Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda slibuje nižší zdanění výdělků

Premiér Vladimír Špidla v pondělí přivezl podnikatelům na tradiční strojírenský brněnský veletrh šokující zprávu. Jeho vláda bude navzdory děravému státnímu rozpočtu a velkým schodkům v důchodovém systému pracovat na snížení povinných odvodů na sociální pojištění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Andee

neni to tak,jak to vypadá
Zdá se,že pan Špidla si chtěl zvednout preference,když říka,že se dobrovolně vzdává části přijmů do SR. Jak už to bývá, někde se tento úbytek musí vykompenzovat, takže napřiklad v návrhu reformy taky je,že nemocenskou v prvnich dnech nebude platit stat,ale zaměstnavatel, takže kdybych byl zaměstnavatelem, moc bych zatím nejásal.
0/0
23.9.2003 12:23

Dulen

Čert taky slibuje
Dobrá zpráva: Mluvil jsem s čertem (Luciferem) a ten slíbil, že si Špidlu a i ten zbytek jeho pomahačů, ve středu vezme.
Věříte mi?
0/0
22.9.2003 15:00

Dášenka

Kecá jak jen může,chce se udržet u koryta!!!
TAK NA TO SI  BERU PRVNÍ ŘADU.To je vtip měsíce.A největší blábol desetiletí.
0/0
19.9.2003 13:15

Berňák

sliby - chyby
Tato korupcí prolezlá vláda už toho tolik slíbila, že by na její sliby nestačil ani hustě popsaný sešit. Jen výsledek je ten, že byly všechno lži. Aneb spolek lhářů přesvědčuje národ, že vše plní.
0/0
19.9.2003 8:19

PALM

Nesmysl
To snad Špidla nemyslí vážně, že by se nad určitý plat už neplatilo pojistné. Spíš bych rozuměl tomu, že nad určitý plat by se nezvyšovalo pojistné, že by to nebylo 35% jako nyní, ale třeba nížší částka. On to tak možná myslel, ale novináři z toho udělali zase nesmysl.
0/0
16.9.2003 20:45

Honzajs

Re:
Doufám, že myslel. Je to zatím jeden z mála rozumných návrhů této vlády. Funguje to třeba na Slovensku. Teď jde jen o ten limit, od kterého by se pojistné neplatilo. Nechápu, proč se sociální pojistné zvyšuje s úměrně platem a důchod nikoliv.
0/0
17.9.2003 8:08

Honza

Re:
sám Š. Pydla o tom mluvil už před 2 lety. Tehdy se mluvilo o dvojnásobku průměrné mzdy, v tehdejších číslech cca 25 000 Kč. Pětinásobek je moc, lidí, kterým by to pomohlo, je zoufale málo, zbytek bude pořád na IČO.
0/0
22.9.2003 13:12

Honzajs

Re:
Já vím a doufal jsem to, pomohlo by mi to. Takhle bohužel nikoliv. Proto mne tak zajímá ona hranice.
0/0
22.9.2003 16:29

Jack

To nemůže být pravda, to je totiž rozumný nápad a ty Špidla nemá !!!
0/0
16.9.2003 13:27

Jack

Nevěřil bych, že si budu někdy přát slovenskou vládu :o(
Ať se ti blbečci podívají kus na VÝCHOD ( to snad není možné, fakt jsem napsal na východ ). Soc.dávky max. 10.000 na rodinu. Rovná daň 19% atd. Už jsme asi vážně v prd.., když už na východě i na západě jsou lepší než my.
0/0
16.9.2003 13:25

PALM

Re:
Ono se ukáže až za rok, co to provede z ekonomikou. Já bych předčasně nejásal, aby z toho nakonec nebyla kocovina.
0/0
16.9.2003 20:46

Napalm

Re: První výsledky
Někde na Internetu jsem již před pár měsíci četl, že už nyní údajně sociálně slabí slovenští občané v poměrně velkých množstvích migrují ze Slovenska do českých zemí. Dobře-li se pamatuji, tvrzeným důvodem bylo právě snížení sociálních dávek na Slovensku.
0/0
20.9.2003 21:27

Pavel

Ooopss..
Tak to se Hojdarovi a dalsim komunistum libit nebude :-))))
0/0
16.9.2003 13:23

Státní rada

BRAVÓÓ VLADIMÍRE !
Moudrá vláda ČSSD musí vydržet ! Jsem vysoce postavený úředník a nikdy se mi tak nedařilo ! Stavím vilu 10+2 s krytým bazénem a ještě něco je třeba dodělat ! Beru pytle úplatků a provize z výběrových řízení a skoro nemusím v práci hnout brvou ! Chodím na nákupy a surfuju na netu. Na baráku na černo zaměstnávám ukrajince, vyjde to nejlevněj, ty firmy jsou moc drahé, asi platěj vysoké daně ! Musím končit, někdo klepe na dveře, že by další obálečka ? Hi, hi !
ŠPIDLOSTÁTU ZDAR
0/0
16.9.2003 9:40

be

Tahni!!!!!
Hurvajzzzzzz, tahni uz konecne ke vsem certum, protoze si tuto pidizemicku zatah do takovejch vykalu, ze ikdyz nas nahodou nekdo vytahne, budeme stejnak jeste dlouho smrdet socialistama jako ukacka potem, chlastem a kourem...... Jinak budeme v EU bez eura aspon jeste 8 let a on se tvari, ze to stejne ocekaval a ze je to v poradku......... NEMAM JINYCH SLOV, NEZ ZE JE Mr. SPIDLIC ABSOLUTNI VOCAS, kterej ani na vojne ani nikdy posleze nebyl schopen nic zorganizovat, natoz zrealizovat. BYL NAM VSEM VZDYCKY JEN PRO SRANDU, ale ted je k placi.
TAHNI!!!!!
0/0
16.9.2003 9:19

Hm

Re:
Sparvne a ja se jeste pridavam s tim, tahni a nezapomen si s sebou vzit i celou tu socialistickou bandu.
0/0
16.9.2003 9:23

kz

Re. Slibem nezarmoutis
Taky by se to dalo vyjadrit slovy tusim soudruha Stalina blahe pameti: Slibit muzeme vsechno. Uz by mel Spidla a ta jeho sebranka dospidlovat!! Reforma je nutna a jeste nutnejsi je TVRDA reforma, na tom se zrejme shodneme vsichni. Nemuzeme si hrat na socialni stat v situaci, kdy na to nemame. Az na tom budeme jako Svycari, tak vyplacejme plnymi hrstmi socialni davky, ustupujme odborarum atd. Ale do te doby ani Ň !!!
0/0
16.9.2003 9:12

Hm

Re:
Souhlas, ale je tu vubec potencialni vlada, ktera dokaze takovou reofrmu spustit ?Moc rad bych veril tomu, ze ODS na to ma, konecne by udelala to co ma a smazala ze sebe stin. I kdyz musim uznat, ze rozkradani ve velkym se za CSSD v nicem nelisi - ba spis je vetsi, vic viditelny a takovy skandaly se statnima zakazkama nebyly ani za ODS ! No uvidime, CSSD nic nezmuze, ta by mela zmizet ze sveta. Prestat se chovat jak Svedsko, kdyz na to nemame, to je presne ono, pekne jsi to rekl ! Vydelavam nekolikanasobek prumerne mzdy, odvadim neskutecne dane a poplatky a nikde nevidim, ze by moje prostredky byly investovany spravne a mely nejaky efekt. Nevidim rozdil k lepsimu mezi drivejsi situaci za ODS (spis k horsimu), ale stat se zadluzuje, tak kam mizi ty miliardy navic, ktere driv v rozpoctu nemizely, kdyz stejne nejsou nikde videt ???
0/0
16.9.2003 9:21

veselá kopa

kde ?
kde jsou ty prachy ? No přece v CHÁNOVĚ
0/0
16.9.2003 9:42

kz

Re:
Beres mi slova z ust - kdyz vidim, kam a hlavne na CO jdou moje povinny odvody statu, tak je mi zle na zvraceni. A Spidla se svym soudruzskym krouzkem budou slibovat a slibovat a pochopitelne jiste skupiny naroda presvedci o tom, ze CSSD je ta nejlepsi varianta, protoze ONI a JEDINE ONI daji vyssi duchody, vyssi socialni davky, bezplatnou nadstandardni zdravotni peci, vetsi podporu v nezamestnanosti atd. Ale nikdo z volicu CSSD si nepolozi naprosto elementarni otazku - A KDE NA TO VEZMOU??? 
0/0
16.9.2003 10:04

PALM

Re:
Ty peníze sanovaly banky (ztráta odhadem 700 000 000 000,- Kč (tedy 700 miliard Kč), zapaltili jsme jimiˇzlodějnu Železného (11 miliard) a různé drobné (Diag human - 300 milionů, 500 milionů pánům soudcům za 13. a 14. platy, aby asi soudili ještě pomaleji a Štrasburg nám účtoval další pokuty, zaplatíme golfové hřiště v Karlových Varech - stovky milionů atd., určitě by se dalo dlouze pokračovat). Takže peníze se neztratily, pouze se jaksi přemístily - v tomo státě přece nebyl potrestán za krach banky jediný bankéř, kolik Soudků a Stehlíků si svobodně jezdí v mercedesech, aniž by nesli jakkoukoli odpovědnost za krachy svých firem. Kolik různých podvodníků vytunelovalo fondy a kampeličky atd. Máme dost bohatých lidí - většině ale nechci sahat do svědomí, jak ke svému bohatství přišli - poctivou prací to byla určitě menšina.
0/0
16.9.2003 20:56

Napalm

Re: Milý pane komunisto
NEPLATÍME ZA "ZLODĚJNU ŽELEZNÉHO" ALE ZA TO, ŽE ČESKÝ STÁT PORUŠIL ZÁVAZKY, KTERÉ PŘIJAL. SANACE BANK JE DŮSLEDEK NESCHOPNOSTI ČESKÉHO STÁTU VYKONÁVAT ŘÁDNĚ VLASTNICKÁ PRÁVA V BANKÁCH, KTERÉ JAKO VĚTŠINOVÝ VLASTNÍK KONTROLOVAL. "POKUTY ŠTRASBURKU" JSOU PLACENY PRO ŠPATNOU PRÁCI ČESKÝCH SOUDŮ. TAKŽE BOHATÉ NECHTE LASKAVĚ NA POKOJI.
0/0
20.9.2003 21:41

williamm

Re:
Sbalte si ty svoje špidlátka a vypadněte - Socani :P
0/0
20.9.2003 12:50

inteligentni_pracujici

"ANTI"DEMONSTRACE PODNIKATELŮ
Doporučujeme (Plánujeme) zorganizovat "anti"demonstraci podnikatelů a podnikavých zaměstnanců!  S nápady na termín, místo, trasu a program se hlašte na inteligentni_pracujici@post.cz 
Těšíme se na setkání s Vámi a případnou spolupráci.
IP
http://inteligentni-pracujici.aktualne.cz
http://inteligentni-pracujici.aktualne.cz/STINOVA_VLADA.htm
0/0
16.9.2003 8:48

Pepuska

Slibem nezarmoutis
a take se jeste rika "Sliby jsou od toho, aby se neplnily". Doufam, ze tentokrat tomu uz nikdo nebude verit a ze si vzpomene take na neferovy pokus o zvyseni dani pri povodnich v roce 2001.
Domnivam se, ze CSSD si vsemi silami kope hrob, nema ve svem cele "vudce", ktery by zavelel a ukazal narodu smer a navic byl ochoten jit prvni. V tom se lisi p. Spidla od p. Zemana.
Bohuzel se obavam, ze predcasne volby nic neresi, jedina cesta by byla nejdrive zavedeni vetsinoveho systemu a potom teprve volby. Ony ruznobarevne koalice kockopsu se skutecne ukazaly jako zivota neschopne. Vladnouci strana musi mit nad sebou take zaroven hrozbu dlouhodobeho znemozneni, pokud privede zemi do stavu, ve kterem se nachazi ta nase. Tak me napada, ze urcita skupina lidi byla u moci vzdy, at se jednalo o "pravicovou" vladu ci "levicovou". A je zbytecne se divat na jejich politickou prislusnost, s tou to patrne vubec nesouvisi.
0/0
16.9.2003 8:45

Pepuska

Slibem nezarmoutis
a take se jeste rika "Sliby jsou od toho, aby se neplnily". Doufam, ze tentokrat tomu uz nikdo nebude verit a ze si vzpomene take na neferovy pokus o zvyseni dani pri povodnich v roce 2001.
Domnivam se, ze CSSD si vsemi silami kope hrob, nema ve svem cele "vudce", ktery by zavelel a ukazal narodu smer a navic byl ochoten jit prvni. V tom se lisi p. Spidla od p. Zemana.
Bohuzel se obavam, ze predcasne volby nic neresi, jedina cesta by byla nejdrive zavedeni vetsinoveho systemu a potom teprve volby. Ony ruznobarevne koalice kockopsu se skutecne ukazaly jako zivota neschopne. Vladnouci strana musi mit nad sebou take zaroven hrozbu dlouhodobeho znemozneni, pokud privede zemi do stavu, ve kterem se nachazi ta nase. Tak me napada, ze urcita skupina lidi byla u moci vzdy, at se jednalo o "pravicovou" vladu ci "levicovou". A je zbytecne se divat na jejich politickou prislusnost, s tou to patrne vubec nesouvisi.
0/0
16.9.2003 8:44

PAVELA

VLÁDA
TÉTO VLÁDĚ A KONKRÉTNĚ ŠPIDLOVI NEUVĚŘÍM ANI DNEŠNÍ DATUM
0/0
16.9.2003 8:39

Bolek

Už to začíná,mají to nahnuté a tak začínají slibovat.
Kdyby ale dělali věci pro lidi už dříve a ne jenom slibovali,nemuseli by se o své koryto obávat!!!Teď když všechny zklamali ať jdou od koryt a to hned!!!
0/0
16.9.2003 8:22

Jana V

reformovat tvrději
Taková výše odvodů na soc. zajištění je nemorální. vede akorát k daňovým únikům. Jinak je-li kasa prázdná musí se naplnit a ne pořád jen z ní brát. Kdyby se každý zamyslel sám nad sebou zda pracuje na 100 % možná, že by bylo líp. Odboráři brečí nad reformou a chtějí jinou vládu, přála bych ji ODS i těm už je snad jasné že jejich balíčky nic neřešili a že šetřit se dá jen za cenu tvrdých opatření a omezení všelijakých výhod socializmu, které akorát podporují tento národ v okrádání státu kde se dá. (viz čachrování s byty s regulovaným nájemným, platy vyolácené na černo bez odvodů, oprava chat za nemocenské dávky apod.)
0/0
16.9.2003 8:12

Andělíček

Sliby - chyby.Stane se ho.no,potřebujou prachy odevšech tak proč by dávali nižší daně!
Kecaj a lžou protože se chtějí udržet u koryt ale ať nejdříve něco dobrého udělaj a potom se odvolávaj k lidem parchanti socdemácký.
0/0
16.9.2003 8:07

Čech

Socdemácká banda zlodějů lže jako rudý právo,už aby byli od koryt šmejdi!!!
0/0
16.9.2003 7:55

Laco

Bez potu a slz to nepujde
Reforma musí bolet a to všechny jinak nemá smysl. A u nás se tradičně hledají úniky jak z toho někoho vynechat. Čech nic nekompromisního bez prospěchářství nedovede. Nechte dělat reformu někomu jinému. ODS ve spolupráci s KDU ČSL dostala tuto společnost svojí neschopností a vrozenou rozkrádačností do ozajstnej p.či. Socan pro nápravu stavu nemá myšlenku a ani zájem. Unionisté jsou tu ze stejných důvodů jako nadace. Reformní komunisté jsou pomatenci. Tak ať to zkusí Němec. Ať už je konečně klid a pořádek, ať jsou respektovány zákony, ať jsou bláboly politiků závazné, ať je policajt nekompromisním ochranným a represivním orgánem, ať státní úředník není pouze protivná matrona atd.
0/0
16.9.2003 7:46

M

Aha, takže za zaměstnance s platem >80000 kč se neboudou latit odvody?
Vdyť právě takový zaměstnanec přináší zaměstnavateli nejvyšší zisk! Proč by mu pak dával takový plat? ale pořád to je jen 2500 euro, což je směšné! Náklady na pracovní sílu u nás včetně všech dalších nákladů jsou 5 kRÁT nižší než v EU! Kryje se tím jen absolutní nechopnost našich bolševických "podnikatel", kteří umí jenom krást a tunelovat, jak je to naučila rodná strana...
0/0
16.9.2003 7:45

Rad

ještě nic nedokázali
jen siuaci zhoršují, vymlouvají se na vládu před 6ti lety, na kdeco dalšího, jen slibují, kradou, lžou. mezitím ODS zparchantěla, hmm to jsou vyhlídky...
0/0
16.9.2003 7:41

Thyronx

Ekonomicky diletant
Kdyz si predstavim,ze podnikatel plati za kazdeho zamestnance 35% na odvody,nechtel bych v CR podnikat ani nahodou.S takovymi sazbami bude nezamestnanost jen jeste vyssi nez je ted.Spidla si nevidi ani na spicku nosu.Misto aby prosazoval odchod do duchodu v 65 letech bez vyjimek,tak vymysli naproste blbosti a komplikuje uz tak komplikovane zdaneniTahle vlada neni schopna pohybu,bud ma svazane ruce Senatem a Snemovnou, nebo nema mozek.Tahle reforma neresi VUBEC nic.Zejmena ne nezamestnanost,rust HDP,motivaci a vic penez v penezenkach pracujicich i podnikatelu.
V kazdem pripade poradna a TVRDA reforma ktera jedina muze obratit vsechno naruby , se Vam libit taky libit nebude.: Zavest plosnou dan 20% zavest soucasne DPH 12% a zvysit odchod do duchodu na 65 let (vcetne zen), zrusit nemocenske,snizit rapidne socialni davky a duchody. (o 50%).Pochopitelne zrusit materske,porodne,pohrebne,a rodinne pridavky pouze pro pracujici.Jako je to tady v USA. A "zakonik prace" povesit na krk Leninovi,jestli jeste nekde mate jeho sochu. Ty vase socialni vyhody totiz budou mit pak uz jen pravi  "nemakacenkove" protoze prace bude dost.Tahle soucasna vlada nic nedokaze.
To si muze dovolit pouze nova vlada,Senat a Snemovna.Tyhle neschopne korytare vykopat.
0/0
16.9.2003 2:08

TBC

Re:
V USA neni plosna dan a DPH (tax) je nizzi . Ale jinak souhlas, prestoze tohle v cechach nikdy nebude, proste narod zblbly z komunismu.
0/0
16.9.2003 3:03

M

Re:
Pak se ovšem thyronxi můžeš těšit na TVRDOU bolševicnkou revoluci, lidi si s**** na hlavu nenechají věčně! Nebo jim chceš sebrat volevní právo! Mysli HLAVOU než něco plácneš chytráku!
0/0
16.9.2003 7:48

internet

Re:
mily M a mily tomasku, ja souhlasim s Thyronxem, a pokud ty chces bolsevickou reveoluci, tak to tu jiz jednou bylo a uvedlo to peknou radku narodu do pekel, tak si tu bolsevickou spinu revolucni bez delat do Mongolska nebo na Kubu a chcipni si tam, tady je Evropa a az se zbavime socialistickych generaci bude tu doufam normalni kapitalismus, tj, system kde se maka a neodiraji se spoluobcane na danich a milionech socialnich prispevku! Spidlo zmiz uz!
0/0
16.9.2003 11:00

Tomas

Re:
....S takovymi sazbami bude nezamestnanost jen jeste vyssi nez je ted.... Lol, tady nekomu uniklo ze clanek komentuje soucasnou situaci, tzn nic si predstavovat nimusis, staci se jen rozhlednout :-). Jinak si myslim ze kdyby ty penize sli skutecne na duchody, tak duchodci by patrili k bohate vrstve obyvatel...
0/0
16.9.2003 7:51

per1

I komunisti slibovali
ze nevyvlastni drobne zemedelce a jak to dopadlo. Slibem nezarmoutis. Na druhou stranu proc neco takoveho neslibit, kdyz lidi s 5-ti nasobkem (cca 80 000 hrubeho) je minimum a navic jen vul by si nechal platit takovy plat, kdyz jeste jeho znacnou cast odvede statu. To si jej radeji necha vyplacet jinym legalnim zpusobem a v cistem.
0/0
16.9.2003 0:36

Kaja

Spidla
Je to magor! Cim drive se ho zbavime tim lepe. Jiste ze bude slibovat neco na rok 2005, rad by si jeste nahraba a tusi, ze jeho dny (mozna i zivota) v uradu vlady se velmi rychle krati.
0/0
16.9.2003 0:11

Leddva

Re:
Zlatá slova, napadla mne totiž úplně stejná! A ještě taky a jéje, zase se blížej volby, či co? Jsou to šmejdi že kam se ODS hrabe!
0/0
16.9.2003 0:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.