Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Reforma podle ODS: Modrý úděl

Vedení ODS v úterý začalo plánovat strategii, jak nezůstat pozadu s novým hitem české politiky - reformou veřejných financí. Dokument, kterému občanští demokraté říkají Modrý úděl, v úterý projednala jejich stínová vláda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rad

reforma
Snizovani dani musi byt nutne doprovazeno omezovanim funkci statu a redukci statniho aparatu. Investice obcanu do veci verejneho zajmu (duchodove, socialni a zdravotni pojisteni, vzdelani a bydleni, prislusnost k vojenskym zaloham) musi byt danove odpocitatelnou polozkou. Pouze tem, kdo by po zaplaceni techto vydaju na urcite minimalni urovni nedosahli zivotniho minima, muze byt poskytnut vyrovnavaci prispevek. Stat se ma starat jen o spravedlnost, armadu a zakladni vyzkum. Maximalne muze podporovat strategicke investice ve zdravotnictvi a vyzkumu.
0/0
6.7.2003 21:11

JS

Bratr
Absurdity ODS neznají mezí, vůbec jsem nevěděl, že když můj bratr přijde o práci, tak bych mu měl (pokud budu mít z čeho) místo státu vyplácet podporu. Doufám , že se toho nedožiju
0/0
30.6.2003 12:51

já taky

brácha na mě, já na sebe
To je žůžo, konečně mu to vrátím!!! Brácha mě jeko mladšího děsně trápil. Taky mi neměl přebrat Růženu.m Nic mu nedám, ať chcípnou oba hlady.
Ale vážně, když je ODS tak zaměřena na solidárnost, proč hned od r. 1993 nezavedla společné zdanění manželů?
Dnes závidím Slovákům jejich reformu, která, zdá se, vypadá vyvážená a provázaná.
0/0
5.6.2003 14:55

Jeff

15% DPH?
To je do nebe volajici populismus. On je veliky rozdil jestli na statni aparat vydelava 50 milionu lidi nebo jenom 10 milionu. Neznam zemi (ted nemluvim o ropnych ani o bezdanovych rajich) zhruba velikou jako CR, ktera to utahne z 15% DPH. Tohle si mohou dovolit pouze US, UK, Francie a Nemecko. Je to stejna vedoma lez jako kdyz CSSD pred volbama slibovala 80 tisic za stary vrak auta, vzpominate si? Bylo by to krasne ale verit se tomu neda.
0/0
4.6.2003 16:03

Rollo

Re: 15% DPH?
Státní aparát by měl být snad úměrný počtu obyvatel, ne? Proč máme mít víc úředníků, policistů a vojáků na obyvatele než Američané nebo Němci?
Navíc, snížení daní je zaměřeno na růst ekonomiky a zvýšení spotřeby, tzn. nikoli nutně na snížení daňových příjmů (méně procent z vyššího základu může být víc než více procent z nižšího základu).
0/0
4.6.2003 16:34

Bystry chlapec 08

A modry ptak
chce opet hrabat!! Na Kajmanech si mnou ruce!! No snad uz se k vesklu tyhle zlodeji nedostanou....
0/0
4.6.2003 15:21

Mirek

Kocourkův Kocourkov
Velký Modrý pták tedˇ už nemusí nic reformovat. Z jeho reforem v devadesátých letech se dlouho navylížem! Pryč se všemi pochybnými ekonomickými experty! Jsou to diletanti a tlučhubové, kteří v životě nic nedokázali a nedokáží. Jen otravují vzduch a tyjí z našich peněz. Je nutné zamezit jejich demagogiím a vyhodit z postů.
0/0
4.6.2003 14:04

neznámý malorolník

Re: Kocourkův Kocourkov
Pěkné, úderné prohlášení á la únor 48. Jen by to chtělo víc vykřičníků!!!!!!
0/0
4.6.2003 14:16

mike

...
zaklad je spravny vic spolehat na sebe nez ze mi neco da stat, na druhou stranu nektere veci asi bude tezke si predstavit.
0/0
4.6.2003 13:49

Oskhar

Modrý úděl
Některé body zní velmi dobře. Otázka ale je, jestli to ODS, jako fakticky levicová strana, myslí vážně, nebo jde, jako tolikrát, o prázdné populistické výkřiky.
0/0
4.6.2003 12:55

cb

Roosevelt
Roosevelt ekonomiku nerozbehl, ta se rozbihala uz za Hoowera i bez socialistickych experimentu.
0/0
4.6.2003 12:34

Milena

Úplný Kocourkov
pan Martin Kocourek "pomohl" české ekonomice skutečně citelně, posunul o rok neslavně známé dutty free, tj., připravil nás o 10 mld. Kč jako pan Železný - to ho skutečně posouvá mezi přední reformátory
0/0
4.6.2003 10:21

Petr

Re: Úplný Kocourkov
koho myslíš tím "nás"??? asi ti nedochází, že duty free znamená "bez daně", čili tě o žádné peníze nepřipravují, ale naopak, tím, že v nich nakupuješ, tak šetříš svý prachy. nebo jsi tak naivní, že věříš tomu, že stát s tvýma penězma naloží lépe než ty??? skutečně platíš daně dobrovolně???
0/0
4.6.2003 10:44

Vaclav Hanus

Re: Re: Úplný Kocourkov
Nakupuji? Nakupuje v nich jen ten co furt jezdi ven a dovnitr, ven a dovnitr. A to radovy obcan urcite nedela.
0/0
4.6.2003 11:08

Zdena

Re: Re: Re: Úplný Kocourkov
Nakupují v nich hostinští a prodejci lihovin , tabáku a jiného zboží se spotřební daní a tyto výrobky převáží zpět do ČR a zde je s DPH a spotřební daní prodávají a daně (ukradené) si vkládají do svojí vlastní kapsy, nikoli do kapsy společné (státní rozpočet). Daně jsou tu od toho, aby se z nich platilo zdravotnictví, školství, sociální dávky - důchody atp. 
0/0
4.6.2003 13:02

Daňový soumar

Re: Re: Re: Re: Úplný Kocourkov
Cpát peníze do státního rozpočtu je totéž, jako je rovnou sypat do žumpy. Normální člověk to nikdy dobrovolně neudělá!
0/0
4.6.2003 13:08

pes Novák

Re: Re: Re: Re: Re: Úplný Kocourkov
 Jako spotřebiteli je mi jedno, jestli se z chlastu zaplatí spotřební dan státu, nebo jestli ty prachy ukradne hostinskej, hlavně že frťan stojí stejně. Ale jako zaměstnance, který nemá jak stát na daních ojebat mě to se.. 
0/0
4.6.2003 14:43

Jirka

Re: Re: Úplný Kocourkov
Nektery veci udelam s penezma lip jak, nektere stat. Chci aby Vaclavak byl uklizenej, abych mohl jet po silnici do Krkonos nebo existovala policie. Ani jedno bohuzel bez dani rozume delat nejde. BTW: V tech duty free obchodej je tvrdej chlast, cigarety a cokolada ani jedno mi neschazi.
0/0
4.6.2003 15:35

Vaclav Hanus

...!! Uz vim kde se vzalo rceni "...kocourkov..."
0/0
4.6.2003 10:11

Vlčice

To bude mela
připravme se na bratrovražednou válku
0/0
4.6.2003 9:58

Jeff

To je sila....
To jako kdyz muj bratr bude dospely, zmasti co bude moct a nebude s nim rozumna rec, tak ja budu povinnen ho tahat z maleru? Na pracaku to funguje (alespon doufam) tak, ze kdyz mi nabidnou praci a ja ji nevezmu tak mam po podpore. A co na druhou stranu. Onemocnim, prijdu o praci, potka me nejaka pohroma (dnes na povodne a podobne neni nouze) tak se stat spolehne na to, ze muj bratr neni lakota? O kolik set let zpatky nas tohle vrati? 
0/0
4.6.2003 9:13

Petr

Re: To je sila....
Takže podle tebe je lepší, když ten tvůj bratříček bude vysávat třeba mě jo? Tak to sorry, ale budu radši, když si to vyřeší tvá rodina, moje daně do toho netahej!!!!
0/0
4.6.2003 10:41

DDT

Re: To je sila....
Onemocnis: Pojisti se!
Prijdes o praci: Zvysuj si kvalifikaci, zacni podnikat!
Potka te pohroma: pojisti si majetek!
A hlavne: prestan premyslet tak, ze jsi chudak na ktereho padaji z nebe pohromy a ty s tim nic nenadelas. Pohni zadkem a delej neco.
0/0
4.6.2003 11:02

HP

Re: Re: To je sila....
ja myslim zes to nepochopil. Co kdyz tohle vsechno co navrhujes skutecne udelam, ale muj liny bratr ne. Ja se o nej i tak budu muset postarat. A co z toho budu mit ja? Pokud si to treba budu moci odepsat z dani, proc ne. Anebo budu mit moznost nejak sveho bratra postihnout? treba ho zazalovat? co moje rodina (moje deti)? 
0/0
4.6.2003 11:43

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: To je sila....
DDT: Onemocni bratr?: Pojisti ho! Prijde bratr o praci: Zvysuj mu kvalifikaci, venuj mu registraci firmy k narozeninam! Potka brachu pohroma?: pojisti mu majetek! A hlavne: prestan premyslet tak, ze tvuj bracha je chudak na ktereho padaji z nebe pohromy a ty s tim nic nenadelas. Pohni zadkem a delej pro neho neco.
0/0
4.6.2003 12:08

Michal

Re: Re: Re: Re: To je sila....
... za předpokladu, že tím bratrem je ovšem Václav Hanus a že naopak to neplatí.
0/0
4.6.2003 12:43

DDT

Re: Re: Re: To je sila....
Uznavam ze to s tim bratrem je fakt prehnane. Ja jsem spis reagoval na jinou cast toho prispevku, totiz ze cokoliv zleho se mi prihodi, mel by mi pomoct strejda stat.
Co se tyka bratra (v mem pripade sestry): Jasne ze vzdycky pomuzu, kdyz to bude potrebovat, a udelam to dobrovolne a rad. Kdyz to bude nevdecna svine, tak mi holt jednou dojde trpelivost a nedostane nic. Nerozumim tomu, proc by takoveho zmetka mel potom ale vydrzovat stat.
0/0
4.6.2003 13:10

Michal

Re: Re: To je sila....
Doufám, že si tuhle radu přečetl i Václav Hanus, především pro něj je určena.
0/0
4.6.2003 12:38

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: To je sila....
Puvodne jsem na to nechtel reagovat. Ale kdyz uz mu tak mermomoci asistujes (DDTovi).....Tak po prve, nehodla bratrovi pomoct, paklize je ten "zmetek". Jenomze tady plati rtelativita. Stejne tak v tomto pripade muze byt zmetkem DDT a bratr spravedlive rozezlen. Paklize by tim zmetkem byl DDT, tak snad by bylo spravedlive tomu "hodnemu" bratrovi pomoci, ne? Po druhe, preferuje Kocourkovy navrhy aby byl DDT zakonem prinucen bratrovi pomoci (supluje soucasny soc.system), ale hned se toho DDT vysvleka za jistych okolnosti, paklize by bratra nemel "rad". Pak tedy nechapu proc schvaluje kocourkovske navrhy. Cela aktivita (zejmena verbalni) stinove vlady je pro smich. A cisi z ni, jen usili o vlastni prospech.
0/0
4.6.2003 14:26

DDT

Re: Re: Re: Re: To je sila....
Moc pekne pises "o mne beze me". Nevsiml sis ale nasledujicich veci:
1. Jsem puvodne vubec nereagoval na "bratra" nybrz na socialisticke mysleni ze za vsechno je zodpovedny stat.
2. Kdyz uz jste me zatahli do diskuze o bratrovi tak mi prozrad kde je napsano, ze rodinny prislusnik bude "bratrovi" ze zakona prinucen pomoct. Ve clanku o tom nic neni. Cetls ty navrhy podrobne nebo jenom tak kecas?
3. Ze rodina je zakladem socialniho zabezpeceni, s tim souhlasim. Nepotrebuju na to zadne zakony, se svoji segrou uz se dohodnu.
4. Uznavam, ze pokud ma nekdo problemy komunikovat se svym brachou (asi ty, kdyz te to tak prudi), tak tenhle system nefunguje. Urcite socialni zabezpeceni ze strany statu proto asi bude vzdy zapotrebi, ja jsem ale proto, aby zredukovalo na minimum. Stat nekomu cpe penize, komu se nechce delat a tim ho jen podporuje. Pokud bracha uvidi, ze jsem nemakacenko, tak se na me vykasle. To sice neni socialni, ale ucinne.
5. Nicmene souhlasim s tebou, ze aktivita nasich stinovych vlad (mame nejmin 2, zadna nic nedela a tudiz nevladne = je stinova) je pro smich
0/0
4.6.2003 16:04

Vaclav Hanus

Re: Re: Re: Re: Re: To je sila....
Aha, takze tys Kocourka pochopil uplne jinak nezli ja. Paklize kocourek mluvil o transformaci soc.syst, tak asi musel myslet na jiny system, ktery nahradi ten stavajici. Takze nemohl prec myslet na beznou pomoc v rodine. To neni zadny system. Takova tady byla uz pred 200 lety i pred 5 tisice lety. Takze, zase jednou, tato ornamentalni krasomluva kocourka (stejne jako jinych pravicovych paprdu) se interpretuje nasledovne. Kocourek chce u verejnosti (te ktera ho posloucha) vyvolat dojem, ze prichazi s necim novym, lepsim ale ve skutecnosti nechce nic jineho, jen proste odbourat (zrusit, demontovat) jakykoli socialni system. A samozrejme se to pokousi podat tak, aby to prostsi povahy nedokazali rozklicovat o naopak aby meli dojem, ze je to novator. Novator, kteremu jde hlavne o povzneseni spolecnosti (sic.). Ja se nestavim ani pro soucasny soc.system , ten je evidentne nedokonaly a deravy. Ale vadi mi - a moc, masivni demagogie ze strany ceske pseudopravice. P.S. o neporozumeni s bratrem si myslim psal prvni ty..jako o "nevdecne svini", tak jsem to jen reflektoval
0/0
9.6.2003 11:51

Jeff

Re: Re: To je sila....
Bud klidny ja i muj bratr jsme na tom velmi dobre, nejsme ani lini ani chudi ani nemocni. Pojisteni jsme taky a kdyz by bylo jo nejhur tak bych mu urcite pomohl. O to v mem prispevku prece neslo. Ja jsem chtel hlavne rict, ze je to naprosto "ulitle" a proc. V zemi kde nemame ani spolecne zdaneni manzelu natoz dospelych nezavislych bratru nekdo zkousi vubec uvazovat o takove blbosti? A to nemluvim o tom, ze stat sice obcas podporuje lemply, ale ma taky pravomoce to nedelat a misto toho nabidnout praci. Jake pravomoce da ODS me az po me bude tuhle blbost chtit?
0/0
4.6.2003 15:57

Daňový soumar

Myšlenky nejsou špatné,
ale Otřesně Demagogický Spolek je do reality neuvede. Není v této zemi síla, která by dokázala v tomto státě skutečně hospodařit. Lidi nejradši věří slibům a lžím a pak si je vymáhají pomocí odborů násilím a vyhrožováním. Jen těžká krize a bída přivede Čechy k rozumu...
0/0
4.6.2003 9:12

Phoenix

Cancy cancy cancy
Zajímavé je, že ty "nejzajímavější" a "nejlepší" nápady má ODS až v době, kdy není ve vládě. Proč tohle všechno neudělali, když se tlačili u koryt? Evidentně je to jenom blbnutí lidí, protože jakmile by se dostali do vlády, nějaký pamflet s názvem Modrý úděl zázračně zmizí a stejně z toho bude prd, jako celou tu dobu, co se tvařili, že vládnou.
0/0
4.6.2003 8:27

Tomáš

Re: Cancy cancy cancy
Jo kdyby se snížením daní a DPH přišli před volbami a měli spočítaný, co to přinese, tak by měli vítězství v kapse. Bohužel vždycky akortá kecaj a kecaj. Ale stejně jsem na ten jejich návrh zvědavej.
0/0
4.6.2003 8:49

Rape

Re: Re: Cancy cancy cancy
Mám dojem že snížení daní bylo v předvolebním programu jak ODS, tak US.
0/0
4.6.2003 9:56

Tomáš

Re: Re: Re: Cancy cancy cancy
Máš pravdu, bylo to tam. Ale kdyby řekli, že to přinese to a to, hodně lidí by tomu uvěřilo. Jenže na tenhle bod zase takovej důraz nekladli.
0/0
4.6.2003 10:18

Petr

Re: Re: Cancy cancy cancy
pokud vím, tak spočítaný to bylo, nemůžu za to, že pečlivě nestuduješ jejich program...
0/0
4.6.2003 10:47

briza

Re: Re: Cancy cancy cancy
Ja myslim, ze i kdyby to meli spocitany tak by jim to po zkusenosti s jejich vladou malokdo veril. Pravicovost ODS zustavala vzdy pouze ve verbalni rovine. Staci si vzpomenout na liberalizaci najemneho.
0/0
4.6.2003 11:04

Petr

Re: Cancy cancy cancy
nezapomínej, že ODS nebyla ve vládě sama, jo, kdyby měla 51 % ve sněmovně, tak může prosadit vše, takhle musela dělat kompromisy vííííííííííííííš???
0/0
4.6.2003 10:46

Praetorian

Re: Re: Cancy cancy cancy
Vymluva ODS, nic jineho. Kde neni vule ,neni cin.
0/0
4.6.2003 12:10

Pavel

Re: Re: Re: Cancy cancy cancy
Tys asi zapomněl na hada na tři (budiž mu země lehká) se svým "dohodli jsme se, že jako vláda budeme v tomto bodě vystupovat jednotně, ale já jsem s tím bodem zásadně nesouhlasil".
0/0
4.6.2003 14:12

Laco

To je ale blábol
Otázka čí. Buď novináře nebo Kocourka.
0/0
4.6.2003 8:24

fakir

Trošku ulítli, ne ?
To bych chtěl teda vidět, jak si nějaká rodina kdoví do jakého kolena předkládá navzájem potvrzení o příjmu nebo daňové přiznání a dotuje navzájem ty "slabší" kousky. (..."Primární sociální sít musí tvořit rodina, nikoli stát. Dokud budu poslanec s vysokým příjmem, můj bratr nebude mít nárok na žádné sociální dávky od státu," vysvětluje jednu ze svých představ Kocourek.) Že by zrovna ti skalní modří ptáci byli až tak solidární (byť v rámci rodiny) - tomu opravdu nevěřím.
 
0/0
4.6.2003 8:17

Rad

to je určitě zkreslený
takovouhle slátaninu by ODS nevypustila do světajako oficiální program, zas takoví magoři tam (snad) nejsou. to musel pan novinář nějak poplést, nebo vydavá nápad jednoho pomatence za názor celé strany. od ODS bych čekal nějaký takový návrh jako že : vzhledem k tomu, že největší náklad jsou důchodové dávky, tak by částka vyplacená nesměla překročit částku vybranou k tomuto účelu. toho se docílí tak, že do důchodu se bude chodit po odpracovaných min x letech (např. 30), čím dřív, tím menší důchod a velikost důchodu se vypočte jednoduchým vzorcem. průměrný důchod = peníze na důchody/počet důchodců. Dále bych očekával stanovení max. průměrného platu státního zaměstnance a to max.celostátní průměr platů, takže v současné době jsou cca 1800 nad průměrem, zkrouhnout a fofrem. proto se tak množej, když se mají tak dobře.
0/0
4.6.2003 7:56

Tomáš

Re: to je určitě zkreslený
Moooc bych Vám přál, abyste někdy nutně něco potřeboval třeba u soudu, stačil by obyčejný rozvod, a soudní zaměstnanci Vám dali náležitě sežrat to, že berou průměrný plat. Za průměrný plat totiž nemůžete očekávat nic jiného, než průměrný výkon a průměrnou angažovanost a snahu řešit váš problém.
Jen tak na okraj, v době, kdy V.K. šéfoval ministerstvu financí a později vládě, rostly počty státních úředníků o 106.
Jak a proč bych měl věřit Klausovi nějakou reformu, když o ní už přes 10 let jenom mluví. Jediné snížení daní, ke kterému se tento pravicový politik vzmohl, byla změna sazby DPH z 23% na 22%. Daňová soustava, kterou tak horlivě kritizuje, pochází z jeho éry. Proč pánové z ODS tuto špatnou daňovou soustavu zaváděli? Proč ODS zaváděla sociální síť, kterou nyní kritizuje? Pamatuje si vůbec pan Klaus, že tuto sociální soustavu vymyslel člen jeho strany, pan Jindřich Vodička? Bohužel, ODS je sebranka lhářů a populistů.
0/0
4.6.2003 8:16

Rad

Re: Re: to je určitě zkreslený
naše soudy jsem zkusil, po 8 letech jsem žalobu ztáhl, protože si soudy můj případ pinkaly okresní - krajský - okresní - krajský - okresní... výsledek byl ten, že jsem po celou tuto dobu neměl kde bydlet a jen platil polatky. Soudy ani policie ani město nic neudělali, jen problém od sebe odstrkovaly, ale všichni, specielně soudci, brali nadprůměrné platy. podle mé logiky neměli dostat nic. průměrný plat státních zaměstnanců by podle mého měl být pod celostátním průměrem, protože jejich práce nevyžaduje odpovědnost, nepamatuji, že by soudce za procedurální chybu, kvůli které se soud protahuje o roky, byl jakkoli postižen. běda, když občan nesplní nějaký termín, pak platí jak mourovatej.
0/0
4.6.2003 13:34

Pozorovatel

Já na bráchu on na mě
Moc fajn je ta část, kde vysvětluje sociální dávky pro členy rodiny, v níž jeden je poslanec, druhý nebude dostávat soc. podporu. Aby ne, on jí totiž nikdy potřebovat nebude, protože mu ten poslanec dohodí mastný kšeftíky, které sám legálně nemůže, takže absolutní utopie. Na druhou stranu ODS napadají "solidaritu" v rámci výplat soc. podpory (neplést se zneužíváním podpory) a podporují, zásluhovost každého, jak to pak bude v rodině - dospělí bratři a rodiče se můžou, ale nemusí vzájemně podporovat (dle návrhu budou muset). Celkově z toho čumí populismus stejně jako ze socanských slibů před volbama. Kašpárci.
0/0
4.6.2003 7:51

karel

Jednou a stačilo
Jednou jsem byl u voleb volil jsem Fan Klub V.K. a už nikdy více.
0/0
4.6.2003 5:58

Mike

Re: Jednou a stačilo
Tak si pak volil Spidloklub a podivej kde sme - dluh budou platit jeste nasi vnuci, za klause byl aspon vyrovnanej rozpocet, copak ja doma muzu zit na dluh, to nemuzu, protoze by na mne hned prisla socialka, vymahaci a zavreli by mne as bych zcernal - to samy by mel nekdo udelat se spidlou, a to z myho platu zivim dva duchodce, tak co by jeste chtel? Uz vim, abych zivil jeste jeho a jeho kseftiky, uz aby sme byli v EU, pak se odstehuju nekam, kde zijou aspon rozumny lidi, tady ziji sami magori a podle toho to vypada, lidi sou banda tupcu, s kteryma si kazdej dela co chce, a ty reklamy na EU v TV? To uz je lepsi reklama haliny na ultrafit&slim... kdo to proboha vymyslel?
0/0
4.6.2003 8:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.