Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pendolino vyzkouší maximální rychlost u Břeclavi

V první polovině příštího roku budou moci cestující na nádraží mezi Vranovicemi a Břeclaví spatřit neobvyklý úkaz. Rychlostí 250 kilometrů za hodinu se kolem nich možná prožene rychlovlak Pendolino, který zde budou České dráhy testovat na maximální rychlost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ludek

Muj nazor
Ac zeleznicar s hruzoc v obliceji sleduji vyvoj meho domovskeho podniku.Ja krasne umi NEEKONOMICKY rozhazovat tezce sehnane penize za absolutni zbytecnosti.Napriklad ta vystavba koridoru,ktere svete div se - za cca 5-7 let trvani najednou nevyhovuji a kvuli JEDINE souprave se musi zase draze predelavat.Jedna vec - dalsi je vybavenost vozoveho parku.Je ostudne,ze nam jeste slouzi soupravy,ve kterych vidite naborove letacky z let 70. do CSD.Sam jsem takovou soupravu mel v praci.Misto draheho pendolina,ktere se kupovalo dle mych zdrju jen kvuli DB + OBB a stalo cca 350 milionu se mohlo vybavit cca 60 vozu klimatizaci a expresni vlaky mohly takto nabyt vetsiho komfortu,ktery si zaslouzi.Stejne je to divne,ze kvalita vlaku vyssi kvality jde dolu !Dle meho nazoru sem Nemci + Madari davaji soupravy ktere se jim nehodi do kramu...samozrejme svou roli hraje i zlodejna Cechu - sam jsem videl jak behem chvilky je mozne vykrast vsechny toaletni papiry doplnene na soupravu.Tomu mladikovi,co kritizoval me breclavske kolegy bych vzkazal - je mi lito,ze si vsimas jen tech linych - ja sam se snazim vzdy vyjit cestujicim vstric i v pripade kdy maji problem se jim snazit dat nejakou tu ulevu.Opacne ja bych si mohl stezovat na CESTUJICI ! Divili byste se jak se snazi aspon tady v Praze podvadet.Ja osobne se snazim chovat zodpovedne a mile na vsechny.Je zajimave,ze si nikdo napriklad nestezuje verejne na prodavacky-ochotnou,milou odborne vyskolenou prodavacku dnes najdete jen velmi tezko.
0/0
16.8.2003 16:53

rejow

Re:
No jasně a ty vagóny budeš tlačit, že?
Klasická souprava tj. mašina plus 8vagónu pro EC stojí kolem 400-500 mil.
0/0
18.8.2003 23:42

Petr K.

Jednotna livrej pro CD?
Pendolino: pekna vec. Jen mi trochu nejde do hlavy, proc je ve stribro-tyrkysovo-zlute barve. Ceske drahy se evidentne nesnazi o to, aby si vytvorily jednotnou livrej pro svuj vozovy park. Krasny priklad jsem videl v Italii, kde si FS/Trenitalia jsou vedomy sve "corporate identity" velmi dobre, a vsechna vozidla - lokomotivy, vozy, i cele soupravy - pretrely na elegantni stribrno-azurovo-zelenou. DB zase maji decentni cerveny pruh na bilych vozech. Po nasich kolejich se naopak prohaneji vagony zeleno-bile, cerveno-bile, modro-bilo-cervene (nove) primestske soupravy, vinovo-kremove motoraky, o pestrobarevnych lokomotivach ani nemluve. Na sjednocujicim se evropskem trhu by si mely CD vytvorit jasnou identitu, nejspise (ale ne nezbytne) zalozenou na narodnich barvach. Ma tu nekdo kontakt na vedeni CD, aby jim vysvetlil, ze by si kazdopadne mely vybudovat jednotnou image?
0/0
15.8.2003 21:52

Tay

Re:
A proč by nemohly po kolejích jezdit vlaky v několika barevnéch variantách? Podle mě je barevná pestrost souprav, lokomit a vagónů jenom ku prospěchu. Že se Taliánům líbí uniformovanost je jejich problém, ale proč se po nich opičit. Ostatně časem stejně většinu vagónů "dokreslí" sprejeři, takže není co řešit.
0/0
15.8.2003 23:42

Petr K.

Re:
Mily Tayi, uniformovanost nehrozi. Rozumim, ze chces sledovat barevne masinky, ale ty se u nas budou objevovat kazdopadne, protoze evropsky zeleznicni se otevira a zacne u nas (doufejme) brzy fungovat vetsi kondkurence, kdy u nas bude pusobit vice zahranicnich (i domacich) dopravnich spolecnosti. V takove situaci si musi kazda firma vybudovat jednotnou image. (Predstav si, kdyby CSA litaly s 20 ruznymi designy.) Jak jsem rekl, na zeleznici uz to pochopily nejen FS/Trenitalia, ale i Deutsche Bahn, a dale treba i Holandsku, Rakousku... Jenom nase modra slechta zase zaostava...
0/0
17.8.2003 9:55

Kok

Re:
Petře a není to náhodu záměr mít víc barviček? Zákazník neznalý ČD sedne do vínového vláčku a řekne si s tímhle už nikdy nepojedu. A když bude dost odvážný, zkusí ještě zelený, žlutý, strkatý, puntíkatý ....
0/0
17.8.2003 16:44

Jarek

Supr nákup
 
   Tak nám odborníci z ČD zase předvedli jak nakoupit. Dovedu si představit zdůvodnění tiskové mluvčí. Jak je možné investovat někan co stojí rok na odstavných kolejích a nepřináší zisk. Nevěřím tomu že výrobce dodal vlak o rok dříve. PS co na to kontrolní úřad že investice leží a leží, nebo že by odbory ČD začaly stávkovat.Přeji co nejlepší dovolenou panu nejvyššímu železničárovi.
0/0
15.8.2003 20:41

Ptc

Re:
Nechapu Jarine jaks prisel na to ze Pendolino lezi...:-)) Vzdyt jezdi kazdej den...Bohuzel mame drazni zakon podle kteryho proste musi projit spoustou testu a najezdit urcitej pocet km bez lidi nez muze prepravovat lidi.. Nevidels nikdy po meste jezdit nesmyslne prazdny uplne novy tramvaje?? To je to samy...Kdyby to slo, tak uz je urcite plne nasazeny...
0/0
15.8.2003 22:04

Venca

stav nasi spolecnosti
mam dojem odpovida kontextu celehosveta, kdy kazdy radsi natahne ruku, podradnou praci delat nechce, pocita v to jakoukoli manualni praci ... takze zlaty cesky ruce se flakaj doma. Neboli nebrecte, ze za vsechno muzou komunisti a pohnete zadkama ... dokaze to dnes nekdo, odrikat si? Casem se snad na lepsi pozici ve svete dostanem ... doufejme ... staci se podivat, jak vysumelo zatopeni prazskeho metra ... copa uz neumime nest odpovednost? Takze jednou se snad dockame obnoveni slavy ceskych podniku, zase nasi lidi budou umet vymyslet i prodat pekny veci ... a zatim musime byt radi za takove perlicky, jako je Pendolino, ne?
0/0
15.8.2003 20:35

dallascowboys

zkouska
hm, to zas bude mrtvejch ...
0/0
15.8.2003 20:16

Yaroukh

snad se to zacne hejbat
CD uz udajne vykazaly zisk, ted prvni rychlovlak ... no snad se uz neco zacne dit ... jenom doufam, ze si Pendolino nenechaj "zvelebit" tema zapraskanejma sprayerskeyma sockama
0/0
15.8.2003 20:10

Caryfuk

Re:
No jak by ne, kdyz prevedly zavazky na jinou firmu... to se potom rychle dostavaji do zisku.....
0/0
15.8.2003 21:18

Honza 8

Konecne v sedesatych letech ?
Tak snad napřezrok dostaneme první vlaštovku - trochu rychlejší a pohodlnější vlak.
Když to tak půjde dál, snad někdy v r. 2025,to mi bude 70 let, si alespoň trochu občas přičuchneme k pocitům, jaký měli běžní Japonci při cestování vlakem někdy v šedesátých letech minulého století.
Hurá, národe český, slává - šikmookým fuj, to jsou podlidi. A francouzum (TGV) taky fuj, jenom chlastaj víno a jsou líný. A Němcum taky fuj (ICE), jsou pohodlný a hloupý ...
 
0/0
15.8.2003 19:51

Bubu

Re:
:o))))
0/0
15.8.2003 20:02

Jarek

Re: pozor na invektivy
 
   Pozor, včera při rozmluvě o bydlení v Berlíně zasáhl přítel správec servru a řekl: příspěvek byl vymazán, česky přeloženo jak říká zahraniční mezinárodní instituce v česku existuje cenzura z 45 %
0/0
15.8.2003 20:45

zaměstnanci ČD

PŘIDAT !!!
Místo nákupu Pendolina by vedení ČD mělo zaměstnancům ČD pracujících v náročných vyčerpávajících třináctihodinových směnat přidat každému  aspoň 1000 Kč měsíčně a prodloužit o jeden týden dovolenou
0/0
15.8.2003 19:21

michal

Re:
hm,jako je to drina jak hrom a vase prace je videt na kazdem nadrazi a v kazdem vlaku v Ceske republice.Jste chloubou republiky,ba cele Evropy... .Dokonce jste tak zhavi do prace,ze makate i v tom umornem vedru jako dneska ti 3 nadrazaci v Breclavi vzadu na lavickach,pricemz jeden z nich byl tak hr do prace,ze pracoval i v zrovna vypranem obleceni,ktere jeste nestihlo mezi nohama a na leve nohavici uschnout ... jj,AT ZIJE CD,VZORNY PODNIK RIJNOVE REVOLUCE ...
0/0
15.8.2003 21:06

Jana

Re: ČD
Já bych každému přidala dva tisíce Kč, protože pracují i když my ostattní odpočíváme- tzn. v sobotu, neděli, ve svátek v noci apod.
Ať žijí ČESKÉ DRÁHY !
0/0
15.8.2003 21:42

Batr

Re:
Jednu Janu znám, dělá průvodčí. Nejsi to ty? :-) Nádražáci už berou velmi slušný prachy už teď. Znám jich několik a maj 14-16 tis. čistýho což je stejně jako mam já v bance. ČD maj každej rok ztrátu kterou cálne stát, banka je zisková a máme stejný peníze.
0/0
19.8.2003 13:16

Hlava mi to nebere!

Re:
No - on tu je jaxi bude rozdíl. Když něco v bance poděláš, zmuchláš papír, hodíš ho do koše a jdeš domů. Když něco podělá nádražák z provozu, je tam X mrtvejch, Y škody a jde do kriminálu. Za stejný prachy, neboli ať žije rovnostářský bolševismus?
0/0
19.8.2003 20:11

Banka

Re: Banka je zisková
Tak to jsem ještě neviděl. Banky, které spolykaly více miliard než celé ČSD a ČD dohromady, aby zaplácly tunely do kapes zlodějů všech formátů, jsou údajně ziskové. Ha ha ha. Dráhy na rozdíl od bank dělají něco užitečného. Banky jen okrádají nás všechny.
0/0
20.8.2003 10:19

Pavel

P - O
Nevite nekdo, kdy by ta vecicka mohla jezdit na trati Praha - Ostrava?
0/0
15.8.2003 18:24

opavak

Re:
Anebo Praha - Opava?
0/0
15.8.2003 23:15

gggg

Re:
NIKDY
0/0
18.8.2003 11:42

Martin

CD
České dráhy to je prostě tragedie. Jistě, za naprosto žalostný stav je odpovědný především bolševik, který velmi dobře fungující podnik naprosto zdevastoval. Ale je již skoro 14let od té doby a jakákoliv změna k lepšímu je v této mamutí instituci neskutečný porod.
0/0
15.8.2003 18:09

john

Re:
jasne, za vsechno muzou komunisti .... ty uz to nehul :)
0/0
15.8.2003 18:25

***

Re:
Samozřejmě za všechno můžou komunisti! Nevím, co se ti na tom nezdá. Čtyřicet let jejich sviňáren je tragédií této země!
0/0
15.8.2003 19:13

john

Re:
neni nic lehciho nez svadet vlastni neschopnost na ty, co tu byli pred nama
0/0
15.8.2003 20:08

TicTac

Re:
To je proste historicka pravda, ze komunisti tuto zemi zdevastovali.
0/0
15.8.2003 20:19

Bubu

Mala odpoved
Sice nesnasim CD, ale diky zajmu o vlacky kdysi vim par veci: 1. okruh ve Velimi je prilis kratky na otestovani maximalni rychlosti Pendolina 2. vlak dle smernic a zakonu musi byt pred uvedenim do provozu odzkousen i na maximalni rychlost, u Pendolina se predpoklada hranice kolem 240 - 250 km/h, takze i kdyz bude jezdit u nas pomaleji, tak treba v zahranici muze rychleji 3. trento vlak je sice rekneme image vec, ale zas na druhou stranu je vyuzitelny pro mezinarodni spoje, kde se nemusi presedat na lepsi trate, ale muze jet po nich dal...
0/0
15.8.2003 17:34

Karel

testovací okruh
Od čeho je testovací okruh u Velimi? Proč se nedělají testy tam?
0/0
15.8.2003 17:21

raty

Re:
Na ŽZO momentálně pendolino zkouší, jenže je tam povolená max. rychlost 180 km/h. Za zvláštních podmínek víc, ale rozhodně ne 253 km/h co musí být na TBZ Pro řadu 681/2. (230 + 10%)
0/0
15.8.2003 19:30

tmp

Proc?
Z clanku: "Rychlostí 250 kilometrů za hodinu se kolem nich možná prožene rychlovlak Pendolino..." a druha cast o par radku niz: "A to i přesto, že v běžném provozu bude nakonec jezdit maximálně 160 kilometrů v hodině." Tak se ptam proc CD kupuji vlak, ktery nepotrebuji? Mel nejaky manager CD mindraky nebo a zrovna se potrebovali utratit $$ z rozpoctu nebo neco co ja nevim .... dik zmateny tmp
0/0
15.8.2003 17:19

CortaCircuito

Re:
no musi mit prece nejakou rezervu....treba aby mohl bezpecne predjizdet
0/0
15.8.2003 17:34

nn

Re:
No, takovou rychlost testovali ve Francii tak před 40 lety. Teď tam TGV jezdí v běžném provozu 300 km/h. Alespoň je vidět, jak daleko tato republika je.
0/0
15.8.2003 19:48

CortaCircuito

Re:
Po specialni podbetonovane oplocene trati za 4.5*10^9 Kc/Km Nevim nevim ale tohle si CD proste dovolit nemuze.
0/0
15.8.2003 20:30

Ptc

Re:
Myslis ze se ve Francii musi TGV vyhybat nejakym kopcum? Nebo jet prez Vysocinu jako u nas?
0/0
15.8.2003 22:16

Kevlar

Re: Umí to
No přes Vysočinu by to byla bomba, TGV kopce totiž může s přehledem - viděl jsem ve F. Co se prodraží na absenci oblouků, vynahrazuje se kopečkama. Trať je samá houpačka, - vypadá jako lochneska. Rozjetej expres je totiž hravě překonává, čumák míří už dolů zatímco ocas je ještě pod kopcem. Klasický tratě se stavěly přesně naopak - za každou cenu udržet nivelitu a sklon minimalizovat. Oblouky nevadily. Je to daný tehdejším stavem techniky lokomotiv.
0/0
19.8.2003 9:58

LK

Re:
A dokážeš si představit, kolik zastávek takové pendolino projede, než dosáhne takovou maxximální rychlost, ledva jí dosáhne, tak začne brzdit a kol.ik stanic projede než zabrzdí? Je rozdíl srovnávat Francii a  náš protektorát. Ve Francii jsou mezi zastávkami větší vzdálenosti než u nás, proto se tam může jezdit rychleji. I kdyby u nás byly koleje rovné jak pravítko, tak prostě , rychleji než 100 budou jezdit jen rychlíky, na lokálce to nepůjde víc než nějakých 60 km/hod.
0/0
16.8.2003 22:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.