Diskuze

Souboj o doly se naplno rozjel

O tuzemské hnědouhelné doly se začalo tvrdě bojovat. Vláda přitom prodej těžebních společností ještě ani neprojednala. Ministerstvo průmyslu muselo v minulých dnech dokonce přepracovat svůj první návrh prodeje Sokolovské uhelné a Severočeských dolů Chomutov.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jimmi

19. 6. 2003 14:53
Pro toho, co se podepisuje RAT:
Ty chytráku! Já to náhodou na severu znám víc než je záhodno. 20% nezaměstnanost je tam hlavně proto, že spousta lidí tam jede v nějakejch soukromejch kšeftech, a pak si v teplákovejch soupravách adidas a zlatejch řetězech choděj pro podporu. Lidí kteří skutečně chtějí pracovat a nemůžou je tam max. pět procent, stejně jako jinde. Je tam přímo otřesná skladba obyvatelstva, daná celým poválečným vývojem, odsunem německého obyvatelstva počínaje (a s tím souvisejícím dosídlování kdekterým póvlem) až socialistickou industrializací konče. Co budou ty lidi dělat až to uhlí fakt jednou dojde? Stojí těch dvacet let za to? Budeš tu mít stejnej zástup horníků bez práce. A mě vůbec nezajímá nějakej blbej autodrom, podívej se na tu díru u Jezeří.... čímpak bys ji asi chtěl zasypat? A jestli věříš na odsíření, jsi asi hodně hloupej a máš možná sotva ukončenou základku. Běž se laskavě podívat na nějaké složiště popílku... a změř si tam třeba radioaktivitu. Nemluvě o tom, kolik se na povrch a do vzduchu dostane třeba těžkejch kovů a kdejakýho svinstva...  Zlatej Temelín proti tomu! Krajina, to je souhrn jemného přediva vztahů od povrchu až pod zem. A patří do toho i starousedlíci, kteří zde chybí. Pokud toto předivo narušíš, už nikdy ho nedáš dohromady. PŘEMÝŠLEJ TROCHU!!!
0 0
možnosti

Růžena Balogóva

19. 6. 2003 10:26
Trautenberkové
To už se pan Koláček těší. Zas vymyslí nějakou fintu, aby si všechno koupil za cizí peníze. Tak jako to udělal prvně, když za úvěr na koupi dolů pro sebe ručil státním majetkem. Xindl jeden veksláckej.
0 0
možnosti

Airie

19. 6. 2003 11:53
Re: Trautenberkové
Kterého Koláčka máte na mysli?? Šéfa Appian Group nebo OKD (pro nezasvěcené nejsou příbuzní). K dalším reakcím. Přestat těžit uhlí znamená vzít teplo drtivé většině drobných spotřebitelů. Uhlí je totiž stále ještě nejvýhodnější topivo (ekonomicky). Na vodní a větrné zdroje nemáme prostředí. A plyn je drahý a zřejmě dojde dříve než uhlí. Samozřejmě že by bylo ekologičtější topit něčím jiným, ale změnu musí spíš nastavit stát. Proč by to měl chtít po drobných spotřebitelých. K příspěvkům ne revitalizaci. Menší vesnice dostavají ročně kolem 4mil.(každá vesnice).  na rekutivaci. To je mnohdy větší než jejich roční rozpočet. Dle zkušenosti si většinu těchto přízpěvků rozdělí radní v různých komisích a pak křičí že se nerekultivuje. Jinak o tom že se neví kdo je vlastníkem Appian Group je k smíchu stačí se podívat kamkoliv na internet. O tom že MUS zvedne ceny na dodávku ČES ani nebudu reagovat.  
0 0
možnosti

Pozorovatel

19. 6. 2003 9:25
Jo to je soustíčko pro organizovanou provatizaci těm pravým
Na účtech 8 mld. na budoucí rekultivace, zajištěný chod firmy na 20 let, roční zisk cca 1 mld, resp. 0,3 mld, možnost dalšího rozšíření těžby dosud blokovaných zásob, nárok na výplatu 15 mld. stát. příspěvku na rekultivace a k tomu VELMI OMEZENÝ OKRUH ÚČASTNÍKŮ "SOUTĚŽE" zatím na cca 3-5 vzájemně spřátelených subjektů v nichž hrají "prim" trapné nabídky "již zkušených hráčů o ždímání státních dotací na vše možné v oblasti černého uhlí" ve výši 2,6 resp. 1,9 mld.Kč. To co slíbí zaplatit státu zaplatí z uložených 8 mld. (spotřeba na rekultivace je odložená na budoucí roky), mezitím ze zisku firmy, který stáhnou na sebe zaplatí do 4 let privatizační cenu a ještě můžou ze zbytku z odložených 8 mld. financovat  s hnědouhelnými společnostmi zcela nesouvisející soukromé investice téměř jako banka. Dál je otázka jak v budoucnu naloží se státní dotací (na rekultivace nejlépe spřátelená firma a nejméně 2-3 mld. jsou ve vlastní soukromé kapse zpět). Tak a tohle chce zařídit tento stát?? Udělat ze "sebe" (velmi rád) a z daňových polatníků (nuceně) pěknýho vola a dojnou krávu. To ať radši severočeské ponechá dál státní (nebo prodá ČEZu) než prodat  za tyhle nabízené peníze.
0 0
možnosti

Stepanka

19. 6. 2003 11:40
Re: Jo to je soustíčko pro organizovanou provatizaci těm pravým
Přestože jsem proti tomu, aby stát vlastnil podniky (rozhodně ne ty, jejichž zaměřením nejsou veřejné služby), tady souhlasím s Pozorovatelem. O prodej hnědouhelných dolů se ucházejí dva nejúspěšnější ždímatelé státních dotací na cokoliv (souhlasím s formulací), kterým jakkoliv bezpostyšná forma nátlaku není proti mysli. Takže je dost jasné, že pokud jim vláda společnosti prodá a v budoucnosti nebudeme mít vládu tak pevnou, že s pomocí Bruselu jejich nátlaky, odborářské stávky pod zemí, odmítání vyfárat, dokud horníci nezemřou, nebo vláda nedá dotace a pochody odborářů na Prahu ustojí a peníze nedá, přijde daňové poplatníky privatizace hnědouhelných společností dráže, než kdyby si je stát nechal do chvíle, než se objeví nějaký slušný investor nebo vláda ochotná tlakům Koláčků, Ulčáka, de Groota a dalších odolávat za jakoukoliv cenu.
0 0
možnosti

pavel

19. 6. 2003 9:10
konkurence
Je zajímavé, že doly se nesmí prodat konkurenční firmě, avšak - co je konkurenční firma? APPIAN - kolik let již i novináři hledají, kdo je jejím vlastníkem - a vždy vše rychle utichne, vlastník se nenajde. Jak stát může uvažovat o prodeji takovéto firmě - Ať si spočítá, kolik peněz nacpal na útlum těžby do Mostecké uhelné, na rekultivace a na vylepšení území po těžbě - např. dostihové závodiště a pod. - přesto, že tyto peníze jdou opět Mostecké a tedy vlastně APPIANU. Co když vlastníci navýší cenu pro ČEZ např. o 100% - energie ČEZU se stane neprodejná, pokud stát nebude přispívat na každou vytěženou tunu - a to už tu bylo, ne? - důl KOHINOR,... Ty necelé tři miliardy se do severních čech velmi rychle vrátí, jenže pak už stát nebude mít ani doly, ani roční příjem z nich.
0 0
možnosti

pavel

19. 6. 2003 9:44
Re: konkurence
Appian je investicni skupina s jasnymi vlastniky a plany - mrkni aspon na web nez budes neco komentovat
0 0
možnosti

Jimmi

19. 6. 2003 8:58
Z R U Š T E T Ě Ž B U U H L Í ! ! !
Vláda nejdříve zpochybní limity těžby v severních Čechách a následně podivně doly zprivatizuje. Jsem pro úplné zrušení těžby uhlí TEĎ HNED, dříve než uhlí dojde samo a krajina již bude naprosto nepoužitelná. S horníky a zaměstnanci dolů jsou problémy už nyní, co teprve za dvacet let. Kdo neviděl tu zoufalou krajinu, ať se tam jede hned podívat...
0 0
možnosti

RAT

19. 6. 2003 9:18
Re: Z R U Š T E T Ě Ž B U U H L Í ! ! !
Ty si taky zoufalej! Na cem asi stoji autodrom, hipodrom a Vanovo vinice? Na rekultivovanych plochach, ono to s tou krajinou co se zacalo odsirovat neni zas tak spatny.
A pro ty chytraky co to chtej zavrit! Vite vo tom ho*no, nezamestnanost tu je 20% a to diky tomu, ze jede sachta, jinak by byla mnohem vyssi. Spousta podniku  je na ni primo zavisla. Horniku tu je sotva tretina co pred 12 lety, ale o praci by neprislo jen tech zhruba 15000 severoceskych horniku, ale i dalsi desetitisice lidi. A ty byste chteli zamestnat a uzivit jak?
0 0
možnosti

Michal, Brno

19. 6. 2003 8:37
V té vládě jsou asi samí retardovaní
Pokud prodají doly, které mají na účtech 8 mld Kč, zajištěný odbyt na několik let dopředu a ještě přidají dalších 15 mld Kč za částky které nabízí zájemci tak jsou naprostí tupci. Scénář potom bude následující: Investor založí novou a.s. jako vlastníka dolů, ten vytěží uhlí, vytuneluje peníze na rekultivace a potom zkrachuje. No a kde nic není ani smrt nebere, takže ty rekultivace stejně zaplatí stát znovu z našich daní.
0 0
možnosti

Berňák

19. 6. 2003 8:45
Re: V té vládě jsou asi samí retardovaní
Naprosto s Tebou souhlasím, to je učebnicová ukázka 13 let starých švindlů, které se v naší zemi podporují. Vítězem bude nepochybně sebranka zlodějů z Karbon Investu! Poté vznikne např. Karbon + s.r.o., dále Karbon - spol. s.r.o. atd., peníze daňových poplatníků na rekultivace skončí v kapsičkách zlodějů a klony firem v konkurzu. Takže jak píšeš, znovu si připlatíme za likvidaci a to ještě nejméně jednou (15 miliard ukradených + dalších 15 na dozorovanou rekultivaci).
0 0
možnosti

R.E.C.

19. 6. 2003 8:32
Zrušit těžbu !!!!!!!!!!!!!!!!
Těžbu hnědého uhlí bych úplně zrušil. Ničí to krajinu a spalování následně likviduje ovzduší. Stejně by jednou uhlí došlo, tak proč to protahovat. Ano, zvýší se nezaměstnanost, ale za tu cenu to stojí. Na Kladně se také ukončila těžba uhlí (černého - kvalitního uhlí) a  podařilo se pro spoustu horníků najít nové zaměstnání. Tak proč by to nešlo na severu Čech. Doufám, že se alespoň neprolomí limity těžby, protože i tak jsou až moc veliké.
0 0
možnosti

ppetr

19. 6. 2003 4:46
miliardy
Podle privatizačního návrhu mohou majitelé dolu po státu žádat zaplacení patnácti miliard korun na likvidaci starých ekologických zátěží z doby do roku 1993.
jsem jenom zvedav kde ten stat na to bude brat,uz se mi z tech miliard akorat toci hlava.na podnikani je to VYBORNY KSEFT.ZAPLATIT 4 MLD A OD STATU DOSTAT 15MLD.v ty vlade jsou snad samy tupouni.nechteli by mi taky mld venovat,vubec bych se na ne nezlobil
0 0
možnosti

Berňák

19. 6. 2003 8:39
Re: miliardy
O to těm co to kupují také jde, koupí to spolek pupkatých dřívekomunistů - dnes velkopodnikatelů, kteří vlastní OKD a vyždímou své kámoše z vlády.
0 0
možnosti

Pepa z Depa

19. 6. 2003 3:12
Mam taky zajem
Nabizim 3.1 miliady, kdyz mi poslete dopredu tech 15 miliard na zahlazeni nasledku tezby do roku 1993.
 
0 0
možnosti

hopik

19. 6. 2003 8:07
Re: Mam taky zajem
Nabízím 14 miliard 999 milionů, když dopředu dostanu 15 miliard na odstanění ekologických škod.
0 0
možnosti