů ani korunu navíc. Sociální dávky nepobírám, vlastně se svým platem nemám ani nárok. Souhlasím, zkušenosti stále sbírám, jen mě štve, že mi nezůstává nic navíc... kdyby mi stát, když už mě obere o tolik peněž, dal možnost dál se vždělávat. Jenže denní studium nestíhám a různé kurzy apod. stojí aspoň v Praze dost velké peníze. Už jsem zvažoval, že bych si prostě půjčil prachy na školné... jenže od koho?? Kdybych chtěl třeba televizi, splátkový prodej to jistí, ale vzdělání na splátky je stále ještě poměrně obtížně řešitelný problém. Na věci budu mít názor asi hodně podobný, netoužím po soc. dávkách ale po podmínkách, které by byly příznivější pro lidi, co jsou ochotni pracovat a ne por flákače.
0/0
17.6.2003 9:00

ja

Re: s průměrným platem se žít nedá
Ja jsem dva roky po skole (VS) vydelaval cca 2000 (dvatisice) Kc mesicne a to v roce 1990. Nestezoval jsem si, ze mne malo plati, ale premyslel, jak vydelavat vice. Dneska vydelavam taky 2000 mesicne, ale v dolarech. Taky si nestezuju, jen premyslim, jak vydelavat vice.
0/0
12.6.2003 8:29

George

a opět statistika
Statisticky se dá vysvětlit vše.Já znám bohužel desítky lidí jejichž průměrný měsíční příjem je pod hranicí deseti tisíc.A vím,že pracují skutečně tvrdě,jinak by totiž okamžitě dostali výpověď.Zahraniční majitelé se s nimi opravdu nemazlí.Ale co dělat,když jiná práce v celé oblasti není?Hlavně,že nám roste průměrný plat.Státem nařízené zvyšování minimální mzdy je stejně jen důvodem jak si stát navyšuje trvalý příjem.O toho pracovníka jde až na posledním místě.Paušál je přece jistota. 
0/0
6.6.2003 8:24

jozin

Re: a opět statistika
co asi prestehovat se ne? Mobilita prace ti nic nerika co, jenom umis brecet.
0/0
18.6.2003 16:13

Peirre

Statistika
Víte, že 60% zaměstnaců nedosahuje ani 60% průměrné mzdy? Co vy na to statistici. Jaká je tedy skutečně průměrná mzda v této zemi.
0/0
6.6.2003 7:28

Martin

Jeste par let
a mame castku, ktera se na zapade plati jako podpora v nezamestnanosti, popr. socialni davky. To je vazne sila!! Hlavne, ze tu mame miliony slovaku, prasaku, rusaku a dalsich palidi, kteri snizujou moznosti narustu platu!
0/0
5.6.2003 14:19

Peirre

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
6.6.2003 12:20

Petr V.

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
5.6.2003 14:08

AK

hospodský
V ubytování a stravování maji prej málo? Možná když se odečtou peníze který si vydělaji na černo, tak je to možný. Obyčejnej pingl v hospodě si vydělá 15-30 tisíc čistýho za měsíc, pár takovejch znám.
0/0
5.6.2003 13:18

Berňák

průměr
Průměr je věc pěkná, ale z něho se nenajím, ani za něj nic nekoupím. 65% národa je pod průměrem.
0/0
5.6.2003 8:49

AYAN

Já vím,
že beru málo a taky vím, že v okolí to není nijak růžové. Ale štve mě oznamování průměrných platů, když se do to motá horních desettisíc /možná víc, možná míň/, kteří mají minimálně pětinásobné platy než já. Novináři napíší pěkný průměrný plat a já se mám cítit lépe. Tomu se v lékařství říká placebo.
0/0
5.6.2003 7:59

přející

Statisticky se dá zmršit všechno.
Ředitel bere 60 000, zaměstnanec 16000, průměrná mzda je tudíž 38000. Dobrý ne !
40 let nám blbli hlavu, a teď znovu. Bohužel, u mnohých se to daří dobře. Holt, náš národ je na to zvyklý !
0/0
4.6.2003 21:38

civka

Re: Statisticky se dá zmršit všechno.
Hmm, tak soude podle Vaseho pristupu, vas skoda neni. Asi jste ve skole moc nepobyl - a ted neprimo skuhrate, ze mate malo...:) Statistika je jen jedna a je jen na vas jak si statisticka data vylozite. To, ze ji nerozumite je vas problem, ne novinaru... Takze blbnut je akorat blb, ktery tomu nerozumi. P.S. A kolik pripada zamestnancu na jednoho reditele? A nemuzou za vsechno mifianky kapitalisti? A co na to Jan Tleskac???
0/0
5.6.2003 14:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.