Diskuze

Dráhy nabídnou slevy, o nichž samy nevědí

Od 1. července očekávají České dráhy výrazný růst zájmu cestujících o vlak. Impulzem k tomu mají být podle zástupců drah změny cen a nové slevy jízdného. U nových slev je ale poznat, že jsou spíchnuté horkou jehlou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

camillo

1. 7. 2003 13:24
České dráhy Vám přejí příjemnou cestu !!!
http://student.upce.cz/xoops/modules/news/article.php?storyid=62
0 0
možnosti

Jaroslav

13. 6. 2003 13:04
16x bezpečnější vlak
Autu i autobusu se vyhýbám co mohu.  každých 8 min. je na cestě nehoda,  denně umírá na silnicích desítky lidí, ...atd. Je jasně prokázáno, že železniční doprava je 16x bezpečnější než silniční. Kdy si uvědomím, že břitva je 3x ostřejší než nůž, že topol je 10x vyšší jak člověk a žel. doprava je 16x.....  tak nemohu konstatovat jinak než, že po silnici jezdí jen sebevrazi.!!! Tak to děkuji pěkně, nemám zájem!!
0 0
možnosti

Tomas

13. 6. 2003 14:28
Re: 16x bezpečnější vlak
Jezdím autem služebně bez úhony  10 let, tak to si asi můžu teda gratulovat... .  Vlakem jsem pravidelně dojížděl 16 let, nejrve do školy, potom do zaměstnání, také na dovolené a výlety , až do r. 2002. Vzhledem k rostoucím potřebám dostat se i o víkendu někam, kam nevedou koleje, vzhledem ke stále zhoršujícímu se stavu u spojení, která jsem používal (prodlužující se jízdní doba, horší návaznosti, časté nepravidelnosti), jsem koupil auto. Nyní mi např. cesta do práce trvá (při dodržení předpisů) 20 minut, předtím vlakem u nejlepšího spoje 1 hodinu, a to nepočítám 25 min. docházku na/z nádraží, dále event. zpoždění kvůli budování koridorů, bombám, povětrnostním vlivům...
0 0
možnosti

maki

13. 6. 2003 12:15
pohoda
Nevin co Vam nadrazaci udelali, ale my jezdime s celou rodinou (3) vlakem pravidelne dvakrat do mesice a nemuzeme si stezovat. Vyjde nas to levneji nez autobus pruvodci jsou mily a kdo umi cist a je pozorny tak jede za levno. Vsichni si stezujeta proste typicky cesky narod
0 0
možnosti

ppetr

13. 6. 2003 11:40
hajzlbonaci
co by jste chteli aby ty blby nadrazaci vymysleli.radeji jedu autobusem(je to rychlejsi,levnejsi a kulturnejsi),nebo autem
mel by jim poradit DUSEK
0 0
možnosti

Jirka

13. 6. 2003 12:08
Re: hajzlbonaci
Kulturnejsi? No nevim - byt v autobuse takrka prikurtovany k sedadlu bez moznosti si trochu protahnout telo, projit se,...a hlavne se bat o svuj zivot v mnohem nebezpecnejsi silnicni doprave - dekuji, nechci. Jezdim vlakem celkem dost a kde to jde, uprednostnuju ho, hlavne z duvodu pohodli a bezpecnosti. Nazor zrejme nepopularni, alespon podle probihajici diskuse (a vulgarnich slov).
0 0
možnosti

Tomas

13. 6. 2003 11:14
Zjednodusit!
Dráhy by měly zjednodušit svou nabídku tarifů a slev. Pro člověka, který po delší době potřebuje jet vlakem, který přijde pět minut před odjezdem, je to nepřehledné. Tzv. Obyčejné jízdné bych pro odrazující  ceny zrušil, dnešní Zákaznické bych stanovil za obyčejné a zrušil bych Z-karty.
Podle mého, hodně lidí přestalo totiž jezdit vlakem kvůli zavedení obyčejného jízdného a Z-kartám: na krátké vzdálenosti se při malém počtu jízd nemusela vyplatit a obyčejné jízdné je i při jedné osobě stejně drahé jako benzín do auta. Kdo nemá potřebu jet tam a zpět , ale jen jedním směrem, bez Z-karty, tak kvůli vysokému "Obyčejnému jízdnému" radši volí jiný způsob dopravy, jako např. autobus či stop.
0 0
možnosti

michal

13. 6. 2003 10:55
jsou to kašpaři...
Pravidelně (každý týden) jezdím z Prahy směrem na Brno, do Křižanova. Jízdenka (nemám Z-kartu) stojí 224,-Kč. Zcela logicky proto jezdím "do Brna" za pouhých 140,-. Nechápu, proč na tohle nepřišel nikdo ve vedení drah... 
0 0
možnosti

ppetr

13. 6. 2003 11:42
Re: jsou to kašpaři...
snad by jste po nich nechtel,aby premysleli,kdyz jim to DANOVY POPLATNIK DOPLATI
0 0
možnosti

Fantom

13. 6. 2003 10:52
Nechapu?
Do Pardubic to stoji tedka 80kc se Z kartou a kdyz bych chtel jet EuroCity, tak priplatim 60kc. Takze me to vyjde na 140kc, kdybych jel EC. A 190kc to nevim kde vzali, protoze bez slevy apod. to stoji do Pardubic 140kc.
0 0
možnosti

FOUSA

13. 6. 2003 11:03
Re: Nechapu?
EC bez karty je za 190.
0 0
možnosti

malcor

13. 6. 2003 10:41
brno pardubice?
No nevi, v utery sem jel z prahy do brna za tech 140 korun a byla to chyba. Autobus by me prisel jeste o 10Kc levneji a hlavne bych tam byl o hodinu a ctvrt driv. Takze dostali sanic a maji smulu. Navic sem si nejak nevsiml ze by to jelo pres pardubice :))))
0 0
možnosti

FOUSA

13. 6. 2003 10:51
Re: brno pardubice?
Z Prahy do Brna to jede buď přes Čáslav nebo přes Pardubice a Českou Třebovou, jsou dvě trasy.
0 0
možnosti

Z

13. 6. 2003 10:25
dumping
Vedeni drah se chova tak, aby mohlo vykazat narust a tim zduvodnit sve odmeny a ukazat "ze to delaj dobre". To ze cast cestujicich budou "mrtve duse", to ze pouziji dumpingove ceny jizdneho tam kde jim konkuruji autobusy a to ze to nakonec vsechno doplatime na danich to uz nikoho nezajima. Myslim ze preprava osob je sluzba jako kazda jina a jako takovou by ji mel posuzovat antimonopolni urad. Pokud drahy pouziji dumping aby prebrali zakazniky konkurenci je to nekala soutez. Je to o to horsi ze rozdil mezi cenou a nakladama hradime vsichni z vlastni kapsy. Nejde mi o to aby cestujici platili vic ale aby se snizeni ceny dosahlo snizenim nakladu a zefektivnenim prace zeleznicaru a ne na ukor nas vsech.
0 0
možnosti

pavel

13. 6. 2003 11:05
Re: dumping
Otázkou je, zda to je skutečně dumping. To by se ale musel pustit do diskuse někdo s ekonomickým vzděláním. On je totiž rozdíl mezi přímými náklady na cestu (=spotřebovaná energie + plat strojvůdce a průvodčího) a celkovými náklady (tj. včetně odpisů hodnoty vlaku, trati a kolejí, včetně podílu na mzdách personálu podél trati i ředitele). Předpokládám, že i těch 140 Kč za cestujícího bohatě pokryje přímé náklady, takže nemohu jízdu prohlásit za ztrátovou - jen možná umořuje společné náklady menší měrou než by měla. Ale u rozpočtu nepřímých nákladů je to otázka nastavení rozpočtových poměrových ukazatelů, ztrátové pak zpravidla vyjdou lokálky a nikoli dálkové rychlíky.
0 0
možnosti

Jen tak pro zasmání

13. 6. 2003 10:09
No to nevím
jestli o tom dráhy opravdu nevědí. Spíš to vypadá, že když vykážou více cestujících nebo delší ujetou dráhu tak se jim to na dotacích od státu vyplatí.
0 0
možnosti

Tomáš

13. 6. 2003 14:52
Re: No to nevím
Na dotacích od státu se to moc nevyplatí - rychlíky, EC a IC jezdí v režii drah, stát na to nedoplácí. Tam, kde stát doplácí (osobní a spěšné vlaky), tak doplácí na kilometr a objednané místo, stejně jako autobusákům. Tady to spíš vypadá tak, že se to zbytečně dramatizuje. Kolik lidí si koupí tu starou KM banku a vydělá těch asi 150 Kč? Jakýpak to bude mít efekt v hospodaření drah? Zanedbatelný. Pokud někdo pojede za cenu Praha - Brno do Pardubic, tak je to prostě vedlejší efekt relační slevy. Vzhledem k tomu, že tato platí jen v přímých vlacích, tak si tím případný koumák omezuje nabídku spojů Praha - Pardubice, které dále pokračují na Olomouc, případně které jedou jen do Pardubic. A s těmi skupinovými jízdenkami - uvědomte si, že drtivá většina cestujích tu Z kartu má, takže výpočet iDnesu je matematicky správný, náležitě šokující, ale pouze teoretický, protože toto skupinové jízdné vždy vyjde dráž, než  zákaznické.
0 0
možnosti