Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chudoba stihla 135 tisíc domácností

V roce 2001 byly v České republice necelé čtyři miliony domácností. V téměř 135 tisících z nich žili chudí lidé. Zatímco v průměrné domácnosti měl každý člověk ročně k dispozici téměř 83 tisíc korun, nejchudší si museli poradit s 28 tisíci. Z pohledu EU je chudáků ještě víc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lukr2000

Mě je v Čechách dobře.
0/0
12.9.2003 9:26

Alex

Re:
Nejde o to, zdali ti je dobře nebo ne, ale kam směřuje loďka, na které se všichni nacházíme. K lepším časům nebo do kolapsu? Podle mně čísla mluví jasnou řečí, na konci každého volebního období by mělo proběhnout vyúčtování, kdo byl užitečný, odměnit, kdo přivedl lidi k mizérii, potrestat. 
 
0/0
12.9.2003 11:42

Alex

Re: to snad není možný
kdy si konečně provedeš změnu jména???
0/0
12.9.2003 12:21

xdsdgsdf

Re:
aerhjatrart
0/0
24.9.2003 11:28

Otík

A bude hůř pokud u koryta zůstanou "sociální "zlodějiŠmidrova typu a Mlynářovi neschopnasti.
0/0
12.9.2003 8:50

Retik

?
Většina těch chudých rodin budou stejnak romové. Když se podiváte na popis chudé rodiny, tak v podstatě se to na nikoho jiného nehodí.
0/0
12.9.2003 8:22

briza

Re:
To bys se divil. V radach duchodcu spousty.
0/0
12.9.2003 11:13

Retik

Re:
To by ti důchodci nesměli podporovat svoje děti. KDyž by měli mít důchod sami pro sebe, určitě by si nestěžovali.
0/0
12.9.2003 12:15

alf

nezodpovědnost
Když si člověk uvědomí, že chudoba firmy či státu úzce souvisí se schopností či neschpností vedení, je jasné, že vláda ekonomice nerozumí a parylyzuje českou pracovitost. Je jim to však šumafuk, když přivedou stát na buben, zvolí lid jinou vládu a neschopní členové vlády jsou za vodou. Navrhuji schválit Zákon o zodpovědnosti politiků za stav ekonomiky v národním hospodářství. Zadlužili stát o více než xx procent? Finanční nebo trestní postih. Zvýšila se chudoba státu? Opět finanční nebo trestní postih. Dobře se vládne těm, kteří nejsou za nic odpovědní a přiváději hospodářství do mizérie, smějí se ostatním a naparují se pýchou jako by spolkli veškerou moudrost světa.
0/0
12.9.2003 7:59

Kelvin

Chudi ?? Jak se to pozna a pocita?
...znam celkem dobre cloveka ktery  vlastni spolecne s manzelkou s.r.o.  s cca 25 zamestnanci. Maji pekny byt 5+1 , nove postavenou chalupu a nedavno si poridil Superba (vymenil s Octavii). Presto pobira vsemozne socialni davky. Princip je jednoduchy, sobe i manzelce dava plat ve vysi zivotniho minima. Rodina tak bere necelych 10tis. Jelikoz maji 2 studujici deti stat jim silne doplaci... Vse co maji kupuji na firmu vcetne jidla... ono se to v ucetnictvi lehce obejde. Se svymi zamestnanci to dela podobne, plati jim minimum a zbytek "cista ruka". Zastava nazor, ze nebude sponzorovat stat jen kuli tomu, aby jeho odvody nacpali napr. na odskodneni kampelicek. Radeji sve penize venuje cilene na ruzne charitativni fondy - nekolik desitek tisic. rocne...
0/0
11.9.2003 18:42

OPTIM

Re:
Několik desítek tisíc ročně a žádné daně - no to se moc přes kapsu neplácne...
0/0
11.9.2003 18:44

Kelvin

Re:
...to je jen cast. Nepocitam do toho sponzorovani ruznych akci, ktere se v nasem meste deji (12tis. obyvatel) - vanocni betlem, letni detska olympiada, pohadkovy les...
0/0
11.9.2003 19:01

Objektivne

Re:
A pak verte prumerum... tahle rodinka zije na hranici chudoby ?!?
0/0
11.9.2003 19:28

Alfik

Dane dane a zase dane
Priklad z praxe. Jsem studentem VS a pres prazdniny jsem si nasel lukrativni brigadu. Za mesic jsem si vydelal hodne solidni penize. Jinak nemam nic a jsem zavisly pouze na prijmech od rodicu. Chtel jsem si proto za mesic prazdnin neco privydelat. Makal jsem deset  az 11 hodin denne, obcas i v sobotu. Kdyz jsem pak zjistil, ze jsem nekolik dni pracoval pro stat, ktery mi z vyplaty strhl 10tis.  mne orpavdu nas..lo . To je opravdu dobra motivace pro budouci pracujici ! Je tohle normalni??
0/0
11.9.2003 18:28

OPTIM

Re:
Milý studente, tys to zažil za měsíc prázdnin, a teď si představ, že budeš třeba zaměstananec, budeš makat taky těch 9 až 12 hodin denně, často i o sobotách a nedělích a z Tvého 30-ti tisícového platu Ti bude měsíc co měsíc stát užírat třetinu. A to potrvá celé dlouhé roky....
0/0
11.9.2003 18:42

Alfik

Re:
To je mi naprosto jasne, ale proc drbat studujiciho cloveka ktery neni jinak vydelecne cinny ??  A to chteji casem, aby se za studium na VS platilo...
0/0
11.9.2003 18:47

Honzajs

Re:
Protože nemají peníze, proto.
0/0
12.9.2003 8:43

ALKIN

Re:
Příteli, jelikož jsi měl příjem budeš muset vypracovat daňové přiznání, takže pokud jsi si vydělal zhruba do 45000,- Kč za rok, stát ti daně prakticky vrátí.
0/0
16.9.2003 9:49

habit

Re:
...tretinu? To asi pocitas jen to, co vidis na vyplatni pasce. Proto soudruzi tak ostre nesouhlasili s navrhem uvadet na pasce i tu cast, kterou za zamestnance odvadi zamestnavatel
0/0
12.9.2003 9:15

Viktor N., Brno

Re:
...pokud ovšem vezmeme v úvahu skryté daně (velmi nezanedbatelné výše), jako jsou spotřební daně, DPH, daň z nemovitosti/pozemku... - zkrátka mnohonásobné zdanění. No, moc nám toho jaksi nezbývá, že?
0/0
14.9.2003 21:35

DaveChat

Stiznost
A jeste neco z uplne jineho soudku. Nechapu proc iDnes zablokovala adresu, ze ktere pristupuju. Zadne zavadne prispevky nepisu a dost pochybuju o tom, ze nekdo kdo umi cesky se mnou sdili jedno IP. Tak jsem se registroval a ted si zase musim hlidat, abych byl prihlasenej - jinak mi to prispevek odmitne a tento je nenavratne v haji. Kazdej prumerne inteligentni programator dela formulare tak, ze kdyz se neco nepovede, nabidne vlozeny text znovu tak, aby ho uzivatel nemusel kvuli nejake blbosti psat znova.
0/0
11.9.2003 18:00

DaveChat

Televize a mikrovlnky
No vazeni, myslim, ze to s tou chudobou nebude zas tak hrozny. Ne ze bych s tema nejchudsima menil, ale dobre si pamatuju, kteri spoluzaci ze zakladky byli nejblbejsi a kteri dnes nemaji praci. Prekvapive ti sami. Ale spis jsem chtel rict, ze pokud 90% chudych ma na televizi, 41% na mikrovlnku (ktera podle me zdaleka neni nutnosti) a tretina ma mobila (coz taky neni levna zalezitost), tak bych rekl, ze ti chudi zas tak chudi nejsou. Kdyby misto do televize investovali do nejakeho kurzu a sli pak makat, treba by si mohli za chvili koupit lepsi televizi a nejen to. To by je ale stat musel vic nutit.
Osobne se priznam, ze me soucasna situace hodne stve. Vydelavam hodne nadstandardni penize a do statni kasy prispivam, az je mi z toho zle. K tomu vidim zavistivy kukuce jinejch, ale nikdo uz neresi, ze cely tejdny nejsem doma, ze makam jako sroub, ze uz jsem na TV nemel cas x tejdnu a tak dale. Kazdyho zajima jen to, co si clovek koupi a ne to, kolik sebeobetovani k tomu vede. Bohuzel. Tenhle princip nase socanska vlada jeste podporuje. Taky bohuzel.
0/0
11.9.2003 17:57

King mini

Re: a do toho odbory
A to ještě bude hůř. Platíš nejvíc a oni tě chcou ještě víc odrbat (nové daňové pásmo). Vždyť ať si každej spočítá, že čím víc vydělá, tím víc odvede. Odbory jsou "schit". Já už platím dost a nevím, proč mám ještě víc přispívat nefakčenkám a různým vychcánkům. A pak dostanu skoro takovej důchod, jako ten kdo půl života nedělá a když dělá, tak má desetinovej příjem co já. Rovnou daň, kdy stejně zaplatím samozřejmě víc než méně vydělávající, ale bez těch z ODS (a ze všech parlamentních stran).  Zdar draci
0/0
12.9.2003 6:23

zuzana

statistikam verim
pouze pokud je zmanipuluji sama
0/0
11.9.2003 17:38

Pavel

Pokroucena realita ..
Prijde mi, ze nase kryptokomunisticka vlada si podobnymi clanky (viz. take vcera MFDnes) pripravuje pudu pro zavedeni nejake formy milionarske dane. Takoveto statistiky jsou hrubou manipulaci s verejnym minenim, nebot postihuji pouze zdanene prijmy zamestnacu a vytvareji dojem, ze tzv. "nad pomery" si zije pouze hornich 10000. To je ovsem hrube zkresleni skutecnosti a totalne zvracena logika. Ti, kteri figuruji mezi spickove placenymi zamestnanci jsou take ti, kteri do spolecneho kose Dane/Zdravotni a socialni pojisteni prispivaji nejvice. Pocet lidi s podobnymi prijmy je vsak nekolikanasobne vyssi, ale valna vetsina jejich prijmu je nezdanena. Tyto by ovsem milionarska dan nepostihla. Takze vlada si chysta zbabele koupit hlasy luzy za penize tech, kteri tvrde pracuji, poctive priznavaji prijmy a jsou tudiz nejzranitelnejsi. Je to pekna sprostarna !!!!!!!!! Nejvesti sranda je, ze i mnoho lidi zijicich oficialne pod hranici zivotniho minima ma vedlejsi prijmy, ktere ho daleko prevysuji. S takovou statistikou bezte do Albanie !! Staci se podivat na auta, co jezdi po ulicich a kazdemu musi byt jasne, ze udaje CSU jsou mimo realitu. 
0/0
11.9.2003 16:32

Daňový soumar

Re:
Pouhým pohledem na ulici poznáš ekonomickou situaci celého státu a tendenci vývoje? Tak o tobě článek není, protože tebe musí všude vyvažovat zlatem, tudíž do žádných statistik nepasuješ...
0/0
11.9.2003 16:39

Melkor

Re:
Jasně pohledem na ulici přesně nezjištíš k jakému příjmu auto přiřadit. Pavlův příspěvek o zdanění je však naprostá pravda, divím se že s ním nesouhlasíš, když jsi daňový soumar.
0/0
11.9.2003 16:52

Daňový soumar

Re:
S čím nesouhlasím? Jen se divím, že někdo má lepší informace než ČSÚ pouhým pohledem na ulici. A nevycházím z úžasu, co tu máme v republice statistických odborníků, kteří slovo statistika slyšeli ve scénce od Holzmana o kuřeti. A mám sílící jistotu, že stejně vzdělaní experti pracují jako vládní poradci...
0/0
11.9.2003 17:19

Objektivne

Re:
Co je na tom k nepochopeni ? Zatimco pred 5 lety na silnicich bylo stale vice vozu typu Skoda 120, Skoda Favorit a jim podobnych s rokem vyroby jeste za totality. Dnes uz to tak neni a potkat treba Zigulika, nebo MBcko je docela vzacnost. Zkratka ten pomer je jiny a to svedci o zlepsujicich se prijmech.
0/0
11.9.2003 18:07

Anonym

Re: Objektivne
Drtivá většina aut jsou firemní
0/0
12.9.2003 13:08

Pavel

Re:
Podivej se do statistik, kolik novych a ojetych vozu se rocne proda, kolik lide utrati v supermarketech, kolik cini prumerne zadluzeni domacnosti a kdyz si to a dalsi udaje das dohromady a porovnas s tou slavnou tabulkou prijmu, tak ty dve cisla moc nesedi. To prirovnani bylo pouze jako dokresleni skutecnosti. Podle Tve reakce soudim, ze asi pracujes na CSU :-)
0/0
11.9.2003 19:53

Tomáš

Re:
Jenže těch chudých je relativně málo (1,7%) a článek byl o nich. Situaci většiny se netýkal. Vzhledem k tomu, že značná část těch nejchudších nemá auto a nechodí do super-hyper obchoďáků, tak nemůžete podle pozorování skupiny obyvatel usuzovat na poměry jiných skupin obyvatel.
Pokud jde o domácnosti, které jsou oficiálně pod hranicí chudoby, ale neoficiálně mají víc, na to lze usuzovat například z toho, že někteří nuzní mají auto, televizi a mikrovlnku. Když si někdo může dovolit platit z 28000,- Kč ročního příjmu povinné ručení, bednu a mikrovlnku, tak musí mít někde něco bokem.
0/0
12.9.2003 8:24

Zdeněk

Re:
Statistika je dobrá věc, ale ať si někdo dá tu práci a spočítá průměrný plat v ČR bez politiků, umělců, sportovců a vrcholového managementu a dojde k dost alarmující hranici průměrných výdělků. Platy poslanců by se totiž měli odvíjet od průměrného platu obyčejných lidí. Pak by se museli jinak snažit. V současné době je průměrný plat něco přes 17500,- tisíce, ale ani to neni bohvěčo a to jsou v tom zahrnuty výše zmíněné celebrity.
0/0
16.9.2003 9:40

Kelvin

Re:
Naprosty souhlas.
0/0
11.9.2003 17:26

ppetr

CSSD+DLUHY
tak at si opet zvoli CSSD a budou se mit jeste hur.pokud se nevyplati pracovat a pri soucasnem danovem zatizeni urcite ne,tak se CSSD nesmi divit,ze ma tolik chudaku.komu by se taky chtelo delat,kdyz stat mu vsechno sebere a na davkach se ma lepe,nez kdyby pracoval
0/0
11.9.2003 16:30

Aralyon

Já jsem boháč?
To je pěkná blbost, že 210 litrů na hlavu a rok ze mě dělá boháče.... Vydělávám hrubého 340, mám 3+1 ve vlastnictní, Accorda v plné náloži, PC s pevnou linkou, dva mobily i barevné TV, bydlím sám, ale že bych byl boháč, tak to teda rozhodně ne.... Neříkám, že si žiju špatně, ale na nějaké extra rozhazování to není. Uznávám,  že jsou lidé, co jsou na tom lépe, ale když si ty peníze vydělávám rukama a svůj takhle vysový standard mám už pár let, nepříjde mi to a dělám vše pro to (studuju, jdu do dalších kšeftů), abych se měl ještě lépe, vše je relativní.
0/0
11.9.2003 16:29

Aralyon

Re:
Tam mělo být,. že uznávám, že jsou lidé, kteří jsou na tom hůře :-)
0/0
11.9.2003 16:30

Chilli

Socialni davky
Tihle lidi jsou Ti, kteri socialni davky opravdu potrebuji. Davat je odtatnim je nesmysl, protoze nejsou chudi. Socialni sit nesmi bejt bavlnka
0/0
11.9.2003 16:28

Daňový soumar

Re:
Omyl! Všem z nich rozhodně dávky nedávat. Mladí a zdraví nesmí dostat nic, protože podle přírodních zákonů musí být schopni se o sebe postarat. Jestli je mladý a zdravý chlap chudý, je to jen jeho soukromá blbost!!! To platí i o bezdětných ženských.
0/0
11.9.2003 16:33

Aralyon

Re:
Mělo by to být i obráceně... za deset let mé práse (je mi 30) jsem dal státu bez pár desítek tisíc milion, ani jednou od střední školy jsem nebyl na nemocenské ani nechtěl jakoukoliv jinou dávku. Na vše si vydělám a našetřím sám, stát se o nic neprosím, platím daně jako každý jiný, tak řekni, na co mi je takový stát?
0/0
11.9.2003 16:35

Daňový soumar

Re:
Jo, přesně na to je stát ve 3. tisíciletí, jako společenské zřízení. Stát je nadvláda lenosti, tuposti a arogance nad rozumem, pracovitostí a čestností!
0/0
11.9.2003 16:42

Aralyon

Re:
Tos mě potěšil, takže mi nezbude, než makat jako šroub a koukat se jak moje peníze vhazují nýmandi do automatů a pak mi objedou klíčem auto, což zjistím ráno při odchodu do práce, kdy dotyční uléhají po flámu, pěkné vyhlídky :-(
0/0
11.9.2003 16:49

Daňový soumar

Re:
To je sociální solidarita v praxi...
0/0
11.9.2003 17:14

Karel

Re:
Stát ti je na to, kdyby tě třeba zítra přejelo auto a ty zůstal na vozíčku , aby ti platil sociální dávky . Věř tomu, že pokuď budeš dlouho žít tak ti těch 10 odpacovaných let nebude stačit , a platit na tebe budeme my ostatní ... Stát není od toho aby podpoproval flákače ,ale zmírňoval sociální nerovnosti .. sozdřejmě že jsou lidé schopnější , dovedou více , a lidé , kteří se nenarodili s takovýma schopnostma ,ale snaží se . ( no pak tu jsou flákači , zloději atd. ... a ty musíme prostě pozavírat ). Kdyby stát nezmírňoval soc. nerovnosti, tak kdyby jsi byl boháčem , ale ve společnosti by bylo spoustu lidí bez práce , kterým  by stát nezajistil alespoň minimum ,tak by vypukly nepokoje, a věř že by jsi za krátkou dobu visel na prvním stromu.
0/0
11.9.2003 17:27

Daňový soumar

Re:
Krásný slova... Neživíš se politikou? Pak bych chápal, že ti uniká realita. Nepokoje tu vypuknou, ale právě proto, že je tu příliš státního socialismu a všichni budeme brzy lůzou, která nemá co ztratit.
0/0
11.9.2003 17:52

Pavel

Re:
Podle teto logiky mi staci na duchod pracovat jeste 3 roky,  protoze za tu dobu uz budu mit na danich a socialnim pojisteni nasetreno  duchod a zdravotnictvi na pristich 60 let a to bych se musel dozit 91. Jsem za princip indivudalni odpovednosti a stat by mel prevzit roli pouze u lidi, kteri se z objektivni duvodu nemohou postarat sami o sebe.
0/0
11.9.2003 20:10

Zlej

A jestli rychle nevyprovoděj
tyhle socanský šmejdy do pryč, tak ta chudoba postihne cca 10 miliónů lidí a to vcelku v krátký době.  
0/0
11.9.2003 16:11

Daňový soumar

Re:
...do příštích vánoc!
0/0
11.9.2003 16:23

Koska

Re:
To ne, jenom polovina lidi bude chudejch a zavislejch na socialnich davkach, ktery bude vlada pokryvat ze stale vetsich dani te skupinky pracujicich, a ti na tom nebudou o moc lip, protoze budou platit ty predchozi. v podstate zacarovanej kruh. no a pak tu mame tu skupinu bohatych statnich zamestnancu, kteri nedelaje nic, maji stale vetsi platy.... neco je tu spatne! tim nechci rict, ze by statni zamestnanci neplatili dane, jenom jejich platy rostou mnohem rychleji, nez platy lidi v soukrome sfere, takze se brzy vysplhaji do astronomickych vysin. viz parlament, oni si bobanci zmrazi platy, ale az co si je zvysi. tenhle stat je fakt super!!! nevidet to na vlastni oci, asi tomu neuverim.
0/0
11.9.2003 16:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.