"Spojení Budvaru s Anheuserem by pomohlo vyřešit vlekoucí se známkoprávní spory."
Komu? No přeci amíkům. Předkládám velmi pravděpodobný scénář anšlusu Budvaru:
1) A-B začne nenápadně masírovat příslušné poslance o nutnosti privatizace.
2) Bude vyhlášena soutěž, do které se přihlásí A-B a ještě dva nevýznamné pivovary.
3) Přihláška A-B zvedne vlnu "vlastenectví" a odporu proti A-B.
4) A-B posílí masírovací (rozuměj finanční) činnost na politiky a nově i na některé novináře (noviny).
5) A-B slíbí nový rozvoj, nové trhy, nová pracovní místa, nové daňové odvody do státní pokladny.
6) "Veřejné mínění" změní názor a rezignuje na změnu vlastníka.
7) Jeden z konkurentů A-B odpadne a "nezávislá" vládní komise se rozhodne pro A-B. Smlouva mezi vládou a A-B bude tajná.
8) A-B vstoupí na území ČR. Masivní reklama na Budvar - Budweiser ovládne česká media - spotřebitel je přesvědčen, že je vše OK - do Budějic jistě tečou peníze. Ano zatím.
9) Jsou zrušena všechny známkoprávní spory.
10) Nový vlastník započne reorganizaci. Nahradí původní managment a redukuje odbytové oddělení. Stopne plánované investice a zvýší produktivitu práce úsporou pracovních míst na nutné minimum. Všechny méně výnostné aktivity zruší.
11) Sníží se vývoz Budvaru z ČR. Ten je nahrazován "originálem" z US, ale z Budějickou etiketou.
12) Extenze Budvaru je zastavena - pivovar se soustřeďuje na český a slovenský trh za současného přijímání dalších úsporných opatření. Hlavní modlou je ZISK.
13) Budvar se dováží z ciziny. Výroba v Budějicích se snižuje, ale nekončí - ještě se úplně nezaplatil. Dochází ke změně technologického postupu výroby tak, aby odpovídala "světovému" standardu. Odbyt však klesá.
...
...
??) Objekty bývalého pivovaru i spozemky jsou rozprodány. Řediteství s odbytovým centrem se stěhuje do prahy. Značka Budvar je reklamou vytlačena Budweisrem - ten se však už jenom dováží.
Přeháním? Možná. Na