Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dluhy drah opět převezme stát

Nekonečný koloběh pokračuje - České dráhy poněkolikáté nedokázaly vybřednout ze ztrát a stát je znovu oddlužuje. Naposledy ve středu vláda rozhodla o tom, že na mizerné hospodaření drah doplatí daňoví poplatníci osmi miliardami korun. To je totiž částka dluhů, které dráhy neplatily.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Chomutovák

14. 7. 2003 1:45
Zpoždění
Tak jsem sobě zakoupil síťovou jízdenku s tím, že si projedu co nejvíc tratí v ČR (např. kdyby je chtěl někdo rušit). Pro zajímavost dávám seznam vlaků, které jsem použil včetně zpoždění (0 znamená včas, +je zpoždění, -náskok, časové údaje jsou buď v celých minutách přibližné nebo ve formátu minuty:sekundy přesné). Je to docela zajímavé počtení hlavně pro ty, co píšu jak to jezdí "furt" zpožděný... pátek 11.7.2003 R778 Praha Masarykovo n. 17:26 (+0:30) Ústí n.L.hl.n. příj. 18:58 (0) Os6848 Ústí n.L.hl.n. 19:35 (0) Chomutov město příj. 21:10 (0) sobota 12.7. R647 Chomutov město (+1) Most 11:15 (0) Os9703 Most 11:33 (+0:15) Louny 12:14 (0) Os6767 Louny 12:18 (+0:15) Lovosice 12:35 (-1) Os2316 Lovosice 12:54 (+0:18) Ústí n.L. 13:17 (-0:15) EC176 Ústí n.L. 13:22 (+0:40) Děčín 14:47 (-10, to není překlep) R694 Děčín 15:44 (+4) Ústí n.L. 15:08 (-5) Chomutov město 17:22 (0) neděle 13.7. Os6828 Chomutov město 9:00 (0) Chomutov 9:03 (0) Os16806 Chomutov 9:16 (0) Měděnec zast. 10:33 (+5) auto do Chomutova Os6851 Chomutov město 17:51 (+1) Ústí n.L. 19:17 (-1) EC177 Ústí n.L. 19:28 (+49:15, z Německa prý +59) Praha hl.n. 21:00 (+41:42) Tedy z celkového počtu 12ti použitých vlaků jich přijelo: 4 s náskokem 6 včas 1 se zpoždění 1-5 minut 1 se zpožděním 40-50 minut
0 0
možnosti

Pavel

13. 7. 2003 21:09
škoda
Páni redaktoři, proč používáte demagogickou rétoriku a zamlžujete skutečný stav věcí. To je problém odpustit si populistické fráze a lá chudák daňový poplatník a napstat fakticky vyvážený článek s rozborem situace ?Jste si vědomi, že Vás toto snižuje na úroveň TV Nova ? To opravdu chcete ?
0 0
možnosti

Mart Erton

11. 7. 2003 20:39
!
Možná by si soudruzi redaktoři měli o této problematice alespoň něco přečíst, než začnou v okurkové sezoně plácat takové nesmysly.
 
A co to mazání příspěvků, pánové? Není Vám to trapné?
0 0
možnosti

martin

11. 7. 2003 15:43
Radši ty noviny zrušte!
Ad redakce: Článek se snad snaží předstihnout TV H@VNA svou naprostou neobjektivitou, závádivostí informací a chce těžit z menší inteligence a větší ovlivnitelnosti některých lidí. Pokud toto považujete za novinařinu, tak to radši zabalte a jděte se zahrabat! Cenzurování je pak potvrzením naprosté ubohosti některých! Pozn: U ČD nedělám, vlakem jezdím a díky stanoviskům některých "diskutujících" klesnu až tak, že říkám, že nechci, aby se z mnou placených daní platila údržba silnic a dálnic (pěšky se dá chodit i po poli)
0 0
možnosti

Tom

11. 7. 2003 15:02
Stojím si za svým
Ubezpečuju všechny, že to co jsem ráno napsal je pravda. Pokud výhody nemá řadový železničář ale jenom lidi v kanclu, tak je mi to líto, ale pak se ptám za koho bojuje soudruh Dušek? Bojuje za řadového dělníka? Asi ne.
0 0
možnosti

modrej

11. 7. 2003 16:27
Re: Stojím si za svým
To chceš říct že na dráze někdo bere 13,14 platy a ja jich beru jen 12? Aspoň neutratím:-)))
0 0
možnosti

Berňák

11. 7. 2003 14:38
další zlodějny
To je v pohodě, už jsme zaplatili z našich daní 720 miliard vykradeným a roztunelovaným bankám, tak nějakou tu miliardičku na ČD také dáme. Jen se deset let nikomu nebude přidávat na mzdě a skončíme státním bankrotem, ale to je přece normální, v Argentině také skrachovali!
0 0
možnosti

oldshaash

11. 7. 2003 12:26
Podobnost čistě náhodná
Ani jeden vlak nevyjel minulé pondělí na hustou *** železniční síť , což na silnicích a dálnicích způsobilo daleko větší zácpy, než na jaké jsou lidé zvyklí. Železničáři protestovali 24hodinovou stávkou proti restrukturalizačnímu plánu , podle nějž mají státní dráhy zrušit do roku 2007 celkem 10 tisíc pracovních míst.
 *** patří mezi "klasické" drážní podniky - obtížně reformovatelné, pod silným vlivem odborů a ochranou socialistických politiků. Na pokusu o změny si již vylámalo zuby několik ředitelů i ministrů. Nový ředitel Karel ... se přesto odhodlal provést restrukturalizaci, jako by šlo o soukromý podnik - rozhodl se zrušit 10 tisíc pracovních míst a zvýšit tarify o 15 procent. Nevýnosné aktivity se rozhodl svěřit soukromým firmám. V období následujících čtyř let *** očekávají v nákladní dopravě provozní zisk nejdříve v roce 2007. Od roku 2008 by se již ovšem měl podnik pohybovat v oblasti černých čísel trvale, uvedl Karel ... k v polovině června při prezentaci obchodního podnikového plánu.  Podle Karla ... však nemají *** dráhy naději na přežití, pokud stát nepřevezme část dluhů ***. Zadluženost podniku má přitom do roku 2007 vzrůst ze současných pěti miliard € na více než 11 miliard €..  Odbory považují plány Karla *** za nebezpečné, nepromyšlené a nereálné snění a mobilizují všechny síly, aby jim zabránily. Karel *** argumentuje tím, že při současné zadluženosti podniku se nedá učinit nic jiného než radikální řez. Spor rozsoudí až nová vláda. - podle Dopravních novin
 
Uhodnete, o kterou zemi se jedná? Asi to není jednoduché nikde. Na tomto fóru však je spousta odborníků, kteří by si věděli rady.
0 0
možnosti

Pepa from Bruxelles

11. 7. 2003 14:41
Re: Podobnost čistě náhodná
Jedna se o Belgii, a ten Karel je Carl Vinck novy rida... Znam to dobre, protoze tady bydlim, ale jinak doufam, ze se mu to povede, akorat jich musi propustit 30 000 a ne 10 000, tam ma mensi chybicku...
0 0
možnosti

ST

11. 7. 2003 11:55
7,9 mld - to je dluh za provozování železniční sítě za několik let. (O té sumě se mluvilo již 3 roky a stále se zvětšovala - akorát se prezentovala jako pokaždé jiná suma). Nikdo se už nepozastaví nad úplně zbytečnou investici do silniční sítě... Koukal jsem se na statistickou rocenku . 25 000 000 000 Kč dělají základní příspěvky do státní silniční infrastrutkury. Další peníze jdou na obecní silnice, parkoviště, policii. V silniční dopravě se spotřebuje 135 TJ beznínu a 15300 TJ nafty. Což je 57% spotřeby beznínu a 70% spotřeby nafty v dopravě celkem. Pokud byste se podíval na daňové příjmy ze silniční dopravy, tak jsou následující: Výnosy ze silniční daně: 5 500 mil. Kč Výnosy z dálničních známek 1 700 mil Kč Výnosy ze spotřební daně z paliv a maziv dělá 53 500 mil. Kč - z čehož připadá na pozemní dopravu 9 587 mil Kč. Tolik údaje ze statistické ročenky. Téměř polovina nákladů na silniční dopravu je hrazena z fondu národního majetku. Odkud pochází obsah FNM jistě dobře víte. Toť příspěvek daňověho poplatníka.
0 0
možnosti

Ladka

11. 7. 2003 11:26
hrach na stenu
Ani vlastne nevim, proc jsem to cetla, protoze ze zasady se snazim clanky o vlade necist a na televizi nekoukat, protoze bych musela emigrovat! toto je takovy neuveritelny neporadek, urcite velke procento (chtela jsem napsat 90, ale nechci vyvolat nechut) uredniku, kteri o necem rozhoduji ocekava uplatek. z vlastnich zkusenosti, jen co se tyce stavebniho povoleni. stat vylozene okrada vsechny, kde muze. cokoliv, co se na kohokoliv provali, nema naprosto zadny vliv na jeho setrvani v urade (viz Kavan) a nikdo neni sto tu neco zmenit. ze zkusenosti vim, ze vetsina statnich a polostatnich podniku by mohla propustit polovinu uredniku a nikdo by nic nepoznal. ale nikdy se tak nestane, protoze vlada bude radeji podporovat prezamestnanost, nez se snazit vytvaret nova pracovni mista, treba tim, ze zlepsi podminky pro podnikani. hrach na stenu....
0 0
možnosti

modrej

11. 7. 2003 11:18
CENZURA??????
Sem netušil že se tady CENZURUJE!!!!!!!!!!!!!Je to jak za bolševika! Musíte být plná redakce komunistických darebáků kteří nesnesou oponentůru!!!!!! Darebáci!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém

19. dubna 2024

Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...

Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta

19. dubna 2024

Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...

Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr

18. dubna 2024

Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...

Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem

18. dubna 2024  19:30

Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!