Diskuze
Dráhy nabídnou slevy, o nichž samy nevědí
Děkujeme za pochopení.
camillo
České dráhy Vám přejí příjemnou cestu !!!
http://student.upce.cz/xoops/modules/news/article.php?storyid=62Jaroslav
16x bezpečnější vlak
Autu i autobusu se vyhýbám co mohu. každých 8 min. je na cestě nehoda, denně umírá na silnicích desítky lidí, ...atd. Je jasně prokázáno, že železniční doprava je 16x bezpečnější než silniční. Kdy si uvědomím, že břitva je 3x ostřejší než nůž, že topol je 10x vyšší jak člověk a žel. doprava je 16x..... tak nemohu konstatovat jinak než, že po silnici jezdí jen sebevrazi.!!! Tak to děkuji pěkně, nemám zájem!!Tomas
Re: 16x bezpečnější vlak
Jezdím autem služebně bez úhony 10 let, tak to si asi můžu teda gratulovat... . Vlakem jsem pravidelně dojížděl 16 let, nejrve do školy, potom do zaměstnání, také na dovolené a výlety , až do r. 2002. Vzhledem k rostoucím potřebám dostat se i o víkendu někam, kam nevedou koleje, vzhledem ke stále zhoršujícímu se stavu u spojení, která jsem používal (prodlužující se jízdní doba, horší návaznosti, časté nepravidelnosti), jsem koupil auto. Nyní mi např. cesta do práce trvá (při dodržení předpisů) 20 minut, předtím vlakem u nejlepšího spoje 1 hodinu, a to nepočítám 25 min. docházku na/z nádraží, dále event. zpoždění kvůli budování koridorů, bombám, povětrnostním vlivům...maki
pohoda
Nevin co Vam nadrazaci udelali, ale my jezdime s celou rodinou (3) vlakem pravidelne dvakrat do mesice a nemuzeme si stezovat. Vyjde nas to levneji nez autobus pruvodci jsou mily a kdo umi cist a je pozorny tak jede za levno. Vsichni si stezujeta proste typicky cesky narodppetr
hajzlbonaci
Jirka
Re: hajzlbonaci
Kulturnejsi? No nevim - byt v autobuse takrka prikurtovany k sedadlu bez moznosti si trochu protahnout telo, projit se,...a hlavne se bat o svuj zivot v mnohem nebezpecnejsi silnicni doprave - dekuji, nechci. Jezdim vlakem celkem dost a kde to jde, uprednostnuju ho, hlavne z duvodu pohodli a bezpecnosti. Nazor zrejme nepopularni, alespon podle probihajici diskuse (a vulgarnich slov).Tomas
Zjednodusit!
michal
jsou to kašpaři...
Pravidelně (každý týden) jezdím z Prahy směrem na Brno, do Křižanova. Jízdenka (nemám Z-kartu) stojí 224,-Kč. Zcela logicky proto jezdím "do Brna" za pouhých 140,-. Nechápu, proč na tohle nepřišel nikdo ve vedení drah...ppetr
Re: jsou to kašpaři...
snad by jste po nich nechtel,aby premysleli,kdyz jim to DANOVY POPLATNIK DOPLATIFantom
Nechapu?
Do Pardubic to stoji tedka 80kc se Z kartou a kdyz bych chtel jet EuroCity, tak priplatim 60kc. Takze me to vyjde na 140kc, kdybych jel EC. A 190kc to nevim kde vzali, protoze bez slevy apod. to stoji do Pardubic 140kc.malcor
brno pardubice?
No nevi, v utery sem jel z prahy do brna za tech 140 korun a byla to chyba. Autobus by me prisel jeste o 10Kc levneji a hlavne bych tam byl o hodinu a ctvrt driv. Takze dostali sanic a maji smulu. Navic sem si nejak nevsiml ze by to jelo pres pardubice :))))FOUSA
Re: brno pardubice?
Z Prahy do Brna to jede buď přes Čáslav nebo přes Pardubice a Českou Třebovou, jsou dvě trasy.Z
dumping
Vedeni drah se chova tak, aby mohlo vykazat narust a tim zduvodnit sve odmeny a ukazat "ze to delaj dobre". To ze cast cestujicich budou "mrtve duse", to ze pouziji dumpingove ceny jizdneho tam kde jim konkuruji autobusy a to ze to nakonec vsechno doplatime na danich to uz nikoho nezajima. Myslim ze preprava osob je sluzba jako kazda jina a jako takovou by ji mel posuzovat antimonopolni urad. Pokud drahy pouziji dumping aby prebrali zakazniky konkurenci je to nekala soutez. Je to o to horsi ze rozdil mezi cenou a nakladama hradime vsichni z vlastni kapsy. Nejde mi o to aby cestujici platili vic ale aby se snizeni ceny dosahlo snizenim nakladu a zefektivnenim prace zeleznicaru a ne na ukor nas vsech.pavel
Re: dumping
Otázkou je, zda to je skutečně dumping. To by se ale musel pustit do diskuse někdo s ekonomickým vzděláním. On je totiž rozdíl mezi přímými náklady na cestu (=spotřebovaná energie + plat strojvůdce a průvodčího) a celkovými náklady (tj. včetně odpisů hodnoty vlaku, trati a kolejí, včetně podílu na mzdách personálu podél trati i ředitele). Předpokládám, že i těch 140 Kč za cestujícího bohatě pokryje přímé náklady, takže nemohu jízdu prohlásit za ztrátovou - jen možná umořuje společné náklady menší měrou než by měla. Ale u rozpočtu nepřímých nákladů je to otázka nastavení rozpočtových poměrových ukazatelů, ztrátové pak zpravidla vyjdou lokálky a nikoli dálkové rychlíky.Jen tak pro zasmání
No to nevím
jestli o tom dráhy opravdu nevědí. Spíš to vypadá, že když vykážou více cestujících nebo delší ujetou dráhu tak se jim to na dotacích od státu vyplatí.Tomáš
Re: No to nevím
Na dotacích od státu se to moc nevyplatí - rychlíky, EC a IC jezdí v režii drah, stát na to nedoplácí. Tam, kde stát doplácí (osobní a spěšné vlaky), tak doplácí na kilometr a objednané místo, stejně jako autobusákům. Tady to spíš vypadá tak, že se to zbytečně dramatizuje. Kolik lidí si koupí tu starou KM banku a vydělá těch asi 150 Kč? Jakýpak to bude mít efekt v hospodaření drah? Zanedbatelný. Pokud někdo pojede za cenu Praha - Brno do Pardubic, tak je to prostě vedlejší efekt relační slevy. Vzhledem k tomu, že tato platí jen v přímých vlacích, tak si tím případný koumák omezuje nabídku spojů Praha - Pardubice, které dále pokračují na Olomouc, případně které jedou jen do Pardubic. A s těmi skupinovými jízdenkami - uvědomte si, že drtivá většina cestujích tu Z kartu má, takže výpočet iDnesu je matematicky správný, náležitě šokující, ale pouze teoretický, protože toto skupinové jízdné vždy vyjde dráž, než zákaznické.Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Dobré zprávy ze Španělska. Olivy se dočkaly vláhy, olej by mohl zlevnit
Sucho a neúroda vyhnaly loni ceny olivového oleje na rekordní úrovně. Ve Španělsku, které je jeho...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf
Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....