Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda začíná boj o škrty v rozpočtu

Čeští politici se naplno zakousnou do velkého sousta letošní sezony, které může svými dopady brzy přerůst i únorovou volbu prezidenta. Poslanci začnou odpoledne hlasovat o balíku zákonů z rozpočtové reformy. Špidlova vláda je všechny považuje za nutnost pro lepší hospodaření státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xxx

xxx
a co keby ste prebrali nas pripravovany model??
rovna dan... znizenie odvodov a tak.. a kompezovat to spotrebnymi danami... ludom ostane viac penazii... podnikomk ostane viac penazii... a potom nech ich minajuu ako chcuu... a hlavne taa rovnaa dan... zjdnodusenie a zabranenie danovym unikom... to je taa spravna cesta ako zvysit prijmi statu.. a nie zatazovat poctivych  podnikatelov ktori platia za svoju sikovnost v podobe toho ze ked ma podnikatel vacsi zisk ma aj vyssiu percentualnu sazdbu..  
0/0
22.7.2003 13:44

Co-bol-ak

Re:
Iluzia.Kto by take reformy schvalil, co hovorim, kto by ich vypracoval a navrhol ? V ceskom parlamente sedia z troch stvrtin byvali bolsevici, sucasni bolsevici a socialisti.Reformy v tomto Cesku? HAHA Mozno v dalsej petiletke.
0/0
22.7.2003 13:59

Vaclav Hanus

Re:
Dekujeme, nechceme. Na vysledek tohoto experimentu si radi pockame. Po prve "ludom zostane viac penazi..." je nesmysl. Dival jsi se nekdy na statistiky? Myslim rozvrstveni mezd pres populaci. Nejvice lidi odvadi 10 procentni a 15 procentni dan. A tito lide budou v novem systemu platit jeste vice. Jedini, kterym zustane vic penez bude cca 20-25 procent nejbohatsich. A to neni vse. Jeste horsi dusledek bude ten, ze bohati nepotrebuji infrastrukturu (tato je v mnoha pripadech spis brzdi, protoze je nuti konat transparentne - a to je take duvod, proc ji chteji rozbit). Infrastruktura slouzi v prvni rade zajmum prumernych obcanu. A v te vasi reforme je silne prtavdepodobne, ze dojde k sanaci spolecenske infrastruktury. Jednoho dne si uvedomite, ze bohati si ve svych vilovych ctvrtich vytvari vlastni infrastrukturu a obycejni jsou ponechavani napospas kriminalite na zdivocelych ulicich a jsou posilani pryc z rozpadavajicich se nemocnic ackoli nevyleceni, protoze prej: "nejsou penize...". pak si zvolite vladu, kterou poverite zase obnovit starou dobrou infrastrukturu. A vite jak bude postupovat? Rekne, ze se musi zavest usporne balicky aby na ni bylo a zase "odeberou" produkt obycejnym lidem - prej: "..aby bylo na novou obnovu infrastruktury..". Ano, pravicovi ideologove tvrdi, ze to nastartuje ekonomicky rust. Ale to je obycejnym lidem na dve veci, protoze veskery profit z tohoto rustu si nacpou do svych privatnich kapes ti, kteri uz dnes nestradaji. A po druhe, kdo da zaruky, ze k tomu nastartovani dojde? Nikdo! Je to cele experiment, ze ktereho pripadny profit sklidi hrstka zazobancu, ale zaruku za neuspech nesou radovi obcane....to je jako BCL trading..ale to je o jinem..
0/0
22.7.2003 14:04

Vaclav Hanus

Re: oprava
Oprava. Misto "..ze dojde k sanaci spolecenske infrastruktury.." ma byt "..k asanaci..."
0/0
22.7.2003 14:13

Co-bol-ak

Re:
Co prinesie ekonomicky rust  ? Nic, len viac prace, nizsiu nezamestnanost, vyssie mzdy... U nas je rast 5% a dalej sa zvysuje, sucasne klesla za 4 roky nezamestnanost z 22 na 14,6 % a dalej klesa, nevidis tam ziadnu suvislost ?
Nie, ty si stary znamy socialista.Treba vysoke dane, milionarske dane,progresivne dane.Tym co makaju treba zobrat, cim viac makaju a cim viac zarabaju, tym viac ich treba osklbat a rozdat ostatnym a hlavne podporit "nemakacenkov" ...
0/0
22.7.2003 14:14

Vaclav Hanus

Re:
Socialista jsem, ale jinak "trepes". Nikdy jsem netvrdil, ze cim vetsi dane tim lepe. Jsem pro oprimalni danove zatizeni. A jsem toho nazoru, ze uz ted jsme mirne pod optimem (jsem pro diskusi a chci pouzivat exaktni metody v teto diskusi). Dale, dane a podpora "nemakacenkov" (to je ale priblbly vyraz, to vymyslela benesova?) nema spolu co delat. System prerozdelovani ma byt adresny a kontrolovatelny. Ze neni, je dano tim, ze pravice ma cely system infiltrovan svymi lidmi, kteri ho rozvraci zevnitr aby ho zprofanovali. A tak dale a tak dale. Jeste k te nezamestnanosti. Jednak pochybuji ze na slovensku kdy byla nezamestnanost pres 20 procent (globalni) a druhak, slovenska "pravice" snizila nezamestnanost z 22 (sic.) na 14.x, ale tech 14.x je furt o 6 vice jako 8 v CR ackoli tady vladnou jak pises ti hnusni socialiste.. Ano, kdyby mi podnikatele zarucili, ze to co usetri na danich vesmes reinvestuji, tak bych byl ochoten se ke snizeni prerozdelovani (i progresivity) nechat presvedcit. JA jen tvrdim, ze oni zadnou zaruku nedali a nedaji a devadesata leta nas presvedcila, ze pokud muzou, tak lzou jak kdyz tiskne a tahaji medove motuzy (nebo jak se to rika).
0/0
22.7.2003 14:32

Vaclav Hanus

Re: uhybne manevry?
Uhybas od tematu. Puvodne jsi tvrdil, ze pokles z 22 na 14.x je vysledek poslednich 5 let. A ted se chcers najednou bavitt o tendencich do budoucna. Ja tvrdim, ze pokles z 22 na 14.x je dan pouze napraveni m totalne diletantske ekonomicka politiky meciarovych vlad. A ze to nesouvisi primo s pripravovanou danovou reformou. Jak by take mohlo, kdyz je to reforma pripravovana. Pokles byl zpusoben jen tim ze byl zaveden poradek v priznavani naroku a ani tak ne poradek, ale bylo pritahnute oprate. Samozrejme nepopiram, ze timto lze nezamestnanost snizit. Stejne tak jak ji lze lehce snizit tim, ze zrusis cely system podpor v nezamestnanosti. Ale tohle nesouvisi s pripravovanou danovou reformou. A konecne, kdyz chces mermomoci resit nezamestnanost pomoci zmeny danoveho systemu, tak prosim, ale ne na ukor stredni tridy.
0/0
22.7.2003 15:49

Olda

To: tomasgn, Vaclav Hanus, Viktor N
Díky za odpověď. Asi jsem se špatně vyjádřil: ani chleba byste nekoupili za hotové, silniční pokuty.. - vše na kartu. Tedy: absolutní kontrola nad pohybem peněz.
0/0
22.7.2003 13:23

Chip

Ale, ale
Všichni drazí stěžovatelé, však jste je volili nebo za Vás házel do urny lístek někdo jiný. asi ne, že ?! Ohledně EU jste také dali svůj hlas, tak neplačte nad rozletým mlékem. Jediné co je fakt, že i Ti co současnou reformu připravovali nemají vůbec zdání co a jak dopadne. Bude to tím, že politika je ještě pořád dost výnosný obchod a navíc účast našich reprezentatntů ( myslím tím politických ) v různých dozorčích radách je také nezanedbatelná. Tudíž po nás potopa. Mé korýtko je zaplať bůh dosti široké a plné tudíž H U R Á do E V R O P Y.............. babička už hledá v Portugalsko letovisko, kde je bankomat hned na pláži... utahování opasků ZDAR.
0/0
22.7.2003 12:29

kadlova

Důvody
Reforma je pustý výmysl, nejsou k ní žádné objektivní důvody - nebo tím důvodem je přibrždění ekonomického růstu. Kdybych byl u kormidla já, šel bych do schodku klidně 15-20% to není žádný problém pokud jdou prachy na státní investice. Takto se dá nastartovat trvalý růst až 11% (viz. např. Čína). Vyrovnat se to vždycky může dotištěním inflačních bankovek nebo měnovou reformou, to jsou řešení ryze praktická a není se třeba jich bát. Důležitý je růst HDP a rozdělení konečné spotřeby, vše ostatní je jen přerozdělováním stále menších hromádek.
0/0
22.7.2003 12:28

Procha

já bych šetřil tady
 nemocenská - spusta lemplů se hodí marodem a mají se jak prasata v žitě - dostávají více peněz než když pracují. To se budeme divit, jak klesne nemocnost až se nebudou dostávat za pár dnů nemociskoro žádné peníze
sociální dávky  -  spusta lidí má stejné peníze na dávkách jako kdyby pracovali - zvýšit minimální mzdu, nezaměstaní by mohli nahradit civilkáře. Část dávek prokazovat (doklady za jídlo, oblečení)
daně - co nejjednodušší např. 15 - 20 % z hrubé mzdy snížené o životní minimum , žádné jiné nezdanitelné položky = minimální prostor pro úniky
důchody - každý svůj osobní účet, podpora porodnosti (dnes mít dítě je finanční sebevražda)
 
0/0
22.7.2003 12:26

Ftipálek

Kampak na Špidlu
ten je tak chytrej a má tak vynikající vládu (jako třeba nenahraditelný Sobotka, Součková, Škromach a samozřejmě i ostatní), že nám ji celý svět musí závidět. Snad kromě Severní Korey a Kuby.
0/0
22.7.2003 11:37

Zlej buržuj

MOJE REFORMA !!
Mám sróčko a zaměstnávám lidi (10) , jenže ty bestie pořád kafraj a nic nedělaj a sympatizujou se socany.  Zahájil jsem proto radikální reformu - dám jim 200 000 Kč a právníka k ruce a založím jim taky sróčko. A já pak budu jen od nich "kupovat" práci ! Jak si ten svůj podnik povedou, to mě nezajímá ! No není to geniální ?   Řeknu jen - za tohle vám dám 500 tisíc a bude to hotové do 10-ti dnů, jinak penále ! A ať se klidně házej marodi a jezděj na dovolené ! He he ! Uvidíme ! Mimochodem tenhle model "ala ŠVARC" připravují i mí kámoši !  Vono se té lůze proletářské rozsvítí v kebulích až za sebe budou muset mít zodpovědnost !
0/0
22.7.2003 11:37

V.I.Špidla

Re:
jen počkej, zlý buržouste, obrněná ruka dělnické třídy tě už dokáže vzít pořádně pod krkem a vytřepat z tebe všechen nakeťasený kapitál, který jsi nabyl vykořisťováním nebohých dítek a ostatních soudruhů proletářů.
0/0
22.7.2003 11:41

retrer

Re:
To je pustá teorie. Ti lidi se ti spíš na tu práci vyprdnou a ty budeš muset nakupovat u jiných firem a jednou tak draho, to si piš.
0/0
22.7.2003 12:17

Olda

Neúčelné.
Peněžní styk v "hotovosti" s sebou přináší vždycky problémy, čemuž nezabrání ani registrační pokladny. Únikům všeho druhu se dá zabránit pouze přechodem na úplnné bezhotovostní platby.
0/0
22.7.2003 11:16

Viktor N., Brno

Re:
Ovšem jen za předpokladu, že platby převodem spolehlivě fungují. Za současného katastrofálního stavu platební morálky to jde jen stylem "z ruky do ruky". To znám: "však nám to dejte na fakturu" a pak měsíc po splatnosti se doprošovat o zaplacení pohledávky!
V Polsku už limit hotovostních plateb zavedli. A důsledek? Vrostla závratným způsobem míra vnitřního zadlužení firem díky sekundární platební neschopnosti.
0/0
22.7.2003 11:25

tomasgn

Re:
jo, a prokrmovat banky! to teda ani omylem!
0/0
22.7.2003 11:29

Vaclav Hanus

Re:
Na bezhotovostnim plat. styku se nehorazne pakujou banky. Dobra, at tedy je zaveden strop hotovostniho styku, ale JEDINE pokud ruka v ruce s tim prijde statni mechanismus jakehosi "bezhotovostniho zustovaciho centra". neco ve smyslu, aby kazdy obcan teto zeme mel jeden statem garantovany ucet s moznosti prevodu do kterehokoli ustavu za regulovanou cenu. Pocet moznych narokovych prevodu by mel strop odvozeny od spotrebniho kose. Neco ve smyslu: jednou za mesic poplatek za el. plyn, vodu, najem druzstvu(majiteli), odpadku...takze treba 6 prevodu. Bankam ani vindru!!!!
0/0
22.7.2003 11:54

Viktor N., Brno

žádné stropy hotovostním platbám, když faktury se u nás neplatí
Zavedení stropu hotovostním převodům znamená jedině problémy, copak to nechápete? To by bylo samé na fakturu a převodem, ale kde by ty platby byly? Znovu opakuji - v Polsku už to zavedli s jediným výsledkem: z důvodu sekundární platební neschopnosti se výrazně zvýšilo zadlužení firem.
Za současného stavu platební morálky je jediná bezpečná cesta "z ruky do ruky", v případě větších částek a v případě podvojného účetnictví pak vystavovat zásadně zálohové faktury až do úplného splacení pohledávky. Ovšem i tohle je proti současným zákonům. Ale jediná možnost jak přežít.
0/0
22.7.2003 12:53

Xury

Celá ta reforma
je slátaná horkou jehlou, ale to není nic nového, dělá se to u nás už do sametové revoluce. Nic nebylo promyšlené a připravené, počínaje restitucemi, přes kuponovou privatizaci atd. Odpor k plánování byl zřejmě tak silný, že nikdo z našich politiků si netroufá uvažovat víc než dva měsíce dopředu. Jenže takhle to nejde, trochu plánovat se přece musí, to zná každý z rozpočtu své domácnosti. Utratit celou výplatu během týdne a pak rozbíjet dětem prasátka není ta nejlepší cesta k prosperitě. A předem si rozmyslet, co udělám, není ostuda. Jenže naši politici mají z ostudy kabát a myšlení je bolí - hlavně když je korýtko plné, ostatní ať jdou k čertu. Kde jsou odborníci? V politice jistě ne!
0/0
22.7.2003 11:00

HONZÍK

Re:
 je to tak hlavně když je koryto plný.
0/0
22.7.2003 19:00

Olda

Příště budu volit KSČM,
pokud budou mít v programu znárodnění.
0/0
22.7.2003 10:48

Mira

Špidla neumí (nechce) počítat
To, že je podnikatel ve ztrátě, ještě neznamená, že je to pro stát nevýhodné., On podniká, má třeba roční obrat 1 mil. Kč, to je 220 000 Kč odvedených na DPH. Třeba zaměstnává jednoho člověka, kterému dává i kdyby 10 000 kč měsíčně a to je dalších zhruba 7000 Kč měsíčně tedy 80 000 Kč za rok (zaokrouhleně dolů). Takže takový podnikatel ve ztrátě přinese ročně státu 300 000 Kč. Někdo víc, někdo míň. Jestli jich zkrachuje 150 000 Kč, tak stát ročně přijde o 45 000 000 000 Kč, tj. 45 mld. Kč. Navíc budou na sociálních dávkách - 3 000 Kč? měsíčně to je 30 000 Kč za rok to je 450 000 000 Kč na dávkách . A to ještě nepočítám ty propuštěné zaměsntance (10 000 lidí) . Oproti tomu, o kolik více se vybere na daních? Pochybuji o tom, že 40 mld. Kč.
0/0
22.7.2003 10:48

petrh

Re:
"Jestli jich zkrachuje 150 000 Kc" :)
0/0
22.7.2003 14:50

Raptor

Reformu ostřejší
Obávám se, že současná podoba (i kdyby prošla) nebude zdaleka stačit. Deficity jsou příliš velké a v Konsolidační agentuře ještě čeká mnoho "dárků" z minulosti. Největší tragédií je to minimum do vědy, výzkumu a vývoje, spolu s se stavem vysokého školství. Přitom právě toto jsou klíčové věci pro naši budoucnost. Představa, že nás k prosperitě povede montování bůhvíčeho po různých zónách (které draze platíme, dotujeme dotyčným firmám pracovníkya poskytujeme daňové prázdniny s tím, že oni se za pár let spakují a odstěhují o 1000km dál) je mírně řečeno naivní. Podívejme se kam chceme, všude, kde roste ekonomika nějakým rozumným tempem, je to díky masivní podpoře výše zmíněných oblastí. Hodně by mě zajímala ona alternativní reforma ODS. Mám pocit, že nic pořádného nemají (podle tisku vznikají paralelně tři různé reformy), tu verzi soudruha poslance Tlustého snad nemá cenu ani komentovat. Poslibovat 480 mld. v současné době je opravdu hodně vydařený žertík. A k oněm 150 000 zkončivších podnikatelů (živnostníků). No nevím, nerad bych se někoho dotknul, ale znám případy, kdy takový podnikatel najenže velmi slušně vydělává, ale protože nic nepřizná, bere ještě velmi pěkné sociální dávky. A ještě se tím chlubí. Tím netvrdím, že jsou takoví všichni, to jistě ne.
0/0
22.7.2003 10:43

Jirka Luháček

politici jsou obrazem naroda
co si zvolime, to mame. bohuzel...
0/0
22.7.2003 10:39

Jana

Re:
Je z čeho vzbírat? Paradox je, že reformu chtějí dělat lidé, kteří 13 let přihlíželi  rozkrádání státu. Pravice nebo levice, byli u toho všichni. A my se teď máme radovat, že nám udělají dobře a zachrání stát před bankrotem.
0/0
22.7.2003 11:49

Olda

???
Není lepší tolerovat příštipkářského podnikatele než živit ho přes sociální programy? Domnívám se, že tato úprava nebude mít očekávaný efekt. Prostě budou mnozí podnikat načerno. Pokud nedokáže finanční úřad eliminovat daňové úniky, dokáže pracák uhlídat práci načerno? 
0/0
22.7.2003 10:37

jirka kokos

Re: asi máš pravdu
Povětšinou(jak Ty uvádíš příštipkáře) nám ukazují v TV stánkaře - vietnamce,kteří neumějí na dotaz -čí je to stánek česky.A kdo jim tady umožnil to "příštipkaření"?
0/0
22.7.2003 10:52

Olda

Re:
Stát jim to umožnil. Stát je nejlepší podnikatel. Který podnikatel si může dovolit v případě svého zadlužení popadnout pod krk spoluobčany a vyklepat z nich další peníze na další prodělečné podnikání?
0/0
22.7.2003 10:58

Vaclav Hanus

Re:
A kdyz by to nebyly instituce statni, tak jake instituce by to tedy byly? Dobrocinne spolky? Dekuji nechci..Takove by byly financovany bohaci. Ti by na to ziskavaly prostredky tak, ze by jke odebraly svym zamestnancum aniz by se je na to zeptali. A navic by pomoci financovani takovych spolku manipulovali celou spolecnosti.
0/0
22.7.2003 10:33

Čech

Re:
to snad nemyslis vazne?
0/0
22.7.2003 11:31

Vaclav Hanus

Re: Myslim
Myslim. A jak to tedy je? Paklize si myslis ze se mylim...
0/0
22.7.2003 11:57

Viktor N., Brno

Pro malé upřesnění - nemocenská versus živnostníci ve ztrátě.
Od roku 1996 aktivně živnostničím na plný úvazek. Ve ztrátě jsem byl až do roku 2001, kdy jsem splatil veškeré půjčky (samozřejmě že ne bankám - která by půjčila obyčejnému člověku?). Nedokáži si představit, že bych v té době měl platit jakoukoliv, byť minimální daň. Bohatě stačilo, když jsem musel i z ničeho cálovat sociální a zdravotní, kdy tyto platby musely mít přednost před vlastní rodinou. Jakékoliv opoždění platby mělo za následek krvavé penále a nikoho na úřadě nezajímalo, že peníze nejsou a že státní/polostátní firmy neplatí.
Co se týče nemocenské - chřipka nechřipka, pracoval jsem stále. Apendix mne naštěstí nechytl, takový luxus jsem si doposud nemohl dovolit (bohudíky). 
 
Co se týče reformy, málokdo ví tu skutečnost, že tzv. Reforma veřejných financí jen kryje náklady na vstup do EU!
Vláda v návrhu reformy počítá v letech 2004-2006 s celkovými výdaji, které se bezprostředně týkají našeho členství v EU, konkrétně ve výši 138 miliard korun. Jedná se tedy především o:
1) pravidelné každoroční příspěvky do rozpočtu Unie
2) kofinancování prostředků ze strukturárních a kohezních fondů
3) dotahování dotací zemědělcům a farmářům na úroveň 55 % dotací běžných v EU
4) dále však přijde rozpočet v období 2004-2006 celkem o 21,5 miliard korun jako výpadek ze cla. Navíc veškerá cla, která se budou platit z dovozu z ne EU zemí, se budou rovnou odvádět do rozpočtu EU, do Bruselu.
5) jsme zavázáni v r. 2004 uhradit výdaje do Evropského parlamentu ve výši 0,9 miliardy plus výdaje spojené s náklady na volby do něj.
... atd.
To znamená, že další závažné informace nám záměrně "zapomněli" říci před referendem do EU. Takže díky těm, co nadšeně naslouchali hraní na zlatých housličkách, všichni budeme tvrdě plati
0/0
22.7.2003 10:51

Pepuska

Re:
Ano mate pravdu, ze zdravotni pojisteni je na operace atd., ale protoze mam skutecne hodne predplaceno, nelibi se mi, ze v pripade, kdy mi skutecne neco bude, dockam se mozna tak soucitneho pokyvani hlavou.
Ne neberu. Ja to vidim tak, ze jsem si zaplatil na pojistce dosti vysokou sumu a nehodlam byt prosebnikem, ale zakaznikem. To je rozdil mezi nasim pohledem na vec. Jinak bych Vas rad ujistil, ze za poslednich mnoho let jsem nemel jedinnou absenci, na coz se napr. tazala banka pri jednani o hypotecni uver.
Vite, moc dobre rozumim poctivym lidem, kteri staveli svoji firmu nekolik let, nemeli dovolenou, odpocinek a jejich zamestnanci jsou v praci na 8 hodin. Co je nad to, je nezajima. Maloktery si chce uvedomit, ze zije pohodovym zivotem, chce k tomu jeste horu penez. Proc ne, pokud jeho prinos zamestnavateli tomu odpovida...
0/0
22.7.2003 12:05

O volbách občan, po nich nula.

Mají příspěvky smysl?
Má toto vůbec smysl - příspěvky. Vláda a poslanci si stejně dělají co chtějí. Smysl by snad byl v tom, že by měli povinnost alespoň přečíst a snad by se pak unavili a začali pracovat racionálně a ne jenom ve svůj prospěch.
0/0
22.7.2003 10:22

Milan

Vysokoškoláci
To mě fakt dožralo, nechápu důvod, proč by se měl snižovat důchod vysokoškolákům! Vždyť přece vydělají hodně, tím pádem odevzdají státu víc na daních a on jim za to ty peníze strhne? To je jak za komoušů, ty taky chtěli, aby si byli všichni rovni.
0/0
22.7.2003 10:05

Vaclav Hanus

Re: -> tento navrh je hrubozrnny a haze vsechny do jednoho pytle - Chyba!
To je dost zcestny pohled, ze vydelavaji hodne a tudiz hodne odvedou statu. Nicmene jsem take zhnusen z teto navrhovane upravy duchodoveho systemu. Ono je to slozitejsi. Nejprve uvedu korekci vaseho zcestneho nazoru. Oni sice vydelavaji (jak kteri..) vice a tim sice vice odvedou na dani, ale take se jm vice zapocte na duchodovou vysi a proto tedy nemaji (prej) zapotrebi aby se jim zapocitaval cas, kteri stravili povalovanim v poslucharnach a tedy nebyly ekonomickym prinosem. Todle bych chapal, ALE (!!!!) ma to hacek. V realu lze VS graduated ropzdelit na tzv staro-graduated a mlado-graduated. U staro-graduated je diplom akortat tak pro smich. Vyse vydelku sndrzbou diplomu temer vubec nesouvisi. Naopak setkal jsem se s pristupem zamestnavatelu, ze jak vzit nekoho vzdelaneho na komunisticke alma mater, tak radeji veme stredoskolaka. Tim je ale pomyleny pohled Sobotky nabouran, protoze nepl;ati, ze kdo ma VS, ma i nadprumerne vydelky a tudiz bude mit i podprumernou sazbu duchodu a navic jeste pokracenou o cas straveny na katedre. U mlado-graduated je to ale jina. Ti jsou v dnesni dobe jednoznacne preferovani (rekl bych az dumpingove). Manazeri "veri" ve schopnosti mlado-graduated vice jak by bylo zdravo. Faktem je, ze mlado-graduated absolvovali temer bez vyjimky staze v zahranici, jazyky umi - ne proto, ze by tomu venovali vetsi osobni usili, ale proto, ze nemuseli cas zabijet ucenim rustiny,...atd, atd. Jelikoz jejich nastupni platy se pohybuji zpravidla v pasmu 35tisic plus, u techto bych Sobotkuv navrh mozna pochopil. A podotykam, ze vzdelani je porad z verejnych zdroju.
0/0
22.7.2003 10:22

Vaclav Hanus

Re: -> A navic RETROAKTIVITA
A jeste jedna podstatna pripominka. Kdybych byl vedel, ze mi bude z titulu VS vzdelavani pokracen duchod a to znacnym zpusobem, nebyl bych na VS pachl. Je otazkou, zda to neni napadnutelne pravne.
0/0
22.7.2003 10:26

Vlčice

Re:
To není jak za komoušů, to je za komoušů. Nebude dlouho trvat a nastoupí lidoví komisaři.
0/0
22.7.2003 10:27

Lohengrin

Iblb
"Slyšel jsem o těchto úvahách, jestli se ale naši poslanci ke komunistům připojí, tak to může mít koaliční dopady," reagoval šéf poslaneckého klubu ČSSD Petr Ibl. To si snad dělá srandu....estébák jako poleno a teď bude mít kecy na své soudruhy???
0/0
22.7.2003 9:55

mike

http://svdp.webpark.cz
Uz je Vam z toho zle?
0/0
22.7.2003 8:44

RaPl

Dalsi pokus o vypusteni rybnika
No jestli projde bod
7. Zmrazení platů ústavních činitelů, tedy i poslanců, až do roku 2006, dále úprava služebního zákona, která omezí platové výhody pro některé státní zaměstnance.
tak sezeru boty.....
0/0
22.7.2003 8:28

Inkvizitor

Souhlasim
Jsem celkem rad, ze vlada dela reformu, je tam spousta spornych bodu, ale se spoustou se da take souhlasit.
1. Zavedeni minimalni dane pro podnikatele - SOUHLAS
Navrhoval bych minimalni zdaneni podnikatelu ve vysi prumerne mzdy v CR. Tem co podnikaji seriozne to nevadi a zbytek smydlifuku co si cpou do nakladu co se jen da a vykazuji minimalni mzdu musi zmenit svuj  pristup. Budto chteji podnikat a pak je zadna prumerna dan nezruinuje (zamestnanci take nemaji na vyber a prezit se to da) anebo chteji pobirat minimalni mzdu, pak ale at je to oficialni, tak at odevzdaji zivnostnak a taxikari apod. muzou jit delat uklizecky.
2. Snizeni nemocenske - SOUHLAS
Pokud vyslovene nekdo neni dlouhodobe a tezce nemocny (a pak se o nej ma stat postarat invalidnim duchodem) tak neni treba nejaka vysoka dotace od statu v nemoci. Za posledni 3 roky jsem byl nemocny snad 2 dny s chripkou. A kdybych nedostal od statu ani korunu tak se da vyjit, staci si jen odpustit nejaky spotrebni veci. Soucasnej system pouze slouzi k tomu, aby se statisice nemakacenku "hazeli marod" a zdimnuli si trochu od statu.
3. Omezeni statni podpory pro stavebni sporeni - SOUHLAS.
V soucasne dobe ma stavebni sporeni cca 6 milionu lidi, coz je vice nez mame ekonomicky aktivnich lidi (maji ho i duchodci a kojenci). Pominu-li ze spousta lidi ma svuj dum nebo "ma" svuj druzstevni byt, mame tu take 3 miliony lidi v regulovanem najemnem na veky vekuv, o ktere je postarano jak v bavlnce. Dotaci do stavebniho sporeni stejne na danich zaplati jen mladi a nebydlici (ti vetsinou drou aby splatili trzni najem), zatimco zbytek si jen timto zpusobem zdimne dalsi penizky od statu. Navrhl bych uhlidat pomer pratelskych vs. uverovych klientu 4:1 a pri vyssim pomeru pozastavit statni dotace.
 
Ale jinak socialni demokracii nemam rad.
0/0
22.7.2003 8:26

Tereza

Re:
A o co se asi stavební spožitelny snaží?
Myslíš, že mají ze smluv, na které se jen spoří nějaký velký zisk? To asi těžko.
Nejraději by zaúvěrovali 40% klientů, aby dosáhli max. zisku...
0/0
22.7.2003 9:43

Olda

Re: Zavedení minimální daně
Pokud budou zrušeny odpisy ZP, souhlasím. Jinak se může jednat o dvojí zdanění.
0/0
22.7.2003 10:23

Solmyr

Re:
1. Zavedeni minimalni dane pro podnikatele Tomu nerozumim, na co potom mame armadu uredniku na financnich uradech? Pokud jsou nejake danove nedoplatky nebo podvody, je to na jejich zodpovednosti, protoze vybirani dani je jejich prace za kterou jsou placeni z nasich dani. 2. Snizeni nemocenske Proboha proc? Kazdy mesic si ze sve mzdy platim zdravotni pojisteni a nikdo se me nepta jestli chci nebo ne. Se sluzbami, ktere za sve penize dostavam nejsem vubec spokojen. Radsi bych si svoje pojisteni platil u nejake komercni pojistovny misto u statu, ktery zbytecne utraci za velky pocet uredniku, atd.... 3. Omezeni statni podpory pro stavebni sporeni S tim souhlasim, je to zbytecne vyhazovani penez, protoze za usetrene penize si malo klientu poridi neco spolecneho s bydlenim.
0/0
22.7.2003 10:34

Olda

Re:
Když to nedokázal uhlídat FÚ, uhlídá vše ÚP. Podnikat se bude načerno při čerpání různých druhů podpor.
0/0
22.7.2003 10:43

Pepuska

Ale, ale, nekomu se to nelibi?
Vzdyt si je vetsina naroda demokraticky zvolila. A pokud si dobre vzpominam, pan Sobotka se nechal slyset, ze to co se tady slibovalo, nema nic spolecneho s tim, zda je to realne, nezadluzi nas to na nekolik generaci, ale je to politicka objednavka volicu teto zeme.
Jak bych byl rad, kdybych mohl klidne spavat. Porad me neni jasne, proc existuje VZP, ktera dela velke dluhy. Proste ji ma stat seskrtat polovinu nakladu na chromovane prosklene palace a najednou se kacaky najdou. Ale to by nebylo patrne prilepseni. Kategoricky nesouhlasim s tim, kdyz odvadim zdravotni pojisteni v plne vysi ze sveho zamestnaneckeho platu, aby me za to nekdo trestal tim, ze v okamziku nemoci me skoro nic neda. Ja jsem si to predplatil, to neni o tom, jestli me to dat chcete nebo ne, to jsou moje penize !
Nastesti jsem si tuto vladu nezvolil a nikdy jsem s jejimi sliby ani nesympatizoval, proto me necini problem doufat, ze co nejdriv padne. Obavam se ale, ze k tomu nedojde, na to se nenajde dost odvahy. Mam takove tuseni, ze ten, ktery na to mel, aby demisi vlady podal, uz to udelal. Ti, kteri odvahu nenajdou, budou dejinami nemilosrdne odsouzeni. Pokud k demisi skutecne dojde, potom je treba ferove sklonit zbrane - cest porazenym.
0/0
22.7.2003 7:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.