Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Éra výhradních prodejců aut končí

Prodej aut přestává být záležitostí exkluzivní skupiny firem vybraných výrobci nebo oficiálními dovozci vozů. Čím dál tím častěji si budou motoristé u jednoho prodejce vybírat z nabídky několika různých značek nebo kupovat vozy třeba v hypermarketech či autobazarech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rejpal

Servisy jako WC
Investice do pořádného servisu jsou mnohem vyšší než na zřízení pouhé prodejny aut. Takže ten, kdo bude chtít jen prodávat, tak bude mít určitou výhodu před tím, kdo bude prodávat i servisovat. Když to přeženu, tak by zde mohli být jen prodejci a žádný opraváři .... Je to stejné, jako kdybych si na vlastním pozemku postavil komfortní WC a pak by mi nějakou vyhláškou někdo nakázal, že si tam může bezplatně odlehčit každý kolem jdoucí občan (i když si natankoval někde jinde a ne v mojí hospodě).
0/0
1.7.2003 15:17

m

AUTA UŽ SE V HYPERMARKETECH STEJNĚ PRODÁVAJÍ
Auta už v hypermarketech stejně jsou, velmi často je oficialní dealeři nabízejí právě v prostorách hypermarketů na různých reklamních akcích. Tam kontaktují své potenciální zákazníky, leckdy předběžně sjednávají smlouvy. Rozdíl je pak pouze v pokladně, do které jdou peníze. Otázku oprav by pak vyřešila smluvní autorizovaná opravna. Určitě by to někdo rád vzal...
0/0
1.7.2003 11:19

Honza

Tady je to samej odborník
A co říkáte prodeji skůtrú a mopedů, který v hypermarketech už dávno je. To snad není vozidlo ?
0/0
1.7.2003 9:17

Jabas

EU
Podle informací v EU bylo schválen zakon, který umožní prodávat auta v obchodních řetězcích.I tady u nás bych přivítal podobnou možnost.Stačí ti základní verze,kup si jí v Hypernově.Chceš speciální výbavu jdi za dealerem do značkové prodejny.Opravy v záruce se budou rešit stejně jako u jiného spotřebního zboží.Ať se to pánům politikům a jejich zvrácené představě o dopravě líbí či nikoli, auto je spotřební zboží a né luxus, jak to bylo za komančů.Potřebujeme levnější nová auta a né 15 let staré vraky.Bydlím na vesnici a bez auta se nedostanu do práce ani zpět. Proč bych měl platit za obyčejný dopravní prostředek dealerovi o (teď plácnu) 50000 víc než v Hypernově, když chci jen přibližovátko typu Fabia v základu?
0/0
1.7.2003 8:43

Šťoural

Re: EU
Je pravda, že to "zákon" (resp. tzv. bloková výjimka) umožňuje. Má to ale háček (jako každý zákon) - prodej v Super- a Hyper- marketech je možný, pokud k tomu dá souhlas výrobce dané značky. Je otázkou, zda si zkusí "hazardovat" tímto způsobem se jménem své značky. A pokud vím, tak v  S+H-marketech  je nabídka skutečně značkového spotřebního zboží dost omezená. Proč asi? Jinak souhlasím s tím, že auto je sice spotřební zboží ale troch jiného charakteru než dámské vložky, prací prášek či televize Jelikož se pohybuje na silnici, tak na rozdíl od uvedených příkladů ovlivňuje i ostatní - proto musí být udržováno (servisováno) též trochu jinak (důkladněji) než pračka nebo fén. 
0/0
1.7.2003 8:58

Honza z Prahy

Re: Re: EU
Panove, souhlasim s argumenty o vyjimecnosti tohoto spotrebniho zbozi, ale uvedomte si, ze kazdym rokem pribyva kupcu, kteri si auto objednali pres internet. Tam uz nemate ani ten nejmensi kontakt s prodejcem a presto to docela dobre funguje. Servis tezi z neceho jineho nez z prodeje a tak vam rad auto na spraveneni vezme (servisni opravu vyuctuje vyrobci nebo generalnimu importerovi, pozarucni rovnou vam). Nevidim na prodeji aut v supermarketech nic spatneho.
0/0
1.7.2003 9:09

PP

Re: Re: Re: EU
Souhlasím. Není nutné aby auta prodával "servis". Servisní služby musí zajistit výrobce (dávat servisní a prodejní licence nezávisle na sobě - tzn. dobrý servis by mohl mít licenci značkového servisu pro x různých značek) a ne se této povinnosti zbavovat nuceným budováním nákladných "značkových" servisů u každého prodejního místa. Nemám problém s tím aby bylo 1000 prodejců značky na 100 servisů, které by mohly být zároveň servisy jiných značek. Jen tak skončí nechutný slepenec výrobců, pojišťováků, "značkových" servisů a prodejců, kteří zbytečně prodražují pořízení, provoz, údržbu a opravu vozidel. Howgh !!!
0/0
1.7.2003 11:26

velrybak

Re: EU
Souhlas, myslim, ze tak to bude. A vyrobci do toho pujdou radi, protoze se to bude tykat samozrejme tech nejjednodusich vozu, kde se s tim stejne zadny cavyky nedelaji. Az korejska znacka A proda par set aut v hypermarketu, tak proste znacce B nezbude, nez udelat nejakej model taky.
0/0
1.7.2003 9:40

madmax

krok vpřed!!
0/0
1.7.2003 8:36

Šťoural

Re: krok vpřed!!
Chybí zdůvodnění - můžu napsat i dva kroky vpřed a tři vzad!  Auto nejsou dámské vložky nebo prací prášek, který může prodávat každý a dál se o prodanou věc nestarat (neboť se po použití jednoduše vyhodí).
0/0
1.7.2003 8:45

Šťoural

Krok zpět
Prodej aut bez nutnosti servisu trochu připomíná prodej v bývalých Mototechnách či obchodních domech - "Kup si u nás automobil a pak si najdi servis - nás už neobtěžuj !". Určitě se v současných českých poměrech najdou "takypodnikatelé", kteří se podle tohoto "návodu" budou chovat. A zákazník při případné reklamaci po několika měsících bude muset v některých případech možná hledat i toho, kdo mu auto prodal. Pouze připomínám staré heslo - "Auto je tak dobré, jak dobrý je servis!" .
0/0
1.7.2003 8:14

Šťoural

Je to trochu jinak
Žádná výjimka nekončí, ale do platnosti vstupuje výjimka jiná. Ta je téměř v souladu s právem EU.
0/0
1.7.2003 8:07

Silvestr

akorát se "zlegalizuje" to co dávno je
u nás chlápek, který prodával Fordy, tak to převedl na příbuznou a teď prodává oficiálne jenom Renaulty. A přitom prodává vlastně oboje, příbuzná je jenom nastrčená.
0/0
1.7.2003 8:04

Dado

Až 10 operátorů na jedné SIMce! http://www.klonovani.cz
Až 10 operátorů na jedné SIMce! http://www.klonovani.cz 
0/0
1.7.2003 7:41

Z

Re: Až 10 operátorů na jedné SIMce! http://www.klonovani.cz
Pokud chcete aby si nekdo zkopiroval vasi SIMku a pak telefonoval na vas ucet pripadne aby vam ten telefon odpojili pro poruseni smlouvy, tak hura do klonovani.cz !
0/0
1.7.2003 9:30

Richard Palát

oddělení značek polohou je vyžadováno
Nějakých pár let nazpět nebyl problém vidět v jednom autosalonu pohromadě Škodu i Seat.
Dnes má každá značka svoji budovu.
/* Richard Pal á t, http://www.najedno.cz */
0/0
1.7.2003 4:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.