Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špidla staví reformu na růžových číslech

Vladimír Špidla se ocitl v podobné pozici, jako kdyby před srazem s manželkou nabíral velký časový skluz, ale do telefonu přesto sliboval dorazit včas. Přitom by spoléhal na dobře průjezdné ulice, zelenou vlnu na semaforech a shodu dalších šťastných náhod, které ho nakonec vytáhnou z maléru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rad

sweet jesus
Jak ti hlupaci mohou ocekavat zvyseni tempa rustu, kdyz zvysili celkove danove zatizeni !??? To snad neni mozny ! Je CSSD opravdu tak blba, nebo je placena za statni bankrot ?
0/0
6.7.2003 21:02

Bzzzz

Špidlo
A co to zkusit obráceně. Daně snížit ať maj lidi co utrácet a státu se to vrátí v podobě DPH. A ekonomika bude nastartovaná.
0/0
4.7.2003 14:08

Iráčan

Re: Špidlo
to víme všichni, ale bohužel naše vláda nemá dost odborných znalostí aby něco takovýho byla schopná pochopit...:o)))
0/0
4.7.2003 16:24

Pavela

ŠPIDLOVA NEREFORMA
BYLO BY VHODNÉ,ABY SI NAŠE VLÁDA PŘEČETLA TYTO DISKUZE.DOSTALA BY SE TAK DO OBRAZU,CO SI O NÍ OBYVATELÉ MYSLÍ A NEBYLI BY TAK MIMO MÍSU.SLEDUJI  NÁZORY NA REFORMU UŽ DLOUHO A CHYBÍ MI NÁZOR NĚKOHO Z VLÁDY.ASI JIM NESTOJÍ ZA TO UTKAT SE S OBYVATELI V DISKUZI.MÍSTO VYMÝŠLENÍ VYMYŠLENÉHO,ATˇ SE INSPIRUJÍ VE STÁTECH,KTERÉ JSOU EKONOMICKY ÚSPĚŠNÉ.
0/0
4.7.2003 13:40

Vlčice

Smysly
Špidlu viděti - hnus, Špidlu slyšeti - vztek. Ještě štěstí, že ho nemusím čuchat.
0/0
4.7.2003 12:14

Josef

Co chcete v tomhle Absurditánu
Kdysi jsem rozšiřoval heslo:
Komunista, když mluví, tak lže, když mlčí, tak krade!
Možná je na čase, abych změnil podmět na SOCANA.
---
Nedávno jsem zjistil, že - ač platí zákon č.1999/19994 Sb. o zadávání veřejných zakázek  - státní podnik Česká pošta se jím neřídí a ani řídit nehodlá. Dle vyjádření jednoho jejich ředitele (zatím nechci jmenovat, třeba se tam ještě s nějakou zakázkou uchytíme): My vlastně už tak moc státní ani nejsme, tak se tím zákonem neřídíme.
 
Komupak  a kolik z tohoto rozhodnutí asi tak káplo, nebo stále kape?
 
0/0
4.7.2003 11:14

Josef

Pardon - správně "Absurdistánu"
0/0
4.7.2003 11:16

Berňák

Re: Co chcete v tomhle Absurditánu
ředitel ČS pošty ing. Přibyl je hochštapler, který seděl v dozorčí radě vykradené IPB, ale za obrovské prachy neměl žádnou odpovědnost. Dnes tento seladon spokojeně sedící deset let na své židli vykoumal, že by udělal ze státního podniku a.s. Toto by znamenalo, tak jako v mnoha případech dříve, že by se stal v podstatě neomezeným vládcem nové a.s., kterou by mohl vykrádal ještě více a bezostyšněji než dříve. Za zmínku stojí rovněž nezákonné vlastnictví ČS pošty s.p. soukromé společnosti - Poštovní tiskárna cenin a.s., kde ing. Přibyl vydržuje ve funkci neschopného ředitele rusa ing. Feoktistova, kterému je 70 let a to za plat 1. milión Kč ročně, který byl po roce 1989 vyhozen, ale ing. Přibyl jej znovu umě instaloval do funkce zpět. Holt ESTÉBÁCI na sebe nezanevřou!
0/0
4.7.2003 11:48

ú--

Re: Re: Co chcete v tomhle Absurditánu
presne, tak jako stbacka Silvie Wittmannova, bacha na tu zrudu
0/0
4.7.2003 16:57

Berňák

tento stát je už dávno v pr......
S přístupem sebranky skorumpovaných zlodějů z parlamentu, senátu a bývalých vlád k výběru daní a hlavně dluhů, které se uměle snižují odpisy pro nedobytnost a ,,láskyplným" přístupem řady vedoucích pracovníků finančních úřadů, ředitelství a MF k podvodníkům, kteří dávají bakšiš to tento stát dotáhne už brzy leda tak do pr..... Těch 720 miliard Kč, které nechal bankovní dohled ČNB rozkrást z bank, které jsme zacvakali z našich daní a to díky Klausovo-Zemanovým vládám také nikdo nevrátí. Na finančních úřadech už zbývají jenom staré a neschopné báby, nebo neschopní imbecilové a neschopná pakáž ve vysokých funkcích, tak se vybere leda tak h....o! A to ještě okořeněné skvělou legislativou ušitou na míru zlodějům. TFUJ ŠPIDLO, JSI NESCHOPNÝ JAKO BYLI KLAUS I ZEMAN!
0/0
4.7.2003 10:55

Roman

Re: tento stát je už dávno v pr......
Konecne prvni clovek v teto Vasi ceske diskusi,napsal pravdu,skoro nkazdy z Vas nadava na USA a okoli,spousta z Vas ani nevi,jak to tu vypada.Nikdy jsem nebyl v zadne politicke strane,(aspon se nemusim stydet),akorat me hrozne moc mrzi,co se deje v CR.Jsem moc hrdej na to,ze jsem s Nasima mohl oslavovat vitezstvi na olympiade v hokeji ale to je tak asi vse.Je mi z toho smutno.Moc Nam vsem preji aby se opravdu podarilo za nejaky cas dat jmeno nasi krasne CR.Mejte se prima.
0/0
7.7.2003 2:59

Ulrich

Nápad
Tak ještě jednou řešení problému Špidla:http://members.tripod.com/~ravingpsycho/minigun.html
0/0
4.7.2003 10:24

Luboš

žádná reforma.
Není třeba dělat reformu veřejných financí. Je třeba udělat reformu spotřeby státního molochu. Ta spočívá: 1. v propuštění 30 000 státních "nicnedělajů" (jednoduchý recept: máš ŽL, jsi společníkem nebo jednatelem ve firmě = okamžitý vyhazov bez nároku na odstupné a zákaz fungovat ve státní službě na 30 let a na stejnou dobu nesmíš dostat zakázku od státu); 2. okamžitá a důsledná kontrola výdajů resortu zdravotnictví (tam padají peníze jak do černé díry, ať zkrachují nadbyteční "lékaři"); 3. úprava pracovní doby učitelstva základních škol na míru srovnatelnou s učiteli na středních a vysokých školách a až poté úprava mezd (včetně nutné diferenciace podle schopnosti naučit); 4. odebrat výhody poslancům a senátorům (vždyť jenom nezdanitelné náhrady poslanců - průměrná výše - je na úrovní průměrné mzdy v ČR, o platu - 46 500,- - ani nehovořím) - chceš dělat politiku, nechť platí strana, která nominovala, dostává přece za volební hlasy; a mohl bych pokračovat dále.
Lide český a moravský, probuď se. Vytáhni cepy a sudlice na svoloč, která z Tebe sdírá kůži.
0/0
4.7.2003 10:15

13897iejgwebcxúúm

Re: žádná reforma.
absolutni souhlas Lubosi, vsak se to stane ale az si cechacci vyzkousi Argentinu a la checo, coz bude brzy, jelikoz a protoze ty stare vygumovane komouske generace ktere jsou stale u moci to ne a ne udelat! pokud ti mohu radit, jsi-li mlady a neco umis, pojd do ciziny jako ja, nema cenu jim platit kdyz si toho nevazi a neumi s nasimi penezi hospodarit, socialismus a komunismus je bida lidstva! tak cau
0/0
4.7.2003 10:22

Martin

Re: žádná reforma.
Vážený pane Luboši, já budu reagovat hlavně za učitele. Je úsměvný Váš pohled na ohodnocení učitelů podle SCHOPNOSTI NAUČIT. Jsem student pedagogiky, učím, a proto Vás musím upozornit, že to je nereálné. Vesměs platí, učitel je průvodce, a to co se má naučit musí student zvládnout sám...Není to jen o schopnostech učitele, ale i o schopnostech žáků. Navíc v dnešní době,  kdy učitelé nemají díky svému ohodnocení celkovou autoritu ve společnosti (natož u studentů), a díky mnoha jiným faktorům se úroveň (kázeň i znalosti) žáků v posledních 10 letech rychle snižuje. Ale to není vina učitelů, je to odraz stavu naší společnosti. A prosím, přál bych Vám strávit den jako učitel na ZŠ, zkuste doma nasoupit před rodinu a zpatra hodinu povídat, pak mít 10 minut přestávku a znovu. Pak si popovídáme o tom, kolik hodin by bylo dobré učit. A o těch platech, nastupující učitel bere 8.500Kč...
0/0
5.7.2003 15:32

Pony

Špidlu nechte na pokoji, může za to Klaus
Proč se nyní navážíte do chudáka Špidly a jeho kabinet. Pouze schytá to, co zapříčinil Klaus. Zhoubou naší ekonomiky přece nejsou zaměstnanci a pracující, ale podnikatelé, loby-kliky, bohatí OSVČ a jim podobní. Zaměstnanci jsou v pohodě, podnikatelé (považováno za nadávku) okrádají stát. Pan Špidla jedná naprosto správně, když chce zlikvidovat OSVČ a přitnout podnikatelům. Měli by vrátit své majetky státu a ten by měl jejich posty obsadit schopnými a se státem loajálními lidmi, kteří nebudou stát okrádat, ale budou mu prospívat. Bravo pane Špidlo, věřím, že své idee dotáhnete do konce a dovedete republiku k blahobytu. Pan Klaus a jeho pravice, chválabohu, že již poslední pravicová strana, nesmějí mít již šanci zasahovat do věcí veřejných, opstavil bych je mimo zákon. Podle všeho co slyšíme a čteme škodili více než dva totalitní režimy tohoto století.
0/0
4.7.2003 10:12

q

Re: Špidlu nechte na pokoji, může za to Klaus
vyliz si papulu ty koni
0/0
4.7.2003 10:23

Pony

Re: Re: Špidlu nechte na pokoji, může za to Klaus
Ty neumíš číst nebo nepoužíváš mozek, mulo!!!
0/0
4.7.2003 10:33

Dredwerkz

Re: Špidlu nechte na pokoji, může za to Klaus
Tak Pony a odchod smer sprcha uz sedis u inetu dele nez mas od lekare povoleno! Pony nejsi ty nahodou kabatobrativsi stary levicak Sisko ? ;-)
0/0
4.7.2003 10:36

Pony

Re: Re: Špidlu nechte na pokoji, může za to Klaus
Další modrlant. Jsem odhalen strašně se bojím. Však my s vámi zatočíme až se opět dostaneme k moci. Do té doby budu kryptokomunistický modrý pták s členstvím v čssd. Můžu?? a doktor mi dovolil být u nte ještě chvíli, heč!
0/0
4.7.2003 10:42

Ben

Re: Špidlu nechte na pokoji, může za to Klaus
Se prober, ty kopytníku! Máš v hlavě asi fakt jen seno a nevíš co meleš. Doba sladkého nicnedělání, kdy každý má "právo" na práci a o všechno se stará strana (ať žije KSČ, že?) je, díky Bohu!!!", za námi.
0/0
4.7.2003 10:47

Pavela

Re: Špidlu nechte na pokoji, může za to Klaus
5 let vlády soc dem.
0/0
4.7.2003 13:29

frank

Jsou to maniaci. Ti dva.
Prostě Švindla s Nedělkou. Otázkou je, jestli sami věří tomu co dělají. Pokud ano, tak nemají na místě premiéra a minstra co pohledávat. To co předvádějí, ještě s tím tučňákem Škromachem, je naprostá katastrofa, ze které se jen tak nevylížeme. Zase to spoléhání se na Unii. Vždyť je to už směšné. Ta nás bude stát, pokud skutečně budeme připuštěni, ohromné peníze a úsilí. Jejím zájmem není někomu pomáhat, ale rozšířit odbytiště pro svoji nadvýrobu. Ta vylývá i z toho, že její současní členové jsou technologicky ale úplně někde jinde než my. Stejně tak, ale i politicky a morálně. Spíše bych očekával, že nám vstup, spíše však pohlcení kolonie, pomůže odstranit naše socanské a další vládní rádoby politiky, se kterými nebude nikdo chtít diskutovat, takže bude nutné je vyměnit. A to i v Parlamentu. Už aby to bylo. Není na co čekat.
0/0
4.7.2003 10:00

Ulrich

Nápad
Věděl bych, jak vyřešit problém Špidly a podobných zlodějů:members.tripod.com/~ravingpsycho/minigun.html
0/0
4.7.2003 9:18

Mike

Kdyby stát nekradl 70% příjmů každého zaměstnance a nechal je o nich rozhodnout samostatně tak by ekonomika možná i rostla. Pokud se nesníží daně a neomezí soc.dávky ( jako třeba v SR ), tak se můžeme podívat do Argentiny jak na tom za 5-10 let budeme :O(.
0/0
4.7.2003 9:12

kz

Re:
souhlasim, nejsme v takove situaci, abysme si mohli hrat na „socialni stat“.
 
0/0
4.7.2003 9:17

noto socialists

Re: Re:
presne a jeste maji socialisti tu drzost oblbovat obcany
0/0
4.7.2003 10:24

Zlej

dnešní vláda
není nic jinýho než spolek nedouků, grázlů, podvodníků, špiclů, balených koblih, arogantních zmetků a tak podobně. Dobře jsi to řekl, Miloši Zemane! Utratit!!!!!!!!!!!
0/0
4.7.2003 9:05

Jirka

Kudy chodil, tudy krad, sociální demokrat.
Pokud bude ta reforma veřejných financí ušpidlaná stejně jako deforma veřejné správy, máme se vskutku na co těšit.
0/0
4.7.2003 8:57

Marie

Reforma-blbost!
Již tady někdo před časem říkal, že se uklízí od shora. Špidly boys to dělají obráceně, takže svinstvo se opět roznese. Protože chybí ve vládě ekonom, tak to také vypadá. V první řadě by si měli snížit platy a odměny vládní činitelé a poslanci parlamentu. Senát se může klidně zrušit. Bývalí politici ať jdou pracovat, nebo ať jsou v důchodu a neotravujou obyčejné lidi, kteří nedosahují jejich platů. Ve statistice platů by se měli vyškrtnout platy armády, policie, soudů, politických kanceláří a měli by se vykazovat zvlášť, protože zkreslují silně statistiku. Pak by se asi každý občan divil, jak že to vypadá průměrná mzda. Nakonec pravda se odráží v důchodech,  které jsou nízké a pouze za Klause se přiblížily k výši, kterou by měly dosahovat. Od vlády ČSSD se nedá čekat žádná reforma, je to pouze mlžení a plácání do nádrže plné vody. Bohužel akce typu "čisté ruce" skončí stejně jako takhle (není Zeman, není akce "čisté ruce"), Špidly boys vyvolávají nesnášenlivost mezi OSVČ a zaměstnanci v čele s odbory, aniž by si připustili, že tím páchají trestný  čin! Tak tohle všechno je těm kopytům z pakoně dovoleno a jsou hájenou zvěří za peníze nás všech! Včechno, co zde vybudovali z tvrdé práce lidí komunisti, dnes prodávají za hubičku nebo zdevastovali takovým způsobem, že je to nepoužitelné. Všechno je to ale vina komunistů? Nenechte se vysmát. Není. Je to vina těch, kdo se chopili moci po      roce 1989 a zadlužili zahraničními i domácími dluhy všechny občany ČR. Je to vina těch, kdo dovolili a rozdělili dva malé státy a nadělali již tolik zlé krve, že jim to v příštím životě nemůže být odpuštěno. To, co nám vládne dnes, je elita, která nemá politickou kulturu, natož potom jakoukoli jinou. Jde jim jenom o jejich koryta a jestli na to občan má, nebo ne, je vůbec nezajímá. Občan může klidně chcípat, hlavně, že se oni se mají dobře. Přesně podle hesla, když svini narostou parohy, myslí si, že je jelen.
0/0
4.7.2003 7:54

Ebo

Jo..
A jednoho blbce střídá v parlamentu blbec větší...
0/0
4.7.2003 7:39

JakeTramp

odvaha se u nás moc nenosí
Jsem a v ždycky jsem byl pravicový volič, ale je mi smutno, když tady všichni nadávají na prvního člověka v naší novodobé historii, který našel odbvahu k tomu aby se svojí vládou udělal razantní kroky ke skutečnému ozdravení veřejných financí tohohle státu. Moc dobře ví, že to co dělá mu politicky neprospěje a přesto to dělá. K tomu se velký pan profesor a jeho parta nikdy neodvážili. Kdyby se například na počátku 90let premier Klaus nebál o svou židli a místo keců o českém rodinném stříbru prosadil i přez veřejné mínění vstup zahraničních firem do našich podniků a bank, mohlo se nám teď žít mnohem líp. Každý může mít na podobu reformy svůj názor. Špidlovi ale nikdo nevezme, že byl první kdo našel odvahu nejakou reformu skutečně udělat.
0/0
4.7.2003 7:21

Beznaděj

Re: odvaha se u nás moc nenosí
Jenom odvaha a pracovitost nestačí, je třeba mít i patřičné všdomosti.
0/0
4.7.2003 7:26

xray

Re: odvaha se u nás moc nenosí
odvaha by možná byla ale výsledky ne. protože co tato vláda navrhne to perla. a jen tak na okraj za vlády čssd se státní dluh zvýšil 5x ( díky špatnému sociálnímu systému atd. )
0/0
4.7.2003 7:37

Re: Re: odvaha se u nás moc nenosí
SE SOCIÁLNÍM SYSTÉMEMEM NEDĚLALI NIC I VLÁDY PŘED ŠPIDLOU, TÍM TO NENÍ TO UŽ JSOU DŮSLEDKY. tAKŽE TREFA VEDLE
0/0
4.7.2003 8:55

Tomáš

Re: Re: odvaha se u nás moc nenosí
Špatný sociální systém vyplodila ODS, konkrétně pan Vodička Jindřich. Je podivné, když socialisté musí škrtat v sociálním systému liberálů. Obvykle to bývá naopak.
0/0
4.7.2003 9:40

Vita

Re: Re: Re: odvaha se u nás moc nenosí
Jenze zkus si soucasne uvedomit ze hodnotit neco s mnohaletym odstupem je trosku snadne. Nase ekonomika se dost rychle meni a je potreba pocitat s tim ze systemy typu socialni apod. se delaly proste v urcite dobe na urcite situace. Jde o to ze se s casem musi menit. CSSD ho naopak velmi uspesne rozsirila v minulem volebnim obdobi a ted ho zase zestihluje. Copak ty jsi vedel v roce 93/94 (jdy se system delal) jak bude firma v ktere delas vypadat v roce 2003?
0/0
4.7.2003 9:46

Jára

Re: odvaha se u nás moc nenosí
Ja žádnou reformu veřejnych financi nevidim.To o čem se ted mluvi neni žádna systémova reforma, nýbrž pouhý soubor vynucených úsporných opatřeni.To je jako, když budu chtit jit do kina, pak zjistim, že na to nemám  penize, protože mám malý plat a budu tomu  řikat reforma financi.
0/0
4.7.2003 7:38

pa

Re: odvaha se u nás moc nenosí
Špidlova vláda je také první, která si tak obrovské schodky naplánovala. Teď se jen snaží opravit své plány. Pa
0/0
4.7.2003 10:31

CNR

Když...
...Sobotka v neděli v nějakém pořadu v televizi prohlásil, že schodek na příští rok navrhne na 118 miliard, tak jsem málem spadl ze židle....Letos je schválen na 111 miliard....Takže vládá "udajně" spoří, ale schodek bude vyšší.....Tady něco nesedí a pěkně to smrdí....
0/0
4.7.2003 7:16

RoB

Re: Když...
Musíš to vzít v poměru k HDP. Pak i vyšší nominální schodek znamená jeho snížení v reálných číslech. A vo to de. HDP je zdroj .
0/0
4.7.2003 8:10

pavel

Re: Re: Když...
A HDP zvýšíme jak?
0/0
4.7.2003 9:08

Michal Z.

Re: Re: Re: Když...
HDP zvýšíme snížením daní, protože pak všichni plátci nebudou mít  důvod placení daní obcházet.
0/0
4.7.2003 9:16

Trelane

Re: Re: Když...
Má to jeden háček. Při očekávaném růstu HDP o 2,4% (viz poslední lehce optimistická prognóza MF)  by schodek musel být menší než cca 113,5 mld. Protože je 118 mld, tak opravdu nemůže jít o žádnou úsporu!
0/0
4.7.2003 9:09

Pavela

Pitomost a ne reforma
Co můžeme čekat od vlády,kde není žádný erudovaný ekonom?Pouze množství nesmyslů,které tato vláda vypotila a vypotí.Pokud by chtěli být prospěšní této zemi,tak ať ihned odstoupí.Ale toho se nedočkáme,vždyťˇjim jde spolu s poslanci o velké prachy a osud země je nezajímá.A pokud věří,že to co dělají je správné,tak tím hůř.Svědčí to o jejich odbornosti.
0/0
4.7.2003 7:08

Karl von T.

Re: Pitomost a ne reforma
Souhlas, svědčí o to jejich odpornosti. Ten mladík Sobotka má právnické vzdělání a jaké skutečné (reálné - tj. mimo sekretariát ČSAD, sněmovnu a ministerstvo) životní zkušenosti??? Člověk nemusí mít profesuru z makroekonomiky, aby si uvědomil, že když celý svět se řítí do "málo uspokojivých čísel", tak ČR (závislá na ekonomice SRN - a ta teď fakt nic moc) nemůže jít na 4násobek. Na to stačí tzv. selský rozum.
0/0
4.7.2003 7:23

RoB

Re: Pitomost a ne reforma
Jste úplně mimo. Veřejné finance jsou tak komplikované, že žádný ekonom jim stejně do detailu nerozumí. Většina ekonomů rozumí partikulárním částem. Proto reforma potřebuje dobrého manažera, který je schopen s ekonomy vyjednávat a prosadit věci. To Sobotka je. Nechci ho bránit, ale nezapomeňte, že VEFI se věnoval v Rozpočtovém výboru déle a ve větší šíři, než většina "vašich ekonomů", kteří Vám chybí.
0/0
4.7.2003 8:14

Trelane

Re: Re: Pitomost a ne reforma
Je-li p. Sobotka dobrý manažer, pak nechápu, proč mu jeho nejlepší podřízení na MF utíkají do soukromých firem. Co jiného by měl dobrý manažer umět, než sestavit, udržet a motivovat kvalitní tým ?
0/0
4.7.2003 9:14

Pavela

Re: Re: Pitomost a ne reforma
Sobotka je dobrý manažer?To snad nemyslíš vážně
0/0
4.7.2003 13:34

Smutný muž

Stále stejná hra
vymyslíme si nějaká čísla, ať nás nechají vládnout ještě chvíli a pak se uvidí, zase jim něco nakecáme.
0/0
4.7.2003 6:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.