Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychleji rostou platy jen Maďarům

Výdělky v Česku svou úrovní v regionu střední a východní Evropy nijak nevybočují, patří k průměrným. Pozornost však letos budí svým rychlým růstem. Strměji rostou platy už jen v Maďarsku, jehož ekonomika už také kvůli tomu čelí problémům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gaskoněc

Nemá to zřejmě smysl
Z rozsahu a obsahu naší diskuse, jejímž výsledkem je téměř nula, vidím, že ztrácet čas ekonomickou osvětou na netu v této zemi je zbytečné plýtvání - raději se půjdu provětrat na čerstvý vzduch.
0/0
27.8.2003 18:03

Gaskoněc

Skandál a ostuda
Do nebe volající diletantství sociálně demokratické vlády. Typický odraz důsledků Špidlova ekonomického idiotismu. Odborářská drzost nezná mezí. Výsměch všem podnikavým a pracovitým lidem. Nestydatost českých učitelek, které téměř nic nenaučí, jsou hloupé, bez schopnosti tvořivě rozvíjet talent žáků a ještě si válejí šunky tři měsíce v roce. Je to státní zlodějna!!! Odírání poctivě a tvrdě pracujících podnikatelů a jejich zaměstnanců. Kolik je dnes průměrný počet dětí ve třídě na základních a středních školách? O kolik jsou delší prázdniny a svátky, než byly před 20 - 30 lety. Jaký byl tehdy průměrný učitelský plat v porovnání s průměrným platem ve zpracovatelském průmyslu? Jak to, že počet státních zaměstnanců roste? Kde je měření jejich produktivity? Hanba sociálním demokratům. Jsou to zločinci a sabotéři!!!!
0/0
27.8.2003 13:14

Dad

Re:
70% procent podnikatelů neplatí vůbec žádné daně, podle svých údajů jsou ve ztrátě. Ovšem státní servis využívají stejně jako zaměstnanci, kterých se nikdo neptá a mzdy a odvody se jim z výplaty rovnou odečtou. K tomu ještě zaměstnavatel přidá 35% z hrubé mzdy. Jinak nejvíc státních zaměstnanců narostlo v době budování raného kapitalismu páně Klause a spol.
 
0/0
27.8.2003 16:37

Gaskoněc

Re:
I kdyby byli ve ztrátě a neplatili pro to daně, pokud vyplácejí zaměstnance, tak za ně platí i nemocenské a sociální pojištění - ze svého, na rozdíl od státu a jeho zaměstnanců - a ti zaměstnanci pak ze svých mezd platí daně, resp. to za ně odvádějí jejich zaměstnavatelé. To sice u státních "darmožroutů" sice platí také, ale rozdíl je v tom, že státní zaměstnanec nevytváří většinou žádné tržní zboží - až budou školy vyžadovat placení školného a nemocnice budou své služby opravdu prodávat a nikoliv vysávat státní pokladnu, kterou naplňují právě a převážně podnikatelé (hlavně zahraniční, např. Škoda Volkswagen nebo Karosa Renault atd. atp.), pak se spolu, vážený pane Pako, můžeme bavit jako rovný s rovným. Á dieu!
0/0
27.8.2003 16:55

Dad

Re:
Na Vás škola nezanechala žádné následky - aspoň ve výchově ke slušnosti Vás dost zanedbali. Tady jde o to, že řada podnikatelů, kteří neplatí daně, nemají také žádné zaměstnance - tudíž žádné daně, minimální nemocenskou atd. Ovšem jejich děti do škol chodí, studují zdarma na vysokých školách, zdravotnictví mají také téměř zadarmo, i když přispívají daleko méně než zaměstnanci atd. A vůbec asi netušíte, že státní zaměstnanec poskytuje servis a nemůže už z principu vytvářet tržní zboží. To ovšem Vy nechápete - pro Vás jsou všichni darmožrouty (mimochodem, nejsem státní zaměstnanec a až mi tady budete nadávat, vynechejte prosím oblíbené pojmenování bolševik).
0/0
27.8.2003 17:09

Gaskoněc

Re:
Omlouvám se, ale měli jsme si napřed vyjasnit pojmy. Vaši podnikatelé nejsou podnikateli, nýbrž to jsou živnostníci. A že živnostníci parazitují na současném sociálním i daňovém systému, to ví už i pan Špidla díky některým svým ministrům, kterých se zbavil, protože už se nechtěli koukat na to, jak ta jeho vláda hospodaří. Těchto živnostníků, které zřejmě máte na mysli, je v současné době přibližně 500 000 osob a státní kasu, resp. systém důchodového zabezpečení ročně připravují na nezaplacených příspěvcích (proti průměrným mzdám) o 20 - 25 mld. Kč - to všechno je spočítáno, ale jaksi se nic neděje. Fakt je, že je lepší mít živnostníka, který neplatí skoro žádné daně, ale nemusíme mu až do doby, než odejde do důchodu platit nic ze státní kasy, než mít nezaměstnaného, který vysává námi placené daně ze státní kasy a když odejde do důchodu, tak v tom nadále pokračuje.
0/0
27.8.2003 17:49

Dad

Re:
To je jiná diskuze a souhlasím. Ona slušnost se vyplácí. Ta nezaměstnanost je pro řadu lidí výhodná, ovšem pro většinu normálních lidí je to katastrofa. A nejde jen o peníze, které chybí, ale člověk má pocit marnosti. Najít v některých regionech práci není tak jednoduché. Mám příbuznou, která je už druhým rokem bez práce a zoufale se snaží najít cokoli. Teď měla štestí - na tři měsíce mohla dělat záskok za uklízečku. Nedovedete si představit, jakou měla radost. Často se říká, že kdo chce práci najít, ten ji najde - to však možná platí v Praze, ale v některých regionech o ni nezavadíte ani kdyby jste se rozkrájel. A když práci najdete, tak je tak mizerně placená a tak daleko od domova, že téměř celá výplata padne na dopravu - to pak opravdu nemá smysl. Takže já bych všechny nezaměstnané nezatracoval.
0/0
27.8.2003 18:57

Vaclav Hanus

Re: fujtajbl...
Zadny zamestnavatel neplati "za zamestnance nemocenskou a jine odvody" a uz vubec ne "ze sveho"! Firma a jeji vlastnik jsou dve ruzne osoby. Odvody jsou odvadeny za firmu, jejiz soucasti jsou i zamestnanci, kteri produkuji firemni produkt, cili to, z ceho jsou tyto odvody srazeny. Ten neprodukuje ani vlastnik, ani manazer. Oni to jen usmernuji. Cili take se jenom podili na produkci, uplne stejne jako zamestnanci.
0/0
27.8.2003 17:42

Gaskoněc

Re:
Ano, pane Chytrý. Ale ta firma, pokud je soukromá a ne státní, také někomu patří, je to jeho soukromý majetek, na rozdíl od státní kasy, která patří nám všem, ale přece jen předpokládám zodpovědnější přistup k otázkám jejího hospodaření od těch, kteří do ní - přímo nebo prostřednictvím svých firem - přispívají (čím více, tím větší zájem, zejména o výdajovou stránku státního rozpočtu, tedy i o platy těch slepic učitelek).
0/0
27.8.2003 17:52

Berňák

Re:
Milý tvrdě pracující podnikateli, nějak mě udivuje, že máš tolik času trávit budování Klausova kapitalismu na netu. Sice máš pravdu v některých svých duševních pochodech, ale měj na paměti, že se vše musí odvíjet od úrovně v západní Evropě. V této zemi, kde se krade čím dál tím více už od r. 1948 se nikdy nezvýší mzdy na srovnatelnou úroveň, protože se zde všechno rozkrade a je úplně jedno, jestli zlodějnami za éry superprofesora nebo šmrdly. Pokud se nebudou dodržovat zákony, tak to tu nikdy jiné nebude. K tvým teoriím ohledně geniality všech podnikatelů jen dodávám, že 90% podnikatelů-právnických osob neplatí daně ani korunu a 50% fyzických osob také ne. Větších zaměstnavatelů je tu opravdu minimum. Také si myslím, že těch ukradených 720 miliard Kč z bank, již od doby superprofesora bylo také z převážné části ukradeno podnikateli, nikoliv učiteli či úředníky, takže Ti doporučuji aby jsi si sundal své růžové podnikatelské brýle a přestal si dělat iluze - zlodějna je v této zemi již všeobjímající. P.S. To zdravotnictví, školství a státní správu, jakožto jiné elementy, kteří se nepodílejí na tvorbě HDP zrušíme až později, co?
0/0
27.8.2003 17:44

Gaskoněc

Re:
Děkuji pěkně za Váš upřímný zájem. Prostě někdo si při práci udělá přestávku na kávu a já provozuji "duševní gymnastiku" a dělám si, čas od času, svůj soukromý "výzkum" intelektuálních schopností a úrovně ekonomického vzdělání české populace, resp. té její části, co má přístup na internet. Taky bych místo toho mohl chodit na "green", jako někteří jiní manažeři, ohánět se tam golfovou holí a uzavírat přitom "obchody" nebo alespoň pěstovat známosti.
0/0
27.8.2003 17:59

vaclav

průměrné platy
Je to opravdu nádhera. Skoro 600 Euro. Báječná zpráva.
0/0
27.8.2003 9:23

Dášenka

Celé je to nějaké divné.Nikomu nerostou tak kde to ti statistici berou???
0/0
27.8.2003 9:12

Dad

Re:
To je vlastnost průměru. Průměrný plat je pouze statistická veličina, která vůbec nevypovídá nic o skutečném průměrném platu většiny obyvatelstva. Převážná většina zaměstnanců průměrného platu nedosahuje a místo uvádění průměrného platu by se spíše mělo uvádět kolik procent lidí má průměrný plat, kolik podprůměrný a kolik nadprůměrný. Takto uvádět plat je neférové a je otázkou, proč právě nyní, kdy hrozí stávka učitelů, vyjde statistický úřad s tímto údajem a sdělí, že učitelé vlastně nemají proč stávkovat, když jim tak narostly platy.. A co se týče různých chytrolínů, kteří nyní začnou na učitele dělat dlouhý nos, proč vlastně stávkují, když mají takové platy, tak těm doporučuji, aby si zkusili učit. Ono by je ta závist 2 měsíců prázdnin velice rychle přešla.
0/0
27.8.2003 16:29

profous

Re:
nevím, kde se pohybuješ, ale neznám ve svém okolí nikoho, komu by se plat nezvyšoval o 5 - 15%. a to mám hodně přátel z rozdílných vrstev. mně osobně rostě dle pracovního výkonu v průměru o 10 - 12%...
0/0
28.8.2003 10:24

neo

platy rostou?
ale je potreba rici kde!!! v nepodnikatelsko sfere = statni zamestnanci, kteri zadne penize "nevydelavaji"...
takze, zdrava bud Argentinou, uz za tebou chvatame
0/0
27.8.2003 7:45

Berňák

Re:
jako státní zaměstnanec jsem si bohužel takovéhoto ,,průměrného" růstu na své pásce nevšiml! Tento statistický švindl je jen tím, že do průměru státních zaměstnanců se nově začali započítávat od 1.1.2003 fízlové a lampasáci s jejich podstatně vyššími platy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
27.8.2003 8:15

pozorovatel

Re:
Kravina! Platy rostou prakticky jen manazerum a vlastnikum (rentierum) v podnikatelska sfere. Zamestnancum v podnikatelska sfere nerostou prakticky vubec. A ve statn sfere rostou trochu - tady diky postupovym tabulkovym systemum rostou jak ridicim pracovnikum tak i radovym. Diky socialnim demokratum ve vlade... .
0/0
27.8.2003 9:04

petr

Re:
V podnikatelske sfere platy nerostou proto, ze marasmus vyvolany zdejsim prostredim to jaksi neumoznuje. Tech par vyjimek pripadne firem, kde jsou silne odbory, ktere si to vyřvou, neberme v uvahu. Ve statni sfere rostou zcela rasantne diky Spidlovu knedlikovemu kapitalismu. Nekam se tech 120 mld/r dluhu nacpat muselo, ne? Zcela pak proti ekonomickym teoriim je fakt, ze pres tento neoduvodneny rustv mezd panuje prakticky deflace. Peknej bordel, ktery ze vseho nejvic pripomina posledni fazi pred statnim bankrotem typu Argentina. Lip rozhodne nebude a dost lidi se nebude stacit divit.
0/0
27.8.2003 10:02

Vaclav Hanus

Re:
Tech 120 miliard dluhu bylo rozkradenych v prubehu celych devadesatych let. V tuto chvili se cast z nich pohybuje v soukrome sfere a cast je v zahranici na soukromych uctech hrstky osob a v nemovitostech. Kdyby Spidla neprilil cast penez do statniho sektoru, tak by se fungovani statu rozpadlo. Druha otazka je, zda to tam priliva efektivne. Zda zase ty penize neskonci v kapsach nekolika nejvysich statnich uredniku a jejich kamaradicku, kterym tito dohazuji zakazky...
0/0
27.8.2003 10:13

Gaskoněc

Re:
Pánové, ujasněte si, prosím, co se rozumí pod pojmem "statisticky šetřená mzda" - to je jen to, co skutečně ti, kteří dostávají měsíčně výplatní pásku, mají na této výplatní pásce vytištěno, resp. souhrn toho, co je v určitém podniku nebo státní instituci (škola, nemocnice, úřad) vytištěno na výplatních páskách a je jako souhrn vyplacených mezd na výkaze přednáno k dalšímu zpracování do Českého statistického úřadu včetně údaje o počtu pracovníků, kterým byl příslušný objem mezd vyplacen - tam to jen celé sečtou, podělí počtem pracovníků a roztřídí podle odvětví. Úplatky se opravdu vykazovat nedají, takže ani nemohou být zaneseny jak na výplatních páskách tak na výkazech o mzdách. Podobné voloviny může z huby vypustit akorát diletant.
0/0
27.8.2003 14:50

mexikánec

Re:
Ale ty si ně musí vydělat narozdíl od těch úředníků !!!
0/0
27.8.2003 10:22

Vaclav Hanus

Re:
Mohl bys mi prozradit, kolik je ti let?
0/0
27.8.2003 10:31

Gaskoněc

Re:
Á, starý bolševik promluvil! I to příjmení mi je nějak povědomé. Jeden takový seděl dokonce kdysi v politbyru KSČ?
0/0
27.8.2003 14:53

Gaskoněc

Re:
Copak si myslíte, že se ozve nějaká školská kráva a pochlubí se, že konečně za to velké "H" a malé "o", co dělá, dostala přidáno? A kolik?
0/0
27.8.2003 14:43

karel

Ať rostou
Jen ať platy rostou ale vadí mi  vysoká daň ze závislé činnosti.Stát už neví kolik by měl občanum vzít.Vysoká daň není až tak neúnosná pokud je spravedlivě rozdělena a ne tak jak to dělají naši politici.Ten kdo se vyzná mezi politiky má štědře zaplacené státní zakázky.U nás vzhledem k zcela neprůhledným výběrovým řízení by mělo být celkové zatížení daňemi mnohem menší aby se zamezilo neuměrné předrazování státních zakázech a horentní sumy ,které končí v peněženkách lobistů a různých zpřízněnců politiky.
0/0
27.8.2003 7:28

Igor

Re: musí být vysoké
protože to je jeden z mála příjmů, které veřejné rozpočty mají. Někdo to financovat musí, když 2/3 podnikatelů daně neplatí a většina z těch 2/3 je dokonce ve ztrátě a na soc. dávkách
0/0
27.8.2003 9:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.