Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy nabídnou slevy, o nichž samy nevědí

Od 1. července očekávají České dráhy výrazný růst zájmu cestujících o vlak. Impulzem k tomu mají být podle zástupců drah změny cen a nové slevy jízdného. U nových slev je ale poznat, že jsou spíchnuté horkou jehlou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

camillo

České dráhy Vám přejí příjemnou cestu !!!
http://student.upce.cz/xoops/modules/news/article.php?storyid=62
0/0
1.7.2003 13:24

Jaroslav

16x bezpečnější vlak
Autu i autobusu se vyhýbám co mohu.  každých 8 min. je na cestě nehoda,  denně umírá na silnicích desítky lidí, ...atd. Je jasně prokázáno, že železniční doprava je 16x bezpečnější než silniční. Kdy si uvědomím, že břitva je 3x ostřejší než nůž, že topol je 10x vyšší jak člověk a žel. doprava je 16x.....  tak nemohu konstatovat jinak než, že po silnici jezdí jen sebevrazi.!!! Tak to děkuji pěkně, nemám zájem!!
0/0
13.6.2003 13:04

Tomas

Re: 16x bezpečnější vlak
Jezdím autem služebně bez úhony  10 let, tak to si asi můžu teda gratulovat... .  Vlakem jsem pravidelně dojížděl 16 let, nejrve do školy, potom do zaměstnání, také na dovolené a výlety , až do r. 2002. Vzhledem k rostoucím potřebám dostat se i o víkendu někam, kam nevedou koleje, vzhledem ke stále zhoršujícímu se stavu u spojení, která jsem používal (prodlužující se jízdní doba, horší návaznosti, časté nepravidelnosti), jsem koupil auto. Nyní mi např. cesta do práce trvá (při dodržení předpisů) 20 minut, předtím vlakem u nejlepšího spoje 1 hodinu, a to nepočítám 25 min. docházku na/z nádraží, dále event. zpoždění kvůli budování koridorů, bombám, povětrnostním vlivům...
0/0
13.6.2003 14:28

Tomáš

Re: Re: 16x bezpečnější vlak
Jasně, to záleží na konkrétních podmínkách - já to mám z dveří do dveří vlakem 45 minut a autem také 45 minut. Vlak mi jede cca každých 30 minut, celoroční dojíždění vlakem přijde na 6200,- Kč, ve vlaku si přečtu noviny a nemusím zírat na silnici a značky .... Pokud jde o výlety, používám rovněž vlak, nemusím se totiž vždy vracet na stejné místo, můžu si dát s kamarádama pivko, ...
Jinak ta bezpečnost - od roku 1997 na tratích ČD a dalších dopravců v ČR nezemřel jediný pasažér. V těch autech je to 1200 - 1400 lidí každý rok. Ani tady není co řešit.
0/0
13.6.2003 14:42

maki

pohoda
Nevin co Vam nadrazaci udelali, ale my jezdime s celou rodinou (3) vlakem pravidelne dvakrat do mesice a nemuzeme si stezovat. Vyjde nas to levneji nez autobus pruvodci jsou mily a kdo umi cist a je pozorny tak jede za levno. Vsichni si stezujeta proste typicky cesky narod
0/0
13.6.2003 12:15

ppetr

hajzlbonaci
co by jste chteli aby ty blby nadrazaci vymysleli.radeji jedu autobusem(je to rychlejsi,levnejsi a kulturnejsi),nebo autem
mel by jim poradit DUSEK
0/0
13.6.2003 11:40

Jirka

Re: hajzlbonaci
Kulturnejsi? No nevim - byt v autobuse takrka prikurtovany k sedadlu bez moznosti si trochu protahnout telo, projit se,...a hlavne se bat o svuj zivot v mnohem nebezpecnejsi silnicni doprave - dekuji, nechci. Jezdim vlakem celkem dost a kde to jde, uprednostnuju ho, hlavne z duvodu pohodli a bezpecnosti. Nazor zrejme nepopularni, alespon podle probihajici diskuse (a vulgarnich slov).
0/0
13.6.2003 12:08

Tomas

Zjednodusit!
Dráhy by měly zjednodušit svou nabídku tarifů a slev. Pro člověka, který po delší době potřebuje jet vlakem, který přijde pět minut před odjezdem, je to nepřehledné. Tzv. Obyčejné jízdné bych pro odrazující  ceny zrušil, dnešní Zákaznické bych stanovil za obyčejné a zrušil bych Z-karty.
Podle mého, hodně lidí přestalo totiž jezdit vlakem kvůli zavedení obyčejného jízdného a Z-kartám: na krátké vzdálenosti se při malém počtu jízd nemusela vyplatit a obyčejné jízdné je i při jedné osobě stejně drahé jako benzín do auta. Kdo nemá potřebu jet tam a zpět , ale jen jedním směrem, bez Z-karty, tak kvůli vysokému "Obyčejnému jízdnému" radši volí jiný způsob dopravy, jako např. autobus či stop.
0/0
13.6.2003 11:14

michal

jsou to kašpaři...
Pravidelně (každý týden) jezdím z Prahy směrem na Brno, do Křižanova. Jízdenka (nemám Z-kartu) stojí 224,-Kč. Zcela logicky proto jezdím "do Brna" za pouhých 140,-. Nechápu, proč na tohle nepřišel nikdo ve vedení drah... 
0/0
13.6.2003 10:55

ppetr

Re: jsou to kašpaři...
snad by jste po nich nechtel,aby premysleli,kdyz jim to DANOVY POPLATNIK DOPLATI
0/0
13.6.2003 11:42

Tomáš

Re: jsou to kašpaři...
No jo, Michale, jezdit každý týden Praha - Křižanov na obyčejné jízdné, to jste vážně sponzor. Kdybyste si tu Z-kartu pořídil, tak bysteji do 31.5.2003 měl několikanásobně přeplacenou.
Ale jste fakt hrdina, že jste si tu kartu nekoupil, proč byste dělal nádražákům kšefty, že?
0/0
13.6.2003 14:28

Fantom

Nechapu?
Do Pardubic to stoji tedka 80kc se Z kartou a kdyz bych chtel jet EuroCity, tak priplatim 60kc. Takze me to vyjde na 140kc, kdybych jel EC. A 190kc to nevim kde vzali, protoze bez slevy apod. to stoji do Pardubic 140kc.
0/0
13.6.2003 10:52

FOUSA

Re: Nechapu?
EC bez karty je za 190.
0/0
13.6.2003 11:03

malcor

brno pardubice?
No nevi, v utery sem jel z prahy do brna za tech 140 korun a byla to chyba. Autobus by me prisel jeste o 10Kc levneji a hlavne bych tam byl o hodinu a ctvrt driv. Takze dostali sanic a maji smulu. Navic sem si nejak nevsiml ze by to jelo pres pardubice :))))
0/0
13.6.2003 10:41

FOUSA

Re: brno pardubice?
Z Prahy do Brna to jede buď přes Čáslav nebo přes Pardubice a Českou Třebovou, jsou dvě trasy.
0/0
13.6.2003 10:51

koumak

Re: Re: brno pardubice?
A da se jet do Brna za 140,- Kc pres Ostravu?
0/0
13.6.2003 11:03

FOUSA

Re: Re: Re: brno pardubice?
Oficiálně ne, jinak samozřejmě ano.
0/0
13.6.2003 11:30

Paolo

Re: Re: Re: brno pardubice?
Jo, ale jen Manažerem. Tam si ani nemusíš kupovat servisní poplatek za 200,- Kč. To je pozornost podniku. Problém je v tom, že musíš přestoupit v Olomouci, a tam to podle JŘ nestaví, tak musíš použít nouzovou brzdu a to stojí asi 2000,- Kč. Tak se to moc neoplatí. Anebo tě nesmí chytnout.
0/0
13.6.2003 11:39

Tomáš

Re: brno pardubice?
Jasně, koumáku, vybrat si ten nejpomalejší spoj a pak remcat. Kdybyste sednul do EC, tak jedete o nějakých 25 minut déle než autobus a přes ty Pardubice.
0/0
13.6.2003 14:31

Z

dumping
Vedeni drah se chova tak, aby mohlo vykazat narust a tim zduvodnit sve odmeny a ukazat "ze to delaj dobre". To ze cast cestujicich budou "mrtve duse", to ze pouziji dumpingove ceny jizdneho tam kde jim konkuruji autobusy a to ze to nakonec vsechno doplatime na danich to uz nikoho nezajima. Myslim ze preprava osob je sluzba jako kazda jina a jako takovou by ji mel posuzovat antimonopolni urad. Pokud drahy pouziji dumping aby prebrali zakazniky konkurenci je to nekala soutez. Je to o to horsi ze rozdil mezi cenou a nakladama hradime vsichni z vlastni kapsy. Nejde mi o to aby cestujici platili vic ale aby se snizeni ceny dosahlo snizenim nakladu a zefektivnenim prace zeleznicaru a ne na ukor nas vsech.
0/0
13.6.2003 10:25

pavel

Re: dumping
Otázkou je, zda to je skutečně dumping. To by se ale musel pustit do diskuse někdo s ekonomickým vzděláním. On je totiž rozdíl mezi přímými náklady na cestu (=spotřebovaná energie + plat strojvůdce a průvodčího) a celkovými náklady (tj. včetně odpisů hodnoty vlaku, trati a kolejí, včetně podílu na mzdách personálu podél trati i ředitele). Předpokládám, že i těch 140 Kč za cestujícího bohatě pokryje přímé náklady, takže nemohu jízdu prohlásit za ztrátovou - jen možná umořuje společné náklady menší měrou než by měla. Ale u rozpočtu nepřímých nákladů je to otázka nastavení rozpočtových poměrových ukazatelů, ztrátové pak zpravidla vyjdou lokálky a nikoli dálkové rychlíky.
0/0
13.6.2003 11:05

ppetr

Re: Re: dumping
hlavne se to vyplati a vrati,kdyz jede ve vlaku 10lidi,jak jsem byl svedkem ,holt se ty hajzlbonaci  naucili pocitat .chyba,ze na ukor NAS VSECH
0/0
13.6.2003 11:48

Beck

Re: Re: dumping
Jo, to by v tom vlaku museli sedět alespoň tři platící ocve. A ty tam těžko budou. Většina tam sedících pasažéérů jsou samotní hajzboňáci, který jezděj gráris. Sami sebe vozí a my jim to solíme . Hnus, pozavírat to všechno !
0/0
13.6.2003 11:53

Z

Re: Re: dumping
Je to velice jednoduche. Praha-Pce=190Kc Praha-Brno stejnym vlakem 140Kc. Pokud je to pravda,tak je bud cestovne Praha-Pce nekrestansky predrazene a nebo je cena Praha-Brno dumpingova a tim padem by se ji mel zabyvat urad pro hospodarskou soutez. Zvlastni opravdu je, ze drahy resi vsechny problemy pouze cenami osobniho jizdneho a zebranim o dotace. Proc se nekdo nezabyva poctem a vykonnosti pracovniku, efektivnosti rizeni a kvalitou sluzeb? Ono totiz nejde jen o ty pracovniky, ktere vidime na peronu a v nadraznich halach, ale i to tu armadu schovanou v teplych kancelarich ktera se stara jen o jak to zduvodnit vlastni existenci.
0/0
13.6.2003 14:31

Tomáš

Re: Re: Re: dumping
To máte jako u letecké dopravy. Tam také platíte ceny, které nemají se vzdáleností nic společného a nikomu to nevadí. Jinak buďte ujištěn, že dráhy propouští, co jim odbory povolí. Každoročně ubyde cca 1 - 2 tisíce lidí. Neříkám, že situace je optimální, ba naopak, na druhou stranu, pomlouvat, aniž o tom něco vím, také není úplně košer.
0/0
13.6.2003 14:37

Z

Re: Re: Re: Re: dumping
Podle meho nazoru nelze srovnavat cenu letenek a jizdenek vzhledem ke vzdalenosti. Podstatnou cast ceny letenky tvori letistni poplatky takze pokud ve vzdalenejsi destinaci jsou tyto poplatky vyrazne nizsi muze byt i letenka na vzdalenejsi misto levnejsi. Jde o to ze ta cena kterou CD urcili nebyla kalkulovana obvyklym zpusobem, jediny cil teto ceny, je konkurovat autobusove doprave bez ohledu na vlastni naklady. ( verte tomu ze pokud by autobusovy dopravci snizili svoje naklady a cenu CD pujde s cenou dolu taky ) To se mi vubec nelibi vzhledem k tomu ze to dotuji z vlastni kapsy.
0/0
13.6.2003 14:57

Tomáš

Re: Re: Re: Re: Re: dumping
Tak to pohov, to mi vysvětlete, jaktože najednou jde létat do Londýna za 4000,- když to ještě před 2 lety bylo od 15000 výše? Jak je možné, že let do téže destinace přímo vyjde dráž, než s přestupem, kde platím jedny poplatky navíc? Mimochodem, nemáte pocit, že nízkorozpočtové letecké společnosti jdou s cenou na cenu autobusové jízdenky, která se také pohybuje okolo těch 4000,- Kč? Navíc autobusoví dopravci u nás také korigují ceny podle ostatních dopravců (Třeba Praha Kladno se liší ve všední den a o víkendu, protože o víkendu jezdí méně konkurentů, ať už po silnici, nebo po kolejích). Každý si může určit cenu takovou, jakou chce. A ty dotace z vlastní kapsy - já zase nevidím nejmenší důvod, aby část aut neplatila silniční daň, neboť tím jim defacto připlácím z vlastní kapsy na silnici, kterou používají zdarma.
 Navíc dotace drah nejsou až tak úplně dotace. Stát si u drah smluvně objednal spoje s určitou kapacitou a měl by je tudíž zaplatit úplně stejně, jako to platí autobusovým diopravcům.
0/0
13.6.2003 15:23

Z

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dumping
To je tak. Strasne moc zalezi na dni a dobe behem dne. Je prece jasne ze pokud v tydnu cestujici vytizi vsechny autobusy i vlaky na nejake trase muzou si vsichni stanovit cenu vyssi. Pokud je cestujicich malo a prepravci o ne musi bojovat tak snizi cenu a nekteri nevyjedou. To same je s letadlama, ceny se lisi v tydnu velice vyrazne. K tem levnym leteckym spolecnostem, cenu uvadeji bez letistnich poplatku, plati se predem a vetsinou neni moznost stornovat let, tim padem nemuseji mit zamestnance v pokladnach na letisti, casto letaji na odlehla letiste kde jsou nizsi letistni poplatky a diky tomu vsemu sou levnejsi. A ty poplatky za silnici, vetsi problem vidim v tom ze kdyz se sectou penize ktere stat vybere na silnicni dani na dalnicnich znamkach a na dani z benzinu tak zpatky do silnicni infrastruktury vrati jen malou cast a kryje tim diry jinde v rozpoctu. :(
0/0
13.6.2003 16:45

Z

Re: Re: Re: Re: dumping
K tomu pomlouvani. Jednim faktem je , ze odbory na zeleznici ziskaly prilis velkou moc a muzeme jen diskutovat o tom jestli ji pouzivaji k dobru teto organizace nebo ne. Na druhou stranu to, ze je to ( nebo aspon donedavna bylo ) s vedenim drah dost spatne mohu rict naprosto v klidu. Mel sem totiz dost spolehlive informace o tom jakym zpusobem byly ( mozna jeste jsou ) pronajimany trate pripadne poskytovana preprava spolecnostem byvalych manageru CD nebo spolecnostem s nimi spriznenych. On totiz ucetni a informacni system drah je velice slozity a diky teto slozitosti zamestnava i neprimerene mnozstvi lidi a velice lehko se v nem daji schovat ruzne kulisarny.
0/0
13.6.2003 15:09

Jen tak pro zasmání

No to nevím
jestli o tom dráhy opravdu nevědí. Spíš to vypadá, že když vykážou více cestujících nebo delší ujetou dráhu tak se jim to na dotacích od státu vyplatí.
0/0
13.6.2003 10:09

Tomáš

Re: No to nevím
Na dotacích od státu se to moc nevyplatí - rychlíky, EC a IC jezdí v režii drah, stát na to nedoplácí. Tam, kde stát doplácí (osobní a spěšné vlaky), tak doplácí na kilometr a objednané místo, stejně jako autobusákům. Tady to spíš vypadá tak, že se to zbytečně dramatizuje. Kolik lidí si koupí tu starou KM banku a vydělá těch asi 150 Kč? Jakýpak to bude mít efekt v hospodaření drah? Zanedbatelný. Pokud někdo pojede za cenu Praha - Brno do Pardubic, tak je to prostě vedlejší efekt relační slevy. Vzhledem k tomu, že tato platí jen v přímých vlacích, tak si tím případný koumák omezuje nabídku spojů Praha - Pardubice, které dále pokračují na Olomouc, případně které jedou jen do Pardubic. A s těmi skupinovými jízdenkami - uvědomte si, že drtivá většina cestujích tu Z kartu má, takže výpočet iDnesu je matematicky správný, náležitě šokující, ale pouze teoretický, protože toto skupinové jízdné vždy vyjde dráž, než  zákaznické.
0/0
13.6.2003 14:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.