Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestující lákají lepší vlaky

Od dubna Českým drahám roste každý měsíc zhruba o čtyři procenta počet cestujících. Podle vedení železnice to ovlivňují nejen některé slevy, ale i nasazování kvalitnějších vlaků. Například na nejkratších - příměstských - trasách do deseti kilometrů jelo o půl milionu více lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jarda

Nove vlaky? No nevim nevim...
....jezdim kazdy den na trati Praha hl. n. -> Benesov. Za posledni ctyri mesice jsem jel pouze jednou novym vlakem - nejaky dvoupatrak, uplne novy. Pohodlne sedacky, okna s tmavou folii a snad i s klimatizaci. Koukal jsem na to jako tele na novy vrata. Ale jak rikam - jelo to jenom jednou. Porad tam jezdi xx let stary pantografy a ty "novejsi" nemaji ani stahovaci okynka. No proste humus... Takze by me zajimalo, kde ty "lepsi vlaky" jezdi. Podle slov kolegu to na trati Praha -> Kolin vypada uplne stejne...
0/0
6.8.2003 14:00

gggg

Re:
1.Nový dvoupatrak tj. jednotka řady 471 jezdí na trase praha - kolín - pardubice docela pravidelně.
2.Kdyby stát přispíval čdčkám na nákup nových dopr. prostředků tak jako přispívá autobusovejm dopravcům, bylo by těch novejch souprav daleko víc (v současnosti jich je třináct, další tři jsou na cestě do prahy. Pak by se mělo vyrobit ještě asi třicet dalších souprav pro moravu a slezko.)
3.Nový jednotky nejsou levnou záležitostí jedna vyjde asi na 250 000 000Kč..
0/0
6.8.2003 16:20

Klára

Lepší vlaky?
Jezdím pravidelně na univerzitu už tři roky. Nejčastěji tzv. expresy. Jejich stav se poslední dobrou spíše zhoršuje než zlepšuje, nejmarkatnější to je na záchodcích. Zpoždění rok od roku narůstá, konec výstavby koridoru v nedohlednu. Počítám, že dřív dostuduju, než se něco zlepší, a pak už mi to bude jedno.  
0/0
6.8.2003 8:33

Katoda

Re:
Taky bych rád věděl, kde jezdí ty údajně lepší vlaky. Každý dne jezdím těmi příměstskými mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou a jedním slovem - děs. Zastaralé pantografické jednotky, kde u některých jen "inovovali" okna. Bohužel tak, že se dají pootevřít jen takové jakési maličké ventilačky, které vůbec nevětrají. Ve vedrech těchto dnů je to opravdu cestování pro labužníky. Během deseti minut z vás leje pot proudem, oblečení můžete rovnou ždímat a na sedadlech z umělé koženky se po vás tvoří mokré kaluže. Fakt čím dál tím příjemnější cestování.
0/0
6.8.2003 9:05

Chomutovák

Re:
Do Kralup zavítá nová jednotka podle oběhů jen jednou za týden (pokud je ovšem provozní...). Stroje řady 451 kterými jezdíte už tu jezdí nějakých cca 30 let, možná i víc. Ale s tím horkem se dá i v těchto vlacích něco dělat. Nemají sice klimatizaci, ale na stropě jsou jakási foukátka. Občas je vidím i v chodu (taky jezdím +- pravidelně po trati do Kralup), občas ale ne. Pak je otázka, jestli je to tím, že nefungují nebo že je průvodčí líný je zapnout. Zkuste příště intervenovat u něj.
Jinak ale pražské autobusy a tramvaje MHD na tom s dušením cestujících ve vlastní šťvě velmi podobně...
0/0
6.8.2003 11:38

Petr Karas

Proč jezdit vlakem?
Bydlím v Přešticích,asi 25km od Plzně.Protože v Plzni pracuji, tak si kupuji čtvrtletní jízdenku za 1550kč.To je pro pracující výhodné.Pro obyčejného cestujícího,nebo turistu však stojí jízdenka bez karty Z 34kč a zpáteční 43kč.Proč by jedil vlakem, když autobusem vyjde jedna cesta na 20kč a má téměř 100% jistotu,že dorazí do cílové stanice bez zpoždění,což u vlaků moc jisté není?
0/0
6.8.2003 8:04

Pavel

Re:
Třeba ho hřeje pocit, že vlaky jsou ekologičtějším dopravním prostředkem než autobusy. Ne každý přepočítává všechno na peníze...
0/0
6.8.2003 11:06

Chomutovák

Re:
Kromě toho je důležité i pohodlí. To je ve vlaku rozhodně vyšší než v autobuse (máte záchod, můžete se projít apod.). Jinak ta cena kromě obyčejného jízdného není zas tak hrozná (psal jste autobus za 20, zákaznické za 24 ani zpáteční za 43 nejsou o moc dražší, nehledě na skupinovou slevu - pro dva za 36, pro 3 za 48 a pro 9 za 120, to už je výrazně výhodnější než autobus).
0/0
6.8.2003 11:43

kuba

Re:
Souhlasim, kdyz se nekdo potrebuje do prace dostat vcas a levne tak vlak urcite neni dobra volba. btw. co se tyce pohodli, tak pokud jede souprava, kde jsou maly sedadla jak pro cinany (takove bezova potahy na sedadlech a velky plac na kola) tak si zadny pohodli neuzijete, ale pri ceste do prace, na to zase moc clovek ohledy nebere. Dulezity je abych dojel vcas a ne moc draho, coz splnuje jen autobus.
0/0
6.8.2003 13:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.