Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stávka učitelů? Možná jen den

Zářijová stávka učitelů zřejmě dětem prázdniny příliš neprodlouží. Pokud od ní odboráři neupustí úplně, mohla by trvat jen jeden den. S tímto návrhem chce na pátečním zasedání vystoupit předseda školských odborů František Dobšík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Franta Stávka

Píďa
Mnoho křiku a zase se nic . Jeden den nic neřeší. Nezdá se Vám, že je to dobrá šaškárna.
0/0
20.8.2003 8:44

skrob

Reakce na problém
Jsem učitel ZŠ na 1.st. Jsem muž a nejsem diagnoza, což užívám jako pojmenování pro své spolupracovnice. Jsou zde 3, ktetré si toto pojmenování nezaslouží. Jsou 3 ze 45. Každá bere podle let 12.000 - 15.000 čistého.Pracují 5 hod. denně. Po prázdninách chtějí stávkovat. (plat více než průměr tzn.13.000 - 17.000)?????? za dobu prázdnin. Dále dávají soudružky své příspěvky "odborům".atd.atd.........Jsem profik a delam to pro penize, řeči o přístupu k dětem jsou jen smyšlenky, to je ten profesionalismus, který za ty prachy je povinný. Já nemám dítě , které by bylo frustrované a rodiče se na TS zdrží max.15.min, pokud to nejsou blízcí přátelé.A to je ten for, že soudružky tam sedí do7.hod. a potom zjistí, že nemají odevzdaný výkaz práce ke konci měsíce.Já nestávkuji a školu otevírám z bočních vchodů. Mgr.Martin Škrobálek, Přerov
0/0
19.8.2003 22:41

TheThing

ktery skoly?
hele nevite nekdo kde se da najit nakej seznam stavkujicich skol, ja vubec nevim jeslti mam jit prvniho do skoly ...
0/0
19.8.2003 18:48

Rejpal

Hodinovou mzdu jako ostatním !
Spočítali jste si někdo , kolik bere průměrný učitel na hodinu ? ne ? Učí se cca 38 týdnů při úvazku cca 22 hod., to je 836 tříčtvrtěhodin za rok. Při průměrném platu 17 tis. hrubého berou min. 12 x za rok, to je asi 204 tis. Kč. Jednoduchým vydělením vychází cca  244 Kč za 45 min. práce. Ještě si myslíte, že jsou učitelé podhodnoceni ?
0/0
19.8.2003 18:20

Pepan

Re:
Pane vachmajstr , vy jste hlava....... 
0/0
20.8.2003 16:04

Mike

Polovinu propustit nebo raději všechny.
Většinu současných učitelů by měli propustit, protože ti kteří nyní učí, zůstali pouze proto, že se jinde neuplatní ( omlouvám se výjimkám potvrzujícím pravidlo ). Místo těchto "zbytků" by se mohli najmout odborníci. Pokud by jich byla polovina mohli by dostat i 2x tolik ( Dětí je také mnohem méně než před 10 lety. ). Potom by výuka možná za něco stála. Perlu na závěr : Když jsem letos v dubnu popoháněl dítě do školy, aby nepřišlo pozdě, odvětilo mi, že to přece nevadí, protože paní učitelka chodí do třídy také až ve čtvr na devět !!!! To je příklad. Takže ještě jednou ŽÁDNÉ PENÍZE NAVÍC - NEZASLOUŽÍ SI JE!!!
0/0
19.8.2003 11:06

Stréc

A je vymalováno,
o zvýšení platů si mohou nechat jenom zdát. Mají skutečně dobré odborové předáky.
0/0
19.8.2003 10:09

Praetorian

Poznamka
Mozna moje poznamka spoustu lidi nastve, ale nebyli to zrovna statni zamestnanci (urednici, ucitele, atd.) kdo vetsinou volil CSSD? A uverit predvolebnim slibum CSSD mohl jenom opravdu hloupy clovek.
0/0
19.8.2003 8:38

kretýno

ještě nedávno jsem chodil do školy..
a až na VOŠ jsem si uvědomil, jak s náma učitelé na základce a především "profesoři" a "profesorky" na gymplu zacházeli - naprostá degradace mladého člověka, kdo neměl rodiče doktory nebo alespoň známé podnikatele, tak se s ním "pedagogové" nezahazovali - nechápeš? tvůj problém!
a celkový systém výuky na českých školách? hnus fialovej.
jsem pro, aby se zvýšily platy pedagogům, ALE spolu s tím aby proběhla změna systémů vzdělávání a aby se kladl důraz NEJEN na znalosti pedagogů, ALE a TO PŘEDEVŠÍM na jejich schopnosti naučit a nemučit !
  ufff, moc hezky jsem to napsal (člověk se musí sám pochválit, protože to nikdo jinej neudělá )
0/0
19.8.2003 7:58

Pedro

vyměkli
Učitelé měknou. Nechávají se uchlácholit planými sliby a rádoby snahou prasté Buzkové. Její manžel šikovně vytuneloval spořku, vůbec si ta famílie žije nad poměry a vy si páni učitelé myslíte, že tito lidé budou za vás bojovat? Myslel jsem,že učitelé tak naivní nejsou.
0/0
19.8.2003 7:42

Palacký

Stávka
Kantoři už ustupuji ze svých požadavků. Stávka možná pouze jeden den. Opět se nechali ukecat. Pes který štěká nekouše. Je vidět, že si nedokážou vážit ani sama sebe.
0/0
19.8.2003 6:24

Frank

Jen víc a častěji!!
Tak mi zase zvednou peníze. Celkem mě to potěšilo, i když by jich mohlo být víc. Doufám, že mi neseberou výhody co mám teď jako nějaký příspěvky na dovolenou, na obědy, na kultůru atd. Pro ty co si tady pořád melou svoji o čtrnácti platech, tak si pozorně čtěte co vám píšou novináři. JE TO POLOVINA 13 a 14 platu, jinými slovy, místo premií je jeden plat navíc, který je rozdělen na dvě poloviny, jednou dostávám před dovolenou a druhou před Vánocema. Tak se nebojte, že by neměl rok 12 měsíců. Je to místo premií a zase každej ho dostává trochu pozměněn.  A kdo operuje s tím, že mám 40 dní dovolený ? A proč ne.  Stejně bych měl mít ještě víc pěněz, za to co dělám i za rodiče při výchově dětí.
0/0
18.8.2003 22:38

Marty

Re:
Souhlasím s tím aby se to jmenovalo PRÉMIE, ale pak to musí být za velmi dobře odvedenou práci. Například pokud 75% všech žáků ZŠ postoupí na Gymnázium. Určitě by se našlo víc "parametrů" a časem i potřebné "limity".
0/0
19.8.2003 7:20

Jerzy W.

Jsou učitelé opravdu spolek neschopných flákačů ?
Ačkoliv sám se školstvím nemám vůbec nic společného, nemůžu souhlasit se všemi těmi účastníky této diskuse, kteří v učitelích spatřují :
1. lenochy, kteří pracují jen pár hodin (a mají ještě navíc prázdniny !)
2. omezence a nedouky, jejichž práci může vlastně dělat každý (nakonec za Marie Terezie kantorskou práci přece s přehledem vykonávali vojenští vysloužilci !)
3. absolventy podřadné vysoké školy (kteří se ovšem skvěle uplatňují i v nepedagogických oborech - kdo jiný lépe ovládá cizí jazyky, kolik učitelů pracuje v oblasti výpočetní techniky, kolik kantorů působí v kultuře, atd. atd.)
Cožpak jste skutečně slepí a nevnímáte svět kolem sebe ? Kdo učitelům závidí, má možnost se stát jedním z nich. Ale pozor : samotný fakt, že takový zájemce taky chodil do školy jako kvalifikace nestačí. Vysoká škola je nutnou podmínkou ! Kolik vysokoškoláků ale asi je mezi všemi těmi trapnými diskutéry ?
0/0
18.8.2003 21:17

haha

BUZKOVÁ VEN!!!
A celá ta socanskosarajevskofráternická vláda TAKY!!!
0/0
18.8.2003 19:50

JirkOl

Ne, že učitelé budou stávkovat!
Ale já nepošlu děti do spárů lidem, kteří za 10 měsíců práce chtějí 14 platů  /zvláště u učitelů matematiky mě to nepřekvapuje/.  Jestli je jejich práce těžší  /ty děti tak zlobí, já  vím/  než jiná  1. neměli si ji vybrat  a  2. mohou kdykoliv odejít.  Já jsem např. sám odešel z firmy, jejíž trend vývoje se mi nelíbil, do jiné firmy, v daleko horším odvětví a s platem o čtvrtinu nižším. Až půjdete, pedagogové, stávkovat za vyšší mzdu, budu vám mávat z okna. Ale chtít nesmysly, to vás snad není hodno! Hodně zdaru při klábosení nad zadluženou státní pokladnou s ministryní amatérkou!     
0/0
18.8.2003 19:47

franta

Re:
takze tobe je jedno ze ty penize nechco mladi ucit, nejdou do skolstvi a tve deti nemaji kvalitni ucitele... myslis si ze kdyz ty platy nezvednes, tak se se tam ta kvalita pohrne?... zajimave, snad nedelas ve strategii nake firmy!
0/0
18.8.2003 20:59

JirkOl

Re: Všimni si, prosím,
že souhlasím se zvýšením platů, ale nesouhlasím se 14 měsíci. Díky.
0/0
18.8.2003 22:15

frantisek

vazena pani "odbornice" buzkova...
myslite si ze je normalni ze ma fyzikar na gymplu mene nez ridic tramvaje? napr v nemecku ma tri krat vice (na skole jsem bral desitku cisteho)... pro ujasneni... nejsem uz ucitel, delam za tri krat vice v soukromem sektoru. a neni to narocnejsi jak si myslite!!! alespon pro nas co jsme se pripravovali a vzdelavali na vyuku... a doporucuji vsem mladym at se na to taky vybodnou... zustanou jen stari a cely system padne a pak se budou vsichni divit a becet!
0/0
18.8.2003 19:29

JirkOl

Re: Ano, zvednout platy učitelům!
Ale až se naučí počítat do dvanácti!
0/0
18.8.2003 20:02

franta

Re:
jeste dodam: trinacty a ctrnacty plat je v podstate jeden navic, vzdy je to jen pulka jednoho a bez omen. takze dostanes navic nejakych jakoby osm stovek navic mesicne... a v soukrome sfere ho navic dostavam taky,akorad se to jmenuje premie na konci roku... kdyz jses v necem a nekde dobrej tak si prachy vydelas... a do budoucna: 130 procent prumeru je tak ci tak malo! casem to bude resit tak dvoj-troj nasobek! tak jak to je normalni ve svete!... ja nechapu v cem zavidis?!
0/0
18.8.2003 20:52

petricek

Osobně cítím velmi hluboce to, že bude velmi těžké vysvětlovat 1. září prvňákům, že škola není,"
NEMAS LHAT PRED VOLBAMA!!!! PROTI LZIM CSSD JSOU I TVOJE KOZY JEDNICKY :-)))))))
0/0
18.8.2003 19:15

ww

Rozhodně stávkovat!!
Vláda kantory podvedla, ministryně dává vlastní dítě do soukromé školy atd.. Stávkovat a neomezeně dlouho!!!
0/0
18.8.2003 18:57

rodič prvňáčka

Re:
Asi jsem málo chápavý, protože nevím, co má se stávkou společného to, že ministryně dává někam svoje dítě???!!!!
0/0
18.8.2003 19:02

petricek

Re:
PROTOZE SAMA VI ZE TO VE STATNIM SKOLSTVI NEKLAPE!!! A ONA JE SPOLUVINIKEM!
0/0
18.8.2003 19:20

PM

Re:
Svědčí to o názoru paní ministryně na úroveň a budoucnost svěřeného resortu (českého školství). Stejně absurdní je představa, že by si guvernér ČNB nebo ministr financí nechali vyplácet mzdu v US dolarech nebo eurech a ještě se s tím všude chlubili.
0/0
18.8.2003 19:22

gró

Re:
Buzková je naprosto neschopná. Akorát před volbami bude zase lézt do všech tv besed a trousit další předvolební lži.
0/0
18.8.2003 19:26

JirkOl

Re: Ale neschopný
je celý narod: čumí na Novu, čte /ehm, copak to vůbec jde?/ Blesk a volí Buzkovou a Grosse? No comment!
0/0
18.8.2003 22:18

Rejpal

Spravedlivý systém, rovnoprávnost k jiným profesím.
Mám pocit, jak by všichni státní zaměstnanci se rozhodli zničit stávající systém tím, že budou vydírat ostatní spoluobčany a na jejich úkor prosazovat svoje zájmy. Osobně doporučuji zavést hodinový plat pro učitele srovnatelný s ostatními vysokoškolskými profesemi jako jsou např. lékaři s tím, že min. počet hod. bude garantovat minimální mzdu. Do tříd rovněž zavést normatívy a část sazby vázat na počet žáků ve třídě (obdoba kapitačních plateb lékářů). Je přece rozdíl učit 30 nebo 12 dětí ve třídě. Ať ami učitelé si svolají svůj sjezd a sami navrhnou optimální systém, ovšem musejí vyjít s částkou, kterou dostanou přidělenou ze schváleného rozpočtu pro příští rok.
Učitelům doporučuji, ať demonstrují kdy se jim zachce mimo vyučovací dobu. Pokud však začnou stávkovat, měli by ředitelé s takovýma rozvázat pracovní poměr. Vždyť sedět na pracáku s ostatními nešťastníky, z nichž někteří i chtějí pracovat je velice " příjemné".
0/0
18.8.2003 18:25

ALAMAMBA

Re: Je přece rozdíl učit 30 nebo 12 dětí ve třídě
jak ktrerych. prvnaku? osmaku? chytrejsich? v matice? v telocviku? ... deti nejsou pomerance, to nejde jen secist!
0/0
18.8.2003 19:22

frantisek

Re:
rovnopravnost k jiným profesim: a myslis ze je normalni ze ma fyzikar na gymplu mene nez ridic tramvaje? napr v nemecku ma tri krat vice (na skole jsem bral desitku cisteho)... pro ujasneni... nejsem uz ucitel, delam za tri krat vice v soukromem sektoru. a neni to narocnejsi jak si myslite!!! alespon pro nas co jsme se pripravovali a vzdelavali na vyuku... a doporucuji vsem mladym at se na to taky vybodnou... zustanou jen stari a cely system padne a pak se budou vsichni divit a becet!
0/0
18.8.2003 19:27

petr

Jen at si uziji!
Vzhledem k naprosto udesne urovni zdejsiho skolstvi potazmo ucitelu, se kterou jsem denne konfrontovan pres sve deti, si nemyslím, ze by jakkoli byla ohrozena "kvalita" vyuky i kdyby stavkovali treba pul roku. Jen by se prislo patrne na to, ze jich je polovina zcela zbytecna (za predpokladu, ze ta druha by za neco stala). A ta druha pulka at bere klidne dvojnasobek, ne? Za takovato resení vsak asi soudruzi ucitele stavkovat nebudou...
0/0
18.8.2003 17:59

sorry

Re:
O úděsné úrovni školství svědčí hlavně Vaše gramatika, chudáci Vaše děti, škola to už nespraví!
0/0
18.8.2003 18:07

frantisek

Re:
na gramatiku se vykasli... tady jde o celkovy sytem
0/0
18.8.2003 19:30

PM

"Prvňáci"
Nejúčinnější by byla stávka učitelů 1.tříd ZŚ. Rodiče  a děti by určitě pochopili, že stávka je konec konců v jejich zájmu.
0/0
18.8.2003 17:53

petr

Re:
Mym zajmem je kvalitni skolstvi a nikoli stavkovaní těch, jež za cela leta nedokazali zmenit styl sve prace, odbornost a vykon. V prakticky kazde profesi za poslednich 13 let se musel kazdy velice snazit prizpusobit a vyniknout v danem oboru, aby nesel od valu. Obavam se, ze to není zrovna pripad drtive vetsiny zdejsiho ucitelstva predevsim na ZS!!
0/0
18.8.2003 18:04

PM

Re:
Kvalitní školství vyžaduje daleko více peněz než školství nekvalitní. Kvalita našeho školství odpovídá množství  peněz do školství investovaných. Díky některým učitelům-nadšencům, kteří tuto práci berou spíše jako poslání, je ta kvalita dokonce vyšší než odpovídá vynakládaným penězům. Společnost se chová stejně nesmyslně jako každý kdo by za cenu Trabanta chtěl jezdit v Mercedesu. Je to lákavé, ale zcela nereálné.
0/0
18.8.2003 19:14

block

Buzková, DEMISI
Neschopná ministryně!!
0/0
18.8.2003 17:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.