Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy opět zdraží některé jízdné

Po létě plném slev budou muset České dráhy znovu upravit svůj ceník. Vedení firmy pochopilo, že pouhý nárůst cestujících nestačí, firma musí i vydělávat. Železnice sice v létě svezla při meziročním srovnání o 4,4 procenta více cestujících, plošné slevy však znamenaly propad tržeb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr

snad
Snad. Nezměněj skupinou slevu i pro dva lidi. Protože výhodnější způsob cestování veřejnou dopravou neexistoval. Tak doufám....
0/0
8.9.2003 21:31

Si g Ha il

Na tohle by rek A.dolf hitl.er to je ale bordel k du.rv a.
Na tohle by rek A.dolf hitl.er to je ale bordel k du.rv a.
0/0
31.8.2003 20:28

Loner

Tak budu
asi dal jezdit autem, to se vyplati :)
0/0
30.8.2003 11:39

Railmen

Rychlost
Od sezony 2004/05 bude jezdit Pendolino usek 104km. Praha - Pardubice za 45 min. A to jeste nebude hotove Nove spojeni pod Vitkovem. Pak to mozna jeste o 5 min klesne. A pozor! Je to cas prakticky z centra mesta do centra mesta. Ted mi reknete jestli jste nekdo schopny dostat se takhle rychle jinym prostredkem nez vlakem. Kdo rekne ze po silnici ano, tak mu rovnou necham sebrat papiry - podivejte se jake prumerne!! rychlosti by musel dosahnout. Jen pro zajimavost dnes jezdi EC za 1h05, protoze se tam zatim stavi. Ale i to je dost rychle. Takze jednoznacne RYCHLOST :-)
0/0
29.8.2003 14:18

lile

Bylo by zajímavé porovnat platy žel.bafuňárů a řadových železničářů
zřejmě bychom se divili. Vždyť stará  Kořínková, inspektorka u drah blahé paměti - brala měsíčně 170 tisíc kaček.
0/0
29.8.2003 12:49

longer

vlak
Měřím přes 2 metry a vlak je jediný dopravní prostředek kde mám pohodlí.Není nad to si natahnout nohy,coz by se mě v buse nestalo.Jezdím do Vrchlabí a na ISIC mě to stojí o 40 Kč míň než autobusem.Zpoždění to nemá a když jo, tak jen v řadu několika minut.Dojít si na záchod taky není k zahození a vždy tam teče voda.V osobních vlacích by se kvalita ale mohla zvednout.Jen cesta je o 45 minut delší,ale když si člověk rozvrhne práci kterou lze udělat ve vlaku,výsledně mam víc času než jet busem. Já jsem jednoznačně pro vlak.
0/0
29.8.2003 10:51

Sibik

Vlaky
Ahoj, já pro změnu řeknu jak je u nás "výhodné" jet vlakem. Jezdím trasu Vyškov - Brno (tam i zpět) 5 dní v týdnu, protože v Brně studuju. Vlak mi jede každou půl hodinu. Do Brna jede 50 minut. Bez Z-karty to stojí 64,-. Se Z-kartou 46,-. Navíc vlak obvykle mívá 10 až 30 minut zpoždění. Autobus mi jede co 10 minut. Cesta do Brna mu trvá v průměru 40 minut a zaplatím za něj od 18,- do 25,-. Takže za týden cestování vlakem bez Z-karty dám 640,- , se Z-kartou 460,- a za autobus v průměru asi 180,- až 250,- . Čím byste jezdili Vy?
0/0
29.8.2003 10:50

Tomáš

Re:
Tak já bych nejezdil jak pako na jednoduché jízdenky, koupil bych si čtvrtletní traťovou a jedna cesta Vyškov Brno by mě vyšla na 21,- Kč, platila by mi i o víkendech a 10 minut v jízdní době by mě nevytrhlo.
0/0
29.8.2003 10:55

martin

Re:
A co si koupit týdení jízdenku, ty chtráku? To by pak vyšlo na 302 Kč, čtvrtletní na 2722 Kč...
0/0
29.8.2003 11:01

Ivo A. Benda

Re:
kdyz studujes, tak mas jezdit na junior-isic a ne na z-kartu. ale kdyz je nekdo trouba, tak je hold trouba...
0/0
30.8.2003 8:10

Franta7

Byl jsem na drahách - je to komunismus.
Dělal jsem půl roku na dráze v IT a to vám je bordel. Ani o tom nechci povídat, protože jsem si přišel na svý, a někdo by mě mohl prásknout. Za ty nakradený prachy jsem teď podnikatel. Plat tam byl na ho*no, takže když tam člověk nekrade nebo si nevyřizuje své věci, tak se to tam nevyplatí. Všichni cestující kritizujou jen uklízečky a posunovače, ale to dráhy nejsou, to jsou hlavně úředníci, IT,  telekomunikace a další. Každej je mezi sebou kamarád (podřízení mezi sebou, podřízení se šéfama). když například podřízený přijde na to jak šéf krade, tak ho má v hrsti a jedou spolu než aby to někde říkal. Komunismus v té nejvyšší fázi a na venek důkladně maskovanej. Opravdu vím o čem mluvím.
 
0/0
29.8.2003 10:42

Franta7

Re:
Jinak peněz je tam, na něco co by bylo koupit užitečný málo, nebo vůbec. A naopak peněz je dostatek na neužitečný věci (je tam centrální plánování jako v komunismu), a taky je peněz dostatek pro zpřátelený firmy, které vlastně dělají práci kterou by měli dělat sami pracovníci dráhy. A hloubkové kontroli pak přijdou na takové směšné věci jako že si někdo nechal režijku, nebo že nějaká uklízečka neuklízí......
0/0
29.8.2003 10:47

Franta7

Re:
Na vyškolení klíčového pracovníka firma vynaloží desetitisíce (někdy i statisíce), pracovník který má plat 15000,- kč za rok odchází. A na drahách zůstávají sociální případy a nekultivovaní železničáři které jejich práce baví (protože by jiné uplatnění nenalezli). A tak jedinou hybnou silou jsou externí firmy které takovéto pracovníky snadno oblbnou.
0/0
29.8.2003 10:54

E

PEPA Z DEPA
Ještě před čtyřma měsícema jsem seděl za kniplem lokomotivy a poslouchal veškerý výtky,který byly směřovaný dráze s pocitem zoufalce,kterej nemůže dělat vůbec nic i když většinou souhlasí...Teď mám práci která mě baví a kde je jasně danej postup a možnosti,šéf mi tyká a já se nestydím za to kde jsem zaměstnanej.Po 15.letech už  nemusím sledovat většinou stejnou reakci lidí,kterým řeknu,že dělám strojvedoucího   ...jo s mašinkou jo...? hůhů
Zkuste si to a pak teprve poznáte podstau železnice-nikdo neví nic,a ve vedení sedí blbci kteří by v každém jiném podniku byli k smíchu-takhle je k smíchu celá dráha,která se marně snaží navenek působit jako majestát-uvnitř  bohužel parta vyžírků ve vedení a dole obyčejný lidi kteří jsou rádi že mají práci a tak radši sklopí hlavu a časem si zvyknou-ty platy nejsou k zahození.....Moc to nesouvisí s tématem,ale já jsem šťastnej,že sem z toho nostalgickýho vlaku vyskočil....
                                                                   Evžen
0/0
29.8.2003 10:36

ivana

slevy pro studenty na drahách
Všichni se zabýváte špínou, kterou vládne ve všech dopravních prostředcích tzv. státních ale víte jak to je s dopravou na železnici pro studenty. Studuji v Praze na průmyslovce, jezdím vlakem z čerčan do Praha-Strašnice a pak autobusem ke škole,když si koupím roční průkazku Junior Pas-Isic, zaplatím za vydání 800,- Kč + fotka 100,- Kč, použiji tuto průkazku na 1 školní rok, tedy 10 měsíců, v září musí být nová, tj. 90,- Kč měsíčně, pak si smím koupit jen měsíční vlakovku Čerčany -Praha Kolovraty za 562,- a 210,- tramvajenka, tj.772,- Kč + těch 90,- tj. 862,-. Když se vykašlu na Junior pas-Isic a koupím si dospělou čtvrtletní vlakovku je to 1555,- Kč, tj. měsíčně 518,-Kč a tramvjenku čtvrtletní 540,-, tj. měsíčně 180,-, tzn. že měsíčně dám 698,-Kč a s výhodou od ČD bych dal 862,- Kč, rozdíl je patrný , UŠETŘÍM 164,- Kč měsíčně. Takže kašlu Vám dráhy na studentský slevy!!!!!!!!!!!
0/0
29.8.2003 9:41

Tomáš

Re:
Za vystavení JP ISIC platíte 100,- Kč a ne 800,-Kč. Ale jinak máte recht, cestování na 1/4 letní jízdenky je levnější než na zlevněné studentské měsíční.
0/0
29.8.2003 9:52

Igorko

Re:
No on takový JUNIORPAS ISIC nestojí 800,- ale 100,-, takže 700,- Ivana asi propila a řekla rodičům, že to stálo 800,-:-).
Dále pak, takový JUNIORPAS ISIC se vyznačuje tím, že opravňuje k získání slevy na jakoukoli jízdu vlakem, nejen na Čerčany - Praha Strašnice.
Tudíž je několik možností - buď je uživatel Ivana úplně blbý, nebo cílevědomě lže, nebo se jen chce dělat zajímavým.
0/0
29.8.2003 10:34

ivana

Re:
reaguji na ty sprosté nadávky, byl jsem to koupit poprvé s rodiči a Junior pas 700,- 100 doplatek za Isic, jinak vlakem nejezdím jen do školy, tohle nám řekly na hlaváku ,tak jsme to nakonec nekoupili, vím že asi seš puberťák tak přestaň chlastat ty nevím když tě v životě neuvidím proč bych lhal a vymejšlel si, nepotřebuji být takhle zajímavej, stojím o konstruktivní debatu, která k něčemu povede nejlepší by byla stávka pasažérů a ne železničářů, že s nima nebudeme jezdit, tak na měsíc a měli by po výhodách
0/0
29.8.2003 12:13

Tom

Re:
Bože můj, i tákovíhle mají (budou mít) volební právo a jejich hlas stejnou váhu jako můj... A právě proto je a bude v tomhle státě bordel. Inteligentním řešením vstup zakázán, neb by je "průměrný volič" nepochopil. Ach jo.
0/0
29.8.2003 13:56

Renata

Re:
zrejme vlakem moc nejezdite. CD ma dva typy Junior pasu a to Junior pas za 700Kc/rok a Junior pas ISIC za 100Kc/rok. Takze pokud si vyridite ISIC - dost casto to davaji k studenskym uctum, nam to ale treba davali ve skole jako studijni prukaz (za 90Kc/rok) - tak za Junior pas ISIC date opravdu jenom 100Kc. Je videt, ze jste vysvetleni pani na nadrazi zdaleka nepochopili, ale mozna to nechapala ani ona.
0/0
29.8.2003 14:32

lenoska

je to škoda .....
Vlakem jezdím ráda, protože člověk nemusí jen sedět, může se protáhnout atd. Nedávno jsem jela vlakem na dovolenou bylo to 8 hodin cesty. Jeli jsme ve skupině, takže se nám to velmi vyplatilo. Je to škoda, že si dráhy neumějí udržet zákazníky , ale řekla bych,že je to něco podobného jak s MHD tady v Brně. Pořád zdražují a úroveň pořád stejná. Lidi za dopravu platí nehorázné sumy a nikde to není vidět .
0/0
29.8.2003 9:17

Ing. Franta Vidlák

Delam ucetniho u CD
V ramci uspor, mame odshora narizeno za nic neutracet. Modernizace vozoveho parku nulova, uklizecku zamestnavame na castecnej uvazek, aby WC na perone jednou za tyden osmydlila, je nam jedno jestli za prepazkama sedi huhnajici padesatnice co stezi dodelaly ucnak. Lidi jezdit musi a tak platit budou, at uz CD vypadaji jak vypadaji. Ke konci roku vzdycky ministerstvu nahlasime ztratu ve vysi desitek miliard, stat to zacvaka a to si pak rozdelime mezi sebe - jedem za to k mori na dovolenou, nekdo si za to koupi novy auto a kdyz neco zbyde tak jeste zajistime svy znamy a kamarady. Jen doufam, ze nam to takhle vydrzi a neprijdeme o praci, u CD je docela dobre.
0/0
29.8.2003 9:16

lenoska

Re: to se teda nemáš čím chlubit !:-(
0/0
29.8.2003 9:24

Míra

Re:
Myslím, že k tomu není co dodat a že to bohužel dost pravdivě popisuje skutečnou situaci v CD.
0/0
29.8.2003 9:25

Standa

Stát a dráhy
Pro všechny, kdo na ČD jenom nadávají. Stav tratí a cestovní rychlost na nich bude vždy taková, kolik peněz bude moci stát nalít do jejich oprav. Nedávno jsem zaslechl, že stát dlužil ČD 600 milionů za dopravní obslužnost. Pochybuji, že takové peníze dluží různým ICOMům, Connexům a ČSADům provozujícím autobusy. Tyto firmy by totiž přestaly jezdit, tak jak to s mnoha spoji do vesnic udělaly již dřív. Kdyby se takto zachovaly i ČD, tak to by byl teprve frmol. Nevím, která firma by dluh 600 milionů utáhla. Tak až zase budete nadávat, dejte si dohromady souvislosti.
0/0
29.8.2003 9:11

Nick Carter

Re:
Hlavní problém panáčku není v penězích, ale v přístupu těch lidí, zaměstnanců, kteří byli 50 let zvyklí se v práci flákat, chlastat a čachrovat s nákladníma vagónama. Já bych ožralej do práce přišel jenom jednou. Pokud chceš oponovat, že se přece takhle nechovaj všichni, tak máš pravdu, ale drtivá většina to bude. Znám jednu paní, která si přivydělává úklidem ve vagónech.Osobní vagón s kupéčkama prý uklidí za 10 minut a nikdo to po ní nikdy nekontroluje. Pro ČD nemám vlídného slova, řekneš-li o nich cokoli špatného, všechno je pravda.
0/0
29.8.2003 9:23

Tomáš

Re:
Paní, které uklízejí vagóny nejsou zaměstnankyně ČD, úklid zajišťují externí firmy, neb v rámci "racionalizace" a pofidérních úspor musely ČD vlastní úklid zrušit. Vybírá-li se firma na úklid, je jediným kritériem cena (ostatně představte si své reakce na netu, kdyby se tu objevil článek o tom, že zakázku na úklid vozů vyhrála firma, která neměla nejlevnější nabídku :-), takže bordel po cestujících se uklízí jen povrchně a příslušný manažer si honí triko, neb ušetřil erární peníze ...
Jinak na opilého zaměstnance ČD ve službě jsem nenarazil a dojíždím vlakem denně. To, že vidíte někde opilého posunovače v kombinéze ČD ještě neznamená, že je v práci. Já, když vídám v restauracích opilé pány v oblecích, tak také nepropadám pocitu, že všichni manažeři se v pracovní době opíjejí. Obě dvě skupiny jen chodí po práci chlastat v pracovním obleku, každá skupina samozřejmě v obleku, který odpovídá jejímu povolání a každá skupina do restaurací, které odpovídají jejímu příjmu.
0/0
29.8.2003 9:50

Nick Carter

Re:
Když jsem jel naposledy vlakem, tak v kupé byla cedulka s nápisem: "Doufáme, že kupé opustíte ve stavu, v jakém byste ho chtěli i nalézt." To bych musel celou cestu uklízet, vynášet koše, umejvat okna.
0/0
29.8.2003 9:56

Tomáš

Re:
Trochu mi uniká souvislost s mým příspěvkem, na druhou stranu to hezky vypovídá o úrovni některýcch cestujících.
0/0
29.8.2003 10:39

Nick Carter

Re:
Píšeš, že objednáváte to ten nejlevnější úklid a máte drzost tam tohle vylepit.
0/0
29.8.2003 10:51

Tomáš

Re:
Nevím, proč si myslíte, že dělám u ČD? Železnice je mé hobby, vím o ní dost, ale pracovní zkušennost mám od soukromého železničního dopravce, to za prvé. Za druhé, ceduli v podobném znění (udržujte pořádek) najdete na každém druhém kroku, nejen na dráze, nevím, co se Vám na tom nezdá ...
0/0
29.8.2003 11:00

Z

Re:
Když jsem jel naposledy vlakem, tak v kupé byla cedulka s nápisem: "Doufáme, že kupé opustíte ve stavu, v jakém byste ho chtěli i nalézt." To bych musel celou cestu uklízet, vynášet koše, umejvat okna.
 
To bylo dobry, jsem se po delsi dobe nahlas zasmal
0/0
29.8.2003 13:53

Pavel

ČD/bus
Jeden příklad, proč již (bohužel) nejezdím vlakem: cesta Praha-Soběslav vlakem: 1 hod 47 min, 123 km, 162,- Kč / 100,- Kč (s použitím Karty Z) , stejná cesta autobudem: 1 hod 50 min, 114 km, 70,- Kč. To myslím hovoří samo za sebe. Tento druh dopravy používám cca. 1x za měsíc a většinou jen na jednu cestu, to znamená, že na nějaké "slevy" ČD nemám nárok. Jinak jezdíme (3 osoby) autem asi za 7litrů benzínu to je asi 180kč. Tak nevím..... Do roku 2000 jsem vlakem jezdil téměř pořád a nedal jsem na něj dopustit, ale teď? Nejsem blázen.......
0/0
29.8.2003 9:04

Michal

auto
Jen bych dodal, že pokud Vám auto jezdí jen na benzín, tak Vám závidím. Já ho občas musím i nechat opravit, potom jsou v přepočtu náklady na km o dost vyšší. Nehledě na amortizaci...
0/0
29.8.2003 10:56

Pavel

Re:
Já tady taky hlavně porovnávám ČD/bus, to auto je jen jaksi naokraj (samozřejmě, že ty celkové náklady by byly vyšší)
0/0
29.8.2003 11:05

Railmen

Re: jednoznacne vlak!
Auto s vlakem nemuzete porovnavat. Vlak bude vzdy levnejsi, protoze pokud chcete jezsit autem, tak nemuzete pocitat jen benzin/naftu, ale i porizovaci cenu auta, ktera je rekneme 450 000,- a musite ji odepsat za 5 let. Tzn. Fixne kazdy rok at jedu nebo ne, tak 90 000,- + benzin, dalnice, povinne ruceni, havarijni pojisteni. No nejsem blazen abych jezdil autem. Priklad: kazdy rok jezdim do Francie a za 7 300,- si koupim InterRail - sitovou jizdenku pro 2 zony. (Francie, Benelux - Nemecko, Svyrarsko, Rakousko, Dansko). Mohu na to nejzdit desetitisice km behem 1 mesice. To je vec to?
0/0
29.8.2003 14:06

Tom

Re:
Kdybyste byl dost chytrý, tak ve třech pojedete vlakem. Nesmíte si ale koupit tři samostatné jízdenky, nýbrž jednu pro 3. Pak dostanete skupinovou slevu = 200 Kč pro všechny. A kdybyste vystoupili ve Vršovicích, ušetříte ještě více (dostanete se do levnějšího pásma).
0/0
29.8.2003 13:45

pierre

deputátní jízdenka
stojím v Paříži na nádraží na lístek na TGV a hle,přede mnou dva dědové .Vytasí průkazku a mají lístek zadarmo.Ve vlaku se pak chválí ,že je to skvělé jak si projedou Francii zadarmo.Oba pracovali u CD.Kdo asi platí tyhle lísky po světě zdarma?
0/0
29.8.2003 8:56

Xindl

Re:
To si děláš srandu....
0/0
29.8.2003 8:59

Vlastik

Re:
No ty urcite ne. Ono je to totiz reciprocni. Pokud prijedou dedove, kteri si hrajou s vlackama ve Francii do Cech a vytasi se tady s pruzkazkou, tak taky jedou zadara. To je pouze velmi vyhodna dohoda.
0/0
29.8.2003 9:01

modrej

Re:
jen pro úplnost-ta volná jízdenka do Francie je pro ČDdůchodce jen jedna jediná .A nezáviďte,zaměstnanecký výhody má víc firem,Dopravní podniky,energetici,plynaři,telecom ale i cestovky ,banky a pojišťovny a nakonec i pracovníci různejch obchodních firem nakupujou za režii.A třeba vojáci a policajti dostávaj rentu i když už dávno dělaj jinde.
0/0
29.8.2003 9:20

Tomáš

Re:
Ano, železnice vzájemně uznávají slevy na jízdné pro zaměstnance železnic v jiných zemích. Pokud Vám mohu doporučit, tuším že Leacock napsal krásnou povídku o tom, jak si maník založil železnici, ale jen na papíře, zapojil se do tohoto systému, fasoval výměnné jízdenky na cizí železniční správy, jezdil a jezdil až do té doby, než se chtěl někdo svézt u něj ....
0/0
29.8.2003 9:17

sysoj

Re:
Člověk se nestačí divit, na co všechno jsou u ČD najednou peníze. Organizace je finančně v totálním hajzlu, ale na takovéto neuvěřitelné výhody se zaměstnancům (a bývalým) nešáhne ani náhodou. Jen se na nádraží zeptejte, kolik třeba stojí jízdenka Brno - Paříž. Slyšel jsem něco kolem 10000 ( a to ještě beze všech expresních příplatků). Takže pokud si dráhy bez problémů mohou dovolit sponzorovat svým zaměstnancům (případně, pokud se nemýlím, i rodinným příslušníkům) něco takového, pak je přece jen něco v nepořádku.
0/0
29.8.2003 9:17

modrej

Re:
jenže tu cenu do Paříže nedělaj jen ČD ale taky ceny v Německu a Francii víš?
0/0
29.8.2003 9:24

Tomáš

Re:
Obyčejné zpáteční jízdné Praha - Paříž je 7002,- Kč pro dospělého a 5558,- Kč pro mládežníka do 26 let s patřičnými průkazy. Cena je bez lehátka/lůžka.
Jinak příspěvek je trochu zavádějící, zaměstnanecká jízdenka FIP neplatí ve vlacích TGV a Thalys, respektive platí, ale je třeba si dokoupit nějaké příplatky.
Pokud jde o rodinné příslušníky, tak zcela volná jízdenka pro rodinné příslušníky není k dispozici zdaleka pro celou Evropu. Například DB AG umožňují rodinným příslušníkům cizích železničářů cestovat jen se slevou, ne zdarma.
0/0
29.8.2003 9:41

Vykuk

Mrchy zas..ný
Co si vy hovada vůbec myslíte?  Praha - Brno se slevou, Praha - Ostrava se zpožděním. Měl jsem nápad, že bych jezdi na SC do Prahy vlakem, managerem, ale od té doby co jsem cestou tam chytil 45 minut zpoždění a cestou zpět dvě a kousek. Polibte mi šos.
0/0
29.8.2003 8:56

Yoshi

Tohle jsem psal před třema lety: http://www.tramvaj.cz/00_32.htm#zalozka5 (tady jen úryvek)
Vážené a milé České dráhy: Místo neustálého skučení, jak je osobní doprava ztrátová a škemrání o stále vyšší dotace, začněte přemýšlet o tom, jak dostat zákazníka do vlaku. Zákazník vám rád promine pomalé vlaky (s tím zatím nic nenaděláme, přesto cestuji vlakem velmi rád, protože je to relativně pohodlné, mohu cestou pracovat, číst si, odpočívat...). Co vám ale nepromine, je prostředí na nádražích a ve vlacích. Zákazník, který jede vlakem a říká si 'Už abych to měl za sebou, a to mě ještě čeká hodina čekání na špinavém nádraží v XY, kde maj' jenom buřta na peróně u stánku a teplý pivo', to je skutečně "vděčný klient", který se bude vracet jen z donucení. Zlidštěte prostředí - zrušte příšerné šaltry, kde se cestující s pokladní pořádně nedomluví, dbejte více na prostředí, uklízejte, uklízejte, uklízejte. Školte personál, jak se chovat k zákazníkům, s protivy se bez milosti rozlučte. Jen tehdy, když cestující nebude cestu s ČD považovat za něco odpuzujícího, můžete se dobrat i k lepším výsledkům.
0/0
29.8.2003 8:53

K.

Re: Zákazník vám rád promine pomalé vlaky
Aaaa panacek asi jeste nejel z Liberece do Jablonce 12km 34 minut..... Jestli nekdo promine, tak ja teda ne!
0/0
29.8.2003 8:59

KucKuc

Re: ;-)
Vždyť se říká:"Spěchej pomalu!"
0/0
29.8.2003 9:50

longer

Re:
ale i bus jede tech 14 km 39minut. tak to si nevyberes
0/0
29.8.2003 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.