Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nájmy v létě poprvé neporostou

Nájemníci v regulovaných bytech si porpvé po deseti letech nebudou muset v červenci za své bydlení připlatit. Kvůli otálení politiků a neschopnosti shodnout se na novém zákonu o nájemném nejsou teď vztahy mezi nájemci a majiteli domů upraveny speciálním zákonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Novák

okamžité uvolnění cen nájmů je blbost
Okamžité uvolnění cen nájmů je blbost. Věděl to i Klaus,který to také nikdy neudělal. Způsobilo by to tak akorát obrovské problémy, jak na straně majitelů domů, tak na straně nájemníků. Představa majitelů domů, že po vystěhování všech nájemníků, kteří nebudou ochotni zaplatit to , co si řekně, se mu najednou bude hrnout spousta nových zájemců, je naprosto mylná. Nájmy mohou růst pouze stejným tempem jako porostou platy. A pokud je známo, tak platy u nás rostou jen státním zaměstnancům. Takže tak za dvacet let...
0/0
27.6.2003 12:32

Kecal

Re: okamžité uvolnění cen nájmů je blbost
Nedokážu pochopit proč? takže za dvacet let, jsem  zjedaví kde budou lidi bydlet. Když není potřeba zvyšovat majitelům najemní aby mohli za to postavit další nejemní bydlení mi podle Vás stavíme a vaříme vody???????????  
0/0
27.6.2003 13:03

karlik

Re: okamžité uvolnění cen nájmů je blbost
Takže za 20 let budou nájemníci společně s majiteli bydlet pod mostem, protože z regulovaných nájmů se nemovistost nedá ani udržovat. Za tichého souhlasu politiků dál pokvetou černé obchody s takzvaným "odstupným", kterým si většina majitelů  defakto podruhé kupuje právo užívat svůj majetek. Vzhůru na Balkán!
0/0
27.6.2003 13:26

Re: Okamžité uvolnění cen nájmů je naopak maximálně žádoucí.
Nicméně by také nebylo od věci tyot regulované nájemní štěnice nakopat kamsi a delimitovat tamtéž. A to včetně příslovečného pana Nováka.
0/0
15.7.2003 15:11

Colombo

0/0
27.6.2003 12:29

repasovany

Deflace
V situaci, kdy ceny stagnují a občas se i snižují je logické, že ke zvýšení nájemného nedochází. V minulosti se nájemné zdražovalo až moc, teď může pár let klidně stagnovat. Důvody k zdražování vůbec nejsou a také nikdo nikoho nedotuje, to jsou výmysly majitelské lobby. Za bytový problém můžou restituce, ne regulace.
0/0
27.6.2003 12:28

Kecal

Re: Deflace
Tak jestli jsem to dobre pochopil, byt kde bydlíš majitel uvařil z vody jestli jsem to dobre pochopil. 
0/0
27.6.2003 12:56

Grooks

Re: Deflace
Deflace je způsobená mnoha faktory a jeden z těchto faktorů je, že se nesmí zvyšovat regulovaný nájem. Deflace je dlouho době škodlivá a vede ekonomiku do recese. A nepleť si, že když je deflace, tak není důvod zdražovat. Deflace je stav ekonomiky, a je nežádoucí. O nájemném které se až moc zdražovalo, tak to jedině předražené tržní. Regulované zase moc nestouplo v poměru cenu užitná hodnota. Protože z regulovaného nájmu neudržíš (neopravíš) užitnou hodnotu domu (nemáš na opravu). A kdo je podle tebe majitelská lobby? Obce, města? Ty mají 2/3 ze všech bytu s regulovaným nájmem. Tak to jedině oni můžou lobbovat. A zkus se zeptat, jak jim tyto domy vynášejí. Ani náhodou. A restituce? Ty jsi typický čecháček. Závist, myslíš že to co bylo ukradeno nemá být vráceno? Je to rodiný majetek, který by byl náš, kdyby nebylo rudých komoušů. Dej mi tvojí adresu a já si k tobě půjdu ukrást co budu chtí! Jsi blb.
0/0
28.6.2003 10:29

Pavel

Jen pěkně regulujte
Mam tři byty a všechny pronajímam za tržní nájemné. Dva z nich jsou města. Zatím mě na to nikdo nepřišel a také nepřijde. JEN PĚKNĚ REGULUJTE NÁJEMNÉ.
0/0
27.6.2003 11:51

Ferda Mravenec

test
0/0
27.6.2003 11:04

Martin

Pro vsechny stejny metr
Nevadi mi, ze byty ve velkych mestech jsou drahe. To je v civilizovanych zemich normalni. Ale proc ma nekdo mit byt po babicce za 2 000 a nekdo za ten stejny byt o poschodi vys platit 15 000 ?
Kdyz se bude zvysovat najemne 10% rocne, bude trvat 13-18 let, nez se to vyrovna, coz je pekne sproste. Melo by to byt nejmene 50% za rok.
0/0
27.6.2003 11:00

cartman

Re: Pro vsechny stejny metr
úplně stejný metr nebude nikdy nikde. problém (kromě jiného) je, že špatná cena je jak 2000, tak i 15000. jak najít to něco mezi?
0/0
27.6.2003 12:38

Majitel :o(

No comment
Vlastním dům se zahradou ve vilové čtvrti se 6-ti byty, kde platí nájemníci cca 400-600Kč měsíční nájem a (sám musím bydlet ve 2+1 v paneláku a platím tržní nájem 8.000,-Kč) 2 nájemníci byty pronajímají dále a zkuste jim to dokázat u soudu. To se teprve pobavíte :o(((((
0/0
27.6.2003 10:37

Vincenzo Praselíny

tak jednej !
Odřízni elektriku, vodu  a plyn! Oploť zahradu! A nejlépe - v zimě zacpi komíny a odpoj včechny sítě ! Najmi ukrajince či čečence a´t parazitům domluví ! Posílej jim černé plavky, na chodbách baráku pořádej diskotéky s chlastem, na které zvi hodně rómských občanů. Na zahradě povol stanování padesáti bezdomovcům. Prostě nebuť měkkej !
0/0
27.6.2003 10:56

rwet

Re: No comment
Je to hloupost, je vidět že žádný dům nemáte. Byt, který není družstevní nebo v osobním vlastnictví vám téměř nikdo dnes nepronajme. Pár případů, co pronajímali státní nebo s dekretem znám - akorát jeden měl štěstí, že o ten byt nepřišel, ostatní měli za 2 měsíce vymálováno, práskli je ti, co si to pronajali a o byt přišli tak rychle, že byste se divil
0/0
27.6.2003 12:22

Vaclav Hanus

zas vam to nefunguje, iDnes!
Nedaji se psat prispevek - odpoved na jine prispevky, napr. "regulace nájmů (puppy, 27.06.2003 9:46" !!!!] A to se mis stalo uz vicekrat. Nemeli by jit administratori z iDnes na nejake skoleni? !!!!!????
0/0
27.6.2003 10:33

Corado Cattani

Já už ty socany nemůžu vystát, žádám ihned předčasné volby!!!!!
0/0
27.6.2003 10:13

puppy

regulace nájmů
zatím mi nebyl NIKDO schopen rozumně vysvětlit, proč vlastně existuje regulace nájemného. aby chránila sociálně slabé? ale vždyť regulované nájemné se vztahuje na všechny nájemníky bez ohledu na sociální postavení.
 
proč není nájemné regulované formou standardní sociální dávky - příspěvku na bydlení, který se bude vyplácet pouze osobám pod určitým násobkem životního minima?
 
... protože regulované nájemná má i spousta zazobaných hajzlíků, kteří mají volební právo.
 
do hajzlu s tím.
 
0/0
27.6.2003 9:46

Vincenzo Praselíny

Re: regulace nájmů
Já chci "regulovanou hospodu" kde budu za plzeň platit 1 Kč a zbytek bude dotovat majitel. Mohl by k tomu ještě podávat "dotovanej gulášek" za 2 Kč a dotovaný malborka ! No nebylo by to fajn ?  A taky chci "dotovaný prostitutky" - ty tržní jsou moc drahý , taková dotovaná šukačka za 10 Kč by se po tom pivíčku sešla
0/0
27.6.2003 10:11

Vaclav Hanus

Re: regulace nájmů
Je to proto, ze za komunistu se rozdavaly statni byty takrikajic na dekret, ale jelikoz komuniste potlacily existenci a smysl soukromeho vlastnictvi, tak se v tech dobach drzba dekretu v podstate projevovala jako drzba (v podstate vlastnicvi) bytu. V mnoha ohledech to bylo dokonce zpusob drzby lepsi a vyhodnejsi jako vlastnicvi jine , tzv. osobni uzivani a nebo druzstevni - protoze veskere naklady na udrzbu nesl stat. No a pointa je v tom, ze prechodem na obnovu institutu soukromeho vlastnictvi si netroufl zadny politicky subjekt ze dne na den zrusit velmi podstatnou slozku osobniho majetku obcana kterou do roku 1989 tento povazoval ZA SVOU. Jednalo se cca o 1/3 populace v teto zemi. Na druhe strane prevest jim ty byty do OV okamzite v 1990 take nemohl, protoze by popudil proti sobe ty zbyle 2/3. Takze se vymyslel takovyto kockopes "neni to sice vlastnictvi, ale chova se to jako vlastnictvi...". Je to svym zpusobem typicka ukazka kontinuity rezimu pred 1989 a po. Musim jeste podotknout, ze statni byty se v te dobe rozdavaly lidem angazovanym , nebo jinak se podilejicim na udrzovani rezimu. V praxi to bylo tak, ze to mohl byt klidne klerofasista, liberalni reznik (automechanik), treba i antikomunista nebo kdokoli, podstatne bylo aby mel dobrou osobni znamost s nekym kdo pracoval na uradech - a byt dostal. A bydli v nem dodnes. Takrikajic "pod oboji", budto jako regulovana vyzirka, nebo ho dostal za hubicku od obce do OV.
0/0
27.6.2003 10:34

Vaclav Hanus

Re: Re: regulace nájmů - drobne upresneni...
Jeste bych opravil posledni vetu sveho prispevku. Samozrejme, v tech bytech dnes nebydli vsichni. Jsaou jeste takovi, kteri ho prodali k dnesnimu dni za cca 10 nasobek porizovaci ceny. Tito dnes prevazne bydli ve vilovych satelitech.
0/0
27.6.2003 10:41

Kecal

Okupuoace majetku
Važeny čtenaři, mě se libí jak se Vám libí že někomu okupuji majetek, jak se porušuje zakladní listina práv a svobod - to je ústavní zakon. Jak nežiejeme v právním státě a vi jak stím rychle souhlasíte. Jínak že socailistická vláda není schopna se dohodnout je uplně jasný sama bydlí v regulovaných najemních a poslanci mají cca 15000Kč příspěvek na bydlení. Jenom nevím proč jste hlasovyli do EU když neznaváte slovo kapital   a najemní jedno euro za metr to je  skoro zadarmo chteli jste přece do unie i vlada tam chtěla nebo né? Kecal
0/0
27.6.2003 9:44

Vincenzo Praselíny

Jak dlouho ?
Budu já, žijící v luxusu své vily dotovat bydlení tržně regulovaným parazitům ? Na dlažbu s nimi ! Pod mosty a do lesa ! Na skládky a do kanálů s holotou ! Ještě by se to tam v regulovaných bytech chtělo množit ! A co ubohý okrádaný majitel ? Ten jen kouká, jak se mu tam proletářská chamraď množí ! 
0/0
27.6.2003 9:31

lenoska

Nájem
Taky bydlím v bytě s regulovaným nájemným v centru Brna. Myslím, že alespoň jednou se ta neschopnost vlády vyplatila! I když nám ten nájem roste řádově o stovky, za čas už je to na penězích poznat.Akorát mě štve, že lidi pořád nadávají, že nemají na nic peníze, na bydlení, jídlo apod. , ale když se rozhlédnete třeba v nějakém supermarketu, že kupují třeba i za tisíce vyloženě nesmysly, které dřív na trhu nebyly a taky se žilo. Fakt je ten, že je to každého věc a myslím si, že se nemáme úplně tak špatně! Samozřejmě beru ohled na lidi, kteří jsou nezaměstnaní a počítají každou korunu, taky jsem si tím prošla. Lidi by se měli naučit šetřit ....
0/0
27.6.2003 8:52

Boris

Re: Nájem
Za dobrotu na žebrotu. Byla jste nezaměstnaná a dovolila jste si luxus bydlet v centru Brna. Místo toho, aby jste se vládě hluboce poklonila za její dobrotu, nazvala jste ji neschopnou. Pro koho to ten Špidla vlastně dělá?
0/0
27.6.2003 9:18

lenoska

Re: Re: Nájem
o žádném luxusu jsem nemluvila a v tom bytě žiji přes 20 let.
0/0
27.6.2003 9:28

Boris

Re: Re: Re: Nájem
Vím, kde na západ od našich hranic bydlí nezaměstnaní a dokonce i důchodci. Proto říkám, že bydlet v centru Brna a být nazaměstnaný je luxus, který vám umožnila vláda, které spíláte za neschopnost. Nepatřilo by vám nakopat?
0/0
27.6.2003 9:42

Gaston

Re: Re: Re: Re: Nájem
Mýlíte se. Lenoška vládě za neschopnost nespílá, nýbrž děkuje!
0/0
27.6.2003 9:48

lenoska

Re: Re: Re: Re: Nájem
milý příteli, kdybych bydlela sama, tak si v žádném případě nemůžu dovolit platit byt !!! Podotýkám, že by asi nezáleželo jestli bych byla v Brně nebo kdekoliv jinde. To, že jsem přišla o místo a nemohla sehnat hned další byl fakt, ale kvůli tomu se přece nebudu stěhovat !!!!!!! Vláda mi těžko něco umožnila! Kdybychom ten byt neplatili tak nás majitelé vyšoupnou na ulici , ale to je snad normální. Vládu nezajímá, kde berete peníze na placení . Škromach dokonce v době kdy byla na Jižní Moravě vysoká nezaměstnanost prohlásil, že zkrátí soc.dávky, aby donutil lidi dělat.Chtěla bych ho blbečka vidět jak by s 3 tisíci na měsíc vyšel!!! Znám spoustu lidí , kteří by pracovali, ale bohužel práci sehnat nemohou, jelikož nároky zaměstnavatelů strašně stoupají.Takže jestli se chcete pouštět do další diskuze o vládě a stále se jí zastávat, nemá to cenu, protože to co tam předvádí je opravdu cirkus. Každý den prodrbávají spoustu milionů z našich peněz. Takže tam jim klidně můžete jít nakopat!
0/0
27.6.2003 10:02

Dave

Zrušit regulaci!!!
Centrum Prahy je plné lidí, jejichž příjmy by je na fungujícím trhu automaticky donutily přestěhovat se do menších, méně kvalitních bytů v méně lukrativních částech Prahy. Takhle si může samotná důchodkyně dovolit držet 70m2 byt na Vinohradech a ještě remcat jak se má chudinka špatně. A mladý člověk, který chodí do práce, platí daně, měl by si pořídit rodinu, ... musí platit za obdobný byt min. 10 - 12 tis. / měs. Část lidí prostě doplácí na ostatní. Prozatím nezbyde než se s tím smířit.
0/0
27.6.2003 8:48

Ahoj

Re: Houbelec
Takže teď platíš místo 650 Kč už 850 Kč ? :))
0/0
27.6.2003 8:42

Gaston

Re: Re: Re: Houbelec
Lžete jak urvaný!
0/0
27.6.2003 9:44

Grooks

Re: Re: Re: Houbelec
No tak , no tak trochu si zopakovat počty by nevadilo. 4000,-kč? za 2 + 1, ale tak 150m2. V PRaze za 2+1 nám dekreťáci platí necelé 2000, tak asi trochu lžete. Někdo tady psal, že na údržbu stačí, když je nájem 2500,- tak se taky spletl. Ono to stačí trochu počítat, kolik v tak velkém činžáku stojí nové el. vedení, stoupačky, nová střecha, nová omýtka. Bez nebytového prostoru nemá barák šanci si vidělat s regulovaným nájmem na údržbu a opravy.
0/0
27.6.2003 10:09

Ahoj

Re: Re: Re: Houbelec
Tak 4020 Kč.To odhaduji , že máš 900 Kč vodné +stočné ,TUV 1100 Kč ,topení 1000 Kč , takže vlastní nájem činí 1120 Kč.A pokud Ti něco bylo zdraženo , tak Ti jedině mohly stoupnout zálohy na teplo a stočné.Podívej se pořádně za co platíš!!!
0/0
27.6.2003 11:01

slon.bimbo

v Brne stredu max 1000kč
Pokud vim z vlastni zkusenosti tak najemne se zvysuje uz nejakou dobu o procenta,takze kdyz jsem byl supr komous a mel najem 50kč tak mam ted treba 700kč.U nas v dome mame 90m byty a platime max 1100kč + služby a majitel nic nenadela.A muzu vam rict ze se to zda nekterym moc.oni by musely  prodat chaticku a zahrádku kdyby se to zvedlo.
0/0
27.6.2003 8:25

rwet

Re: v Brne stredu max 1000kč
Pitomost, majitel má jednostranou možnost to zvednout do úrovně max. regulovaného nájemného. V Praze je 37, v Brně bude tak 28, takže za 90m byt v pohodě může vybírat 2500. A to je částka, která už kryje opravy a stačí i na zisk - v průměru samozřejmě, jsou domy na zbourání, kde nestačí ani 100tis. nájem
0/0
27.6.2003 8:34

Gaston

Re: Re: v Brne stredu max 1000kč
Nemáte pravdu! Jinak už by můj nájemník dávno neplatil 1333Kč za byt 1.kategorie o rozloze 89m2. Pokud najdete způsob, jak se mohu (v mezích zákonů) dostat na vámi uváděné hodnoty, máte u mne tři ty nové nájmy:
0/0
27.6.2003 9:41

CNR

Hmm...
...to se pak těm lidem jezdí  v klidu na dovolenou, před bytem dvě auta....pohoda džez....že ??? Já platím v Brně za 49 m2, 7000,- + energie....na byt s regulovaným nájmem nedosáhnu ani kdybych se na hlavu stavěl....a to bych měl ještě splodit a vychovávat dítě....mi řekněte za co...pokud by žena přišla o příjem a dostávala jen almužnu od státu jako mateřskou, tak se můžeme jít pást....
0/0
27.6.2003 7:42

auchpat

Re: Hmm...
To že platíte 7000 je věcí poptávky a nabídky, absolutně regulovaného trhu, chcete platit, platíte. Pokud chcete platit regulované nájemné, kupte si nájemní smlouvu, za Váš byt v Brně to bude tak 400 tis.- tedy relativně za hubičku. Lidé, co v minulosti dekret dostali, platili cenu vyšší - třeba uvázat se 10 let podniku, kde dělali za menší peníze něco, co je nebavilo.
0/0
27.6.2003 8:00

CNR

Re: Re: Hmm...
...platit musím...jinak nebydlím....Nestěžuji si na výši tržního nájemné, já reagoval jen na to, že mladí lidé kteří mají začínat většinou od nuly musí platit a ti co už jsou za vodou, nemusí....
S tím uvazováním se....za komára byly všechny byty státní...takže kdo v té době bydlel, tak dostal dekret....a má ho doteď, až na určité vyjímky.....Mám kamarádku co restituovala dům i s nájemníky....a nic s nima nenadělá....Dostává od nich dva tisíce a tím to končí...
0/0
27.6.2003 8:11

Misa

Re: Re: Hmm...
1. "kupte nájemní smlouvu?" Vím, že to jde, a kdo bude chtít, tak to může udělat, ale jestli jste to myslel jako recept pro druhé, tak by jste se měl nad sebou dost zamyslet. Toto totiž obecně nic nevyřeší, ale naopak umožnuje pokračovat ve stávajících problémech v rozdílných cenách!!!
2. " Lidé, co v minulosti dekret dostali, platili cenu vyšší" - no, nevylučuji, že to není třeba Váš případ, ale většinou to tak určitě nebylo, většinou o tom totiž rozhodovali soudruzi, což prosím nepopírejte. V dnešní době by Vám to ani málo kdo uvěřil. Ale i přesto:
- pokud jste za byt "zaplatil cenu vyšší" byla to Vaše volba, zda si zvolit toto řešení, nebo si najít práci, která Vás baví a bydlení vyřešit např. vstoupením do bytového družstva. Pokud toho teď litujete, nesete si jen následky vlastního rozhodnutí! - proč mají právo na regulované ceny i ti, kteří už ve firmě, která jim dala podnikový byt nepracují a napsali si tam někoho z příbuzných, pak se např. odstěhovali a dekret přešel na ně a mají taktéž nárok na degulované nájemné??? - a proč mají nárok na regulované nájemné ti, co prostě byt dostali od města za nic???
0/0
27.6.2003 10:53

Karel

jsem pro zvýšení nájemného, ale
Souhlasím s majiteli domů, aby se zvedly nájmy v jejich domech na 70 Kč za metr, ale zároveň také souhlasím s tím, aby se v tomto poměru také zvýšili platy a důchody.
0/0
27.6.2003 7:38

Gaston

Re: jsem pro zvýšení nájemného, ale
Tak jo. Já zvýším nájmy a nájemníci ať si řeknou svým šéfům o zvýšení platů. Ale pozor někteří šéfové jsou nemorální lakomci. Budete to s nimi mít dost těžké. :-)
0/0
27.6.2003 7:45

Urvaný Hemeroid

Re: jsem pro zvýšení nájemného, ale
Jsi na blbé adrese. Obrať se na kamaráda Špidlu a jeho koalyboys.
0/0
27.6.2003 8:36

šárka

Re: jsem pro zvýšení nájemného, ale
a jsi v tom samém kolotoči.
0/0
27.6.2003 8:59

Tomik

Re: jsem pro zvýšení nájemného, ale
Pro živou přírodu, proč by to mělo spolu souviset. Pilník z Kolbenky, s platem 10000, který se válí celý večer v hospodě prostě nemá co dělat ve vile v bytě 4+1 120m na Hanspaulce (pro mimopražské - drahá vilová čtvrť). A Špidla je tam klidně nechá. Nízké tržní nájemné v takovém bytě je 25 tis., určitě by se dalo dostat přes 30 a on ten dekret prostě zdědil a nevykopete ho a nevykopete ho.  
0/0
27.6.2003 10:25

Tes

Chci taky takovej nájem ...
To máme ještě nějakou jinou Prahu než tu stověžatou? Já bych se někdy rád dožil takového nájmu a to ani nejsem z Prahy ...
0/0
27.6.2003 6:55

Lucie

majitelé dotující z vlastní kapsy
společně s dalšími 12 osobami vlastním činžovní dům na lukrativním místě v Praze. Od státu jsme k domu při podpisu smlouvy neobdrželi ani stavební dokumentaci (doslova mám bylo řečeno: máte na to nárok, ale nic nedostanete, nemáme to). od roku 1996 jsme do domu z vlasních kapes "nasypali" asi 7 milionů za rekonstrukce, stát samozřejmě do dobu 60 let nic neopravoval. Máme v domě zhruba polovinu nájemníků, kteří platí v průměru za nájem 1000/měs. Někteří jsou tak otrlý, že ani neplatí. Ptám se: jsem snad já jako majitel nemovitosti "odsouzen" k tomu, abych suplovala
povinnosti státu a zabezpečovala bydlení sociálním případům a ještě je z vlastní kapsy dotovala? Kde je tržní ekonomika? 
0/0
27.6.2003 5:22

Ivan

Re: majitelé dotující z vlastní kapsy
Trošku tomu nerozumím. V článku se píše, že nájemné za cca 80 m2 činí 3040,- Kč. Buď  Vaše byty  mají v průměru cca 27 m2 nebo nevyužíváte maxima regulovaného nájemného a nebo jste lidumil.
0/0
27.6.2003 6:41

Kislik

Re: Re: majitelé dotující z vlastní kapsy
Co to plácáš? Maximální nájemné v regolavých bytech je 37,07Kč/m2 a pokud umíš aspoň trochu počítat tak si to vynásob 80x a máš ty 3 tisíce.
0/0
27.6.2003 7:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.