Diskuze

Dráhy mění podmínky slevy Praha-Brno

Dva měsíce po zavedení zvláštní slevy mezi Prahou a Brnem sahají České dráhy k úpravám. Jízdenka se bude nově kupovat na vybraných nádražích, nikoli až u průvodčího ve vlaku. Ke slevě pro vlaky EuroCity bude navíc od srpna nutné mít i místenku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mamlas

20. 7. 2003 19:15
HYPERSLEVY
JE TO VELMI HESKÉ CO DĚLAJÍ DRÁHY ČESKÉ,LÁKAJÍ SVÉ CESTUJÍCÍ NA SLEVY NE PRO VŠECHNY STRHUJÍCÍ,KOMU OVŠEM RADY NENÍ,TOMU ANI POZDRAVENÍ NEHODÍ SE DÁTI,PROTOŽE DO ROKA A DO DNE HODNĚ KLIENTŮ TÍM STRATÍ.
0 0
možnosti

Aleš

18. 7. 2003 15:48
Vlak-Bus
...jedu busem za 120-130 Kč Praha-Brno za necelé 2,5 hodky a je to v pohode:)
0 0
možnosti

AndrewM

18. 7. 2003 12:59
CD
Tak tohle je sila ...
Jedu-li treba z Breclavi do Prahy, mam dve moznosti ... bud se prohnu a zaplatim standardni jizdne a nebo v Brne vystoupim, koupim si relacku a pojedu o dve hodiny pozdeji dalsim EC ...
tohle muselo dat nekomu ale hodne prace ! proc mam za stejny usek ve stejnem vlace, trati i kupe platit vic nez nekdo kdo sedi vedle mne pokud spadame oba do stejneho cenoveho tarifu ???
0 0
možnosti

brno

25. 7. 2003 19:10
Re:
konkurence je konkurence. u nas ve vecerce taky zaplatim vic za min veci nez v supraci.
0 0
možnosti

z Mostu

17. 7. 2003 15:55
prší, bouří, prší,bouří
V Mostě prší a bouří, Belina se schovala do vany v koupelně
0 0
možnosti

Tomáš Čech

17. 7. 2003 12:14
tady to mate kastani
PILNÉ – IHNED DORUČIT ! TELEGRAM číslo 1239 Podaný odborem 16 DOP dne 15.7.2003 v hodin 14:32 Text: Relační sleva Praha – Brno, Brno – Praha, změna č. 1 Na základě provedených marketingových průzkumů a z důvodu udržení komfortu cestování ve vlacích kategorie EuroCity vstupují s účinností od 1. 8. 2003 v platnost upravené podmínky relační slevy Praha – Brno / Brno - Praha: a) jízdenka s relační slevou platí pouze v přímých vlacích jedoucích v úseku Praha – Brno, neplatí v přímých vozech na vlacích 421/391 a 420/390; b) jednotná cena činí jedním směrem 140 Kč (další sleva se z této ceny neposkytuje), příplatek pro vlaky vyšší kvality se k jízdence s relační slevou nevybírá; c) uvedená cena platí pouze ve 2. vozové třídě. V 1. vozové třídě se relační sleva neposkytuje, doplatek se rovná rozdílu mezi cenou jízdenky s relační slevou a jízdným v 1. vozové třídě, na které cestující prokáže nárok; d) jízdenky s relační slevou lze zakoupit pouze ve výdejnách železničních stanic Praha-Smíchov, Praha hl.n., Praha-Holešovice, Praha-Libeň, Brno-Královo Pole a Brno hl.n.; e) přerušení jízdy není na jízdenku s relační slevou dovoleno; f) jízdenka s relační slevou vystavená přes Havlíčkův Brod platí ve vlaku přes Českou Třebovou a opačně; g) ve vlacích EC je možno použít jízdenku s relační slevou pouze ve spojení s platnou místenkou (za 20 Kč) pro daný vlak; h) jízdenku s relační slevou je možno v předprodeji zakoupit (odchylně od čl. 31 SPPO) maximálně 1 den předem; i) místenky si lze zakoupit pro vybraný spoj v kterékoliv výdejně jízdenek v předprodeji až dva měsíce; j) pokud cestující předloží jízdenku s relační slevou v jiném než přímém vlaku nebo ve vlaku EC nepředloží k jízdence s relační slevou místenku, sleva se neuzná a cestující doplatí rozdíl mezi cenou zaplacené jízdenky a jízdným, na které prokáže nárok. Další opatření: - do 31.7.2003 je zakázáno ze zařízení AVOS a ARES vystavit jízdenku s relační slevou Brno - Praha za 140 Kč; - v období 1.8. – 31.8.2003 mohou jízdenku s relační slevou bez manipulační přirážky (a to i ve vlacích EC v případě, že cestující nebude mít platnou místenku) vystavovat rovněž průvodčí DSVČ Praha hl.n, Česká Třebová, Brno hl.n., Břeclav a Bohumín doprovázející přímé vlaky mezi stanicemi vyjmenovanými pod písm. d) a vlakoví revizoři OPŘ Brno, Pardubice a Praha, kteří odvádí tržbu v těchto DSVČ; - jízdenku s relační slevou lze do 31.8.2003 ve vlaku vystavit na zjednodušenou psanou jízdenku 735 2 4118 (případně na psanou jízdenku 735 2 4117); - v soupisu doplatkových jízdenek 735 1 8504 bude průvodčí jízdenky prodané s relační slevou evidovat odděleně, s uvedením počtu cestujících a čísla vlaku, dle vzoru zpracovaného KPT (zašle nadřízené OPŘ); - doplatková pokladna povede na pomocném tiskopisu přehlednou evidenci počtu cestujících v jednotlivých vlacích a dnech. Každý pátek provede sumarizaci a do 12:00 hodin zajistí odeslání hlášení e-mailem na adresy: Popelka@gr.pha.cd.cz, Kotrman@opr.bno.cd.cz a Marada@opr.pha.cd.cz. Rekapitulace týdenních součtů se musí rovnat údajům v Přehledu vydaných jízdenek, vypravených cestovních zavazadel a novinových balíků 735 1 8314 (pouze v měsíci červen pod kódem 441 Vlak plus, v dalších měsících již pod kódem 619 Relační sleva Praha-Brno). Poslední hlášení odešlete za období do 31.8.2003 nejpozději 5.9.2003, další sledování se v doplatkové pokladně nebude provádět! - počínaje dnem 1.9.2003 nelze jízdenku s relační slevou vystavit ve vlaku, cestující budou ve vlaku odbaveni v souladu se SPPO a TR 10 za jízdné, na které prokáží nárok, - ve výdejnách jízdenek, které nejsou vyjmenovány pod písm. d) tohoto opatření jsou cestující odbavováni v celé trase za jízdné, na které prokáží nárok. Při odbavení je jízdné možno rozdělit nebo použít výpočet dle zásad nesouvisle pojížděného úseku pouze pokud o to cestující sám požádá; - ve výdejnách jízdenek vyjmenovaných pod písm. d) tohoto opatření si mohou cestující v předprodeji maximálně 1 den zakoupit jízdenku s relační slevou z kterékoliv vyjmenované železniční stanice; - při uplatnění práva z přepravní smlouvy platí SPPO s tím, že cestujícímu nevzniká nárok na vrácení příplatku při zpoždění vlaku vyšší kvality dle čl. 307 SPPO (neboť tento příplatek neplatí); - distribuce zbylých reklamních materiálů, které zahrnují původní podmínky relační slevy Praha – Brno, bude ukončena ke dni 31.7.2003. Materiály obsahující pouze základní informaci o existenci relačního jízdného v ceně 140 Kč bez dalších podmínek odporujících nové úpravě výdeje budou ze stanic obvodu OPŘ Brno, Ostrava a Pardubice odeslány do žst. Brno hlavní nádraží a ze stanic obvodu OPŘ Praha, Plzeň a Ústí nad Labem do žst. Praha hlavní nádraží k dalšímu využití. Jakoukoliv další reklamu bude možné cíleně provádět pouze v Praze a Brně; - ve všech železničních stanicích vyjmenovaných pod písm. d) tohoto opatření upravte s účinností od 1.8.2003 hlášení staničního rozhlasu takto: 1. u vlaků R a EX: ”V tomto vlaku platí jízdné s relační slevou Praha – Brno za 140 Kč, jízdenky s relační slevou se prodávají výhradně ve výdejně jízdenek.” 2. u vlaků EC: ”V tomto vlaku platí jízdné s relační slevou Praha – Brno za 140 Kč pouze ve spojení s platnou místenkou, jízdenky s relační slevou a místenky se prodávají výhradně ve výdejně jízdenek.” - ve všech železničních stanicích vyjmenovaných pod písm. d) tohoto opatření zajistěte s účinností od 1.8.2003 opravu všech vývěsek s informacemi o relační slevě v souladu s podmínkami vyhlášenými pod písm. a) – j) tohoto opatření. S účinností od 00:00 hodin 1.8.2003 ruším bod 1 telegramu číslo 1370 ze dne 27.5.2003 a bod 2F telegramu 1348 ze dne 17.6.2003. Upravené podmínky relační slevy budou zveřejněny vyhláškou PTV číslo 59/29-30/2003. Zúčastněné zaměstnance prokazatelně zpravte!
Ing. Tomáš Čech, vedoudoucí obchodu 016 DOP, cecht@gr.pha.cd.cz 
 
 
0 0
možnosti

Kuba

18. 7. 2003 11:49
Re:
jestli interně ČD všechno řeší takhle přehlednou formou, tak se divím, že jsou ty zpoždění jen půlhodinový....
0 0
možnosti

hp

17. 7. 2003 12:13
Vypadá to, že Českým drahám konečně došlo, že jak je češi zase napálili - pokud jste jel z Prahy EC
..dál než do první zastávky (Pardubice), tak se vyplatilo si koupit jízdenku až do Brna :-)). Samožřejmě to totálně zkreslilo statistiku - vypadalo, že do Brna jezdí spousta lidi-ve skutečnosti skoro nikdo. Ty co jezdí z Prahy do Brna autem nebo autobusem stejně nepřestanou jezdit a nepřesedlají na vlak. Takže snad přestanou být EC nacpaná k prasknutí, budu moci jimi jezdit bez toho aby mě u ucha řvalo několik opilých lidi, když potřebuji pracovat. :-)) P.S. Já jsem nic neušetřil - do Pardubic to vyjde stejně ;-))
0 0
možnosti

cjv

17. 7. 2003 10:37
Zdar, ako je najlepsie cestovat vlakom (EC) z Prahy do Bratislavy? Ma niekto skusenosti? Oplati sa ist do Brna a potom si kupit listok do BA alebo radsej kilometricku banku, s nou ist do Breclavy a potom si kupit listok Breclav-BA? Alebo plati KMB az do Kutov? Diky za odpovede...
0 0
možnosti

ST

17. 7. 2003 13:32
Re:
Na kilometrickou banku: Praha-Kúty - 200 Kč + jízdenka Kúty-Bratislava 153 Sk(v EC, případně 76 ve spěšném vlaku) K tomu je dobre si prikoupit priplatek EC (platí i na slovensku) Teď nevím, kolik je na slovensku příplatek z vypsání jízdenky ve vlaku. Praha-Brno relační je za 140Kč, na část cesty Brno-Kúty 62 Kč + příplatek 60Kč(v případě karty Z) - tudíž to máte o ten příplatek dražší. Kilometrická banka je však mnohem pohodlnější a pokud nepotřeujete místenku tak i 63 korun levnější. Pokud potřebujete místenku tak jen o 43,...
0 0
možnosti

Ing. Papazian

17. 7. 2003 9:27
Pitomost v článku
Jak si můžete koupit dva měsíce předem místenku, když nemáte jízdenku? Bez nakoupené jízdenky Vám nikdo místenkku neprodá. Jak vycházím z článku, tak relační jízdenku si lze koupit pouze s jednodenním předstihem, takže z toho prakticky vyplývá, že i místenku lze koupit pouze s 1 denním předstihem. Článek proto zavádějícím způsobem informuje o možnosti koupení místenky pro relační trasu se slevou.
0 0
možnosti

Kuba

17. 7. 2003 10:02
Re: Pitomost v článku
Mě teda dráhy prodají místenku i bez jízdenky, i když jen na rychlík. EC to má v ceně jízdenky i místenku, takže tam to asi nejde rozdělit.
0 0
možnosti

Jirka

17. 7. 2003 9:24
Tak si to drahy zese podelali
Sotva udelaji nejakou vyhodnou nabidku, tak to hned podelaji nejakyma pitomostma. Ja jsem chtel v srpnu do Prahy zajet, ale kdyz to slysim, pro mistenku den dopredu a kdesi cosi tak pojedu zase klasicky autem. Ve trech lidech neni o cem mluvit. Skoda. To jsou napady. Vyplody chorych mozku...
0 0
možnosti

Google

17. 7. 2003 11:40
Re: Tak si to drahy zese podelali
Ale, tak velka zmena to prece neni? Kupovat si jizdenku na nadrazi je prece normalni, ne? To spis ten prvotni napad s kupovanim jizdenky ve vlaku byl dost zmateny. Mistenky jsou potreba jen na EC, kde maji svoje opodstatneni, protoze temihle vlaky budou cestovat nerizene masy lidi, tak jim statut EC zase seberou.
0 0
možnosti

h

17. 7. 2003 6:13
Šéfové ČD to zase ...
Tak zase unáhlené rozhodnutí vedení ČD. Teď více lidí otráví, protože tato změna se jen tak k veřejnosti nedostane a správně by měla být až se změnou jízdního řádu. Takže lidé si nadále budou myslet , že si jízdenku koupí u průvodčího, což zůstává pravda, ale s přirážkou a bez relační slevy.
0 0
možnosti