Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spořitelna přečísluje miliony účtů

Milionům klientů České spořitelny se příští jaro změní čísla účtů. Spořitelna totiž na duben 2004 připravuje zrušení specifického symbolu, jakéhosi "přívěšku" k číslu účtu. Podle generálního ředitele banky Jacka Stacka budou ale mít vkladatelé na změnu čísel kont ještě dalších pět let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JIBorg@seznam.cz

Opisujete!
Nevim jestli to tu nekdo uz psal,ale na webu Cs je tato aktualita taky a tento clanek mi prijde jako jen vystrihani dulezitych pasazi,ani se nenamahaly to menit... Hruza
0/0
19.7.2003 18:14

www

Spořka je nejhorší!
Naštěstí s ní už dávno nemám nic společného. Vše jsem převedl do jiných bank. A nikdo mne nepřinutí se ke spořitelně vrátit. Teprve u její konkurence jsem spokojen....
0/0
19.7.2003 13:59

kaja

Spořka je O.K.
... a toto je další cesta ke zlepšení. Díky.
0/0
19.7.2003 9:14

Radim

BANKA NEBO SOCKA
Je pravda, ze se sporitelna hodne zlepsila a ziskala titul banka roku, ale problem je v tom, ze se
1/ drive nachazela na takove nizke urovni sluzeb, ze to nemohl byt takovy problem ji viditelne zlepsit a
2/jejich ceny jsou oproti jinym bankam hodne nizke.
Narozdil od nekterych ze stezovatelu na vysi cen si myslim, ze nizke ceny jsou znakem (ne 100%-im) podprumeru a ze vysoke ceny si muze dovolit jenom dobra banka.
Sporitelna ma v tomto roce vysoky zisk hlavne proto, ze ji tam na vkladnich knizkach a beznych uctech senioru lezi min. 150 mld nizce urocenych depozit, takze pro klienty je spise bankou drahou, ale to je problem jejich klientu a mezi ty nepatrim.
Ale proti gustu zadny disputat.
Radim
 
0/0
18.7.2003 20:03

Dr. Fe

Re:
Neraď Radime ty vyprcanej enzyme!!!!!
0/0
22.7.2003 14:51

Su

Proč by měla krachnout?
Spořka krachnout snad ani nemůže! Má největší klientelu v ČR! I když jí koupila Erste (která banka je dnes státní?), stát by jí stejně nikdy nenechal padnout, to prostě nejde. A když čtete noviny - ekonomiku, tak má stále zisky!!!!
0/0
18.7.2003 12:09

Roman

CS
Od te doby co zavedla CS Erste internet banking chodim do banky jenom pro kartu. Jinak z vlastni zkusenosti mohu CS jen doporucit.
0/0
18.7.2003 11:08

Su

Re:
To ráda slyším! Opravdu Internetbanking je super, a kvůli specifickému smybolu si myslím, že není třeba spořku hanit. Jiné banky si myslím, že ani nemají takový přístup (nevím, jak je to v zahraničí). Spořka se opravdu zvedla k lepšímu.
0/0
18.7.2003 11:37

jay

Re:
Už tam taky chodím málo, ale je drahá - ty poplatky jsou šílený...:-(((((
0/0
18.7.2003 13:32

Best Boy

Re:
Drahá? No dobře, ale kdo je levnější? Když si to spočítáš, tak je drahá každá banka. Bez vyjímky. Pokud ušetříš na jedné věci, natáhnou tě na nějaké jiné. To je tak - každý chce vydělat
0/0
18.7.2003 16:19

Jimmi

Kdosi se tu zmínil o ČS jako o socce...
...osobně si myslím, že podobné poznámky mají jenom lidé kteří ze sockového prostředí pocházejí a pak se musí vymezovat  Ale radši praktickou zkušenost:
 
Nejsem podnikatel, jenom občan se dvěma účty: klasické sporožiro u spořky a termíňák u kdysi IPB. Jednoznačně nejlepší přístup k zákazníkovi měla ona IPB, když si tedy odmyslím její pozdější krach  Stačilo přinést formulář a říct na přepážce, že potřebuju něco zaplatit, a slečna na přepážce všechno napsala a zařídila sama. Jeden čas podobný přístup měla i spořitelna, což mi naprosto vyhovovalo. Dneska spořitelna asi logicky omezuje služby na přepážkách jejich zpoplatněním, ale mezitím už mám GSM banking a zatím bez problémů. Ale úplně nejhorší zkušenost mám s ČSOB, kam jsem si převedl účet od IPB. Jenom během prvního roku stačili pětkrát totálně změnit způsob vyzvedávání hotovosti z termíňáku, nemluvě o takových lahůdkách, že když datum splatnosti termínovaného účtu spadalo na státní svátek, ono datum se pak o den posouvalo!!! No viděli jste někdy něco takového...? Já ještě ne. Taky to pak zrušili, ale to už jsem s tím zase počítal a naběhl jsem si podruhé. Celkově nepružný přístup, kvůli termínovanému vkladu musím mít ještě účet obyčejný a na něm točit alespoň pětikilo.... hrůza. Nedoporučuji.
0/0
18.7.2003 10:50

pedant

Re:
Jen poznámka: U ČSOB už není nutné mít k termínovanému účtu účet běžný (dříve to bylo nutné). U běžného účtu jsou poplatky za vedení účtu, u termínovaného ne, takže jsem běžný zrušil a je to OK (zatím, než zase něco vymyslí).
0/0
18.7.2003 15:07

Jimmi

Re:
No a řekni, budí v tobě důvěru banka, která všechno takhle pořád mění....?  Dík za informaci.
0/0
18.7.2003 15:58

pedant

Re:
Bez komentáře
0/0
18.7.2003 16:05

Spiteful Evilman

Banky.....
Jeden z přediskutujících se zmínil o ČS jako o socce. Zde jsou moje zkušenosti:
nejdříve jsem měl účet u Kreditní banky Plzeň, ta zkrachovala, tak jsem zvolil KB. Vcelku jsem byl spokojen se službami i přístupem, jen se mi zdálo, že jsou vysoké poplatky. Tak jsem účet zrušil a založil u GE CB. Hrůza! Poplatky už dnes jsou vyšší než kdybych zůstal u KB. Účet mi složí jako zdroj na placení stálých poplatků a jednou za čas tam pošlu částku aby na něm něco bylo. I stalo se že jsem přečerpal o celých 120 CZK. A oni bez prodlení telefonicky urgovali, v sobotu dopoledne, chtěli vědět moje r.č. a vůbec je nezajímalo, že jsem v Karibiku. Přitom neřekli o co jde hned dopředu, ale až po dalších kecech, takže mě tahle sranda přišla na 3 stovky zbytečného hovoru, jakoby to nemohli dát E-Mailem. A ještě si naúčtovali 200 za jakési penále. OK, moje chyba, ale připadal jsem si jako zloděj, nebo žebrák.  Mám tam tolik trvalých příkazů že další změna banky je dost složitý proces, ale asi to provedu. Ale co když si nepolepším a i u jiné banky nenajdu slušné chování?  Jo - a ČS (Erste ) je podle sdělení mých známých dnes opravdu bankou s dobrým přístupem.
Spiteful Evilman
Road Town, Tortola,
British Virgin Islands
0/0
18.7.2003 8:48

Petr

Re:
Ucet GEnius od GECB je nahodou dobra vec a za prumerny peniz dobre sluzby ...
0/0
18.7.2003 11:45

Spiteful Evilman

Re:
Já využívám také genius, OK. Vadila mi arogance banky. Z jejich chování je prostě znát, že mají americké manažery.
0/0
18.7.2003 13:35

mana

se z toho asi zjevim...
Je mi to dost lito, nepatrim mezi vecne stezovatele, ale mam ucet u CS a momentalne jsem v zahranici...a sporitelna mi vypisy do zahranici proste neposle...Jak se tedy asi dozvim nove cislo meho uctu?
0/0
17.7.2003 23:08

Martin

Re:
Ale pošle, alespoň mně výpisy posílají do Francie. A nebylo to ani tak komplikované.  
0/0
18.7.2003 12:51

Honza

IBAN
IBAN, aneb international bank account number bude povinný od roku 2007. Tím vznikne v celé Evropě jedinečné číslo vašeho účtu, které bude mít dvacet čtyři číslic a bude obsahovat i kód banky. V současné době, kdy  při zadávání platebního příkazu do ČS může dojít k nechtěné záměně v podobě špatně vyplněného specifického symbolu ( není zde možno používat modul 11 ) , tím pádem se finanční prostředky mohou kreditovat v neprospěch jiného účtu, než bylo původně zamýšleno. Jeden z problémů, které přečíslování přinese je třeba nekonečné zadávání při vyplňování platebních příkazů, kdy se opravdu doslova upíšeme. Jinak v tom vidím pozitivum.
0/0
17.7.2003 16:50

Jimmi

Re:
Co je "modul 11"? Nestydím se zeptat....
0/0
17.7.2003 17:20

pedant

Re:
Je to algoritmus - kazde cislo uctu ma kontrolni cislici doplnenou tak, aby urcita kombinace cislic byla delitelna 11 (tj. modulo 11). Pri chybe v cisle uctu je pak vysoka pravdepodobnost, ze ucet s chybnym cislem nebude existovat a platba se tedy vrati.
0/0
17.7.2003 17:43

Jimmi

Re:
Myslel jsem si, že to bude něco takovýho. Nevím sice proč zrovna jedenáct, ale to asi souvisí s tou pravděpodobností.... Dík za vysvětlení
0/0
17.7.2003 18:20

Aleš

Re:
Má to něco společného s tím, že pokud v čísle dělitelném 11 změníš jednu číslici, určitě nebude dělitelné 11, takže přijdeš na to, že je špatně. Tohle funguje i s jinými čísly, ale 11 je z nich nejmenší, takže má nejvíc "povolených" čísel.
0/0
18.7.2003 10:39

Jimmi

Re:
Trochu jsem o tom večer přemýšlel ve vaně.... a asi bych s tužkou v ruce na něco takového taky nakonec přišel  Každopádně dík.
0/0
18.7.2003 10:53

jay

Re:
no i rodné číslo musí být dělitelné 11, jinak je neplatné. To jsem nevěděl že je 11 tak užitečné numero:-)
0/0
18.7.2003 13:35

Jimmi

Re:
Jsem poděšen, mé rodné číslo je fakt dělitelné jedenácti...!!!! To už tu fintu teda znaj pěkně dlouho....
0/0
18.7.2003 14:26

Vit Spinka

Re:
Specificky symbol pouziva modulo 10.
0/0
19.7.2003 19:50

Edison_CZ

Re:
Heh, to by musel koncit vzdy nulou, a to by se dost zmensil pocet platnych :)
0/0
24.7.2003 2:30

pedant

Je to zřejmě rozumná akce, ten spec. symbol je opravdu dost nestandardní věc. Jenom doufám, že bude přečíslování dobře připraveno. Před několika lety už ČS některé sporožirové účty přečíslovala - tehdy změnili číslo účtu i specifický symbol a klientům to ani nedali vědět. Na výpisech a jiných dokladech se obě čísla určitou dobu i střídala. Na můj dotaz mi sdělili, že platí obě čísla, tak proč by měli klienty informovat? Takže po přečíslování budou platit 5 let všechny tři verze ? Po pěti letech budu snad mít konečně jednoznačné číslo účtu. Ale pak určitě problémy nastanou, jen jich nebude tolik. (Jsou úřady, kterým opakovaně hlásím změnu čísla účtu a každý rok mi pošlou k odsouhlasení to původní.) Spořitelně a jejím klientům držím palce a nezbývá mi než věřit, že vše dobře dopadne.
0/0
17.7.2003 16:37

Jimmi

Přátelé, děkuji vám za účast!!!
Ani netušíte, jak se mi ulevilo, když jsem zjistil, že nejsem sám  Ano, stará neplatící telefonní čísla babiček a dědečků, 16.6.1916 byla vyhlášena Maďarská republika rad... vždycky jsem měl při dějepise problém, že jsem se odmítal ta data učit. Lezla do hlavy špatně, ale jak tam jednou byla, už nešla pryč.
Ano, souhlasím, pí má na konci 9793, ne 9795. Jenže já se to kdysi nejprve naučil s tou pětkou (dostal jsem to z jakési kalkulačky, ze skrytých míst a bylo to špatně). I když jsem si to později opravil, to 9795 je prostě silnější. Takže já si vlastně pamatuji dvě různá pí....
Děkuji moc za vynikající tip používat neplatné PINy jako hesla. To je vynikající nápad, proč mě to jen nenapadlo hned!
Ale ten tip s alkoholem mi asi moc platný nebude, u mě ten reset systému tak snadno nefunguje, to bych se dřív uchlastal k smrti.....
0/0
17.7.2003 16:32

houba

preves ucet do jine pobocky?
Tomu nerozumim. Proc by se mel ucet prevadet do nejake jine pobocky?
Kdyz mam ucet, tak u banky a ne u pobocky banky. Jsem zvykly se svym uctem nakladat kdykoliv odkudkoliv.
0/0
17.7.2003 16:14

009

Re:
to je typicky idnes blabol - migroval jsem ucet asi po peti ruznych pobockach a nikdy se jeho cislo nemenilo.
0/0
17.7.2003 16:29

pedant

Re:
Bylo to sporoziro a tedy cislo uctu+spec.symbol ? Tam totiž opravdu je cislo uctu stejne pro vsechny ucty na pobocce a odliseni uctu je prave specificky symbol. Bez nej Vam penize na ucet neprijdou. Pri zmene pobocky se tedy cislo uctu nutne musi zmenit. Jestli je nejaka jina moznost, rad se poucim.
0/0
17.7.2003 16:45

Venca

Re:
To není idnes blábol. A pakliže to vůbec blábol je, tak vznikl přímo v Český spořitelně: http://www.csas.cz/csie/homepage/pages/news_detail.jsp?archiv=false&type=cms&docid=internet/cs/1010/Novinky/NEWS_IE_OT01_014394.htm
Nevim proč, ale přijde mi, že si s touto zprávou na idnes moc práce nedali
0/0
18.7.2003 7:37

SU

Re:
Houba? - Mozek = houba. Jeden z vás tady prohlásil v tom smyslu, proč přečíslování, to radši změním banku? Důvod? Starosti!! Asi jich má dotyčný málo. Závidím mu. Je to zbytečné, a kdo považuje ČS,a.s. za socku, tak by si měl nejdřív uvědomit, kdo vlastně "socka" je. Pro zajímavost: Ocenění Zlatá koruna za Servis 24 Internetbanking, Zlatá koruna za Hypo, Hypotéka roku, Banka roku 2002. jaké banky získali nejvíc takových to ocenění?ˇPřemýšlej - houbo!!!
0/0
17.7.2003 17:40

opas

Ja vím proč
Má ho malýho a léčí si komplexy 
0/0
17.7.2003 14:24

opas

Re: Ja vím proč
Oppps, to nepatří sem... Dá se to smazat? Díky
0/0
17.7.2003 14:34

CC

Konečně nějaká dobrá zpráva.
0/0
17.7.2003 14:00

Jimmi

Mám jeden dost specifický problém...
...a to je nějaká podivná paměť na čísla. Jak si jednou číslo zapamatuju, už ho nikdy nezapomenu, ať je jakkoliv dlouhé. Navadí to u takových exitik jako je třeba pí=3,141592653589795, ale horší je to třeba u pinů (pamatuji si již tři nepotřebné piny od bývalých bankomatových karet od různých bank. Kvůli GSM banking jsem se naučil i číslo mého sporožirového účtu, které je na xxxxxxxxxx míst a specifický symbol na xxxxxxx míst (fakt si to pamatuju, jenom vám to sem nenapíšu). Pamatuju si i soustu dávno již neplatných telefonních čísel... poslední přečíslování mi udělalo v hlavě zase kus smetiště navíc. K tomu většinu čísel co používám.... Ani nevíte, jaká je pro mě úleva vynález mobilního telefonu, kde jsou čísla ve jmenném seznamu a tak je nemusím opět vytáčet a tím si je postupně zapamatovávat (naštěstí mi ten proces zapamatování chvilku trvá, ale když už to tam jednou je....). Takže budu muset mít zase nové číslo účtu..... to už snad radši změním banku. Chci vidět, jak se toho starého čísla zbavím.
Přimlouvám se aspoň za jednu věc: V některých kulturních státech, když dostanete od banky kartu s PINem, tak vá ten PIN neurčuje kdosi anonymní, ale při první návštěvě bankomatu nebo jiného el. terminálu si ho zvolíte sami. Asi bych z logických důvodů volil stále stejné číslo a nemusel si tak ubírat ne nujak velkou kapacitu mého biologického, ne vždy dokonalého harddisku....
P.S. Já fakt nekecám. Poraďte, co s tím.....?
0/0
17.7.2003 13:50

Jimmi

Re: Mám jeden dost specifický problém...
To je zase překlepů..... já se z toho picnu
0/0
17.7.2003 13:51

fandy

Re: Mám jeden dost specifický problém...
Tak to jsme dva kámo. Přesně to mám taky. Doteď si pamatuju všechny čísla pevné linky, které jsme kdy meli domů + tel čísla babiček, kámošů, staré piny. Ale taky staré letopočty z hodin dějepisu, k nimž jsem již zapomněl konkrétní událost. Můžu ti říct, že se s tím nedá nic dělat. Doufám že to za pár desítek let odezní. Ještě mám paměť na tváře. Co ty?
0/0
17.7.2003 13:56

petrh

Re: Re: Mám jeden dost specifický problém...
Ja to vyresil tak, ze stare PINy pouzivam jako hesla do ruznych systemu na internetu, doted pouzivam PIN me prvni platebni karty.
0/0
17.7.2003 14:02

Trubka

Re:
Tak to je skvely ja myslel ze sem divenej ze delam to samy ale koukam asi je to rozsireny docela:)a ty cisla ne a ne se z hlavy vykourit:)
0/0
17.7.2003 15:41

Venca

Re:
Takovejch nás je několik. Já jsem včera ale trochu posmutněl, když mi v paní za přepážkou oznámila, že dostanu novou kartu s jiným PINem :( No, snad si zvyknu...
0/0
18.7.2003 7:40

SU

Re: Mám jeden dost specifický problém...
Porč měnit kvůli tomu banku??? Nechápu! V nové bance vám také dají nové číslo a jestli platíte ze SŽÚ trvalé příkazy a inkasní příkazy, tak jak jste se dočetl v článku, že spořitelna jedná s organizacemi, které si inkasují (SIPO=pošta, telefon, pojistky atd.), aby udělali přečíslování bez nahlášení klienta samotného. Takhle by jste si v nové bance musel tyto platby zařídit znovu a všem organizacím nahlásit vaše číslo a je to zdržování, nemyslíte??? A když už jednou máte aktivity v jedné bance, tak je to pro vás také plus!!! K tomu PINu snad také jednou ČS dospěje.
0/0
17.7.2003 14:04

petrh

Re: Re: Mám jeden dost specifický problém...
Specificke symboly budou funkcni 5 let, zmenit inkasa nebude treba
0/0
17.7.2003 14:43

SU

Re:
No právě, tak proč měnit kvůli tomu banku? Pět let je dost dlouhá doba, aby se lidé přizpůsobili a zvykli. Zase taková tragédie to není, jen k lepšímu.
0/0
17.7.2003 15:19

Fredy

Re: Mám jeden dost specifický problém...
Já Tě uklidním, zase takovou pamět na ty čísla nemáš, to PÍ je trochu jinak. Poslední Tvoje uvedená cifra má být 3 nikoli 5. Ale na druhou stranu s Tebou souhlasím, těch čísel a PINů je v životě moc a furt se měněj. Vede to k tomu, že 90% lidí má PIN napsanej přímo na kartě nebo hned vedle v peněžence.
0/0
17.7.2003 14:27

Hustota

Re:
To je hrozně jednoduché.
Napiš si čísla, které budeš potřebovat na papír.
Pak se pořádně opij, abys vymazal všechna čísla.
A konečně druhý až třetí den proveď "load" potřebných čísel. Mě to funguje, ale něco to stojí (alkohol a ranní bolehlav).
P.S. Jestli chceš, dneska ty čísla zapomenu za tebe :-)))
0/0
17.7.2003 15:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.